een bewogen jaar sluiten we af - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu een bewogen jaar sluiten we af - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

een bewogen jaar sluiten we af

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 December 2008 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja een zeer bewogen jaar sluiten we af. Het einde van 2008 is er. wat een jaar!!!!!!

We begonnen zo goed'op 6 januari 2008 werden Steef en Robert uigeroepen tot Prins en Prinses van Grashoek, wat vierden we feest, het leek wel een bruiloft zonder einde, we genoten van ieder carnavalsmoment. Heerlijk was het.

Nadat we een beetje bekomen waren gingen we in april een paar daagjes op vakantie naar Zandvoort en praten veel over de toekomst en ook dat we wat meer tijd voor onszelf zouden nemen, Robert en Steef wilden samen met ons het bedrijf doen en zo zouden wij wat meer weg kunnen gaan. Peter wilde naar Rusland om daar het een en ander te beginnen, hoe en wat wisten we nog niet precies maar dat zou zich vanzelf wel uitwijzen.

Hoe anders werd het toen het noodlot toesloeg op 19 april 2008, alles viel in duigen, en maar goed dat we niet precies beseften wat ons te wachten stond. Vol hoop en goede moed begonnen we aan een lange weg, een lange weg van revalidatie. Peter die als een klein kind weer helemaal vooraan moest beginnen.
Voor het hele gezin veranderde er enorm veel. Lonneke die afstudeerde op 21 april en 4 maanden naar Kreta wilde gaan, ze bleef thuis, om ons te steunen en er als gezin voor te gaan... Claudi die met Johan zou gaan samenwonen stelde het een paar maanden uit, om met heel veel energie ons te steunen en om de dag naar Blixembosch ging om er voor Peter te koken en therapie met hem te doen. Steef en Robert die bijna iedere dag hier waren en alle vrije tijd aan ons besteden.

Wil en Annemarie die er vanaf het eerste moment(bij toeval) bij waren en die er nog steeds erg veel voor ons zijn, Wil die het zwemmen oppakte en meeging naar gesprekken met de revalidatieartsen. Marie Louise die al vanaf 22 juli alle dagen dat peter thuis is, hem komt behandelen. Willemien en John, pedicure en vanaf 15 oktober samen met Wil het zwemmen doet, Wim (van Marie-louise) die de erwtensoep maakt, voor als de heren van het zwemmen terugkomen.
De familie van Mill die er is als we ze nodig hebben en er heel veel waren in de Blixembosch periode.
En dan al die mensen die ons steunen middels kaarten en bezoeken. Peter die de 4 maanden in Blixembosch geen dag zonder bezoek is geweest.Mensen die ons opbeuren als we het effe niet meer zien zitten, het fijne van deze site, de berichten die jullie achterlaten, geven ons zoveel kracht om toch door te gaan....

Als ik terugkijk naar 8 mei het begin in Blixembosch, de start van de echte revalidatie,
Lieve mensen wat hebben we dan een vooruitgang geboekt.
Peter die naar de nieuwe stal alleen loopt.Het gevoel in zijn rechterbeen terug heeft, en daardoor ook zijn tenen kan bewegen. Die al heel veel kan praten en als extra verrassing op de eerste kerstdag zijn vingers bewust bewoog!!!! (hoe dit verder uitpakt weet ik nog niet )

Ja 2008 was een bewogen jaar met veel downs, maar ook heel veel ups, waar we de echte waarde van het leven leerde kennen, waar we heel dankbaar zijn dat we zover al zijn gekomen, dat peter gewoon thuis bij ons kan zijn en dat we in 2009 nog heel veel verder zullen komen.

Lieve mensen, wij wensen jullie allen een heel fijn en gezond 2009 toe.

