LENTE!!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu LENTE!!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

LENTE!!!!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Maart 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

tja het was me het weekje weer, spannend en leuk!!
Zondagmiddag gingen we naar Claudi frietjes eten en Peter wilde graag het maandblad Trekker meennemen om samen met Joep en Mees in te kijken. Er was ook een grote poster bij met een Fendt tractor erop. Ik had het op de achterbank van de auto gelegd en toen we bij Claudi en Johan het erf op reden kwamen Joep en Mees ons al tegen. Joep klautert dan gelijk de auto in en bij opa Peter op schoot, Mees bij mij op schoot. Joep zit dan heel triomphantelijk bij Peter op schoot en je ziet Peter glunderen, helemaal te gek. Joep keek eens achterom en zag de poster op de achterbank liggen, ....moh Opa een hele grote Fendt!! Eenmaal in de keuken raakten Joep en Mees niet uitgekeken op de poster en het Trekker tijdschrift. Nou een schot in de roos dus!!
s Avonds liep de spanning tussen Peter en mij hoog op, want voor maandag was er een afspraak gepland bij de psycholoog en daar gingen we het WEER over het Rusland verhaal hebben, onbegrijpelijk dat daar zoveel woorden aan vuil worden gemaakt!!
Maandagmorgen op tijd op douchen en naar Baarlo voor de fysio, daar ging het allemaal niet zo best want de spanning bij Peter en mij spatte er vanaf. Het leek wel of er overal een rem opzat en ik was tot op het bot gespannen.
Om 16.00 uur was onze afspraak bij psycholoog Eric in het ziekenhuis. Tja wat zal het ons brengen, ik had allerlei senarios in het hoofd, maar kon er geen voorspelling van doen. In het begin verliep het gesprek stroef en moeizaam. Peter moest vertellen waarom en hoe hij naar Rusland wilde. Ja met de auto zelf rijden. Ja zei Erik maar dan zul je een visum nodig hebben en hoe kom je aan dat visum. Ja naar Amsterdam! Maar in Amsterdam is geen ambassade, oh ja dan naar den Haag. En daar ga je ook zelf naar toe. Ja daar wist Peter de weg wel en hij zou het alleen gaan halen. Eric speelde of hij de ambassade was en stelde Peter allerlei vragen. Nou nee dus geen Visum, want wil je een visum voor Rusland krijgen dan moet je precies aangeven wat je er wil gaan doen en waar je verblijft en dat kon Peter niet aangeven enne zelf alleen met de auto is absoluut onverantwoord!! Eric werd een beetje boos en praatte op Peter in en zo langzamerhand begon het kwartje een beetje te vallen bij Peter. Ja hij had een vet probleem!! Maar hoe komt hij van dit probleem af. Er werd vanalles gepraat en toen tekende Eric een lijn op het bord van pakweg 5 cm, dit is je belevingswereld, en een lijntje van 1 cm, dit is je denken aan Rusland. Er werden cirkeltjes omheen gezet en doordat Peter bijna de hele dag aan Rusland denkt worden de cirkels om het lijntje Rusalnd steeds groter. Door alle nieuws over Rusland, boeken lezen over Rusalnd, steeds de fotos pakken over Rusland wordt het lijntje Rusland een grote lijn en de "normale" lijn wordt amper gevoed en daardoor blijft het vuur Rusland steeds aan. Taak is nu om het vuur onder Rusland te doven. Niet meer over Rusland praten, geen boeken meer uit de bieb over Rusland en geen grote nieuws items kijken over Rusland!! Nou ik kon me er wel in vinden, zou dit de oplossing zijn!! Ik had er namelijk geen moeite mee dat hij alles over Rusland wilde weten, maar niet in de gaten dat het dan in zijn brein ging overheersen, tja en Peter wilde er eigenlijk ook wel vanaf, maar hij kon de uitknop in zijn brein niet vinden. Na anderhalf uur liepen we weer naar buiten, ik erg opgelucht, Peter wat stilletjes en verdrietig, maar hij wilde het wel gaan proberen en een kans geven, want zo ging het niet meer!! Thuis aangekomen gelijk de boeken en fotoalbums buiten zijn bereik gelegd en er andere boeken en fotalbums voor teruggelegd.
Dinsdagmorgen stond er niets op het programma, geen Pierke en Sien en verder niks. Ik vroeg of hij vakantievideos wilde zien, ja dat was wel leuk, Ik pakte de vedo uit 1990 toen we met de hele familie van Mill 12 dagen in Engeland waren. Oh Peter raakte niet uitgekeken, wauw dat was leuk en oh wat waren onze meisjes nog klein!! Hij moest er later tegen Robert veel over vertellen en toen ik even met Robert alleen was, zei Robert, wat een verschil met gisteren... de zon is hier weer gaan schijnen!!!
Later op de middag was ik even achter en toen hoorde ik dat Peter de jas aan deed, ja even naar buiten, maar het waaide nogal, dus ik vond het vreemd, ja zei hij, er komt zo weer wat over Rusland op tv en dat wil ik niet zien. Nou er was een echt vreugdekreetje in mij!! Wat goed. Ik stelde voor om met de auto een stukje te gaan rijden en dan naar het Kleef in Sevenum kijken waar het voormalige bedrijf de nieuwe bedrijfsverzorger was. Oh ja dat was heel leuk, dat gaan we doen!! Wat rond gereden en gekeken, nog wat naar stukken grond en wat boodschappen in Sevenum gedaan en toen weer naar huis, want het was inmiddels bijna 7 uur en nu was het nieuws toch voorbij!! Nou SUPER goed van Peter dat hij het uit de weg gaat en zelf al iets in kan vullen!! Ja het wordt LENTE!!
