TROPISCH WARM.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu TROPISCH WARM.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

TROPISCH WARM....

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Juli 2018 | Nederland, Grashoek



Hallo lieve mensen,



Ja het wordt echt warm in Nederland en het houdt voorlopig nog niet op… maar bij het zwembad is het goed toeven….
Zondagmiddag kwamen Claudi, Johan, Joep Mees en Niene lekker zwemmen en na het zwemmen hadden we een heerlijke bbq in de schaduw op de stoep bij het huis, Niene fijn achter het poortje en Joep en Mees plonsten nog wat in het zwembad.
Maandagmorgen kwam Anneke en spoten we de tegels bij het zwembad schoon met de hogedrukreiniger, ja dat doen we meestal een keer per jaar en nu zien ze er weer keurig uit. Na het eten ging Peter rusten en ik maakte hem om 15.00 uur wakker om naar de fysio te gaan, eerst naar het toilet, nog een kop koffie en toen oeps foutje… weer een beetje diarree en was hij te laat bij het toilet.. dus alles verschonen en naar de fysio waar we 5 minuten te laat waren. In overleg met Richard werd er besloten om het kalm aan te doen en in een kamertje met airco te gaan zitten. Opvallend was wel wat peter met de arm kon, heel erg goed. Na de fysio gingen we toch maar even preiplantjes halen in Kessel en daarna nog in Panningen bij het Kruidvat Immodim gehaald, dat had dr. Jansen gezegd als de diarree aanhield. Goed de bijsluiter gelezen en begonnen met 2 pilletjes. En leek het de rest van de dag beter te gaan. Nog de preiplantjes gepoot en de sproeier erop gezet want het is gort droog !!!
Dinsdag was het oppasdag en werden Pierke en Sien al op tijd gebracht. Ja hoor ze hadden ze zwemspullen bij zich. Anneke kwam en die zou het zwembad nog een keer zuigen en om 9.30 uur kwamen ook Joep, Mees en Niene. Natuurlijk wilden ze allemaal bij en in het zwembad, maar eerst moest Anneke ongeveer klaar zijn en dat was om 10.30 uur. Pierke, Joep, Sien en Mees doken in het zwembad bij Anneke en ik zette Niene in de kinderwagen en even later speelde Niene met Peter in de kamer en kon ik het eten klaarmaken. Tot 12.00 uur bleven ze allemaal in het zwembad en even later kwam Claudi er weer 3 ophalen en leverde mijn boodschappen af. Samen met Pierke, Sien en Robert gegeten en die genoten van de verse koolraap en gehaktballen. Ja dat vond Peter ook allemaal erg lekker. Na het eten deden we eerst effe allemaal een beetje chillen, Peter boven op bed en ik met Pierke en Sien op de bank, tekenfilmpje aan en effe rustig. Nog wat gezwommen met Pierke en Sien en om 16.oo uur kwam Peter ook weer beneden, naar het toiletmaar nee er kwam niks, dus naar de kamer in de stoel, ik liep even naar achteren , ja en toen was het weer te laat, foutje !! weer alles verschoond en volgens Peter ging het wel al beter, maar doordat hij niet snel loopt gaat het dus mis….
S Avonds kwam Wim nog om Peter te behandelen en dat ging weer heel erg goed. Peter is er ondanks zijn diarree heel erg goed aan, dus dat is wel een beetje dubbel.
Woensdagmorgen lekker met van alles bezig geweest en na de middag samen de tour gekeken en weer een klein ongelukje, je zou er toch de scheit van krijgen !! Iedere keer een klein beetje wat mis gaat maar door het langzame komt het werk dan op mij neer. Een goed mobiel iemand zou op tijd bij het toilet zijn. Heel lastig.
Er heeft nog niemand op de site gereageerd en ik merk dat er mensen zijn die niet meer kunnen reageren op hun oude computer, maar ook door het warme weer wordt er minder gelezen en gereageerd. Dus zelf maar effe een testberichtje geplaatst en dat ging wel met de iPad.
S Avonds ging ik lopen met Willemien en toen ik terug kwam was Peter wel op tijd bij het toilet geweest , ja hoor hij was er goed aan. Geen buikpijn niks. S Avonds lees ik nog eens de bijsluiter door van de nieuwe bloedverdunners….. bijwerkingen …. zeer vaak voorkomend diarree….
Ja ik word hier een beetje simpel van, alle medicijnen zijn veranderd het laatste jaar, 9 jaar heeft het heel goed gegaan met de bloedverdunners en nu van de ene bijwerking naar de andere. Eerst allemaal de huiduitslag en jeuk, die nu dus wel goed onder controle zijn en nu dan de diarree. De jeuk en huiduitslag was heel vervelend, maar diarree en te laat bij het toilet….
Donderdagmorgen word ik echt niet fris wakker, bijna de hele nacht liggen te woelen en van alles gelezen waar ik echt niet vrolijk van wordt… de huisarts bellen, maar eerst de boodschappen doen. Toen ik terug kwam , kwam Peter net van het toilet, ja hij was op tijd en het leek minder te worden… Oh dat lijkt dan positief!! De was aan de kant gedaan de boodschappen opgeruimd eten klaargemaakt en na de middag kwam Claudi met Joep Mees en Niene en Helga met de kinderen. Niene ging lekker slapen met Peter en de 5 kindjes zaten heerlijk in het zwembad. Om 15.30 uur waren Peter en Niene ook weer present en werd er nog volop gezwommen en Peter genoot van dit alles en om 17.00 uur was iedereen weer weg en konden Peter en ik nog genieten van de touretappe op Alpe d Huez. Heerlijk en s avonds zaten we nog lekker een poosje buiten.
Na een goede nachtrust en geen ongelukjes meer werden we vrijdagmorgen fris wakker. John kwam om met Peter te gaan zwemmen en ik besloot toch maar om de huisarts te bellen en eens kijken wat er aan de diarree te doen is en of er misschien toch een andere bloedverdunner is, want waarom kunnen het niet gewoon weer de oude bloedverdunners zijn…. Heb alles nagekeken en deze zijn dus 2 euro per kwartaal goedkoper…. Maar alle ellende die we er nu al mee hebben gehad hebben we al voor 10 jaar vooruitbetaald!!!
Onze huisarts was met vakantie en uh…. Afspraken alleen spoedgevallen…. Dus ik wachtte netjes totdat ik een assistente aan de lijn had en ik legde haar het probleem voor. Ja Meneer heeft nu de nieuwe bloedverdunner Grepid en heeft nogal wat last van diarree…. Oh zei de assistente dat is bekend bij Grepid, komt heel veel voor, en ja dat is wel heel erg lastig als je slecht ter been bent. En dit warme weer maakt het allemaal nog wat erger en lastiger. Ik ga overleggen met een arts en ik bel U terug. Maar geen Immodium gebruiken want de diarree moet er toch uit. Tja maar de oncoloog adviseerde om Immodium te gebruiken… Hoe verwarrend allemaal !!! Petr en John kwamen terug van het zwemmen en het had supergoed gegaan, echt heel goed met de slang en de arm. Dus heel hoopvol !!
Om 15.00 uur belde de assistente terug en om 17.00 uur lag het recept klaar in de apotheek en kon ik andere bloedverdunners gaan ophalen. IK vroeg hoe die heette en toen zei ze iets van brique
Nog even wat opgehaald in Panningen en toen naar de apotheek. Ik kom de medicijnen halen voor Peter Nouwen. Oh ja hier is het recept Oh U hoeft geen uitleg want die medicijnen heeft hij al eens gehad… Uh hoe bedoelt U !! Ja dat is de ascal. Ascal…..??? Hij kreeg toch andere !!! Maar ik kon op dat moment niet precies zeggen hoe ze heette, zoiets van brillllll maar ook met een q. Nou dan ging ze het eens even navragen en toen kwam ze terug. Ja inderdaad dit was fout het moest Brillique zijn 1 x per dag een pilletje. Ik vroeg naar de Persantin die hij eerst had samen met de ascal cardio. Nee die Persantin was overbodig, dat was meestal een jaar en dan kon die weggelaten worden…. Uh… heeft hij die dan 9 jaar voor niks geslikt…. Tja dat wist de apotheker ook niet !!! Inmiddels kwam er weer iemand bij en het moesten 2 pilletjes Brillique per dag zijn . Nou alles was nog veel verwarrender en eenmaal thuis besloot ik om alles maar goed door te lezen en daar werd ik echt niet vrolijk van. Want de Brillique moest samen met ascal gegeven worden…. Hoe ziek kun je worden van de harrewar van medicijnen. Strontziek dus!!!! Maar goed de diarree was toch minder geworden en ongelukjes waren er niet meer gebeurt.
Na een goede nachtrust waren we zaterdagmorgen op tijd op, want we gingen met Joep en Mees naar de kaasboerderij kijken hoe Piet kaas maakt. Om 10.00 uur haalden we Joep en Mees op en naar Kessel. Mega interessant vonden Joep en Mees het en Joep had heel vaak het filmpje van Klokhuis gekeken hoe ze kaas maakte en wist er veel van te vertellen. Piet en Maria hadden ook nog een oude dvd over het kaasmaken en die hebben Joep en Mees wel 3 keer gekeken, steeds als ze moesten wachten totdat ze weer bij Piet mochten kijken. Maar ook de flessenwasmachine was bere interessant. Nog koffie gedronken, Joep en Mees weer naar huis gebracht en toen naar de Lorbaan, wat eten en toen was er weer een ongelukje… potverdorie het had al 3 dagen goed gegaan en we dachten dat we het ergste gehad hadden. Oh wat baalde ik en wat was ik verdrietig en nu kon ik natuurlijk niemand bellen, ja de huisartsenpost maar daar schoot ik nu natuurlijk ook niets mee op. Dus maandag maar weer bellen met de huisarts of iemand van de praktijk !!
Na het middagslaapje was Peter er keigoed aan, nee hij heeft echt nergens last van, ja dat het voor mij heel vervelend is, maar verder, nee het gaat uitstekend !! En s avonds zaten we nog lekker een hele poos buiten op de stoep waar een verfrissend windje waaide en waar we een heel fijn gesprek hadden. En vanmorgen hadden we weer een hele fijne morgen, ik moest een fotoalbum zoeken met de fotos van 1975 , want die moeten volgende week mee naar Zeeland, ja dat is heel belangrijk!! Dan gaan we vakantie vieren en hopelijk dat de problemen dan opgelost zijn en er geen ongelukjes meer zijn….. maar zoals Peter zegt… ALLES KOMT GOED !!!!



JE MOET RISICO NEMEN
SOMMIGE WEGEN VOLGEN EN ANDERE VERLATEN
OP HET MOMENT VAN KEUZES MAKEN
IS IEDEREEN BANG



Veel liefs Marlies

  • 22 Juli 2018 - 15:28

    Christel:

    Oh Marlies, wat (letterlijk) strontvervelend. Zó jammer, dat de huisarts niet weet dat diarree een bijwerking is. Maar nog vervelender, dat men in de apotheek niet weet hoe het hoort! Maar wel een gesprek voor een nieuw medicijn in rekening brengen. Wat heeft dit voor meerwaarde? Volgende keer maar in de apotheek samen de bijsluiter lezen! Maar ja, daar zullen ze wel geen tijd voor hebben. Wat een nonsens dat de diarree eruit moet. De ontlasting...ja. Maar dat hoeft niet versneld hoor. Een langzame drol haalt samen met Peter de wc wél. Heel veel sterkte. Hopelijk gaat het deze week beter.

  • 25 Juli 2018 - 14:20

    Hein Oet Wieërt:

    Het is een blijft een heel gedoe met medicijnen Ook ik heb mij daar vaak over verbaasd maar gelukkig heb ik tot nu toe niet zo'n problemen gehad als jullie . Misschien zijn er ook meer mensen die niet op de site kunnen komen want hier meldt de pc nog steeds dat het niet veilig is. Dus doe ik het maar op mijn mobiel lezen Veel kijkplezier met de tour en een fijne week nog

  • 29 Juli 2018 - 10:55

    Peter Nouwen:

    Hallo lieve mensen,

    Vandaag geen nieuw bericht, wij genieten een paar dagen in het Zeeuwse Westdorpe en Hulst

    Veel liefs Peter en Marlies

  • 30 Juli 2018 - 08:35

    Ilse Van Langevelde :

    Het was heel gezellig hè !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 690574

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: