ZOMER 2013 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ZOMER 2013 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ZOMER 2013

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Juli 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

He he eindelijk begint het ergens op te lijken, zomerse temperaturen...
Zondagmiddag na het bericht schrijven, ben ik maar eens begonnen met het zwembad schoon te maken, zodat er eindelijk eens gezwommen kon worden. De robbie (stofszuiger) aangezet, chloor in het water en plons zelf erin. De temperatuur van het water was bijna 30 graden, dus heel aangenaam!! We hadden besloten om chinees te gaan halen, maar voordat we dat deden moest ik eerst douchen, want er zat nogal een rommeltje in mijn haren. Ik hoorde Peter met iemand praten maar wist niet meteen wie het was, ik zag ook geen auto, Het was Roos het zusje van Peter op de fiets uit Kessel, nog een hele poos lekker buiten gezeten en toen moesten we nog eten... een latertje, maar dat maakte niets uit.
Maandagmorgen douchen en ging Peter alleen naar de fysio, ik had het druk met een bbq maken en tegen half 12 was Peter terug. Ja supergoed gegaan. Hij had Richard vertelt over de spiegeltherapie en dat hij steeds meer aktiviteit voelt in zijn rechterarm, ja heel positief, het enige nadeel ervan is dat Peter er heel moe van wordt, maar dat moet over een poosje minder worden.
s Middags moesten we de bbq naar Venlo brengen, het was in dezelfde straat als waar Peters rijschool zat, oh ja daar wist hij de weg feilloos maar toe, we waren zo op en neer geweest en toen we terug kwamen weer lekker buiten, ik in het zwembad en Peter grasmaaien, en s avonds kwam Johan nog met Mees, moesten wij op Mees passen terwijl Johan de koelcel nakeek, en toen... was het tijd om uit te rusten en zaten we samen te genieten bij het zwembad.
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien, Steef ging even boodschappen doen en wij pasten op de kindjes. Lekker gezellig buiten en binnen spelen. Na het eten wilde Pierke niet slapen, oei dat was jammer, maar hij was gewoon vrolijk. Peter sliep wel en na de middagkoffie ging ik met Pierke in het zwembad, Peter zat er gezellig bij in een stoel, balletjes in het water gooien en genieten hoe Pierke in het grote zwembad sprong!!! Wat hadden we allemaal een plezier!!! s Avonds nog lekker lopen met Willemien en weer buiten gezeten!!
Woensdagmorgen op tijd op want er stond zwemmen op het programma, ik wist niet zeker of de temperatuur warm genoeg was voor Peter want de watertemperatuur was 28 graden en dan zou hij vorig jaar nee hebben gezegd!! John was er al voor 10 uur en Peter wilde perse hier in het zwembad, nou dan proberen we het toch... en het ging suopergoed!!
Nee het was niet te koud, en na het zwemmen was het ook niet te koud.SUPER!! Nog lekker buiten koffie gedronken en een maaltje piepers uit gedaan voor John.
Na het middagslaapje de tour de france gekeken, en zowaar Peter begint zich hier ook voor te interesseren, en laten we eerlijk zijn het is in jaren niet zo spannend geweest!!! Na het eten wilde Peter nog wel grasmaaien, ik moest nog een paar kaarten posten en wilde dit met de fiets doen, nou dan moest ik maar even alleen fietsen en als ik terug was ging Peter grasmaaien en ik nog lekker in de tuin werken.
Donderdag eerst het hele ochtendritueel afwerken en aansluitend doen we dan 5 minuten spiegeltherapie, ik moet echt op de klok kijken en het niet langer als 5 minuten doen, anders gaat het de rest van de dag fout, te MOE. Nadat alles klaar was, ging Peter toch mee boodschappen doen, eerst naar Meijel het cadeautje voor Joeps verjaardag ophalen, naar de supermarkt, maar daar hadden ze niet alles wat ik nodig had en moesten we toch nog naar Panningen naar de groenteboer... ja en dat is dan toch wel vermoeiend.
s Middags een beetje kalm aan, en s avonds naar Hannies verjaardag, waar we ook weer heerlijk buiten zaten en lekker hebben zitten kletsen..
Vrijdag vroeg op, er moest gedoucht worden en Pierke en Sien kwamen al op tijd. Sientje leggen we eerst een poosje boven in bedje en Pierke zit gezellig in de keuken in de stoel erbij. Pierke wilde graag in het nieuwe kleurboek kleuren samen met Opa, en weer valt het me op, hoe makkelijk Peter de plaatjes benoemt, hoe moedeloos ik er een paar jaar terug van werd dat hij de `simpele`plaatjes echt niet kon benoemen en nu... dankzij de kleinkinderen leert hij iedere dag woorden bij. Pierke wilde de koe kleuren, maar die konden ze niet zo snel vinden, och zegt Opa Peter dan nemen we de kalkoen, en hij wijst de kalkoen zo aan.. ik keek met tranen in mijn ogen toe!!KLASSE!!
Om 10 uur Sientje de fles geven, Opa en Pierke eten fruit en spelen met de duplo, als Sientje klaar is met het flesje gaat ze bij Opa op schoot, ik ruim de spullen op en dan leggen we Sientje in de kinderwagen, Pierke pakt het loopfietsje en gaan we allemaal naar buiten een wandeling maken. Ja dat is toch SUPER genieten. Na een klein uurtje buiten gaan we weer naar binnen, Sientje in de box bij Opa, Pierke speelt met de duplo of het schooltje en ik... ik kan gewoon mijn eten koken, terwijl Peter de kleintjes bezig houdt, wie had dat gedacht dat dat zo gemakkelijk zou gaan. Terwijl we samen eten ligt Sien weer boven in bed en na het eten ruim ik de tafel af en kruipt Pierke met het boek van Bolleke bij Opa op schoot en zitten ze samen liedjes te zingen.Zo mooi!!! Dan gaan Opa en Pierke naar boven voor het middagslaapje en zowaar Pierke viel gelijk in slaap, en was er zomaar een half uur voor mezelf, ze sliepen alledrie tegelijk. Wat een luxe!! Om 2 uur Sien de fles en even mijn meisjemeisje voor mij alleen, ook lekker genieten, na de middagkoffie wilde Pierke met de duplo spelen en werd een huis gebouwd, nee 4 huisjes naast elkaar. In het midden woonde Pierke, met papa en mama en baby Sien, ernaast woonde oma Annie en Opa frans met de schapen , aan de andere kant woonde Opa Peter en Oma Meliesje met de varkens, en naast Oma Meliesje woonde Joep en Mees en Claudi en Johan.. en Lonneke..ja die woonde heel ver weg, heel ver...ja en toen was de tijd om.... de dag was omgevlogen.. en dan is het echt niet gek dat Peter s avonds toch wel heel moe was...
Zaterdagmorgen kwam Wim om te zwemmen met Peter, helaas kon het nu niet thuis, want Robert had de warmtepomp wat lager gezet en nu was de temperatuur gezakt naar 25 graden en dat was een beetje te fris voor Peter, maar gelukkiig kunnen we altijd op de Schatberg terecht en was het er niet te druk geweest. Ja supergoed had het gegaan en na het zwemmen demonstreerde Peter ook nog eens aan Wim de spiegeltherapie, Ja Wim had het met zwemmen al gemerkt, dat er duidelijk vooruitgang zit in de arm en de vingers, alles is zo soepel!!!KLASSE
s Middag kwam Lonneke uit Haarlem en keken we lekker relaxed naar de tour, s avonds lekker niks en vanmorgen op tijd op want om 11.00 uur werd Sien gedoopt, we waren ruim op tijd en moesten wachten in het halletje, ik keek naar buiten en daar kwam Joep al aan.. Opa opa , ja Opa zit binnen te wachten en Joep snorde naar Opa en ging mooi bij Peter op schoot zitten wachten. Nadat iedereen er was en onze nieuwe kaplaan ons welkom had geheten, was er een heel mooi samenzijn rond het dopen van Sien. Ja heel erg mooi!! Na afloop gingen we naar huis en om 15.00 uur was er feest bij Steef en Robert, Roberts 30ste verjaardag en het doopfeest van Sien. Lekker buiten en heel erg gezellig!! SUPER GENOTEN van deze prachtige dag!!!

WIE ZICH VAN HARTE OVERGEEFT AAN FANTASIE
KAN EEN PRACHTIGE REALITEIT CREEREN

Veel liefs Marlies

• 18 Juli 2013 - 08:09

Hanny:

weer een leuk leesverslag gelezen,en nog steeds gaat Peter vooruit.Dat is dankzij jou Marlies,petje af

grtjes Hanny

• 18 Juli 2013 - 15:50

Christel:

Yes, de zomer is er in vol ornaat. Lekker in je eigen zwembad plonsen. En langs de kant genieten van het mooie weer. Genieten van de kleinkinderen, van de "kleine vooruitgang" en van elkaar. Wat wil een mens nog meer. Het zomerweer houdt voorlopig aan. Blijf vooral doen waar je van geniet.