Woensdagmorgen stond er ook niets op het programma en ging Peter uitzichzelf op de hometrainer. Claudi bracht Mees omdat zij met Joep naar de dokter moest, ocherm, Joep had koorts en oorontsteking, maar Mees was volop present en moest steeds weer opnieuw met opa het tractor boek bekijken, ja en dat vindt Peter dus helemaal geweldig, samen met de kleinzonen tractors bekijken, want dat heeft hij jaren gemist met zijn 3 dochters!! s Avonds kwam Wil om met Peter te gaan zwemmen en ging ik met Willemien en Annemarie lopen op de Schatberg, heerlijk uitwaaien en praten, oh dat lucht zo op!! HEERLIJK!!! Na het zwemmen nog lekker koffie gedronken en toen naar huis.
Donderdagmorgen op tijd op en ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum, iPad en een traktatie voor de medeclienten mee vanwege zijn verjaardag. Voor mij was er niets speciaals gepland, maar Claudi en Johan moesten eigenlijk werken en Joep was ziek. Nou dan kont Joep toch een paar uurtjes naar mij. En dat was ook eens heel leuk, alleen met Joep, hij was nog wat hangerig, maar er begon toch ook al wat leven in te komen en gingen we samen boven wat opruimen en "klussen". Leuk en gezellig.
s Middags was er een afspraak met de verzekeringsman, tja en daar word je wel een beetje gaar van. Alle dossiers en poliussen nalopen en kijken of het allemaal nog klopt... brrrrr.. maar Robert en ik deden het samen en ik geloof wel dat het allemaal in orde was!!Bij de post was er een aanmaning van een rekening die we niet gehad hebben. Het is echt schandalig hoeveel post dat er hier verkeerd bezorgd wordt en niet aankomt. Dus maar weer een klacht ingedient bij Post.nl . Ik hoop dat iedereen dit doet die verkeerde post krijgt, want ik geloof niet dat wij dat alleen maar zijn.
Om 4 uur kwam Peter weer thuis en moest hij natuurlijk veel vertellen, maar we moesten op tijd eten want om half 7 was er een bijeenkomst op het SGL in Baarlo over de WMO veranderingen waar we samen naar toe wilden. Peter was wel moe, maar we vonden toch allebei dat we er samen naar toe moesten gaan en eens luisteren wat ze te vertellen hadden en misschien tips over wat er nog voor mogelijkheden zijn met betrekking tot de WMO. Zeer waardevolle avond en zoals ik gehoopt had veel tips over de keukentafelgesprekken en wat je dan wel en niet moet doen. En tot september afwachten wat de gemeente doet en als ze dan nog geen contact met ons hebben opgenomen zelf contact zoeken met de gemeente. Om half 9 gingen we weer naar huis en toen was het kaarsje helemaal op bij Peteren bij mij ook !!
Vrijdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien en nadat we wat filmpjes hadden gekeken gingen we met Pierke en Sien naar de bieb. De Rusland boeken werden ingeleverd en Peter twijfelde of hij toch nog een boek over Rusalnd mee zou nemen. Ik zei dat het me verstandiger leek dat hij iets anders zou kiezen, ik liep met hem naar de volgende rij en daar stond van alles over de landbouw en daar stond een dik boek met alle tractors over de hele wereld.... ja dat was ook wel leuk, kon hij weer samen met Joep en Mes in kijken. Met Pierke en Sien nog wat boeken uitgezocht en wer naar huis. Pierke wilde graag monopoly spelen met opa. Ja hoor dat kan. Sientje wilde helpen bij het koken en ook dat was oke. Ik hoorde hoe Peter met Pierke bezig was, en oh dat doet zo goed. Samen een spel doen, samen eruit komen en heel af en toe vragen wat de bedoeling is en mijn hulp inschakelen. SUPER!!
Zaterdagmorgen kwam Wil om Peter te gaan zwemmen en ik had het effe druk want ik moest om 1 uur klaar zijn. Peter en Wil waren al op tijd weer terug, ja het had Super gegaan en och alles gaat zoveel sneller als een poos geleden, op alles scheelt het minuten, het uitkleden, het naar het water gaan, de oefeningen, douchen, het weer aankleden. Ja echt SUPER!! Gegeten, Peter naar bed en daar waren Steef en Claudi, yep yep , naar Deurne naar de Bruidsmodezaak waar Lonneke en Renee vanuit Haarlem en Tilburg naar toe zouden komen en dan een bruidsjurk uitzoeken voor Lonnekes grote dag!! Wat een relaxed iets was dit zeg!! Heerlijk op een bank zitten kijken en dan iedere 10 minuten je dochter in een prachtige jurk uit het pashok zien komen!! Want bijna alle jurken stonden prachtig, en uiteindelijk de mooiste uitgekozen die ze in september dragen zal!! En zo waren we net na 4 uur weer op de Grashoek, waar we nog een kop koffie en wijntje dronken voordat Lonneke weer terug ging naar Haarlem en wij ons klaarmaakten voor Coens verjaardag. Lekker gezellig maar om 11 uur waren Peter en ik toch wel heel moe, en mijn hooikoorts me aardig parten speelde en daarom op tijd weer naar huis gingen en zo hadden we vanmorgen op tijd de slaap uit en gingen we naar Peters zusje in Kessel wat plantjes ophalen en lekker buiten in de zon een kop koffie gedronken, ja het is LENTE!!!


