DUITSLAND - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu DUITSLAND - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

DUITSLAND

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Augustus 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Dinsdag was het nog kermis, maar van echt kermis vieren kwam hier niet veel meer terecht, Ik had het druk met het opruimen van de bbqs en was aan het wachten op een telefoontje van Piet of ons reisje naar Duitsland door zou gaan, Coen belde al wanneer we kwamen maar er was nog steeds onzekerheid, maar om 5 uur belde Piet dat de situatie met Marias vader stabiel was en dat we de koffers konden gaan pakken, even omschakelen Coen bellen dat we zouden komen en na het avondeten de auto alvast tanken en samen wat rondgereden langs de akkers, de mais staat er overal goed op en eigenlijk alles!!! Leuk zo samen rondrijden!!!
Woensdagmorgen zwemmen met John, het zwemmen en de oefeningen hadden heel goed gegaan, maar weer ging de schoen niet aan na het zwemmen, de voet schiet in de kramp en dan lukt het niet meer. s Middags tijdens het koffiedrinken kwam Ge even langs en bestelde nog een bbq voor maandag... oei effe alles regelen, maar ook dat gaat lukken. Ik moest nog naar de kapper en Peter wilde meegaan en dan even bij Steef aan gaan, maar hij was wel heel moe, dus bleef hij toch maar thuis. s Avonds de koffers inpakken en .....
Donderdagmorgen op tijd op, de auto inladen en op pad voor ons reisje naar Noord Oost Duitsland. Eerst naar Kessel Piet en Maria ophalen en daar besloten we dat Peter het eerste stuk zou rijden. Nou dat ging supergoed en zo reed Peter 2 uur. We dronken een kop koffie en zaten lekker buiten op een terrasje. Piet reed verder, oef een paar files, maar och we hadden plezier genoeg in de auto en na 2 uur stopten we weer om een kop soep te eten. Piet reed weer verder, veel files, en zo waren we om half 6 in Spornitz, een kleine 150 km ten oosten van Hamburg.
Piet had een mooi vander Valk hotel geregeld en voor ons een aangepaste kamer, waar werkelijk alles klopte. Eeen inloopdouche met zitje, veel ruimte om het bed, de wastafel op goed hoogte. Helemaal perfect!!! Peter was toch wel een klein beetje moe en ging even rusten.
We besloten om in het hotel te eten en daarna nog naar Jac en Ans te gaan. Het eten was heerlijk en we hadden veel te praten. Om 8 uur gingen we naar de boerderij van Jac en Ans, die in 2000 hier naar toe zijn geemigreerd en nu een boerderij hebben met bijna 500 koeien. We keken onze ogen uit, grote percelen graan, wijdse uitzichten, alles is groot en ruim, alleen de mais stond er niet zo goed op!! We hadden een hele gezellige avond en we spraken af dat we op vrijdag naar Paul, de zoon van Jac en Ans, gingen en op zaterdag naar Coen.
Vrijdagmorgen werd er eerst gedoucht in het hotel wat allemaal heel gemakkelijk ging. Peter liep samen met mij op blote voeten naar de badkamer en het douchen ging heel goed. Na het douchen was ik op de kamer bezig kleren pakken, kwam Peter alleen op blote voeten naar de kamer gelopen, ik schrok een beetje, maar het ging supergoed.WAUW!!!
Na een overheerlijk ontbijt gingen we naar Jac en Ans, waar we ons verdeelden over 2 autos, een mannen en een vrouwenauto en gingen we naar Lachendorf, dat was zo n 80 km verder naar het noordoosten, naar het bedrijf waar zoon Paul een koeienbedrijf met 500 koeien runt. Ook hier werden we allerhartelijks ontvangen en werd alles bekeken, Peter vond het prachtig, het wijdse uitzicht, de grote percelen, en hij liep alles door de grote stallen. We besloten om samen met Paul ergens een hapje te gaan eten en daarna reden we terug naar Spornitz en gingen Peter en Maria even rusten en ik met Piet op het terras zitten. Het voelde allemaal zo goed, we genoten van alles.SUPER!! We aten nog een kleinigheid bij het hotel en toen weer naar de boerderij van Jac en Ans waar we een rondleiding kregen, tja het leek wel een beetje op Rusland, eigenlijk was het hier veel mooier.....Nog heel gezellig zitten kletsen en oude herinneringen opgehaald.
Om 11 uur waren we terug bij het Hotel en wilde Peter gelijk naar bed, ik nam nog een gezellig slaapmutsje met Piet en Maria op het terras...
Zaterdagmorgen waren om 10 uur weer bij Jac en Ans en gingen we deze keer de andere richting uit naar het bedrijf van Coen in Amt Neuhaus, wat ook weer een uurtje rijden was. Coen verwachtte ons al en werden we heel hartelijk ontvangen met Kaffee und Kuchen. TJa.. en daar stond het oude AJW bestuur bij elkaar, want zo is het ooit begonnen.. samen in het bestuur van het Agrarisch Jongeren Werk, het contact met Jac en Piet verwaterde, en nu doordat we Piet en Maria toevallig een keer ontmoeten bij dokter Pop in Venray, zijn de contacten weer tot stand gekomen en is er een hele waardevolle band ontstaan!!!
Coen leidt ons rond op zijn zeugenbedrijf, waar hij 2000 zeugen heeft, in februari 2008 waren Peter en ik hier ook geweest maar toen was alles nog in aanbouw. Peter genoot, stelde veel vragen, bekeek alles goed maar het was wel allemaal ver lopen... en op het laatst wilde hij toch wel een stukje in de rolstoel, och dan hadden we die ook niet voor niets meegenomen!! Tegen 4 uur waren we terug bij het hotel en aten we een lekker ijsje en gingen we allemaal even rusten, vermoeiend, zoveel indrukken.. Om 6 uur zou Coen naar het hotel komen en om 7 uur werden we bij Jac en Ans verwacht om wild zwijn te eten, Bart (zoon) en Anni, en Paul en Marianne waren ook uitgenodigd, zij runnen een boerderij met 1000 koeien 30 km zuidelijker en zijn ook van Nederlandse komaf. Bleek dat Peter hem goed kende omdat hij ook op de HAS had gezeten en zo werden er weer veel herinneringen opgehaald. Het wild zwijn was heel smakelijk en de rest ook erg lekker. Lekker buiten gezeten en om 11 uur werd er afscheid genomen van Jac en Ans en gingen we terug naar het hotell. Coen besloot om toch naar zijn eigen bedrijf terug te rijden en namen we nog een glaasje met zijn allen in het hotel.
Zondagmorgen weer de koffers inpakken en een laatste overheerlijk ontbijt, we waren bijna klaar, moest Peter naar het toilet, oei moest ik nu mee naar de kamer... nee hij wist wel waar de toiletten waren en dat kon hij wel alleen. Alleen met de lift naar beneden stukje lopen naar het toilet en dan terug.... Ik zat gezellig te kletsen met Piet en Maria, zodat ik me geen zorgen kon maken of het wel goed ging met Peter, maar hij kwam eerder terug als ik verwacht had, en jawel hoor alles goed gegaan!! Och het is zo n kleinigheid, maar voor mij voelt dit weer als een superoverwinning, Peter alleen met een lift en dan alleen naar een toilet!!KLASSE!!!Weer een grens verlegt!!!
Uitchecken en Peter begon met rijden, dat ging prima maar bij Hamburg begon het gesodemieter, file file file, van de ene in de andere. Na 2 uur nemen we een kleine pauze en neemt Piet het over richting Bremen.. file file file....Daarna richting Osnabruck en weer file file file, maar ondanks deze files hebben we het heel gezellig in de auto, want er is nog zoveel te vertellen..
Om half 6 besluiten we om toch maar wat eten, we zijn dan in de buurt van Duisburg en tot ieders verrassing hebben we een heerlijk restaurant, met een overheerlijke schnitzel... Piet krijgt altijd een slaapdipje na het eten, maar Peter niet.... dus rijdt Peter het laatste stuk naar huis, wat ook weer heel goed ging!! We brengen Piet en Maria weer naar Kessel, en nemen afscheid, oh wat hebben een paar heerlijke, boeiende dagen gehad. Echt SUPER, we hebben van iedere minuut genoten!!!

