KERSTMIS 2010 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu KERSTMIS 2010 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

KERSTMIS 2010

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 December 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja en weer is het Kerstmis. Een mooie witte kerst dit jaar. Misschien wel iets te wit en teveel sneeuw, maar voor deze dagen is het wel heel bijzonder.

Maandag moest ik de huisarts bellen voor de bloeduitslagen, had ik de vrijdag ervoor al gedaan, maar toen had ik een iets warrige assistente aan de telefoon en die zei veel, maar niets was duidelijk, dus maandag terugbellen. gelukkig kreeg ik nu gelijk Elma aan de telefoon en zei wist gelijk waar ik het over had.Maar de huisarts had er nog niet zijn fiat over gegeven en zou ze even overleg plegen en mij terugbellen. Ja hoor, na een klein half uur belde ze al. De vlag mag weer uit!!! Peter mag weergaan lessen!!! De medicijnspiegel was helemaal in orde en de andere uitslagen ook. Peter zat aan de keukentafel en de tranen rolden over zijn wangen!! Poeh, hij was zo bang geweest dat hij toch niet mocht autorijden, en ja nu hij eenmaal wist dat hij het technisch kon, zou het een enorme domper zijn geweest als het om de medicijnen niet mocht. Ja alleen jammer dat er zoveel sneeuw ligt en daarom de lessen niet kunnen beginnen, maar dat mag de pret niet drukken!! Peter kreeg er een enorme stoot positieve energie van en ging s morgens en s middags 22 minuten op de hometrainer!!

Dinsdagmorgen naar de fysio en nu maar een half uur, maar wat ze dan precies doen weet ik niet, maar feit is wel dat het lijkt of Peter nog moe-er is van een half uur dan van een uur. Normaal ga ik dinsdagsavonds lopen, maar mijn 2 maatjes zaten in de lappenmand en de wandelwegen waren niet geschikt voor kneusjes, dus niet gelopen.

Woensdagmorgen zwemmen met John want Wil was dinsdag geopereerd aan zijn arm, en is dus nog een paar weken uitgeschakeld. Ik had een extra slachtdag, de laatste voor dit jaar en nu 3 weken niets.
Donderdag was er ook geen afasiegroep en ik wilde toch de boodschappen gaan doen, dus bleef Peter alleen thuis. Ja dat gaat heel erg goed. Hij loopt dan wat door het huis en naar achteren(kantoor) pakt een tijdschrift om te lezen, gaat er netjes mee aan tafel zitten. Ja dat ging een jaar geleden niet zo gemakkelijk, tenminste ik was er niet zo relaxed onder, dan deed ik alles heel gejaagd om maar zo snel mogelijk weer thuis te zijn. Ja dat is pure winst!! Het feit dat ik de kar moet trekken, maar ook dat er vaak (onzichtbare) mannetjes zijn die de kar mee duwen, heeft ons zover gebracht en hopelijk nog veel verder zal brengen!!!

Vrijdagmorgen werden we al om half 7 uit bed gebeld. Annemarie, Tim zat vast in de sneeuw of Robert hem met de jeep of loader eruit kon trekken. Ik was nog niet goed wakker en snapte het allemaal niet zo goed. Ik keek eens naar buiten en wist niet wat ik zag. Waren we nu helemaal ingesneeuwd??? Tjonge wat een sneeuwhopen!!! En wat deden ze al zo vroeg op de weg?? Het nummer van Robert gegeven en die heeft ze er uiteindelijk met de loader uitgetrokken en de weg vrijgemaakt, zodat Tim naar Zeist kon(voor operatie aan de pols) Het hele erf lag hier vol sneeuw en de fysio werd afgebeld want de taxi reed niet. Inmiddels was er een vrachtwagen voer en die zat midden op het erf vast, is Robert wel een uur mee bezig geweest om hem vrij te maken, maar dat lukte en zo kon het voer gelost worden. De wegen waren dus echt onbegaanbaar en Lonneke zou vanuit Haarlem komen. Om 1 uur zou ze aanrijden, ja en dan zou ze er s avonds toch wel zijn.....
Tegen 12 uur belde Johan op...ja hij had een vraagje.... ja enne ... ik ben al op de eerste hulp geweest...Gebotst??? Nee sneeuw geruimd!!! Sneeuwruimen en EHBO. Wat is er gebeurt?? Ja een plaat achter op tractor en die schoof eraf..... ja en toen... stukje van de vinger af!! Maar we moesten s avonds wel komen eten, want dat ging goed!!!
Tegen half 6 was Lonneke uiteindelijk in de Grashoek gearriveerd en dronken we samen koffie om daarna bij Claudi en Johan te gaan eten. Johans linkermiddelvinger helemaal dik ingepakt en een mitella om.Maar verder ging het goed!! Jan en Tinie waren er ook en het waren hele fijne bijzondere uurtjes!!
Ja en vandaag geluncht bij Steef en Robert, en morgen komt (bijna) heel de familie van Mill weer hier voor het kerstdiner, en dat is ook weer genieten!!!!En tot slot wens ik jullie allen hele fijne kerstdagen!!