LOOP OVER HET PAD VAN DE REGENBOOG
LOOP OVER HET PAD VAN EEN LIED
EN ALLES AAN JE ZAL SCHOONHEID ZIJN
WANT OVER HET PAD VAN DE REGENBOOG
LOOPT EEN WEG UIT ELKE DUISTERE MIST

Veel liefs Marlies

  • 08 Maart 2015 - 18:03

    Dorssers:

    Wat weer een week ,maar goede vooruitzichten ,bruidlof van Lonneke,super.
    Heel veel groetjes,uit Reuver

  • 08 Maart 2015 - 18:13

    Lonneke:

    Het was weer een mooie week uiteindelijk! En mn aanstaande is erg benieuwd hoe de jurk eruit ziet :)

    Liefs van Lonn

  • 08 Maart 2015 - 20:17

    Loes:

    Hallo allemaal Wat een geweldig verslag deze week.
    Ben zo blij dat Peters Ruslands liefde misschien toch echt oplost,heel leuke week gewenst
    en wat heerlijk om daar bij lonneke`s jurk keuze de bruidsmoeder te zijn,supergeweldig.
    Het wordt de mooiste bruid die er is, dat weet ik zeker.
    heel veel groetjes Loes

  • 09 Maart 2015 - 12:06

    Hein Oet Wieërt:

    Wow en heftig eigenlijk maar ik geloof dat de lente nu is aangebroken. De eerste zonnestralen lijken door de wolken te zijn gebroken en ik ben benieuwd of de wolken helemaal oplossen. Maak er weer een fijne week van. hier gaat dat lukken met as woens- en donderdag Rowwen Hèze in Weert in het theater

  • 11 Maart 2015 - 10:54

    Christel:

    Nou, nou zeg. Wat een misère weer. Niks Rusland. De koude oorlog is voorbij! (of niet?) Hopelijk is dit de oplossing. Maar ja, dat dachten we al eerder. Bij tijd en wijle zal het toch wel weer opspelen. Maar met wat professionele hulp komen jullie ook daar doorheen. Gelukkig weten we allemaal niet wat ons in de toekomst nog wacht. We gaan voor al het goede. (en af en toe een dipje om extra van al dat goede ten volle te kunnen genieten).
    En ja, voor de laatste keer de moeder van de bruid. :) Wéér bijzonder. Een mooi vooruitzicht.

  • 20 Maart 2015 - 15:59

    Hanny:

    hoi peter en marlies

    nou een heftige week zeg. peter goed van jou dat je rusland langzaam los kunt laten ,er komen wel andere leuke dingen langs ,die ook je interesse krijgen,dagje haarlem met ons is ook kei leuk.
    maar ik ben trots op je .

    grtjes huub en hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 690605

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: