2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

2016

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Januari 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

En langzaamaan begonnen we aan de laatste week van 2015, een mooi jaar waar het met de revalidatie van Peter heel erg goed ging, en zijn huid er nu heel erg goed uit ziet na bijna 6 jaar steeds smetplekken te hebben gehad, iedere dag een paar keer zalf smeren, is het bijna niet te geloven hoe het er nu uit ziet. Heel positief en day heeft ook weer een positief effect op zijn algehele gesteldheid en lijkt alles sopeletjes tegaan.
Voor wat het bedrijf betreft zijn we in januari op het spoor gekomen van de rebteswapschade en daar lijkt nu bijna een einde aan te komen.....
Maandagmorgen moesten we toch een beetje op tijd op want Wil kwam om met Peter te gaan zwemmen en dat was weer een supergoed gegaan, en Syeef kwam even met Pierke en Sien. Nog wat aan de boekhouding gewerkt en verder was het rustig.
Dinsdagmorgen gingen we samen naar Panningen de boodschappen doen, bestellingen ophalen en waren we in no time klaar, een hapje gegeten Peter effe rusten en om 3 uur gingen we naar Loes en Mari. Heerlijk op de muziek van de top 2000 en waren we precies om 4 uur bij Loes en Marius. De koffie stond al klaar en zaten we gezellig bij de kerstboom. Loes had weer overheerlijk gekookt, nummer 1 zegt Peter dan, heerlijk Loes!!! Maar ja de tijd vliegt dan en uitgepraat raken we nooit en zo als altijd supergezellig en zo reden we om 10 uur weer terug. Ook weer lekker de radio aan en thuis keken we nog even darten, kei spannend.
Woensdagmorgen kwam Wil weer om te zwemmen en ik had het erg druk met buffetten maken. Anneke had vrij en nu moest ik alles alleen doen en de telefoon bleef maar gaan... Het zwemmen had iets minder gegaan en Peter weet het aan het vele lekkere eten bij Loes. Marleen belde dat broer Peter was overgebracht naar Blixembosch, poef dat deed weer effe wat met mij, zullen we er toch binnenkort een keertje naar toe moeten, hoe confronterend zal dit zijn... de locatie Blixembosch!!!
s Middags kwam Robert nog even met Pierke en Sien en zij zouden oma wel even helpen met champignons snijden voor de soep en de kipragout, net voor 5 uur was er nog een mail over de swapschade en weer waren er nieuwe feiten aan het licht gekomen, maar begin januari wordt alles afgerond ... nou ik hoop het want het is telkens een teleurstelling als het weer nog niet naar de rechter gaat!! Maar van de andere kant ontdekken ze dus steeds nieuwe feiten wat ons schade heeft berokkend en al dat geld willen ze terug zien te vorderen van de bank en blijkbaar staat de AFM nu ook achter ons en die vroegen ook om een schaderapport. En s avonds ging ik toch nog even lopen met Willemien en Annemarie, want ik was een beetje gaar van de hele dag boven de kookpot staan.. en inderdaad lekker een frisse neus gehaald en positieve energie opgedaan.
Donderdagmorgen weer op tijd op en nu kwam Anneke wel helpen en dat scheelde heel veel loopwerk voor mij, en zo hadden we om 12 uur alles klaar. Claudi kwam het een en ander op halen en bracht lekkere oloiebollen mee en om 1 uur reden Peter en ik samen naar Broekhuizen om een groot buffet weg te brengen, ik had met de mensen afgesproken dat ze het zelf warm zouden maken in de chavingdishes zodat we het dus op tijd konden brengen , Robert kwam met Pierke hun buffet ophalen en iemand kwam nog beenham halen, maar om half 5 was toch alles weggebracht en opgehaald en konden wij aan oudejaarsavond beginnen. Pannetje bospaddestoelensoep mee en naar Piet en Maria in Kessel. Daar