oktober.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu oktober.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

oktober....

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Oktober 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja en weer ligt er een drukke week achter ons, maar het treintje loopt nog steeds en krijgt er steeds nieuwe perrontjes bij...

Zaterdagmiddag deden we weer allerlei dingen samen en Peter ging op kantoor zitten. Ja zijn Rusland spullen uitzoeken. Het handgeschreven verslag van zijn Rusland reis had hij nog steeds niet gevonden, en ik wist ook niet precies waar het lag. Maar wellicht zouden we er samen uitkomen. Helaas voor de zaterdag lukte het niet. Wel een heleboel andere dingen terug gevonden, maar dat ene niet. Dus zondag nog maar eens geprobeerd.
s Middags kwamen Wil en Marian op visite en Peter liep naar kantoor om zijn (erg dikke) fotoalbum te halen. Misschien dat het verslag daar in zat... samen met Wil de fotos bekeken en Peter moest natuurlijk veel vertellen en aan de hand van fotos lukt dat heel aardig. s Avonds bladerde ik het album nog eens door en ja hoor.... daar had ik het gevonden, netjes opgevouwen zat het verslag ertussen. Ja en dan ben je zo een paar uur verder, want dan komt er een spraakwaterval los...

Maandag stonden er geen therapieen op het programma en ik vond toch dat we samen logopedie moesten doen, ja lezen... oke.. we nemen gewoon de krant en gaan die hardop lezen. beetje gewaagd van mij natuurlijk met veel moeilijke woorden... Maar wauw ging dat even super. Wat een vooruitgang!!! Klasse. Och we hebben die logopediste helemaal niet nodig, als we de discipline kunnen opbrengen om het (bijna) iedere dag zelf te doen, gaat het mijn inziens stukken beter!!

Dinsdagmorgen naar de fysio in Baarlo en hij kwam helemaal niet moe terug. Een stagiaire had met hem de oefeningen gedaan, ja erg lief en een beetje rustig. Ja dat was ook wel lekker voor een keer.. en nu had hij nog wat energie over om gezellig met Steef en Robert te eten zoals iedere dinsdag, want meestal is Peter dan helemaal KO tijdens het eten.
s Avonds kwam Chantal nog om zijn haren te knippen en zij viel bijna om van verbazing dat Peter weer aan het autorijden was...

Woensdagmorgen zwemmen met John, weer samen naar de Schatberg en daar was het heel rustig geweest en hadden zo heel veel oefeningen kunnen doen, die weer allemaal perfect waren gegaan.
Na het middagslaapje wilde Robert met Peter naar Harrie voor de mais. Ja Peter wilde wel mee, Robert zette de Jeep voor de deur en in no time was Peter er zonder hulp van iemand in. Ik keek vanuit het keukenraam toe, en dacht aan begin maart, toen Peter voor het eerst met de Jeep mee ging... met 2 man moesten we hem helpen, anders lukte het niet en ook toen waren we blij, dat het uiteindelijk lukte om er in te komen.... en dan nu hoe makkelijk hij erin stapt, en Peter snapt dan niet dat wij ons verbazen. Is toch heel gewoon dat je in de Jeep stapt!!! Na het eten ging ik nog een poosje naar buiten opruimen en Peter naar kantoor want hij had de post nog niet gezien en die lag al op kantoor. Ik keek aan het raam en Peter wenkte dat ik moest komen. Ik naar binnen ...... had hij een heleboel getallen opgeschreven van de rente en aflossingen van de afgelopen maanden, en bij elkaar opgeteld en nu moest ik kijken of het allemaal klopte....
Ja hoor!!! Nog niet een getal verkeerd en alles zelf uit de boekhouding gehaald!!Wauw!!

Donderdag naar de afasiegroep en ik ging boodschappen doen en s middags gesprekken met de voorlichter over de toekomstplannen. Ja dit is toch echt niet mijn pakkie aan, allemaal die cijfers en kengetallen!! Maar goed dat hoort er ook bij en snappen doe ik dit echt niet allemaal.
Tegen 4 uur kwam Peter terug van de afasiegroep, hij vroeg hoe mijn dag was geweest en wat ik allemaal had gedaan, ik vertelde hem wat ik gedaan had en hij vond het jammer dat ik dit niet zo leuk had gevonden.... Ja hij ook niet zo leuk in Blerick!! Oh hoe komt dat? Ja praten over sport!!! Oke dan ga ik de volgende keer praten over sport en jij over varkens... Ja dat is veel beter!!

Vrijdagmorgen naar de fysio en ik had Helene gevraagd of ze therapie een beetje rustig wou doen omdat hij s middags een rijles had... de stagiaire was er weer geweest en was het vanzelf rustiger gegaan.
Een kort middagslaapje en toen naar Venlo voor de vierde rijles. Tijdens het rijden ging ik naar de Sligro inkopen doen en de rijinstructeur zei dat ze wat later terug waren want Peter moest de volgende klant ophalen in Baarlo en dan weer terug naar Venlo. Kwart over vier waren ze terug in Venlo en Peter helemaal in de wolken hoe goed het had gegaan. Ja eerst naar Blerick, naar het startpunt waar de rijvaardigheidstoets begint en allerlei straatjes, rotondes en stoplichten en toen richting Baarlo over de autobaan, 100km per uur gereden en de Napoleonsbaan, 80 km per uur. Ja super de super, Wunderbar !!! Lieve Mensen, wat voelt dit enorm goed, onvoorstelbaar wat dit voor Peter betekent...AUTORIJDEN!!
Toen we thuis waren een kop koffie gedronken en hup Meneeer ging weer naar buiten... in het bijproduktenhok gekeken of alles in orde was, toen om de loods heen gelopen en vervolgens de groenlabel stal helemaal door gelopen en gekeken of hier ook alles in orde was. Ja en dan komt hij pakweg een uur later binnen en zegt dan heel zachtjes..ik ben een beetje muh (moe) Ik moet dan lachen en hem even vertellen wat hij deze dag allemaal heeft gedaan. Oh ja, dan mag een beetje muh zijn!!

Zaterdagmorgen gezwommen met John en Wil, ja en dan is het niet eerlijk... 2 tegen 1... en dan is Peter helemaal KO....
s Middags kwam Frans (de varkenshandelaar) nog, met rijstevlaai met slagroom,en dat is in feite een dubbele portie logopedie, want dan is het heel erg opletten, maar Peter pakt alle informatie op en verwerkt het, en s avonds nog naar Paul en Ine, en dat is ook weer heel veel informatie verwerken. We waren ook pas erg laat thuis, maar het was heel gezellig en af en toe heb ik er ook dan ook "schijt" aan dat het laat wordt en dat Peter waarschijnlijk de volgende dag de tol moet betalen....
En vanmorgen, we zaten nog aan het ontbijt, kwam Mart met kleine Marloes, en werd er weer heel veel informtie gegeven en Peter erg alert, dat merk je aan zijn reakties, en dan denk ik. Oke Peter goed bezig, je hebt gisteren alles goed opgepikt en verwerkt.KLASSE!



IEDERE DAG
WORDT JE AANGEREIKT
ALS EEN EEUWIGHEID
OM GELUKKIG TE ZIJN


Veel liefs Marlies

  • 03 Oktober 2010 - 14:54

    Tineke:

    Hoi Peter en Marlies
    Iedere dag is weer een nieuwe dag met al haar uitdagingen,pak het en doe er wat mee,dan is de dag eigenlijk te kort,blijven genieten en doorgaan zo.
    gr Jan en Tineke

  • 03 Oktober 2010 - 18:16

    Christel:

    Hier is toch maar één woord op zijn plaats: WUNDERBAR. Wat een vent!

  • 06 Oktober 2010 - 17:38

    Wil En Marian:

    Hallo Peter en Marlies,

    Het is geweldig hoe Peter het autorijden weer oppakt!
    Wij hebben er veel bewondering voor!

    Groetjes, Wil en Marian.

  • 06 Oktober 2010 - 18:45

    Theo En Sylvia:

    Geweldig dat het allemaal zo goed gaat!
    Ga vooral zo door.

    Groetjes Theo en Sylvia

  • 06 Oktober 2010 - 22:05

    Thea--Jan:

    Wat weer geweldig voor jullie. MARLIES PROFICIAT met je verjaardag.
    7 OKTOBER is MARLIES JARIG.Hiep -Hiep -Hoera.
    Een fijne dag toe gewenst van Thea-Jan.

  • 07 Oktober 2010 - 09:08

    Tooske:

    Ja ,dit bericht komt oan manlief!!!aver.
    Maar maar wat maken jullie toch allemaal mee1 Het is net een film.En Peter mag best een keer moe zijn, want sjonge sjonge sjonge, wat die niet allemaal op een dag doet, en al dat reizen is ook vermoeiend.Dus Peter s,middags even dat bed opzoeken, dat is niet slecht.

    En Marlies ook vandaag weer mooie rode rozen gekregen vav manlief!!
    Marlies van harte proficiat, en een dikke knuffel,groetjes uit Reus.

  • 07 Oktober 2010 - 11:24

    Ans:

    Hoi Marlies, bij deze van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je veel rijstevlaai met slagroom vandaag, zo heerlijk.
    En die Peter, ongelooflijk hoe hij nog steeds zoveel vooruitgang maakt. Klasse.
    Ga zo door.
    Liefs
    Ans

  • 07 Oktober 2010 - 13:13

    Jaan:

    Marlies,en Peter ook,proficiat met je verjaardag,maak er maar een fijne dag van.Groetjes en veel sucses verder.

  • 08 Oktober 2010 - 11:34

    Hein Oet Wiëert:

    Wat een verslag weer maar helaas lees ik het pas nu.
    Marlies ook bij deze een dikke proficiat en october wordt zo wel een heel bijzondere maand en eigenlijk nog steeds beter. Neem nog een stukje vlaai zou ik zeggen want hier is de vlaai op. Nogmaals proficiat en voor allen: Blieve loepe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 690586

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: