Na regen komt zonneschijn....... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn....... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn.......

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 Juni 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo Lieve mensen

Wat was het koud en nat de vorige zondag.....
Het regende een beetje nadat ik Peter had opgeroepen zondagmiddag.. We zouden s avonds maar met weinig stekers zijn, dus besloot ik om alvast wat plastic van de aspergesbedden af te gooien, Peter zou zelf opstaan en dan zouden we samen koffiedrinken. Het hield op met regenen dus liep ik naar binnen om te kijken of Peter ook was opgestaan en ja hoor... de kopjes op de tafel een stukje appelgebak keurig op een bordje en hij was aan het wachten op mij. Samen koffie gedronken en toen scheen de zon, dan ging ik maar vast asperges steken, ja... Peter wilde wel helpen, maar het was koud... ja daar hebben we jassen voor, toch!!! Ik op de fiets, en Peter met het scootmobiel, 1 bak had ik meegenomen, maar er stonden nogal veel asperges dus bak vol. Geen probleem, Peter ging terug met het scootmobiel en in de loods nog een bak halen.. Prachtig! En toen zag ik hem voor het eerst lopend de aspergesbedden ingaan. Ik kreeg kippenvel en tranen,, Wauw wat een opsteker!! En daar ging hij op de bedden zitten... en moest ik vreselijk lachen, want dat is iets wat wij "vroeger" nooit mochten....
Om 6 uur kwamen de andere stekers en na een kwartier begon het keihard te regenen. Peter was al naar binnen en wij moesten rennen naar de loods. Dikke hagelstenen en heel erg veel regen.. maar Peter lachte maar. Ja dat was erg goed voor de asperges en de rest van de gewassen op het veld. De hagel wat minder goed, maar ala, na een half uur werd het iets droger en begonnen we weer te steken, nu was het loodzwaar, de bedden vol water en modder, en toch en toch we hadden de grootste lol. Om 9 uur waren we klaar en allemaal samen weer in de loods koffie gedronken.
Nat, koud en verregend maar het voelde zo goed, wat was ik trots op mijn mannetje.

Maandagmorgen logopedie en hier zijn ze weer begonnen met de helfjaarlijkse test. Krijgen we over een paar weken de uitslag.
s Avonds kwamen Wil en annemarie even langs om te vertellen dat het zwemmen deze week niet door kon gaan omdat Wil dinsdag aan de voet geopereert werd.

Dinsdagmorgen naar de fysiotherapie en Peter wilde op tijd eten en dan gelijk naar bed want om 2 uur kwamen Pieter (van de Heus) en Kees janssen praten over de toekomstplannen en voortgang van het bedrijf. Hij lag al wakker te kijken toen ik bovenkwam en wilde ook gelijk opstaan.
Ja tot bijna 5 uur heeft hij op het kantoor erbij gezeten en gepraat. Ja dan weet hij alles precies.. Geweldig. Als het maar over varkens gaat....
Neef Wil was ondertussen in de moestuin bezig, waar de spinazie toch wel wat gaatjes vertoonde van de hagel van zondag, maar smaakte er niet minder om.
s avonds was peter toch wel heel erg moe, maar woensdag was er zomaar een vrije dag voor hem, geen therapieen.

Donderdagmorgen ging hij met Wiel Luyten naar een hele grote kippenstal in Ijsselsteijn kijken, erg onder de indruk kwam hij hier van terug, ja dat was nog eens een grote stal, 10 etages hoog en bijna alles automatisch, bijzonder bijzonder, zegt hij dan.
En s middags kwamen de ouderen van de Grashoekse dagopvang naar het asperges sorteren en steken kijken en ja ook hier wilde Peter weer op tijd bij zijn. In een hele optocht van rollators, scootmobiel, rolstoel en stokken gingen we naar het veld om te kijken hoe er tegenwoordig asperges gestoken wordt. De mensen waardeerden het enorm en onder het genot van een kop koffie en plak cake werd er in de loods nog gezellig gepraat over hoe het vroeger allemaal ging.

Vrijdagmorgen weer naar de fysiotherapie en gelukkig waren inmiddels alle benodigde papieren binnen gekomen, zodat alle therapieen weer een jaar door kunnen gaan met taxivergoeding.
s Middags nog met Theo een paar nieuwe plantjes gehaald voor in de moestuin, ja en Peter had al een plekje waar ze moesten staan, en ik moest ze poten...
En het weer werd steeds beter, en warmer, zodat we savonds na het steken best wel lang buiten bleven zitten, hele verhalen, nu over de Polen (Piotr, Kamilla en Jarek) die we een aantal jaren terug in dienst hadden.

Zaterdag had ik het druk met buffet maken en Peter sjouwde lekker buiten rond, op tijd pakt hij zich een aardbeitje in de moestuin of gaat onder het afdak op het terras zitten. Claudi kwam al op tijd om hier mee te eten, want Johan was voor het werk naar Zwitserland,heel gezellig weeer. Net toen peter naar bed wilde gaan kwam Frans Janssen eraan, met rijstevlaai.... Maar dan zie je toch dat peter even de rust nodig heeft, even terugtrekken en de oogjes dicht...
Maar om 4 uur was hij weer paraat en Claudi laat hem dan altijd kiezen wat ze gaan doen, maar niks doen is geen keuze. Dus Peter mocht kiezen, grasmaaien of vaatwasser leegruimen.
Ja dan wilde hij grasmaaien... Grasmaaien??!! Gelukkig was Wim Lenssen er ook en zo ging Peter op de maaier zitten. Claudi en Wim erlangs en ik ging maar gauw naar het veld.....Ik kan het dan in eerste instantie niet goed aanzien..... Maar het lukte, het ging goed!! Weer een overwinning!! Peter kan GRASMAAIEN!!!
Op het veld waren we met niet al te veel stekers en door de warmte stond er nogal wat asperges.... Maar tot ieders verrassing verschenen Job en de 3 Musketiers. Ze wilden weer eens een keertje ouderwets komen steken. Ja gezellig.. En toen waren we dus toch op tijd klaar. Ja dan lijkt het of de tijd stil heeft gestaan, dezëlfde "stomme" klets als vroeger en Peter maar lachen... en lachen...

GROOTSE DINGEN ONTSTAAN NIET DOOR KRACHT
MAAR DOOR VOLHARING

Veel liefs Marlies

• 06 Juni 2010 - 14:17

Babette:

Nou, dat klinkt allemaal erg positief, goedzo.
    Nou hier is het ook lekker aan het onweren, wat een raar weer dit jaar, het lijkt wel herfts. We hebben nog geen 4 dagen achter elkaar lekker weer gehad.
    xxx

• 06 Juni 2010 - 14:40

Marie-louise:

Ja hoor bij de fam. Nouwen was het weer een leuke, drukke week.
    Zoals altijd volgepland met therapieen en werken en op zijn tijd een kop koffie.
    Ga zo door, en ge zult spinazie eten ha ha
    groetjes

• 06 Juni 2010 - 19:54

Thea-jan :

Wat weer fijn zo positief,ga zo door .

groetjes thea.

• 07 Juni 2010 - 15:15

Jan & Nelly:

Hallooo... Marlies & Peter en fam.,
    wat fijn om dit verslag te lezen en te horen dat Peter nog steeds langzaam vooruit gaat. GEWELDIG!!!!! Maar wat wil je ook met zo'n gemotiveerde fam. , vrienden, daar krijgt Peter alleeen maar energie van. SUPER!!!!
    Wat een spannende tijd voor jullie nu er naar de toekomst van het bedrijf wordt gekeken. HEEL VEEL SUCCES!!!
    Nieky had me af en toe wat laten lezen en ik vroeg haar geregeld of er nog veranderingen waren bij jullie, enz. Ze stelde voor om me aan te melden op de site, zodoende zit ik nu te lezen over die volle weken van jullie, therapie enz. petje af hoor! Marlies,als jullie eens helemaal vast zitten met aspergesteken dan mag je me wel bellen, niet dat het mijn hobby is, maar als ik kan helpen in tijd van nood bel gerust.Ha.. ha..doen hoor!!Fijne week....

Heel veel groetjes en liefs Jan & Nelly.

• 07 Juni 2010 - 16:26

Christel:

Hallo, daar zijn we weer. Wat een lekker verhaal voor het begin van de week. Als het begin goed is, heb je de helft al gewonnen. Die "stoute" Peter toch.....gaat hij zomaar met zijn gat op de asperges zitten. Super hè zo'n scootmobiel. Wat je daar toch allemaal mee kan. Dit was minstens ook de voorbode voor de grasmaaier. Hou hem maar in de smiezen, anders zit hij straks ook nog een keer op de tractor. Waarom zou je ook geen gebruik maken van de mogelijkheden die Peter heeft. Ook al is het gemotoriseerd. Ook hij kan zijn "handjes laten wapperen".
    Wat hij in zijn kop heeft, komt er misschien niet altijd uit, maar laat meneer maar schuiven. Hij is beslist niet dom en weet heel goed wat er in de wereld gaande is. Zeker in zijn wereld. Super hè, dat hij toch maar lekker mee heeft geluisterd en zijn dingen in heeft gebracht voor zijn bedrijf. Ga zo door. Wij zien ons heel gauw weer.

• 07 Juni 2010 - 17:09

Agnes:

Hoi Peter en Marlies,
    Elke week volg ik jullie vorderingen , ben erg blij dat alles goed vooruit gaat.

groetjes Agnes

• 07 Juni 2010 - 19:00

Claud:

Ik heb ook wat foto's geplaatst bij het nieuwe bericht! Zo kan iedereen meegenieten hoe pap t gras maait!

Wie liefde heeft voor jonge katjes kan zich ook bij mij melden...ik heb er heel veel en kan ze niet allemaal houden!!

Groetjes Claudi

• 08 Juni 2010 - 10:29

Christel:

Ziet er goed uit, die foto's. Wat zal dit voor Peter's eigenwaarde veel betekenen! Super joh.

• 08 Juni 2010 - 21:36

Hein Oet Wiëert:

Na een tijdje van internet verstoken te zijn en ook door andere bezigheden (vlinders) eindelijk nu vanavond na 23 uur weer het stuk gelezen. Wow wat een belevenissen en wat goed zeg dat grasmaaien. Geweldig.
    Toch wil ik ook waarschuwen voor evt onheil namelijk: Denk aan de verzekering. Vraag aub heel goed na wat evt mag en niet mag want als er onverhoopt een ongeluk gebeurd kunnen de gevolgen enorm zijn. Denk hier altijd aan want als je niet verzekerd bent zou dat een enorme kater zijn.
    Blijf vooral genieten.

• 09 Juni 2010 - 21:13

Dorrie:

leuke site, ik heb natuurlijk niet alles gelezen. dan was ik nog twee weken bezig, en was er geen tijd meer om asperges te steken. maar dat komt nog wel. ziet er goed uit. ga zo door.

groetjes dorrie