waren Ger en Janine ook, de tafel was al mooi gedekt en het rook er heel lekker, Heerlijk gegeten en gezellig zitten kletsen. Om 12 uur barstte het vuurwerk los en voor het eerst sinds 2008 ging Peter ook mee naar buiten. Ja we zaten op toplocatie aan de Maas, we zagen het prachtigste vuurwerk om ons heen... Schitterend!! Nou dat was volop genieten!! We bleven een hele poos buiten, want koud was het niet, nog wat gedronken en om 2 uur namen we afscheid. Heel erg leuk, we hebben de jaarwisseling weer met iemand samen gevierd, heel bijzonder!! De laatste jaren hebben we steeds op de kleintjes gepast, maar dat was dit jaar niet nodig en om dan alleen thuis te blijven zitten... nee dit was SUPER!!
Vrijdagmorgen een beetje uitslapen en om 11 uur zouden de kinderen komen... En om 10 uur belde Lonneke, wij komen ook, Oh hoe gezellig is dit!! Om 11 uur kwamen Claudi, Johan, Joep en Mees, effe later gevolgd door Steef met Pierke en Sien, Robert was bij de varkens en kwam ook naar binnen en net na 12 uur kwamen Lonneke en Jaap, alles aan de keukentafel, restjes opeten, ik had nog echte zondagse soep gemaakt en die ging er heel goed in, wat worstebroodjes, wat vlaai, wat oliebollen, oh wat was het gezellig. Joep wilde graag met Jaap naar de loods en op de skelter... ja dat wilde Sien ook , en Mees... en Pierke, en even later kwam Jaap met Pierke en Joep op de skelter, Sien op de driewieler en Mees met de duwgrasmaaier. Peter deed de jas aan en ging ook naar buiten en daar kwam Jaap voorbij met alle vier op de skelter. En oh wat hadden ze een plezier, Jaap heeft weer punten gescoort bij de kleintjes!!! En oh wat voelde ik me weer rijk en gelukkiog, wat een prachtig begin van het nieuwe jaar!! Om 2 uur was iedereen weer weg, alles opgeruimd en kon ik darten kijken, tjeetje wat maakten ze het spannend en s avonds weer zo spannend, Peter en ik genoten ervan.
Zaterdag stond er weer zwemmen op het programma, Peter vond het eigenlijk maar niks want waarom nou 3 x deze week... uh afgelopen maandag was nog inhalen van de week ervoor.... oh ja. Wil kwam weer om te zwemmen en ik deed een beetje rustig aan, al wat takken uit de kamer en het winterwonderland een beetje opnieuw gerangschikt zodat het nog wel 2 weken kan blijven staan. Bijna tegelijk met Peter en Wil kwam Annemarie gelopen en zaten de mannen aan de soep en wij lekker koffie.
Na het avondeten werden Joep en Mees gebracht want Claudi en Johan gingen naar het prinsebal, we speelden met de noppers en er moest getekend en gekleurd worden en om 8 uur bracht ik de mannekes naar bed zodat wij lekker darten konden kijken, maar Meesje wilde nu niet meteen gaan slapen, dus toch maar een poosje weer naar beneden, Joep sliep als een roos en uiteindelijk Mees ook net voor het darten begon.... maar oei wat was dat een tegenvaller, Barney kon het echt niet halen, nou dan Jelle maar, Peter ging toch maar naar bed, want god weet hoe lang het ging duren... Nou niet lang dus Jelle was helemaal kansloos, jammer. Claudi appte dat Job prins was geworden... dat wordt een mooie CArnaval!! Mees werd nog een paar keer wakker vannacht, maar niet vervelend, effe fiepie geven en weer verder slapen tot vanmorgen 8 uur en toen lagen ze allebei bij ons in bed, Peter en Mees bleven elkaar plagen en kriebelen en dan schateren van het lachen, oh wat hadden ze een plezier. Maar toch maar opgestaan, ontbijt klaar gemaakt en toem moest er weer gekleurd en geknipt worden, en ook weer plagen en schateren van het lachen... Joep en Mees werden opgehaald, de spullen van het buffet teruggebracht en kan het echte nieuwe jaar beginnen....

