REGEN, BUIEN, NAT NAT - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu REGEN, BUIEN, NAT NAT - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

REGEN, BUIEN, NAT NAT

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Augustus 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja zo langzamerhand wordt het wel heel erg nat in Nederland!! Wat een regen en buien weer deze week. Maar aktiviteiten genoeg hier!!
Maandagmorgen op tijd op, douchen, alle oefeningen snel wat saladews maken en naar Baarlo voor de fysio. Richard was terug van vakantie en ook voor mij stond er een fysio gepland. Heerlijk alles los gemasseerd en vooral een goed gesprek met Richard. Ja dan ik er weer tegen!! Na mij was Peter aan de beurt en natuurloijk moest er toen ook veel verteld worden. Het lopen ging echt supergoed, ondanks een grote smetplek op Peters voet. want die wil maar niet kleiner worden. Er werd flink gelopen en dat is een pracht om te zien, Richard vond dat we goed geoefend hadden in zijn 3 weken vakantie. We spraken over een fietstrapper die je dan voor je stoel jkunt neerzetten en fietsbewegingen maken. Goed voor de conditie en bloedsomloop. De arm werd getapet en dan zie je hoe soeplel de vingers zijn. Na de fysio nog appels gehaald en toen naar huis, waar ik nog weer een bbq klaar moest maken, die we samen om 6 uur naar Hout Blerick brachten. Op de terugweg namen we de toeristisch route door het bos, en inmiddels regende het pijpestelen!! Het was nog een hele klus om goed door het bos te komen door de modderwegen, maar Peter is een hele goede chauffeur en om de plassen heen lukte dat goed.
Dinsdagmorgen moest ik veel boodschappen halen in Panningen, en gingen we bij de thuiszorgwinkel kijken voor zo'n fietstrapper en.... een telefoon voor Peter. De telefoon was al snel gevonden en men adviseerde ons om er een heel laag abonnement bij te nemen, maar dat was daar niet te koop en moesten we in een telefoonwinkel regelen. We vroegen naar de fietstrapper en jawel hoor die hadden ze. De mverkoopster adviseerde ons om het eerst in de winkel te proberen. Peter ging in een stoel zitten om het te proberen, helaas dat lukte niet. Zijn voeten waren te breed voor de trappers en zonder schoenen ging de voet er steeds af, het ding was van een veel te licht kaliber. Jammer. Morgen maar even met Richard overleggen of er misschien een andere te koop is. Maar de morgen was goed geslaagd omdat we een heel eenvoudige telefoon hadden kunnen kopen. Nu nog een abonnement. Het regende nog steeds pijpestelen, en eigenlijk heel de dag, maar toch besloten Annemarie enik om te gaan lopen, effe wat stress loslaten, en met een paraplu gaat het ook. Ja lekker effe de frisse lucht op, want ik had nogal wat vervelende telefoontjes moeten verwerken, allemaal dingen die niet klopte. Toen we terugkwamen zag ik dat de auto verzet was. Ja Peter had de auto weer op de goede plek gezet en och het regende nu wat minder en ook even naar buiten. Ook had hij zelf de telefoon uitgepakt en bekeken, maar bellen kon hij nog niet... dat moest Claudi maar voor hem regelen.
Woensdagmorgen had ik het weer druk met een bbq maken voor donderdag, zo af en toe was het droog , smorgens was er geen zwemmen en tegen half 12 ging Peter toch maar wat grasmaaien, al was dit nog nat, maar groeien doet het wel. Het zwemmen stond ewigenlijk voor s avonds gepland, maar Wil belde dat hij wat eerder kon en zo gingen Peter en Wil om 4 uur zwemmen. Ik ging wat druiven plukken en daar hoorde ik Joep roepen, Opa is thuis... Nee opa was niet thuis, maar oma wel!! We liepen samen naar binnen en Claudi vertelde dat devakantie van november aan het boeken was en wij een paar dagen meegaan naar het park Heilbachsee in Duitsland. Oh heerlijk, lekker vooruitzicht naar Heilbachsee waar we zoveel mooie herinneringen aan hebben. Ik had toch nog ergens een mooi fotoalbum liggen..... samen met Joep en Mees naar boven en zoeken. Al snel had ik gevonden wat ik zocht... Zo van 1991!! Was dat de laatste keer dat we daar waren. Ik nam het mee naar beneden en al snel kwam Joep kijken wat oma mooie fotos had. Ja en ook een zwembad met glijbanen. Ja een prachtig boek had ik ervan gemaakt, met heel veel handgeschreven herinneringen. Maar Joep wilde alleen de fotos zien van de glijbanen en hij werd helemaal wild!! Maar ook hele mooie fotos van Peter, Ja zegt Joep dat is opa Stok zonder stok!! Dat is Opa Peter. Ja en dan is het toch wel even slikken. En de Foto van Opa Joep, ja dat vond hij toch wel gek, Opa Joep!! Ja dat was Mama Claudi haar Opa. En eindelijk kwam Peter thuis van het zwemmen, Joep rende naar buiten, Opa kom eens kijken, we gaan op vakantie bij de glijbamen!! Peter ging aan de keukentafel zitten en Joep klauterde bij Peter op schoot, pakte het fotoalbum en begon te vertellen. Ja opa ik denk dat jij ook wel van deze glijbaan durft!! Ja zegt Peter een keertje en plub plub kopje onder!! Oh dat geeft niks zegt Joep een keertje samen plub plub en moesten ze er allebei smakelijk om lachen. Mees kwam erbij staan en wilde ook bij Opa op schoot, maar dat was toch een beetje veel van het goede.. dus moest Mees maar wachten en met de tractor spelen, want Joep zit bij opa op schoot en Joep is opas grote vriend. Ja heel logisch!!! Ondertussen regelde Claudi nog een abonnement voor Peters telefoon en reed Mees met het tractortje de lamp omver in de kamer.....
Donderdagmorgen op tijd op, de bbq afmaken en was het eindelijk droog en ging Peter grasmaaien. Gel;ukkig was Erik er om een beetje te helpen bij Peter en hielp hij mij met de zware spullen in de auto dragen, zodat Peter en ik om 1 uur de nonfood spullen alvast naar Panningen konden brengenen om half 4 brachten we het vlees en de salades en de hele verdere mikmak naar een bedrijf in Panningen voor hun bedrijfsfeestje. Nog wat spullen ophalen in Panningen en toen ging ik effe op de bank liggen, effe de oogjes dicht.... En om 7 uur belde ze al, ze waren klaar met bbqen en konden we de spullen alweer ophalen, dus maar weer samen naar Panningen en alles opgehaals agewassen en opgeruimd.... ja en toen was het kaarsje effe helemaal op....
Vrijdagmorgen was het iets rustiger, douchen, alle plekken weer goed insmeren,, alle oefeningen op het gemak doen, en weer een nieuwe oefening erbij, lopen met een dienblad en dat in balans houden en dat ging heel goed. Ja we proberen hier steeds meer tijd aan te besteden, samen willen we verder komen!! Nog wat mailtjes beantwoord, maar nu waren het kleuke mailtjes, een paar dagen in oktober naar Zuid Duitsland, naar een neef van mij en Piet en Maria gaan mee. En weer op de hometrainer om conditie op te bouwen. en s avonds moesten we nog naar Eindhoven naar het feest van Toos... zin hadden we allebei voor geen 5 cent, maar Claudi en Johan kwamen ons ophalen en gingen we toch maar mee. En het werd me toch een gezellige avond!! Allemaal leuke mensen, lekker zitten praten, op een gegeven moment ging ik naar buiten om een sigaret te roken en daar kwamen Charlotte en Alex ook naar buiten en Erna en Ell en Frans, heel gezellig, maar toch weer naar binnen en zag ik dat Peter een heel goed gesprek had met Jan, en later zat Frans er weer bij, je zag gewoon dat het een op en neer gesprek was. SUPER!! Ja echt heel fijn om te zien, hoe goed Peter nu praat!!Want even later praatte ik weer met Frans en Jan en ik wilde wat vertellen... oh ja dat vertelde Peter net allemaal. Ja was allemaal heel duidelijk geweest. Nou mooi toch!!
Zaterdagmorgen redelijk op tijd op, want voor de afwisseling moest ik weer een bbq maken!! Gelukkig kwam Annneke helpen, en waren we op tijd klaar en konden Peter en ik nog even voor het eten naar Steef, want die waren terug van hun vakantie aan zee. Effe hgezellig gekletst en gespeeld met Pierke en Sien en Pierke had voor ons een sleutelhanger van een konijntje meegebracht uit Cadzand, zelf uitgezocht. Lief he!!
Om 4 moesten we de bbq naar Maasbree brengen. Ik kende de mensen niet, maar toen de man naar buiten kwam gelopen zei Peter gelijk, oh die man ken ik WErkt bij de loonwerker, heeft ooit ook bij ons gewerkt.... ZAl best... ik ken de man niet... ja en dan komen er op de terugweg hele verhalen over vroeger.. en om 6 uur stond er nog zwemmen met Wim op het programma, het zwemmen had heel goed gegaan,. maar toch de smetplekken heel goed insmeren en wellicht volgende week even de huisarts bellen en een nieuwe andere zalf vragen. Ja en na het zwemmen was het kaarsje op voor deze week...
En vanmorgen kwam Tilly en Gerard op bezoek, ze kwamen wat spullen terugbrengen van de bbq en een kop koffie drinken. Heel bijzonder, Gerard heeft in april een hersenbloeding gehad en revalideert nog in Hoensbroek en is nu de weekenden thuis, en het gaat heel erg goed met hem.Echt heel goed!! De tijd vloog voorbij en tijdens het eten haddenPeter en ik weer veel gespreksstof.. ja een heel waardevol gesprek. ZO GEWOON.... Maar ook zo BIJZONDER. KLASSE!!


