pluimpje voor...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu pluimpje voor...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

pluimpje voor......

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 Augustus 2008 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve allemaal

Ja hoor, we hebben weer van alles bereikt en soms gaat het heel moizaam, maar soms komt het zomaar uit de lucht vallen.
Voor dinsdag stond maar een therapie gepland en dat vonden we toch wel erg weinig dus via een omweg rechtstreeks naar het zwembad van Blixembosch en het was geen enkel probleem dat Peter dinsdag een extra zwemles kreeg. Wil ging er met Lonneke naar toe en zoals steeds doet dat zwemmen hem heel goed. Zijn vorderingen zijn daar aanzienlijk.
Ze hadden voor mij een gesprek met maatschappeijk werk ingepland maar dat heb ik afgezegd, ik heb genoeg maatschappelijk werksters om me heen en waar zij mij mee moet helpen doet ze toch niet, dus ik besteed mijn tijd aan andere dingen. We waren hier tot de conclusie gekomen dat er een andere trap in ons zwembad moet, en ik wilde die via het WMO vergoedt krijgen, maar helaas, dat is te LUXE. Thuis zwemmen hoort niet hierbij. Dus een ander pad bewandeld en woensdagmorgen had ik het al geregeld via Mattie. Geen enkel probleem. Maar ja dan moet de trap er natuurlijk wel komen en het liefst meteen. Dus naar de zwembadleverancier gebeld en het zou het bij de importeur navragen, dus vanmorgen naar Helenaveen en maar eens vragen of de trap er misschien al was. Wat denken jullie, jawel hoor ze hadden er nog niets aan gedaan, dus dan maar meteen gebeld waar ik bij was. Nee pech 3 tot 4 weken levertijd. Verdorie, heb ik het geld en geen trap. Of ze niet andere leveranciers of zwenbadenwinkels konden vragen voor mij. Ja omdat het zo n bijzondere situatie was wilden ze dat wel voor mij doen. Dus die man aan het bellen en ik zeg nog maakt niet uit waar in Nederland ik ga hem wel halen.Eerst een paar telefooontjes niks en toen hoorde ik dus jullie hebben er eentje op voorraad? Mooi, kan ik hem gaan halen maar waar. In Maasbree!!!!
Dus vanmiddag gelijk naar Maasbree en de trap opgehaald. Nu moet hij nog effe gemonteerd en dan kan Peter hier het weekend weer zwemmen.

Wil had dinsdag nog gevraagd of Peter niet vaker in Blixembosch mocht zwemmen. Ja hij stond voor donderdagmorgen ingepland maar dat had Titia de fysiotherapeute weer gecanceld, omdat het te vermoeiend zou zijn want direct erna had hij fysio. Verdorie, zonde, maar ja ik zou vanmogen wel zien, ik wilde een gesprek met de revalidatiearts en aangeven dat ze Peter meer moeten prikkelen en de lat iets hoger leggen, gaat vaak een beetje softy.
Vanmorgen kwam de verpleger Cas binnen met de therapie voor vandaag en daar stond toch om 9.15 uur zwemmen. verbazing en Cas snapte er niets van, wou Peter niet zwemmen Tuurlijk wel Ik het een en ander uitgelegd, en Cas vond dat we gewoon naar het zwembad moesten gaan en daarna wel verder zien.
Half uurtje gezwommen en Peter in de rolstoel weer terug naar het huisje. Al gauw kwam Titia en vroeg waar wij geweest waren want ze had ons voorbij zien komen. Zwommen, zegt peter. Oh dan zul je nu wel heel moe zijn. Niks mude, lopen!!! Titia was dus heel erg verbaast want zijn therapie ging heel erg goed. We hebben nog een poosje met haar gepraat en haar uitgelegd dat Peter altijd bezig was en zijn grenzen steeds verlegde en nu hier leek het meer op berusting, Ik geloof dat ze het nu wel begrijpen en hem meer gaan prikkelen. Ik hoop het toch zo.Want.......

IN DE PUT IS GEEN RUIMTE OM TE WERKEN
DAAROM KRUIPT EEN IJVERIG MENS ER SNEL WEER UIT
(eentje uit de ouwe doos)

Veel liefs Marlies

• 07 Augustus 2008 - 18:50

Lucia:

En Marlies, met zulk weer kom je nog een overkapping aan het maken boven je zwembad!! Ga zo door!
    Groetjes

• 07 Augustus 2008 - 20:51

Marie-louise:

hallo allemaal
    gewoon zelf het heft in handen houden, dat werkt het beste.
    En Peter wil gewoon doorgaan en niet rusten, want hij wil wat bereiken
    groetjes wim en marie-louise

• 07 Augustus 2008 - 22:27

Annemarie En Wil:

Wat een wijsheid in die oude doos!!
    Morgen die trap in elkaar en yes.
    Op naar de volgende trede.

• 08 Augustus 2008 - 10:00

Thea-jan:

hallo allemaal,goed zo ,en nu nog een overkapping en peter kan en ook jullie kunnen enkeldag zwemmen ,want jullie kunnen het water verwarmen het is heel lekker elke dag zwemmen, gr thea -jan

• 08 Augustus 2008 - 16:35

Christel:

Zoals Peter vecht voor zijn eigen herstel, vecht Marlies om alles geregeld te krijgen. En niet in het tempo van de bureaucratie!!!! NIKS DAARVAN. Hup vooruit. Goed zo Marlies, petje af, zoals jij alles toch maar weer voor mekaar weet te boksen.
    BRAVO, BRAVO.

• 08 Augustus 2008 - 20:39

Babette:

God, het lijkt Spanje wel, wat een gekluns daar in die winkels.
    Maar goed dat je niet over je heen laat lopen.
    Ga zo door.

xxx