EEN NIEUW JAAR BREEKT ER AAN

DAY ALLES WEER GOED ZAL KOMEN

Veel liefs Marlies

• 03 Januari 2016 - 19:54

Hein Oet Wieërt:

Bij deze nogmaals de beste wensen voor dit nieuwe jaar voor jullie maar ook voor al die anderen die dit lezen en voor allen die jullie dierbaar zijn.
    Ook voor mij is 2015 geen slecht jaar geweest maar het is gewoon lekker door gekabbeld en daar heb ik vrede mee. Ook ik heb rare dingen heb meegemaakt bij Blixembosch maar uiteindelijk ben ik er redelijk goed geholpen vooral ivm mijn werk en werkgever. Het mooiste van Blixembosch is onze ontmoeting geweest en ik heb nog steeds het gevoel dat ik er een familie bij heb en dat komt ook doordat ik van het wel en wee op de hoogte blijf door deze reisverslagen. Het was, is en blijft bijzonder en zeer, zeer inspirerend.
    Ik wens jullie een prachtige eerste week van een hopelijk mooi 2016

• 03 Januari 2016 - 19:54

Truus En Herman:

Hoi Marlies en Peter voor jullie en de hele familie een heel gelukkig en gezond 2016 dat het maar een voorspoedig jaar mag worden

Lieve groetjes van ons.

• 04 Januari 2016 - 00:26

Ans Lehane:

Lieve Peter, Marlies en familie,
    By deze wens is jullie allen een heel goed en gezond 2016. Ik denk dat het jullie jaar wordt. Vooral wat de renteswapschade betreft. Het wordt tijd dat daar een einde aan komt.
    Spoedige beterschap voor broer Peter. Ze hebben een goed voorbeeld aan jullie, dus dat zal wel lukken.
    Groeten aan allemaal.
    Ans

• 04 Januari 2016 - 10:49

Loes:

Hallo Marlies en Peter,
    Allereerst de beste wensen ,spannend allemaal vooral met die renteswap.
    Nu snap ik het gelukkig ,na jouw uitleg, een beetje.Heel veel beterschap voor je broer Peter en jullie samen sterkte in Blixembosch.
    Toch geweldig hoeveel Peter sinds die tijd is vooruitgegaan.Super echt.
    Doe iedereen heel veel groetjes en knuffel de kleintjes van me.
    groetjes Loes

• 04 Januari 2016 - 13:22

Christel:

Terug in de tijd........wat komt er weer veel boven. De tijd in Blixembosch. Maar ook het besef van de vooruitgang. Niet alleen voor jullie een houvast. Zeker ook voor al jullie volgers.
    Wat zal de toekomst brengen? Dat is een verrassing. Hopelijk een leuke. Voor 2016, wens ik iedereen dat hun dromen werkelijkheid mogen worden.

• 04 Januari 2016 - 15:39

Marlies:

Hallo Peter, Marlies en fam.

Vanuit Tegelen, wensen wij jullie een mooi, voorspoedig 2016.
    De Karboet was overheerlijk, hebben hiervan lekker gesmuld. Wat goed om te lezen dat Peter van Mill naar Blixembosch mag. Ondanks dat, dat zeker gemengde gevoelens oproept.
    Maar hij kan nu wel met zijn revalidatie beginnen. En dat is toch wel positief.
    En hopelijk krijgen jullie nu ook heel gauw duidelijkheid over de renteswap. Want ook dat duurdt inmiddels toch ook veel te lang.

Heel veel groetjes, Bert en Marlies

• 07 Januari 2016 - 08:59

Hanny Houben:

hoi Peter en Marlies

nog de beste wensen,en 2016 wordt weer een jaar met hopelijk veel vooruitgang.

grtjes huub en hanny