LENTE - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu LENTE - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

LENTE

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 April 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Zal het dan nu eindelijk echt lente worden?? Eindelijk wat buiten kunnen doen en genieten van het zonnetje!!
Zondagmiddag waren we in Kessel op de verjaardag van Piet, heel gezellig zitten kletsen en veel over vlees gepraat, ja we hebben veel verjaardagen de komende tijd.
Maandagmorgen op tijd op en naar de fysio in Baarlo. Eerst wed de arm/hand getapet en was er een mededeling van Richard. Poef poef, wat weer een gedoe. Nu hebben ze weer bedacht dat er in een plus-praktijk geen blokuur mag zijn, dat wil zeggen geen 2 afspraken vaneen half uur achter elkaar. Hoe we dit nu weer gaan oplossen weet ik ook niet precies, een optie is om dan 2x keer week een half uur naar de praktijk te gaan, maar dit kost zoveel meer energie voor ons, maar is ook niet fijn voor Peter en dan kunnen de grondoefeningen in Venray ook niet meer want dat halen we niet in een half uur. Maar komt tijd komt raad en misschien kunnen ze toch een uitzondering voor ons maken. Gelukkig gingen de oefeningen daarna heel goed aan het wandrek en ook het lopen ging super goed.
s Middags had Peter een afspraak bij de kapper en ik kon lekker in de tuin werken, Peter had een verhaal toen hij terug kwam van Anke, hij had er samen met een andere man uit Egchel gezeten, maar of ik hem kende wist hij niet zeker, maar hij wel!!!
Dinsdagmorgen moesten we even naar de autogarage, nu was er een lampje van het knipperlicht kapot, maar dit euvel werd snel en bijna kosteloos verholpen en toen konden we Joep uit school gaan halen. In de auto werd er over het weekend gepraat, Joep was naar Kom in de kas geweest, nee wij waren naar de verjaardag van Piet van de kaasboerderij geweest. Nou dat vond Joep helemaal niet eerlijk, want waarom was hij daar niet mee naar toe geweest??? Hij wilde ook naar Piets verjaardag!! Na het eten brachten we Joep weer naar school en reden we naar Deurne vlees ophalen. Ineens hoorde ik gefluit... het was Peter die floot en hij moest zelf hartelijk lachen ... he ik kan weer fluiten!! Ja dat is heel grappig, dat heeft hij dus ook 8 jaar niet gekund!! Hij kon zijn mond niet "tuiten " om te fluiten en nu dus wel. Verder niet belangrijk, maar wel weer vooruitgang!!
Joep weer uit school gehaald en toen wilde Joep met de tractors spelen, eigenlijk buiten maar helaas regende het en toen werd er binnen met de tractors gespeeld. Ik was bezig met het vlees en ze hadden samen toch een lol.... ja en toen ik in de kamer keek..... alles vol water!! Ze hadden de regenhaspel gebruikt achter de tractor, ik had niet in de gaten dat Joep met een stoel voor het aanrecht water in een bakje deed en dan het haspeltje vulde en dan door de kamer sproeide. En Peter zei niets want die vond het wel geinig al dat water in de kamer. Maar weer alles drooggemaakt en toen kwam Johan Joep halen samen met Mees, ja en toen wilde ze allebei niet mee naar huis.... maar helaas konden ze niet blijven, want oma had geen tijd. Even was het nog druk en om 8 uur brachten we het vlees naar Kessel en dronken er nog een kop koffie.
Woensdagmorgen stond er niets op het programma, Peter deed rustig zijn oefeningen, stond Wim ineens in de keuken, ja hij moest zwemmen met Peter. Nee hoor Wil staat voor vanavond gepland. Even het schema erbij geplakt en het was een vergissing van Wim. s Middags kwam Jaap nog even langs, hij kwam van Dusseldorf af en kwam toch langs en haalde gelijk vlees en nog spullen op. Even gezellig zitten kletsen en s avonds ging Peter zwemmen met Wil en ik lopen met Willemien en Annemarie. Er was afgesproken dat Richard ook mee ging zwemmen en na afloop dronken we samen koffie op de Schatberg. Richard was onder de indruk van het zwemmen, het had ook heel goed gegaan en er waren wat nieuwe oefeningen toegevoegd. Helemaal super!! Dit vind ik dus echt super, en dit vind ik multidisciplinair overleg, dat de ene therapeut komt kijken wat de andere doet en oh wat hebben we dit in de beginfase van de revalidatie gemist, terwijl ze toen heel dicht bij elkaar zaten de fysio, de logo en de ergo!! Maar ieder deed zijn eigen ding, als ik dan bij de logopedie kwam kijken hing Peter scheef in de stoel, onderuitgezakt, ik maakte er toen een opmerking over, waarom ze Peter niet rechtop liet zitten, nou dat was haar taak niet, zij was er voor de spraak en de fysio voor de houding!! Nou toen werd ik dus een potje boos!! Maar er veranderde niets!! Gelukkig is dat nu met deze therapeuten anders en wordt er wel naar elkaar gekeken en geluisterd.
Toen we thuis kwamen was Peter helemaal KO, het had wel heel veel van hem gevergd , maar hij gaf zelf aan dat het nog nooit zo goed had gegaan. We keken nog even aar de uitslag van het referendum, maar ja wat moet je ermee...
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik naar de Sligro in Weert, de eerste inkopen voor het nieuwe barbecue seizoen. Net voor lunchtijd was ik weer thuis en lunchte ik samen met Robert, een goed gesprek over het bedrijf en kwamen we tot de conclusie dat de voerprijzen heel erg gezakt waren in een jaar. Ne de varkensprijzen nog omhoog ... en dan gaan we misschien wel een keer winst maken!! Dat zou fijn zijn!! Om 4 uur was Peter terug van het afasiecentrum en dronken we een kop koffie en toen moest ik Pierke gaan halen bij Juurejan, hij was daar spelen en Steef kon hem niet ophalen en Robert was nog niet helemaal klaar. Peter was te moe om mee te gaan, maar toen ik met Pierke terugkwam , wilde hij wel even met hem spelen, maar al gauw kwamen Steef en Robert Pierke weer ophalen en s avonds was het lekker rustig.
Vrijdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien op de fiets, ja het was heerlijk weer, maar we speelden eerst binnen met de meisjes lego en natuurlijk moest er gekleurd worden. Steef bleef eten en na het eten bracht Sien Peter naar bed, fijn opa onderstoppen, kusje en lekker slapen... En om 4 uur was het prachtig weer en wilde Peter gras gaan maaien, Robert keek even of de maaier in orde was en ja hoor maaien maar, en toen rook het zo lekker buiten, de intense geur van de lente!! Ik werkte ook nog tot 6 uur buiten en toen snel een hapje eten, douchen en naar Nuenen, naar het verjaardagsfeest van Ad die 65 werd. Veel zin hadden we allebei niet, we waren allebei een beetje moe... maar we kwamen gelijk aan met de zusjes van Toos en daar gingen we ook bij zitten, ja en toen werd het heel erg gezellig... ze vonden allemaal dat Peter zoveel vooruit was gegaan, ze hadden hem nu anderhalf jaar niet meer gezien, ja en dan was de vooruitgang verbluffend!! Tussendoor moest Peter naar het toilet, ik vroeg of hij wist waar het was, ja dat wist hij nog wel en voordat ik er erg in had was hij al weer terug. En toen was het zomaar laat en waren we pas tegen 1 uur thuis!! En zaterdagmorgen moesten we weer op tijd op wan er stond zwemmen met Wim op het programma, Els appte of we tijd hadden om s avonds ergens een hapje te gaan eten, ik stelde het voor aan Peter, maar wist het antwoord eigenlijk al... nee te moe. Dan een andere keer, hebben we ook nog wat tegoed... Het zwemmen met Wim had heel goed gegaan, ondanks de vermoeidheid, maar toen ik Peter om 4 uur wakker maakte was het niet veel, zo moe!! Ik ging buiten aan het werk en tegen 5 uur kwam Peter toch ook nog naar buiten en wilde hij toch nog een halfuurtje gras maaien en s avonds sliep hij als een roosje!!
En vanmorgen had hij de slaap weer uit... Dirk was er en Peter verzorgde de koffie en moest veel vertellen, ja dat praten gaat steeds beter, veel meer woorden en veel sneller met alles!! KLASSE!!

TE VAAK ONDERSCHATTEN WE

Veel liefs Marlies

• 10 April 2016 - 19:31

Loes :

Hallo Marlies en Peter.
    Geweldige week daar in Grashoek.Altijd leuk om te lezen en ook om steeds weer de vooruitgang tegen te komen in Peters gezondheid.
    Prachtig echt, daarbij die kleintjes ,die altijd weer zo schattig reageren op Opa en Oma,
    dat maakt dat de wekelijkse :Colom"voor mij en ik denk voor heel veel anderen,heel erg mooi en aantrekkelijk is.
    Ik wens jullie een prachtige en lentevolle week ,heel veel groetjes aan allemaal.
    Loes

• 11 April 2016 - 20:44

Marlies:

Hallo Peter en Marlies,
    Wat leuk om te lezen dat Peter weer kan fluiten. Pas maar op Marlies, dat hij niet naar andere vrouwen gaat fluiten. Maar zo komt d'r dus steeds meer terug, geweldig toch.
    Ga maar lekker door met alle therapieën, want er wordt nog steeds vooruitgang geboekt.
    Marlies, hoe gaat het met jouw broer Peter? Is hij inmiddels thuis?
    Fijne week nog, met hopelijk mooi lenteweer.
    Groetjes, Marlies

• 11 April 2016 - 20:55

Hein Oet Wieërt:

Ja, ja dat water in de kamer vindt Peter wel leuk maar de volgende keer ook zelf opruimen, Peter. Die Marlies is veels te goed voor jou of heeft ze jou voor straf toch (even) in de hoek gezet? Wat weer een schitterende week met veel verhalen met vooral veel positiviteit. Daar wordt ik ook vrolijk van. Ik wens jullie weer een fijne week

• 12 April 2016 - 12:33

Christel:

Die Richard moet je koesteren. Wat een geluk dat hij verder wil kijken dan zijn eigen praktijk. En verder........samen doen jullie het geweldig. Maar inderdaad waar wat Hein zegt; Peter, de volgende keer zelf de rommel opruimen. Laat dat niet liggen voor Mutti.:)

• 13 April 2016 - 19:48

Hanny Houben:

hoi, Peter en Marlies

er zal weer eens niet iets veranderen,heb je dat straks gedaan ,komen ze er achter dat het helemaal niet werkt ,wat een gezeik.geniet van de lente ,doen wij ook.

grtjes Hanny Houben