Winter - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Winter - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Winter

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 December 2009 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja het is winter in Nederland, alles ziet er zo mooi uit vandaag, wel achter de ramen vanuit een lekker warm huis, want buiten is het koud!!!

de kou begon al vorige week zondag, het zonnetje scheen en Peter wilde wel naar buiten een stukje lopen, maar jasses wat viel dat tegen. Na 5 minuten waren we al weer binnen, en ging Peter maar op de hometrainer want hij ziet er zelf ook het nut van in en dat hij er conditie mee opbouwt. s Middags heb ik mijn wintertafereel afgebouwd en het ziet er, al zeg ik het zelf, geweldig uit. Zo mooi heb ik het nog nooit opgebouwd. Ik zal proberen om er foto s van te maken en op de site te zetten.

Maandag ging Christel met Peter naar de neuro in Eindhoven en ze hadden samen veel plezier gehad!! De neuro had ook weer goed gegaan. De voetstand wordt steeds rechter en steeds meer gevoel terug. ook het warm/koud gevoel. s Middags samen weer gelezen en ik ben verbaast over de moeilijke woorden die hij zomaar leest!! De kleine woordjes gaan ook steeds beter, dus....

Dinsdagmorgen naar de fysio en weer prima gegaan. Een uur lopen op blote voeten zonder stok en dat gaat steeds beter.
Maar s middags kwam er een kleine domper. De huisarts belde dat de leverwaardes weer waren opgelopen. We waren beiden heel teleurgesteld want we hadden dit niet verwacht. Peters conditie werd weer beter en ook iets minder moe. Verdorie. De huisarts stelde voor om nu toch maar een afspraak te maken bij de Maag Darm Lever specialist. Door toedoen van Dr. magis kunnen we er nu maandagmiddag al terecht. Ik heb ook op internet zitten zoeken wat de waardes precies betekenen en waar het van zou kunnen komen. Voor mij is dat maar een conclusie: de medicijnen en te weinig drinken!! We zullen maandag misschien iets meer weten na het bezoek aan de specialist.
Peter moest ook nog naar de logopedie en had daar de test. Volgens hemzelf had het heel goed gegaan en was hij heel tevreden. In januari krijgen we hier de resultaten van.

Woensdagmorgen met Herm naar de podotherapeut. En ja hoor de teen is genezen verklaart. Eindelijk na bijna een jaar ontstoken te zijn geweest en bijna wekelijks naar de podotherapeut, hoeven we nu pas over 6 weken terug.
Woensdagavond nog gezwommen met Wil en had super gegaan.
Iedere dag gaat hij nu uit zichzelf 10 minuten op de hometrainer en dat gaat steeds beter en makkelijker.
Ik kreeg een mailtje van Joyce over het artikel wat in Stal en Akker komt. Waarschijnlijk wordt het in januari geplaatst en dan kunnen degene die niet geabbonneerd zijn op dit landbouwkrantje het via deze site lezen. Ik vond het een goed artikel over de zin/onzin van de MRSA bacterie.

Donderdag met Wim Lenssen naar de neuro. Even zag het er naar uit dat ze niet konden gaan vanwege de sneeuw. De wegen hier waren uiteindelijk toch goed begaanbaar en gingen ze toch. Teun was weer heel tevreden. Dus Oke!

Vrijdagmorgen eerst fysiotherapie en dat was bij Joost en dan is Peter iets meer afgepeigerd als bij Richard, maar hij vind het wel fijn. Hij heeft dan ook een reden om te zeggen dat hij moe is.
Na het middagslaapje gingen we naar Heeze, naar broer Peter en Marleen. Hier waren we al heel lang niet meer geweest en deed mijn Tomtom uitstekent zijn werk. We hadden een hele fijne middag/avond en met een heel goed gevoel gingen we terug.

Zaterdag was er de beschikking van het PGB en gelukkig hebben ze dat omhoog gezet. Wat het precieze bedrag wordt voor 2010 weten we nog niet, maar wel dat het de moeite waard is geweest om het opnieuw aan te vragen en op gesprek te gaan bij het CIZ.
Nadat Peter s morgens gezwommen had met Wil en een flink bord erwtensoep van Wim en Marie Louise kwam s middags Frans Janssen met de 3 maanden geleden beloofde rijstevlaai!!! En voor mij een heel mooi boeket bloemen. Jammer dat hij niet de prettige mededeling had dat de varkensprijzen omhoog waren. Maar eens zullen deze prijzen toch ook weer omhoog gaan en dan hebben we de sores bij de bank enzo ook niet meer nodig!!
S Avonds nog naar Peter en Christel in Maasbree, waar we ook weer een heerlijke avond hadden.Natuurlijk gebeurt dit alles in overleg met Peter en lijkt het soms wel wat veel wat we doen, maar we halen hier ook veel positieve energie uit en kunnen we weer verder met alle "zaken en therapieen" waar we eerst helemaal geen weet van hadden.

ONTHOUD VAN HET OUDE JAAR
ALLEEN DE BESTE DAGEN
EN SPRING MET NIEUWE MOED
HET ONBEKENDE TEGEMOET

Veel liefs Marlies

• 20 December 2009 - 15:08

Herman En Truus:

Wij willen jullie fijne feestdagen wensen en een heel goed 2010 groetjes herman en truus uit de neerkant

• 20 December 2009 - 15:32

Tjeu:

Al heb ik een kaartje gestuurd met jullie fijne feestdagen te wensen en een gelukkig en gezond 2010, wil ik via deze weg ook alle lezers van deze site hetzelfde wensen.
    Met genoegen lees ik elke week weer een verslag van Marlies en telkens zijn er weer nieuwe positieve dingen te melden. Ik wens jullie deze progessie ook in 2010 toe.

• 20 December 2009 - 16:14

Hein Oet Wiëert:

Hopenlijk zijn de wegen beter begaanbaar morgen want nu is het wel echt stapvoets rijden. Verder gewoon doorgaan met ademhalen en met het oefenen van alle ditjes en datjes. Voor allen dus ook alle lezers- maar speciaal voor de familie Nouwen in het bijzonder- een geweldige kerst en wie weet wel een witte kerst.

• 20 December 2009 - 18:07

Lucia:

Ha allemaal,

Ook wij wensen jullie gezellige Kerstdagen en het allerbeste voor 2010.

Groetjes

• 20 December 2009 - 20:27

Thea-Jan:

Wij wensen jullie fijne feestdagen toe en een goed 2010.
    En wij gaan weer samen door met ze alle en positie bleven .Het komt goed.
    Heel veel groetjes thea-jan.

• 21 December 2009 - 11:30

Loes:

Wij wensen jullie een heel goed jaar,met een steeds beter wordende gezondheid voor peter,veel geluk en hele fijne kerstdagen,ben nu alweer benieuwd naar jouw verslag over kerst,heel veel liefs en groetjes Loes en Familie

• 23 December 2009 - 17:12

Christel:

Peter en Marlies,
    de spreuk zegt deze keer alles wat er te zeggen valt. Fijne kerstdagen met de hele familie gewenst door ons. Geniet van de kleine onbetaalbare dingen.

• 24 December 2009 - 09:12

Agnes Krekels:

Wij wensen jullie Fijne kerstdagen en een goed 2010.

Lei,Agnes, Rik, Sanne en Lotte

• 24 December 2009 - 11:27

Marie-louise:

We wensen jullie allemaal
    Fijne feestdagen en een goed en gezond 2010 toe.
    Geniet van de mooie dagen

groetjes Wim en Marie-louise