HET LEVEN IS EEN OPEENVOLGING VAN MOMENTEN
JE SLAAGT PAS ALS JE VAN ELK MOMENT KUNT GENIETEN

Veel liefs Marlies

• 31 December 2008 - 14:35

Marie-louise:

Zolang we vooruitgang boeken, gaan we door.
    Ik kwam een mooie tekst tegen voor het nieuwe jaar.
    Een nieuw jaar
    een nieuw hoofdstuk
    van je eigen levensboek

Wij wensen jullie een hoofdstuk toe ,
    Met heel veel lichte dagen
    Zodat de zwarte bladzijden
    dan lichter zijn te dragen.
    Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2009
    wim en marie-louise

• 31 December 2008 - 19:40

TINEKE:

2008 wordt afgesloten een nieuw jaar met voor jullie heel veel vooruitgang in zicht.Heel veel liefs en het aller-allerbeste voor 2009.
    Namens JAN en TINEKE

• 01 Januari 2009 - 18:26

Christel:

Peter, Marlies en kids,
    ten eerste wil ik jullie natuurlijk de allerbeste wensen overbrengen voor 2009. Ja, het was een bewogen jaar. Ook wij als buitenstaanders, beseften in een keer, hoe snel een levenspad zich kan wijzigen. Dat heb je dus niet altijd zelf in de hand. Met heel veel bewondering hebben wij altijd deze pagina gevolgd. Wat een moed sprak en spreekt eruit. En hoewel het de Marlies is, zoals ik haar ken, vind ik het nog steeds zeer bewonderenswaardig, zoals je iedere keer weer de moed en de energie weet te vinden, om door te vechten voor jullie.
    Pas in moeilijke tijden kom je er achter, waartoe een mens in staat is.
    Want ook voor Peter, was en is dit een zeer moeilijke periode. Niet kunnen zeggen, wat je bedoelt, lijkt me een van de ergste dingen, die een mens kan overkomen. Geweldig zoals hij iedere keer weer, de wilskracht heeft om door te vechten.
    Gelukkig gaat het nog steeds bergopwaarts. Hoop ook, dat dit voorlopig zo blijft. Veel moed putten jullie ook uit verhalen van mensen, die hetzelfde mee hebben gemaakt. Het zijn ware lotgenoten.
    Heel veel geluk is jullie door heel veel mensen gegund. Dat weet ik zeker. En ik sluit me er bij aan. Tot heel gauw een keer.

• 01 Januari 2009 - 22:10

Thea & Jan:

Fam. Nouwen allereerst de allerbeste wensen een gezond, en vooral gelukkig nieuwjaar.
    Voor jullie was het afgelopen jaar wel heel bewogen. We zijn alweer bezig in het nieuwe jaar en er zijn voor jullie alweer een aantal positieve zaken zoals het weer kunnen bewegen van de vingers. Wat een vooruitgang.Verder kijken jullie natuurlijk uit naar de bruiloft. Zo is het leven toch weer de moeite waard en we blijven met jullie mee leven.
    Succesvolle voortzetting/genezing voor Peter en sterkte ermee voor Marlies en de kinderen.
    Gr. Thea & Jan

• 02 Januari 2009 - 13:42

Job:

Peter, Marlies, en kinders!

Ik wens jullie een heel voorspoedig en gezond 2009 toe... Hopelijk komt het geluk, dat jullie het afgelopen jaar afgedwongen hebben jullie dit jaar toe!

Job

• 05 Januari 2009 - 20:46

Michel En Annemiek:

Peter en Marlies en de kids wij wensen jullie een heel gelukkig en gezond 2009 wij hopen dat jullie een fijn en liefdevol jaar hebben. Peter GA ZO DOOR.

• 07 Januari 2009 - 07:32

Mattie:

Peter en Marlies en kinderen, jullie mogen trots terugkijken op wat jullie allemaal met elkaar bereikt hebben! Ik wens jullie nog meer voorspoed in het herstel van Peter voor 2009.
    "Vijf minuten hulp is beter dan tien dagen medelijden"