55 rode rozen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu 55 rode rozen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

55 rode rozen

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Oktober 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Zondagmiddag kwam Roos het zusje van Peter gezellig even op de koffie, de appelltaart was net klaar en zo konden we die er lekker bij proeven. Het waren een paar gezellige uurtjes.
En maandag was het 7 oktober mijn 55 ste verjaardag, eerst moest er gedoucht worden en alle oefeningen gedaan, en ging Peter alleen naar de fysio in Baarlo, ik moest nog het een en ander aan het eten voorbereiden en om 11 uur kwam Lonneke. Peter dacht zelf aan zijn arm en hand oefeningen boekje wat hij samen met Richard bekeken heeft. Om half 12 was Peter terug en dronken we samen een kop koffie en om 12 uur een lekker soepie met broodje. Peter ging rusten en Lonneke en ik even lekker bijkletsen en wat chillen, en ons klaarmaken voor de visite.
Om 3 uur kwam Tineke als eerste, en werd Peter wakker gemaakt, al gauw kwamen Claudi en Johan, met Joep en Mees, Steef en Robert met Pierke en Sien en Loes en Mari, het was gezellig druk en de kleintjes vonden het prachtig, lekker vlaai en chipies!!De spiegeltherapie wordt gedemonstreert, ja dat is toch een beetje moeilijk uit te leggen, maar we zijn er van overtuigd dat het werkt!!! Sien en Mees zaten in het wipstoeltje en Pierke en Joep stonden er vlakbij, oh effe fotos maken... de eerste keer dat ze alle vier bij elkaar zaten, ik ging erbij zitten.. en daar kwam Peter ook aangelopen, ja dat wilde hij ook wel een foto van Opa en Oma met de 4 kleinkinderen, helaas wilde Joep niet zolamg blijven zitten, maar ik geloof dat er toch wel een paar gelukt zijn, want de rest stond allemaal fotos te knippen.Toos en Ad , Wil en Annemarie, John en Willemien waren er ook voor 6 uur en konden we met zijn alleen lekker eten. Overal zaten mensen en het was echt supergezellig!! Huub en Hannie kwamen, en tot slot Peter en Christel... Peter zat op de praat stoel aan de mannenkant en af en toe riep hij Marlies... en dan moest ik effe helpen, maar oh wat ging zijn logopedie goed!! De wijn en het bier vloeiden rijkelijk en het werd steeds gezelliger, ja tranen gelachen, oh wat een heerlijke dag!! Om 12 uur gingen de laatsten naar huis en had Lonneke bijna alles al opgeruimd, SUPER!! Wat een overheerlijke dag!!!
Dinsdagmorgen toch weer op tijd op, Steef komt met Pierke en Sien, en oh toch misschien een klein katertje!!!Peter gaat met Lonneke Joep halen bij de opvang in Grubbenvorst en ik pas op Pierke en SienOm 12 uur eten we samen en dan gaat Lonneke via Eindhoven naar huis. Tja en dan moet alles naar bed voor een middagslaapje, Pierke heeft het mooi bedacht, Opa, Pierke en Joep in het grote bed, Ja dat wil Peter ook wel. We gaan het proberen... maar na een paar minuten houdt Joep het voor gezien in het grote bed en wil vanalles gaan ondernemen. Nou dan Joep maar in een klein bedje, Sientje ligt op de andere kamer in een klein bedje en Pierke bij Opa in het grote bed... en wonderwel na een kleine 20 minuten slaapt de hele meute. Poefhhh effe rust...!!! Sientje is als eerste wakker en om om kwart over 3 wordt de rest wakker gemaakt, ja dit is wel heel leuk voor Pierke en Joep, voor Opa en Oma ook, maar wel heel druk, want ze zwepen elkaar op!! We besluiten om lekker naar buiten te gaan, het weer is nog goed, fietsje mee naar buiten en in de loods het tweede fietsje erbij en ja hoor Opa moet ook op de fiets!!! En zo worden er rondjes over het erf gereden, ja dat vindt Peter dan ook leuk en de trapper staat nu goed en ook schiet de hand niet meer van het stuur!! Ja het is echt genieten zo!!!Johan komt Joep halen en Robert neemt Pierke mee naar huis en dan is er even een beetje rust....
Woensdagmorgen is het weer vroeg dag, mijn vleesdag en Peter gaat met Wim zwemmen. Supergoed gegaan, het was er niet druk, en Wim merkt aan alles vooruitgang! s Avonds ga ik nog lopen met Willemien en Annemarie en dan is mijn kaarsje toch even op...
