Nat nat koud koud - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Nat nat koud koud - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Nat nat koud koud

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Juli 2011 | Nederland, Grashoek

Hallo Lieve mensen

Ja de echte zomer wil maar niet komen... na de droogte en hitte in april en mei, wil het nu maar niet zomer worden en het is toch al bijna eind juli!!!
Dinsdagmorgen hadden we een afspraak bij de huisarts. Een oor van Peter zat nog steeds dicht en hij vond het hoogst irritant dat hij zo slecht hoorde. Ik had er maandag voor gebeld en de assistente vond het beter om nu een afspraak te maken bij de huisarts. 10.00 uur was gepland maar smorgens belde ze of het een uurtje later ook kon, want de huisatrs was naar een spoedgeval. Maakt niet uit, maar ik vroeg maar meteen of er dan ook naar zijn smetplekken gekeken kon worden, want tegenwoordig moet je voor alles een afspraak hebben. we moesten nog meer als een half uur wachten voor we aan de beurt waren, maar gelukkig had Dr. Magis nu alle tijd voor ons. Hij was sprakeloos zo veel als Peter vooruit was gegaan vanaf januari. Onwerkelijk vond hij het bijna. Een oor zat nog een beetje verstopt en moest de assistente uitspuiten en voor de smet-schimmelplekken werd een nieuwe zalf voorgeschreven. Hij bracht ons naar het kamertje van de assistente en zo kwamen we bij Rafke terecht. Ja dat was wel grappig.Het kleine meisje wat vroeger zoveel bij ons kwam, was nu doktersassistente en spoot Peters oren uit.
s Middags belde de autogarage dat we de auto konden brengen en zou deze woensdag naar een speciaal bedrijf in Roermond gebracht worden en hier maken ze dan de aanpassingen en dan... vrijdag weer terug en kan Peter gaan rijden. Spannend....
Woensdagmorgen kwamen Wil en Annemarie even tussendoor bijpraten, het zwemmen moesten we deze week niet doen ivm de oren en smetplekken. Peter had bedacht dat hij dan met Wil in de nieuwe stal ging kijken, en hij de rondleiding deed. En ook "samen" de mollenval gezet op het gazon, want die vallen had Peter inmiddels gevonden in de loods.. Robert en ik hadden er al vaak naar gezocht, maar helaas niet gevonden en Peter wist ze precies te liggen.Het was ook mijn vleesdag en superdruk, maar wel lekker gewerkt. Neef Wil kwam nog schoffelen in de moestuin, zodat het er daar ook weer keurig uitziet. Ja en zo aten we ook de eerste eigen piepertjes uit de tuin. Ja zegt Peter dan, voor 2 gulden(euro) peuters gekocht en je kunt er heel veel keren van eten...
Donderdagmorgen naar de groepsfysio in Kornenberg. Ja met de leenauto er naar toe. Iedere keer weer is het een openbaring en hoor en zie je dingen die onmogelijk lijken!!! Deze keer preten we met ene Jan, hij had meer dan 2 jaar in het verpleeghuis in de rolstoel gezeten en kon niet lopen en de arm niet bewegen. En nu... lopen als een haas en aan de arm merkten wij niets meer!!! Echt ongelooflijk!!! Maar toch echt waar!!Iedereen zegt ook steeds weer dat Peter zo vooruit is gegaan in de 3 maanden dat we hier nu komen. In de auto waren we er nog over aan het praten en een heel eind verder zagen we Jan lopen, had hij dat hele stuk al alleen zonder stok gelopen...!!!??? Ja hoor!! Oh, zegt Peter, Ik ook over een paar jaar... misschien de vierdaagse..(haha)...
s Middags steeds zitten wachten of de garage zou bellen hoe laat we vrijdag de auto zouden kunnen ophalen. Shit, niets gehoord dan vrijdagmorgen maar zelf bellen. Nee ze hadden nog niets gehoord en zouden bellen zodra ze het wisten.
De hele dag niets gehoord, balen, dan zaterdagmorgen maar weer bellen. Nee hij was nog niet klaar, maandagmiddag 1 uur kan hij in Roermond worden opgehaald.... Tjaaa, balen, dan maar alleen boodschappen doen, want de planning was dat we samen naar de supermarkt zouden gaan... en naar de bloemenwinkel. Helaas nog een paar dagen wachten!!
s Middags kwamen Loes en Mari en gingen we samen naar Pierke op kraamvisite, ja en dan zijn we een supertrotse Opa en Oma!!! Ja dit is superleuk, alleen wordt het kleine mannetje al een beetje eenkennig en kan hij precies tot uiting brengen wat hij wel en niet leuk vindt???
Weer terug naar de Lorbaan om hier te eten en gezellig alles bijkletsen. Ja over de kinderen, over het bedrijf en de goeie ouwe tijd.... Claudi smste dat ze eindelijk de foto's op deze site had kunnen zetten en die staan dan ook bij het vorige bericht. Ja en dan zie je zelfs op de foto's de vooruitgang met 2 jaar geleden toen Steef en Robert trouwden.. Wauw SUPERMAN!!!

KIES DE JUISTE MIDDELEN
EN HET DOEL ZAL ALS VANZELF WORDEN BEREIKT
MAAR TUSSEN HET VOLHOUDEN DOOR
MAG JE BEST EVEN UITRUSTEN.....

Veel liefs Marlies

• 24 Juli 2011 - 13:19

Lonn:

Hihi, ben ik weer de eerste?! ik zie dat ik deze week niet zoveel gebeld heb, ook voor mij nieuwe info! Wat grappig dat Rafke bij de dokter werkt! Ben blij dat pap eindelijk zelf kan rijden!
    Hier regent het ook, niet normaal gewoon! Gelukkig hoef ik helemaal niks meer vandaag! Fijne zondag!

Liefs Lonn

• 24 Juli 2011 - 13:32

Loes:

Hoi die marlies en pe,even nog zeggen hoe gezellig het gisteren was en wat is peter vooruit gegaan sinds december,geweldig.
    we hebben genoten en met stip bovenaan,Pierke.
    Zo`n schattig manneke die nu al naar me kijkt ,of hij denkt,wat is dat nou voor een onbekend mens ,een lipje trekt en gaat huilen,en dat met 7 weken,ongelofelijk wat een slim ventje,hoe kan het ook anders .
    marlies en peter het allerbeste ga zo door met alle therapien want de vooruitgang is geweldig.
    groetjes en tot gauw.

• 24 Juli 2011 - 13:32

Hein Oet Wiëert:

Och, wat moet je zeggen over het weer. Er zijn ergere dingen en over de auto. Die enkele dagen kunnen er nog wel bij want wie had dat nu ooit verwacht dus zoals altijd is het een kwestie van geduld. trouwens genoten van de foto`s. Maak er weer een fijne week van

• 24 Juli 2011 - 13:33

Tineke:

Hoi Peter en Marlies
    Dan gaat het maandag toch gebeuren,rijden in je eigen auto.Iets waar jullie allebei heel trots op mogen zijn.
    Ook al regent het pijpenstelen,de zon zal altijd weer schijnen.
    Ga zo door.
    Fijne zondag nog.gr TINEKE

• 30 Juli 2011 - 15:26

Christel:

Hee Peter en Marlies,
    daar ben ik weer even. Momenteel ben ik even thuis. Zat de afgelopen 2 weken met de 2 kleinsten van Thei en Belinda in Helden op de boerderijcamping. Ja het weer is niet bepaald zomers te noemen, maar dat mag de pret niet drukken. Overdag is het voornamelijk droog en dan spelen alle kinderen naar hartelust. Klagen doen we dus maar niet. Fijn hè om terug te kijken en te zien, dat er veel positiefs te melden is. Vooruitgang en geduld. Twee kernwoorden ondertussen. Mooie bruid trouwens. Gefeliciteerd Claudi en Johan. Wij wensen jullie een lang en gelukkig leven. Dat het sprookje maar lang mag duren. Heel veel zonnige groetjes vanuit Maasbree.