STERREN BOVEN DE SNEEUW
EN IN HET WESTEN EEN PLANEET
SCHOMMELEND ONDER EEN STER....
ZOEK NAAR IETS LIEFLIJKS EN JE ZULT HET VINDEN
HET IS NIET VER....
HET IS NOOIT TE VER

Veel liefs Marlies

• 25 December 2010 - 15:49

Jan-Thea:

Allereerts wensen wij jullie fijne kerstdagen met ze allen
    En we gaan positief voor jullie het niewe jaar in met ze allen
    Fijn dat jullie Opa-Oma mogen worden en voor Peter het rijbewijs,
    en dat het voor jullie in 2011 een goed en gelukkig jaar mag worden.
    Heel Veel Groetjes Jan-Thea.

• 25 December 2010 - 16:16

Tineke:

Hoi Marlies en Peter
    Een mooie Kerst gewenst voor jullie samen met jullie gezin en natuurlijk morgen met de familie van Mil.En Peter de weddenschap geldt nog,alleen de tijd er bij dat je niet kon lessen.Tja en met die sneeuw heeft iedereen er moeite mee.Peter en Marlies ga zo door 2011 word zeer zeker een goed jaar voor jullie.
    groetjes Jan en Tineke

• 25 December 2010 - 22:27

Wil En Annemarie:

Een reactie op het reisverslag wordt in 2011 een reactie op het rijverslag. Alles komt op de wieletjes terecht! Een witte kerst met twee mannen in huis met ingebonden armen; zelfs Tim was om 11.00 uur dankzij de firma sneeuwschuivers Grashoek al in Zeist en om 20.00 uur ( kerstavond) weer thuis en geopereerd. Je gelooft het niet maar om half zes kerstavond sluit in Nederland gewoon de afdeling in een ziekenhuis( = geen grapje). Na Robert ( half zeven in de ochtend) hebben we om half zes in de middag maar de politie gebeld; als er iets gebeurt, zijn we niet bereikbaar!! En jawel na anderhalf uur is alles schoon geschoven / pluim voor de hulpdienst!! De sneeuwduinen waren n.l. inmiddels zo hoog dat elke auto op de Medeweg vast kwam te zitten. Al met al een dag om niet vergeten.
    Je ziet maar weer, samen komen we er wel. Nu maar even genieten van die geweldig mooie plaatjes en mooie films ( ja daar was Sissi weer). Nieuwe kansen voor het nieuwe jaar dan gaan we er met z'n allen weer tegen aan.
    Fijne dagen en al het goede voor 2011!!!!!!!

Wil en Annemarie

• 26 December 2010 - 10:47

Tjeu:

Iedeereen nog een fijne tweede Kerstdag gewenst en blijf voorzichtig aan doen met dit ongewone weer. Je ziet maar weer "een ongeluk zit in een klein hoekje".

• 26 December 2010 - 10:51

Hein Oet Wiëert:

Ja, ja sneeuw, sneeuw,sneeuw en nog meer sneeuw vanmorgen.
    Bij dat moois zou je bijna vergeten dat het niet alleen sneeuwpret is maar ook sneeuwleed. Het is zeer bijzonder om dit weer eens mee te maken en ik kan mij zoiets alleen maar uit mijn jeugd herinneren en toen was het nog echt sneeuwpret maar nu is het op mijn 53 jarige leeftijd meer sneeuwleed. Hier in de stad is het goed te doen al is het vaak lopend maar op het platteland is het toch echt anders en kan je inderdaad ingesneeuwd raken. Jammer dat ik geen tractor meer heb anders zou ik daar mee gaan winkelen. Kar erachter en dan had ik veel kadootjes voor de kerstman mee kunnen nemen. Nu heb ik niks gehad maar dat geeft niet. Deze reisverslagen zijn de mooiste kadoos. Heerlijk genietend tot het eind van het jaar van de Top 2000 ga ik langzaam afscheid nemen van 2010 en mij verheugen op het nieuwe jaar.
    Voor allen en allen die jullie dierbaar zijn een goede roetschj en een gelukkig en bijzonder 2011.

• 27 December 2010 - 17:35

Christel:

nou zeg. Wat een lappenmand overal. Deze moet naar de dokter, die wordt geopereerd. En tussendoor krijgt Peter toch maar weer mooi een vrijbrief om weer te mogen lessen. Dat is goed nieuws. En Lonneke is aangekomen vanuit Haarlem. En ook Tessa heeft het gered vanuit IJmuiden. Bovendien was de kerst zeer gezellig. Wat wil een mens nog meer? Genieten van die kleine onbetaalbare momenten. Dát houdt ons allemaal op de been. En natuurlijk toch weer positieve dingen en een vriendelijk woord. Ik wens iedereen een supergezond 2011. Want daar gaat echt niks boven. Ook al zou een mooie prijs in de staatsloterij ook niet verkeerd zijn. hahaha.........

• 27 December 2010 - 18:50

Nelly:

Halloooo Marlies & Peter,

allereerst Peter van harte proficiat, wat tof dat je weer verder mag gaan met lessen. Zet hem op, succes!!! Wat fijn dat het etentje bij Claudi & Johan nog door ging... Johan beterschap, hopelijk heelt alles snel.
    Marlies & Peter wij wensen jullie allemaal een HEEL FIJNE JAARWISSELING en mag "2011" een fantastisch jaar vol verrassingen worden..... vol warmte... liefde... geluk....... en gezondheid!!!

Liefs Jan & Nelly.

Engelen werken in de schaduw en ze verrichten wonderen zonder het zelf te weten.