Donderdagmorgen met de taxi naar het afasiecentrum in Blerick, ik moet de nodige boodschappen doen, de gewone wekelijkse boodschappen en ga ik weer eens naar de wolwinkel, wol kopen om een mutsje voor Sientje te haken. Robert gaat de nieuwe bus halen, de jeep was een beetjje brak geworden en zo hadden we samen besloten dat er een goed deugdelijk bedrijfsvervoermiddel moest komen. We waren er al een paar weken naar op zoek en nu hadden we een goede tweedehands bus gevonden. Om 4 uur is Peter terug van het afasiecentrum en hij loopt gelijk naar de nieuwe bus, hij bekijkt hem van alle kanten en keurt hem goed!! Ja weer een hele hoop nieuwe gespreksstof!! Bij het afasiecentrum was het heel goed gegaan, hij merkt aan alles dat het veel gemakkelijker gaat!! s Avonds zitten we lekker bij de televisie en begin ik aan het mutsje voor Sien en na een uur is het klaar, zo schattig!! Peter vindt het prachtig, ja dat deed ik vroeger ook, haken, breien, naaien alles zelf maken voor de meiden!!
Vrijdagmorgen wil ik de koffie aan zetten, oeps het koffiezetapparaat doet het niet meer... dan maar maar met kokend water koffie maken.. nou dat is ook niks... Als Peter beneden komt vertel ik het hem, oh dan naar Meijel een nieuwe kopen... En zo gaan we op pad om een een nieuw koffiezetapparaat te kopen. Op de terugweg nemen we de toeristische route door de Kievit en Belgenhoek, hier een zandweggetje in en daar een straatje in, we komen bij het kruispunt waar Hayke Vercoulen woont, ja zegt Peter dat is de broer van Piet, weiss du wel, van Piet van de fietsen bij toontje, ja zo hebben we weer gespreksstof, gewoon wat door de Grashoek rijden.. maar helaas weet ik het dan niet allemaal.. maar daar hebben we dan weer anderen voor die ons uit de brand helpen!!!
S Middags heeft Peter een afspraak bij de kapper, en wat vind ik het toch fijn dat hij dit alleen kan, dit is gewoon echt super, en zeker deze keer, het regent en de kern van Grashoek ligt open en hij allerlei andere straatjes in moet, maar dat gaat dus buitengewoon goed. Toen hij terugkwam wist hij me weer een heleboel nieuwtjes te vertellen, ja echt super en die nieuwtjes klopten ook nog, en zo merk ik dat zijn spraak enorm vooruit is gegaan. Ze vertellen hem wat en hij kan het mij precies overbrengen. KLASSE!!
Zaterdagmorgen op tijd op, ik moet een bbq klaarmaken, dit zal toch echt wel de laatste zijn van dit seizoen, en Wim komt om met Peter te gaan zwemmen. Steef stuurde een smsjs of we zin hadden om smiddags mee naar de binnenspeeltuin van Beringerzand te gaan, ja dat wilde Peter ook wel, want daar was hij al 5 jaar niet meer geweest.. maar oepsie, ik moet die bbq wegbrengen,, effe gebeld en die konden we eerder brengen. Om 12 uur zijn Wim en Peter terug van zwemmen, Wim is erg enthousiast over Peters arm/hand. Hij merkt veel vooruitgang, Er zit meer kracht in de hand. WAUW!! Dat had ik nog niet gehoord van een ander!! Ik merk dat zelf ook wel, maar vertrouw me soms niet helemaal, omdat ik het zo verschrikkelijk graag wil geloven, maar dit was dus echt een bevestiging!!HET IS WAAR!! ALs je maar geduld hebt, komt alles goed!! En het gaat allemaal met hele kleine beetjes!!
We brengen samen de bbq weg, Peter doet zijn middagdutje en Huub komt even langs, om effe later strompelend binnen te komen, betonnen rooster op de voet gevallen, bont en blauw, maar gelukkig niets gebroken. en na Peters middagslaapje gaan we naar de binnenspeeltuin van Beringerzand, Pierke vindt het super en geniet van alles en wij zitten er lekker bij en genieten ook van dit alles. Peter geniet er zichtbaar van en is heel alert wat Pierke doet, en weet er s avonds nog veel over te vertellen.
En vanmorgen hoefde er lekker niets, helemaal niets, maar al gauw kwamen Claudi en Johan, met Joep en Mees, en mochten we weer genieten.... Peter vraagt of Johan de nieuwe keukenlampen wil ophangen... Ja dat was ook een beetje de bedoeling... En samen met Robert worden de lampen opgehangen Nou maandag gekregen en binnen een week hangen ze!!! Dat is sneller als vroeger!!! SUPER!!


ALLES KOMT TOT ONS WAT VOOR ONS BESTEMD IS
WANNEER WE DE MOGELIJKHEDEN CREEREN
OM HET TE ONTVANGEN

Veel liefs Marlies

  • 13 Oktober 2013 - 16:21

    Rieky Leijssen:

    Hoi;

    Allereerst, Marlies van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ik betrap mezelf erop, dat ik al voor de derde keer vandaag op de site zit te kijken.
    Nou, dan eerst maar effe buiten een stuk in de wind gaan lopen,,,heb ik een beetje van jou overgenomen,,,en is echt kei fijn.
    Lekker je gedachten de vrije loop laten gaan.
    Dan met een bak koffie weer snel achter de computer duiken,,,,en weer naar de site van jullie.
    Ja hoor, daar is ie dan,,,,alles gelezen,,,en dan is t weer goed!!!
    Superrrrr, om al jullie positiviteit weer te zien staan.
    Petje af!!

    Een fijne week en tot ziens.

    Grt Rieky


  • 13 Oktober 2013 - 23:20

    Ans:

    Nog van harte gefeliciteerd Marlies. Jij bent nog een lekker jong ding met enorm veel energie.
    De 55 rode rozen heb je dik en dubbel verdiend.
    Ik wou dat ik de enerdie van jou had.
    Op de kleinkinderen passen is leuk, maar ook zeer vermoeiend. Het is natuurlijk fijn dat je zoveel hulp van Peter hebt.
    De kleine mannekes zijn goede therapeuten voor Peter, die nog steeds vooruitgang maakt en dat is geweldig. Je harde werk wordt dus dik en dubbel beloond.
    Ga zo met z'n allen door.
    Die spiegeltherapie wordt ook gebruikt voor mensen die een amputatie gehad hebben, dus ik weet hoe dat werkt.
    Ik geniet van je verslag elke week.

    Groetjes aan allemaal.
    Ans

  • 14 Oktober 2013 - 11:02

    Hein Oet Wieërt:

    Nogmaals een dikke proficiat Marlies. Inderdaad weer een mooi verslag en een blijdschap die hier in staat. Geweldig. Blijft een ongelooflijke inspiratiebron en dat steeds weer. Ik heb wel nog een opmerking: de volgende keer graag een groter lettertype ( als dit kan ). Bij voorbaat dank.
    Maak er weer een fijne week van

  • 14 Oktober 2013 - 16:50

    Christel:

    Maandagmiddag. Even lezen hoe het in de Grashoek is gegaan de afgelopen week. Zoals gewoonlijk weer bezige bijtjes! De kleinkinderen houde je jong, maar vooral goed bezig. Fijn dat Peter nu eindelijk goed kan fietsen. Over een paar jaar, worden er wellicht race-wedstrijden georganiseerd door de kleinkinderen. Dus goed oefenen, Peter!! Hahaha........

  • 15 Oktober 2013 - 12:07

    Hann:

    hoi
    fijn dat alles og steeds geweldig gaat ,met Huub gaat het ook goed hij is al weer gaan werken ,dat was wel even verschieten ga zo door

    grtjes Hanny

  • 17 Oktober 2013 - 18:22

    Truus:

    Fijn te lezen dat jullie zo'n mooi verjaardags feest hebben gehad.
    Wat Peter vertelde van Piet, van de fietsen bij Toontje, klopt helemaal.
    Piet heeft namelijk bij Toon gewerkt toen hij een fietsen en bromfietsenzaak had.
    Knap dat Peter dat nog weet, is zeker meer dan 40 jaar geleden.
    En Hayke is inderdaad een broer van Piet.
    Groetjes Piet en Truus Vercoulen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 690696

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: