bijna weekend - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu bijna weekend - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

bijna weekend

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Augustus 2008 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja het is weer bijna weekend en dan is Peter thuis. Gelukkig, want het wordt dus nu echt tijd dat hij voorgoed naar huis komt, de LAT-relatie heeft nu lang genoeg geduurt en de dingen die hij specifiek moet leren leert hij ook wel op de dagbehandeling. Wij missen hem thuis heel erg in met name de kleine dingen, we willen weer gewoon gewoon.Gewooon samen dingen doen en ondernemen, samen ergens een ijsje gaan eten, samen ergens naar toe.
Ik merk aan Peter in Blixembosch ook een gelatenheid en het lijkt een beetje op stilstand, maar voor de mensen die hem bezoeken en een poosje niet gezien hebben is de vooruitgang heel groot, dus daar put ik maar weer nieuwe energie uit, en vooral niet opgeven.

Woensdag heeft hij voor het eerst scootmobiel gereden en dat ging goed, het zien aan de rechterzijde is niet optimaal, waardoor hij af en toe een stoeprandje raakte, maar dat was donderdag al een stuk beter. Als hij de nieuwe dingen een paar keer gedaan heeft kan hij het, dus dat is heel positief.

Hij was wel weer heel moe deze week en heeft een paar nachten niet zo best geslapen, maar dat schrijven we maar toe aan het warme weer. Ik denk dat we allemaal niet zoveel puf hadden en wat minder gepresteerd hebben.

Als het goed is krijgt hij vandaag zijn aangepaste schoenen en zal hij beter kunnen lopen, ook wordt het zwemmen in Blixembosch uitgebreid tot 3x per week, dus daar halen we ook weer positieve energie uit.

Er waren toch ook een heleboel leuke dingen deze week, zoals het gezamenlijk buiten zitten met de andere revalidanten en daar worden ook de vooruitgangen van elkaar besproken, zo goed en kwaad als het kan. Ik heb daar woensdagavond bij gezeten en het een en ander verteld, want ze dachten allemaal dat Peter een duitser was, en niemand wist natuurlijk waar Grashoek lag.Deze gesprekken zijn natuurlijk ook therapie en heel goed voor ieders logopodie. Nu ik dit zo zit te schrijven en te overdenken zie ik toch weer veel vooruitgang, en dat is de spraak, zijn woordenschat wordt steeds groter. Dus toch geen stilstand!!!!!

JE HOEFT NIET BANG TE ZIJN
OM LANGZAAM TE GAAN
MAAR WEL OM STIL TE STAAN
(chinees spreekwoord)

Veel liefs Marlies

• 01 Augustus 2008 - 10:19

Ans Lehane:

Hallo Liesje, Het blijft steeds vooruit gaan met Peter en als Peter straks thuis is wil hij nog vlugger in staat zijn alles te kunnen doen. Hadden jullie maanden geleden niet verwacht dat hij weer aan het lopen, praten etc kwam. Geweldig toch. Nou ik ga mijn koffer naar beneden halen en dan op naar Arcen. Lekker van de hitte genieten daar!!!
    Liefs en prettig weekend allemaal.
    Dikke knuffel voor Peter."The star of the show"
    Ans

• 01 Augustus 2008 - 10:45

Marie-louise:

Als het weer goed blijft kan peter weer lekker thuis zwemmen, en met al die dames in de buurt moet hij wel blijven kletsen
    dus heeft hij weer een druk weekend voor de boeg
    groetjes wim en marie-louise

• 01 Augustus 2008 - 13:02

Lucia:

Ha allemaal,

Heel belangrijk, het leuke dingen doen, zoals samen genieten van zo veel kleine dingen!!
    Doe dat ook dit weekend.
    Groetjes van ons allemaal

• 02 Augustus 2008 - 08:52

Marlies:

Hallo allemaal
    Ja zijn aangepaste schoenen heeft hij nog niet.....zou ook een wonder zijn als wat dat betreft iets volgens afspraak gaat. Volgende week zouden ze er zijn...we wachten af. Gisteravond thuis ging heel erg goed en we hebben samen heel erg fijn gepraat. Het liefst zo snel mogelijk voorgoed naar huis.
    Gistermiddag heeft hij een uur met Wil in Blixembosch gezwommen en dat was heel goed gegaan. OOk het scootmobiel rijden was perfect. Simone de ergotherapeute was verbaast geweest over zijn achteruitrijden en behendigheid, maar Peter is 4x Limburgs kampioen geweest bij de trekkerbehendigheidswedstrijden, dus dat zit wel goed.

Liefs Marlies

• 03 Augustus 2008 - 10:59

Frans En Annie:

Je hoeft niet bang te zijn om langzaam te gaan!!!!! maar wel om stil te staan!!!!!een mooi spreekwoord.Als het langzaam gaat heb je ook meer tijd voor de kleine dingen.....toch!!!! Vanmorgen zijn Marlies en Peter bij ons op de koffie geweest.Lekker over van alles wat gekletst, even thuis er tussen uit, even wat anders,leuk dat jullie er waren, Geniet van de zondag. Frans en Annie

• 03 Augustus 2008 - 12:14

Charlotte:

4x kampioen trekkersbehendigheid en nu kampioen in het vooruitgaan wat betreft lichaamsbehendigheid!
    Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in!
    Groetjes uit het regenachtige Engeland :)