ER STAAT GEEN STRAF OP BETER PRESTEREN
DAN VAN JE VERWACHT WORDT

Veel liefs Marlies


  • 31 Augustus 2014 - 17:00

    Jan/Thea Dorssers:

    Hallo allemaal
    Wat weer een week,laat maar weer als door gaan,super!
    Groetjes uit Reuver!

  • 31 Augustus 2014 - 18:58

    Els:

    Wat weer een GEWONE, BIJZONDERE, KLASSE week!!
    Heerlijk weer al die positieve verhalen en leuk die fijne uitstapjes voor de boeg.
    Ik denk voor jullie ook heel goed om Tilly en Gerard gezien te hebben.
    Vooral doorgaan!!
    Groetjes oeht ein naat Kepel, Els.

  • 31 Augustus 2014 - 19:59

    Tooske:

    En maar regen, en regen.Ik wil even reageren op die smetplekken. Wij deden n.l fohnen op die smetplekken,afwisselend warm, koud, is goed voor de bloedcirculatie, en dat 2maal per dag. Duurt ff maar uiteindelijk goed resultaat.

    Fijn om te horen, dat jullie het leuk hadden gevonden vrijdagavond.

    GroetjesTooske

  • 01 September 2014 - 09:30

    Hein Oet Wieërt:

    Inderdaad is het erg nat maar er zit duidelijk verbetering in en wie weet wat voor een mooie herfst wij nog gaan krijgen maar zonder water zou er ook niks groeien maar nu groeit het soms wel erg hard. Hopelijk kunnen de boeren dadelijk hun vruchten goed en droog oogsten. De bbq loopt ondanks het mindere weer erg goed zoals weer opnieuw te lezen valt.
    Ook ik heb herinneringen aan een fijne vakantie met ons gezin in Heilbachsee en toch eens kijken waar die foto`s zitten of liggen. Ook even een kijkje genomen op je facebook omdat ik Tilly`s verhaal over Gerard niet meer gevolgd had en tsja in haar verslag van 13 aug herken ik veel van mijn eigen. Als je er gezond uitziet dan gaat het goed volgens velen maar dat je brein niet gezond is dat zien er maar bar weinig. Och desondanks blijf er genoeg over van mij dat nog meer dan waardevol is als ik het maar op mijn eigen tempo of op mijn eigen manier mag en kan doen.
    Ik wens jullie weer een pracht week en ik ga hier lekker genieten van de zon die al volop op mijn balkonnetje schijnt en waar het in mijn hoekje heerlijk toeven is

  • 02 September 2014 - 09:19

    Christel:

    Hallo Marlies en Peter. Wat een nattigheid hadden we toch. Maar nú schijnt de zon. Jullie zijn wel heel erg reislustig, zeg. Het kan niet op. Het is jullie gegund hoor. Geniet zolang je kan.

  • 03 September 2014 - 07:33

    Hanny:

    hoi peter en marlies
    heerlijk dat het zo goed gaat ,alleen dat stomme weer ,maar daar hebben wjj ook last van.leuk dat tilly en gerard geweest zijn,jullie zullen heel wat te vertellen heben gehad .blijf genieten van de kleine dingen.


    grtjs hub en hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 690607

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: