RABBIT HILL - Reisverslag uit Oberhausen, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu RABBIT HILL - Reisverslag uit Oberhausen, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

RABBIT HILL

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Augustus 2017 | Duitsland, Oberhausen

Hallo lieve Mensen

Ja we zijn weer terug van een heerlijk vakantie en wordt het weer tijd om een nieuw bericht te schrijven.
Maandag 31 juli moesten we nog een keertje naar de fysio in Baarlo, Richard had vakantie en we waren ingepland bij Helene. Helene was een van de vaste fysiotherapeuten in de beginfase van Peters revalidatie , helaas voegde dit nu heel weinig toe en op de terugweg concludeerden we beiden dat we toch wel heel erg boffen met een fysiotherapeut als Richard. Wauw wat is die man goed bezig!! Ja Richard jij bent een echte kanjer voor ons!!!
Dinsdag kwamen Pierke en Sien de hele dag , het was niet al te best weer maar we amuseerden ons de hele dag met spelletjes puzzels kleuren en verven. Ik had bij de action wat tubes plakkaatverf meegebracht en ja dat wilde Pierke en Sien heel graag. Verf op bordjes gedaan en daar zaten ze aan de keukentafel te verven. Opa Peter moest ook verven en hij ging een tractor schilderen. Oh en die wilde Pierke wel na schilderen. Heerlijk om te zien en te horen hoe Peter alles uitlegde en hoe intensief ze samen bezig waren.
S Avonds kwam Wim nog om Peter te behandelen en dat ging supergoed. Ook weer het knijpen met de rechterhand, maar het kan Peter eigenlijk niet snel genoeg gaan, maar Wim liet hem voelen wat hij zo ongeveer 2 jaar geleden kon en hoe hard hij nu kon knijpen. Peter moest er om lachen want zijn nagels stonden in Wims hand, dus veel vooruitgang.
Woensdagmorgen deden we niet zoveel en tegen 12 uur kwam Steef met Pierke en Sien lunchen en na de lunch gingen we naar de speeltuin Roeffen Mart in Grubbenvorst. Claudi was er zelf naar toe gereden met Joep, Mees en Niene en het was heerlijk weer. Lekker op een bankje en de kinderen hadden het grootste plezier. Wat een heerlijke speeltuin is dat. Tegen 4 uur werd Peter toch wel heel erg moe en gingen we naar huis, waar hij toch nog een dik uur op bed kon liggen. Ja en dan merk ik dat hij toch nog niet op het niveau van december zit. Toen kon hij 1 of 2 keer week zijn middagslaapje overslaan en dat gaat nu dus echt nog niet!!
Donderdag moesten er nog allerlei klusjes gedaan worden, de auto gewassen, tanken, een mini bbq gescoord, kleine boodschapjes en smiddags nog naar de boerenbond het cadeautje voor Joep gehaald en even naar Kessel kaas gehaald. Klein uurtje bijgekletst met Piet en Maria , maar ja echt bij komen we geloof ik nooit!! Dus een weekendje weg proberen te plannen om bij te praten!! S avonds al van alles klaargelegd voor de vakantie en een beetje op tijd naar bed.
Vrijdagmorgen eerst douchen, oefeningen doen, koffers inpakken, het gras nog maaien en er kwam nog iemand bbq vlees halen. Om 12 uur een hapje gegeten en kon Peter nog 2 uurtjes slapen terwijl ik alles in de auto zette en om 15.00 uur waren we startklaar en kon onze vakantie beginnen. Oh wat voelde ik me gelukkig want was ik deze winter bang geweest dat we dit niet samen meer konden doen en ook heel belangrijk dat Peter weer gewoon kan auto rijden. Dit is zo belangrijk voor zijn eigenwaarde!! We hadden wel veel files onderweg, niet stilstaand maar zo langzaam rijdend en zo waren we net voor 17.00 uur op Rabbit Hill, , een kleine 10 km van Apeldoorn, waar Claudi, Johan, Joep, Mees en Niene al om 13.00 uur waren gearriveerd. Een mooi klein huisje met alle ruimte om het huisje heen. De zon scheen en we besloten om dan maar gelijk te bbq-en. Nog wat salades in de winkel gehaald, de houtskool in de nieuwe bbq en grillen maar. Peter gaf aan dat hij toch wel moe was geworden van de reis en wel op tijd naar bed wilde, maar toen de kinderen alledrie op bed lagen gingen we nog even buiten een kop koffie doen en was het heel gezellig en ging Peter toch pas om 22.30 uur naar bed. Ja dit is het ultieme vakantiegevoel, lekker buiten en een heerlijk bosgeur om ons heen.
Na een heerlijke nachtrust en een voortreffelijk ontbijt met verse broodjes en spek met eieren gingen we naar de binnenspeeltuin op het park. Het weer was niet denderend, maar ala het ging. Nog langs de konijnen gelopen en dat waren wel hele grote, maar ook de eekhoorntjes liepen er los rond , ja super!!
S Avonds reden we naar Uddel een dorpje verderop waar we pannenkoeken wilden gaan eten. Oeps, nee we hadden niet gereserveerd, binnen zat alles vol….. tja wat doen we nu , ergens anders naar toe rijden…. Maar we konden toch wel buiten gaan zitten, er scheen een flauw zonnetje, ja en pannenkoeken eten duurt ook niet zo lang, maar het weer werd alleen maar beter en even later zaten er heel wat tafeltjes buiten te eten. Heerlijk gegeten bij Holle Bolle Gijs!! Toen we terug kwamen bij het huisje was het toch wel te fris geworden om nog buiten te zitten en bleven we dus binnen.
Zondag was het dan eindelijk Joeps verjaardag, eindelijk was hij echt jarig en 6 jaar oud. Mees dacht dat Joep nu al 7 was, want de vorige keer was hij toch al 6 geworden!! Joep was heel bij met zijn veldspuit voor achter de tractor, ja dat was precies wat hij bedoelde, maar ook de Lego pizzawagen van pappa en mamma vond hij heel leuk. Na het ontbijt gingen we naar het overdekte zwembad. Nee Peter wilde nog niet mee het water in, maar hij kon wel gewoon met de kleren aan bij het zwembad zitten en hij genoot van zijn kleinkinderen, want nu durfde Mees ook in het water te springen en van de glijbaan af het water in. En kleine Niene die vond het helemaal geweldig dat gespetter en gespatter. S Avonds gingen we eten op het park, waar een grote bbq was. Lekker maar niet heel erg bijzonder. Wel heel gezellig en af en toe loerde ik in de grote zaal hoe de dames het deden bij de finale van het dames voetbal. Ja Super europees kampioen!!!
Maandagmorgen gingen we naar een grote speeltuin in Voorst zon 20 km verderop. Joep en Mees zaten bij ons in de auto en er werd veel verteld. De speeltuin was een soort circus, kermis, oud Hollandse speeltuin. Heel veilig en heel mooi. We lunchten er en na de lunch gingen Peter en ik terug naar het huisje en een uurtje later kwam de rest. Het was prachtig weer en zo gingen we nog even zwemmen in het openlucht bad op het park. Ja echt een prachtig zwembad, en zo waar nog even gezonnebaad!! Peter was bij het huisje gebleven, zijn middagslaapje en Johan liep alvast terug met Niene om haar de fles te geven. Ik vroeg aan Johan of hij Peter wilde helpen met opstaan en de schoenen aan doen en toen wij een poosje later kwamen was Peter inderdaad op… Nee Johan had hem niet geholpen hij had alles zelf gedaan !! OH SUPER!!!
We hadden besloten om weer te bbq-en, omdat het zo mooi weer was en wat hadden we een heerlijke bbq, het vlees was superlekker, ik gaf Niene haar flesje en zat naast Peter, en oh wat geniet hij van dit kleine meisje, hij blijft haar strelen en aaien, en als ze rechtop zit steeds geluidjes maken en dan begint die Niene toch te lachen en dan zie je Peter stralen!! Zijn kleine meisje!! En nadat de kinderen allemaal waren verzorgd en naar bed gebracht, wilde Peter eigenlijk ook naar bed, maar Johan had een uur gefietst met de mountainbike en was erover aan het vertellen…. We zaten buiten en Peter bleef zitten. En begon ook te vertellen, ja morgen weer naar huis en woensdag naar Maastricht… ja nog 2 weken en dan de scan en de uitslag, ja toch een probleem want stel je voor dat het niet goed is in mijn hoofd. We vroegen hem of er dan iets nu niet goed was. Nee het voelde allemaal goed, maar toch… Ik vroeg of hij de afgelopen 5 dagen nog hoofdpijn had gehad….. Heel verrast kwam er een NEE, Nee hij had al 5 dagen geen enkele pijn gevoeld, ja dat was toch wel heel erg SUPER!! Ja hij was ook wel heel veel buiten geweest en geen tijd gehad om te piekeren!! Dikke pluim voor de vakantie!!!
Dinsdagmorgen was het nog een beetje redelijk weer en na de middag regende het stront, bah bah. Maar we hadden besloten om nog samen met de jongens te gaan bowlen en dat was een groot succes, want oh wat genoten Joep en Mees hiervan, door de stromende regen liepen we weer naar het huisje en aten we nog frietjes en toen was de vakantie weer voorbij…..met een grote brok in mijn keel namen we afscheid, want oh wat hadden we het fijn gehad, ondanks het af en toe wat mindere weer maar hadden we allebei genoten. DANK JE WEL CLAUDI JOHAN JOEP MEES EN NIENE!!! Natuurlijk reed Peter weer terug en ik vroeg of hij de weg wist, ja het park uitrijden en dan op Apeldoorn aan en na 3 km zaten we al op de autobaan. Lonneke belde en ik had een leuk gesprek, maar lette totaal niet op de tomtom en de borden, ja zegt Peter eerst Arnhem, dan Nijmegen en dan Venlo…… en ja hoor hij reed zonder mijn aanwijzingen of Tomtom naar huis. Oh wat vond ik dat SUPER goed. Echt KLASSE!!
Woensdagmorgen moesten we weer op tijd op, want om 9.15 uur kwam de taxi om ons naar Maastricht te brengen. Het was natuurlijk weer Ron en die had een mooie bos rozen bij zich… zomaar Lief he. Om half 11 moest er bloed geprikt worden en een uur later was er de afspraak met dr. Jansen. Peter was weer gelopen naar de wachtkamer van dr Jansen en voor het eerst sinds maart liep Peter ook weer naar de spreekkamer. Ja Peter kamer 7 moeten we zijn. Oh zei dr, Jansen dat weet U goed. Ja zei ik 7 is mijn geluksgetal en ook mijn eindcijfer bij de staatsloterij. En win je ook wat dan, zei dr Jansen Lachend, nou nee niet echt af en toe een tientje. Oh zei dr Jansen, stel je voor dat je 1 miljoen wint!! Nou zei ik , ik zou niet weten wat ik er mee moest doen, een ton vind ik meer als genoeg. Oh zei Jansen maar jullie hebben toch 3 leuke dochters…. Nou en dan verbaasd die dokter mij weer dat hij dat wel weet en af en toe is het zon verstrooide professor!! Er was een co assistente bij en Jansen vroeg aan Peter hoe het gegaan was, Ja Super zei Peter, eigenlijk alles goed, alleen mijn hoofd ben ik zo bang, Tja zei Jansen, er is geen enkele aanleiding, maar ik snap je ongerustheid, maar over 2 weken zullen we het weten, oh ja en dan moet er nog een afspraak gepland worden bij mij voor de uitslag. Ja dat had ik op mijn vragenlijstje staan. En ik vertelde van de trubbels 2 weken geleden. Och zei dr Jansen als er weer problemen zijn dan bel je mij maar!! De bloeduitslagen waren weer allemaal prima, en zo keurig constant dat was een heel goed teken!! Nog wat zitten lachen en toen liep hij mee naar de secretaresse voor de afspraak. Over 2 weken krijgt Peter het infuus om 15.00 uur en dan moeten we om 13.30 uur bloedprikken. Zegt de secretaresse, dokter maar U bent er maar tot 13.00 uur. Oh zei ik dan komen wij wel gewoon wat eerder voor de uitslag en dan wachten wij verder wel. Nee zei dokter Jansen dat is onzin dat jullie eerder moeten komen, plan bij mij maar een pauze en dan plan je meneer Nouwen maar ergens rond 14.00 uur. Nou dat is toch wel heel erg aardig van dr Jansen. En zo hadden we precies de afspraak die we graag wilden en hoeven we nergens eerder te komen of loze tijd voor ons. Het infuus ging ook meteen goed en Peter lag heerlijk te slapen terwijl ik even naar buiten ging om Ron van alles op de hoogte te brengen en om 16.30 uur waren we weer thuis en had ik eindelijk een beetje tijd om naar de moestuin te gaan….. Wauw wat was het daar allemaal gegroeid!! Tjonge jonge wat een dikke courgettes, en boontjes en koolraap en spitskool…. Maar gauw een lekkere groenteschotel van gemaakt!!
Donderdagmorgen kwam Wim, om Peter te behandelen en wat hadden we veel te vertellen, s middags kwam Steef nog even met Pierke en Sien, kijken hoe onze vakantie was geweest en afscheid nemen voor hun vakantie. Samen met Pierke en Sien bakte ik nog wat koekjes voor bij de koffie en die waren heerlijk en s avonds ging ik nog lopen met Willemien.
Vrijdagmorgen moest ik boodschappen doen en ging Peter op de hometrainer en na het middagslaapje was ik in de tuin bezig en kwam Peter er uit zichzelf helemaal naar toe gelopen en hij vond het prachtig hoeveel het allemaal gegroeid was, ja dat was toch wel heel erg mooi dat alles wat er stond. S avonds laat keek ik in de ongewenste mail…. Eh een mail van de Swap, de advocaat was het nieuwe pleidooi aan het voorbereiden en hij bracht de kwestie van de vervalste handtekeningen uitgebreid aan de orde en of we samen volgende week alles konden bekijken wat er nog meer naar voren gebracht moest worden… oef… ja dan beginnen bij mij weer alle radertjes te werken… en helaas wilde de slaap niet zo direct komen….
Zaterdagmorgen was ik druk met van alles en nog wat, ik was er gewoon moe van geworden en zeker na de slapeloze nacht en na het eten deed ik ook even een klein slaapje. Ondertussen waren Wil en Annemarie aan de deur geweest, Lonneke kwam om hier kermis te vieren, maar al met al was zij er pas om 19.00 uur en ik was aan het appen met Annemarie, onder andere ook over de swap, , ja ze kwamen een kop koffie doen en een glaasje wijn drinken. Lonneke was er ook en het was een gezellig uurtje samen voordat Lonneke naar de kermis ging. Het was een heel gezellig avond, zomaar onverwachts en vanmorgen konden we een beetje uitslapen en hadden we qualitytime met Lonneke. Dat was lang geleden, heerlijk tijd genoeg voor alles, alles op het gemakkie en Peter vond het heerlijk, genieten van alles en vertellen en lachen. JA SUPER , Het was SUPER GENIETEN de afgelopen 2 weken!! KLASSE!!!

VOLG JE HART
EN JE VERSTAND VOLGT UITEINDELIJK OOK

Veel liefs Marlies

• 13 Augustus 2017 - 18:15

Lonneke:

Nou pap, ik denk dat als je in dit tempo door gaat we volgend jaar gewoon samen weer een biertje gaan doen op de kermis! (Mag jij rijden mam ;) was weer een gezellig weekend. Kus Lonn

• 13 Augustus 2017 - 19:04

Claudi:

Jaja...ook wij hebben weer genoten van een heerlijke vakantie met jullie! Ondanks dat pap af en toe vermoeid was, hebben we t heel gezellig gehad! Wie had dat een half jaar geleden gedacht! Genoeg energie opgesnoven in de Veluwse buitenlucht zodat pap en mam er weer fris tegenaan kunnen!

• 13 Augustus 2017 - 19:44

Loes:

Wat een gezellige vakantie.Gaat allemaal steeds weer vooruit zo te lezen .
    Het fijne is dat Peter zelf ook zo geniet,van het rijden,van de vakantie,van zijn kleindochter.
    leuk om te lezen ook het maastrichtse verhaal.Komt goed allemaal,geniet van de kleine en grote dingen,
    en een heel fijne week gewenst.Tot gauw Marloes en Marius.l

• 13 Augustus 2017 - 21:31

Christel:

Weer thuis op het honk, met geweldige vakantieherinneringen. Dáár doe je het allemaal voor. Alles komt goed. Ben heel benieuwd naar de scan. En 3 maanden tot e rechtzaak, zijn zó voorbij. Dus voorlopig kun je weer aan de bak. Hopelijk voor het goede doel, met een positieve uitslag.

• 14 Augustus 2017 - 14:08

Hein Oet Wieërt:

Wow wat een pracht verhalen en ja hoor daar waren de tranen weer. Och moet kunnen. Wat heerlijk om weer te lezen en zeker omdat deze dag 14 aug de dag is waar ik in 2007 eindelijk (na 10 dagen thuis) in het ziekenhuis ben beland. Ik kan/kon dit positief verslag dus ook goed gebruiken. Dat ik wat later ben met reageren heeft ook te maken met de ossefeesten in Maasbree want daar speelde een in mijn ogen pracht bandje en die zongen daar ook een liedje wat ik heel goed bij jullie gevoel over de vakantie en de rest vindt passen. Ze zongen: (mar) Lekker was 't waal
    Fijne week weer