WANNEER ZIJ MAAR VOLDOENDE WORDEN HERHAALD
ZULLEN DE MEEST FANTASTISCHE THEORIEEN
OPGEZOGEN WORDEN IN DE ONBEWUSTHEID
EN DRIJFVEREN WORDEN VAN AKTIE!!!

Veel liefs Marlies

• 19 Augustus 2013 - 16:35

Loes:

Hallo die lies en Peter, wat een super verslag en wat een leuke reis van jullie,het begint weer heel erg als vanouds te worden,geweldig hoor,heel veel groetjes uit Dieden.

• 19 Augustus 2013 - 22:04

Jan -thea:

Wat een super verslag, wij zijn ook weer terug ,bedankt voor de kaart, en we ga weer door heel veel groetjes uit Reuver.

• 20 Augustus 2013 - 19:25

Christel:

Zo, de familie is goed op dreef. Lekker een weekend naar Duitsland. En da's genieten aan het verslag te zien. Blijf dat vooral volhouden.
    Tot volgende week. Auf Wiedersehen / Au revoir.:)

• 21 Augustus 2013 - 08:59

Hein Oet Wieërt:

Wow wat een verslag weer maar ik heb alleen maar het volgende: Ik mis alleen het bier en de braadworst of hadden jullie die thuisgelaten. Fijne week weer

• 21 Augustus 2013 - 22:30

Piet En Maria:

Hallo Peter en Marlies.

Prachtig reisverslag Marlies. dat is je gegeven. Heb even zitten rekenen en het blijkt dat Peter in totaal ongeveer 475 km gereden heeft. Erg knap. Ook wij hebben genoten. Doen we nog wel eens over.
    Groetjes uit Kessel.

• 22 Augustus 2013 - 09:14

Hanny:

ha Peter en Marlies

fijn dat jullie weer een fijne vakantie hebben gehad ,voor dit jaar kan het niet meer stuk ,wat wordt het volgend jaar? zo blijft Peter wel goed aan de gang super
    grtjes Hanny