HAARLEM - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HAARLEM - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HAARLEM

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 November 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Maandagmorgen moesten we naar de tandarts voor controle, daar waren we al meer als een jaar niet geweest,geen tijd..... Maar ja, nu toch maar een afspraak gemaakt en konden we er snel terecht. Het zag er allemaal goed uit, maar toch een paar kleine gaatjes en een vervolgafspraak gemaakt. We reden terug toen belde Claudi, of we thuis waren, eh nee, we zaten in de auto, ja er was een probleemplje.. Joep was ziek en bij de opvang of wij hem niet wilde ophalen en dan zou Johan hem weer bij ons ophalen als hij het dak dicht had... Geen probleem Peter reed rechtstreeks naar Grubbenvorst, want ja.... eerst kleine Joep ophalen. Peter bleef in de auto en ik ging naar binnen. Claudi had niet precies vertelt wat er aan de hand was, ik schrok me het laplazerus..en herkende Joep niet eens. Hij had de oogjes helemaal ontstoken en was een zielig hoopje... Claudi kwam vanuit een ander lokaal en zei dat Joep er verder goed aan was, nou dat vonden wij in eerste instantie niet. Hij zat heel zielig in het autostoeltje maar na een kwartiertje kwam er weer meer leven in. Thuis aangekomen een lekker soepje gemaakt en daar aten Peter en Joep lekker van. Johan kwam Joep alweer gauw ophalen zodat hij thuis kon slapen.
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en al gauw kwam ook Claudi met Joep, ja heel gezellig. Joep zag er alweer een stuk beter uit en kon in ieder geval de oogjes verder open.
s Middags moest Peter naar de fysio in Baarlo en ging Wim mee. Wim wilde rijden, maar nee hoor Peter reed zelf. Om 5 uur waren ze terug en Wim vond het heel leerzaam en vond dat de therapie heel intensief was. Geen wonder dat Peter hier moe van werd!! Ja supergoed gegaan!!
Woensdag was mijn vleesdag, maar gelukkig had ik dinsdagavond al een heleboel gedaan, want Claudi belde en vroeg of Joep bij ons kon zijn zodat zij even boodschappen kon doen. Annemarie kwam een kop koffie drinken en even bijkletsen. Wim was aan de beurt voor het zwemmen en die kon smorgens niet zodat ze s avonds gingen zwemmen. Willemien en ik gingen dan ook lopen en werd er besloten om samen op de Schatberg koffie te drinken. Wim belde of Peter kon rijden, want hij had geen auto... Ook weer geen probleem, Peter ging Wim ophalen en Willemien kwam mij ophalen. Heerlijk gewandeld en Willemien en ik alvast een kop koffie gedronken... Eindelijk daar kwamen Peter en Wim.. Willemien moest weg en ik zou dan met Peter en Wim mee terug rijden.... maar we zaten zo lekker te praten en oeps daar was het al half 10 geweest. Peter helemaal weer terug gelopen en daar was de uitgang van het zwembad al gesloten.. oeps weer helemaal terug naar voren lopen .. zal ik dan maar rijden??? Nee IK rijd!! Wim naar huis gebracht en zo waren we pas om 10.00 uur thuis. Ja nu was Peter toch wel een beetje moe. Ja vind ik niks gek, wauw wat had die Peter zitten vertellen... en wat had hij veel gedaan vandaag!!!
Donderdagmorgen met de taxi naar het afasiecentrum. Hij wilde het vakblad de Boerderij meenemen, ja voor bij de computerles en ik moest ook in het schrift schrijven van het draadloos internet, ja en van Ipads. Zo gezegd, zo gedaan. Ik ging naar de kapper, tanken en boodschappen doen. Geluncht met Robert en allerlei telefoontjes gedaan.
Om 16.15 uur was Peter terug. Ja super gegaan. Weetje... internet.... tractorpool.. allemaal mesttonnen... heel interessant.!!! Had hij een advertentie uit de boerderij gehaald en met een beetje hulp was hij bij tractorpool uitgekomen, ja dat was nog eens leuk geweest, misschien kan ik dat strakjes allemaal zelf, ja steeds een beetje meer proberen... Nou mijn oren klapperden af en toe.. ja en de yoga is ook zo super... Echt heel goed. Ja en het eerste uur, in de "gevorderde"taalgroep, beetje moeilijk en dan pakt hij zijn blaadje met woorden die ze gehad hadden.. en hij las ze nog een keer allemaal en zo snel en zo goed. Ja echt KLASSE!!!
Vrijdagmorgen op tijd op, douchen, koffer inpakken en naar Haarlem. Peter rijdt de auto tot de achterdeur, ik laad alles in, en dan vraagt Peter Heb je alles.....?? Heb je pilletjes, heb je rolstoel, heb je rijbewijs, heb je cadeautje,.... alles??? Niks vergeten?? Nee dan rije maar!!
Het zonnetje scheen een beetje en het was niet druk op de weg, ik vroeg een paar keer of ik het over moest nemen... nee hoor gaat prima en zo reden we 2 uur later de straat bij Lonneke en Jaap in. Peter stapte uit, lachte en zei: Zo IK eerste keer helemaal aan een stuk gereden, goed he!! Ja super goed. Lonneke had de koffie klaar en lekkere appeltaart en een uurtje lekker zitten kletsen. Zo relaxed!! Om half 3 liepen we richting hotel, inchecken en ging Peter slapen, terwijl Lonneke en ik de stad ingingen. Ik genoot van de leuke winkels en van alles, ja echt super. Om 5 uur was ik terug bij het hotel even lekker badderen en opfrissen en toen liepen we weer naar Lonneke en Jaap om te eten. Jaap was inmiddels thuis van het werk en een gezellig avond volgde. Om 11.00 uur liepen Peter en ik na een flinke onweersbui weer naar het hotel, lekker even uitgewaaid en lekker naar bed.
Zaterdagmorgen eerst ontbijt in het hotel en toen naar Lonneke waar de koffie alweer klaar was. We wisten nog niet precies wat we zouden gaan doen, maar er dreigde regen en we besloten om naar een overdekt tuincentrum te gaan. Jaap ging niet mee, want hij loopt nog steeds op krukken.. We namen de rolstoel mee voor Peter en dan zouden we wel zien. Nee hoor Peter wilde alsoluut niet in de rolstoel hij wilde lopen... Tja het tuincentrum was toch wel ietsje groter als we gedacht hadden... maar hij hield vol en zo kwamen we bij de kerstshow.... en we keken onze ogen uit... Peter wilde wel 10 huisjes erbij kopen.... hij vond ze allemaal even mooi, ja een bierbrouwerij, ja leuk een ballroom, waar de dansertjes uitkomen, ja voor de kleine mannkes.... een kabelbaan.... Uiteindelijk toch "maar"een huisje gekocht en nog wat boompjes en hekjes en dan in december eens eerst kijken wat ik allemaal heb en dan... kunnen we er nog altijd wat bijkopen. Geluncht in het tuincentrum en toen was Peter toch wel heel moe en reden we terug naar het hotel. Peter slapen en Lonneke en ik weer de stad in, ja en weer was het genieten op de grote markt en de kleine winkeltjes, de een nog leuker als de andere... Helemaal blij liep ik terug naar het hotel en Lonneke naar huis, Peter had goed geslapen, opgefrist en naar Lonneke en Jaap, Marja de moeder van Jaap was er inmiddels ook met de trein uit Frankrijk en gingen we samen uit eten in Overveen bij restaurant Loetje, nou helemaal vol en we moesten wachten tot er een tafeltje vrij kwam... Hoezo..economische crisis???? Heerlijk gegeten, lekker wijntje erbij....
Vanmorgen ontbijt in het hotel, nog even afscheid nemen van Lonneke, Jaap en Marja en weer richting LImburg, oh het waren heerlijke dagen geweest en Peter zo supergoed!!! Op terugweg besloten we om in Vianen bij Gert en Nonnie aan te gaan, kijken of ze thuis waren en een kop koffie te drinken... Peter reed er feilloos naar toe.... Er voor dat ik wat had gezien had Peter al gezien dat ze thuis waren, jawel hoor de koffie was al bijna klaar. En het voelde zo goed!!! Na de koffie ging Peter naar het toilet en ik dacht dat hij wel weer verder wilde rijden, maar Gert liep naar achteren en zei dat hij even met Peter op stal wilde kijken, naar de plannen voor de nieuwbouw.. en zo kon ik even met Nonnie praten... ja het voelde echt als vanouds.... Nog een broodje gegeten en toen toch maar verder... ik vroeg of ik moest rijden, nee hoor.. en het regende pijpestelen, maar Peter reed supergoed!! Om half 4 waren we thuis en onderweg had ik nog een smsje gekregen van Steef, of het goed was als ze om 4 uur koffie kwamen drinken.. ik vroeg aan Peter wat hij dan wilde... rusten of gewoon opblijven want Pierke kwam.... Nee hoor hij bleef gewoon op... gewoon niet slapen... Steef, Robert en Pierke kwamen... en Peter maar vertellen.. en Steef snapte er eigenlijk niks van... wanneer had Pap dan geslapen??? Niet geslapen!!! En helemaal vanuit Haarlem gereden en dan ook nog 2 uur bij Gert en Nonnie geweest en dan nu nog zo goed!! SUPER!!! SUPER (O)PAPA!!!

ELK MOMENT VAN HET LEVEN
DRAAGT HET ZAAD VAN GELUK IN ZICH

Veel liefs Marlies

• 04 November 2012 - 22:02

Thea-Jan:

Hoi Peter -Marlies
    Wat weer een drukke week ,maar ja het gaat wel bij jullie.
    Ga zo maar lekker door.
    Groetjes uit Reuver.

• 05 November 2012 - 11:02

Lonn & Jaap:

Het was heel gezellig! xx

• 06 November 2012 - 16:08

HEIN OET WIEËRT:

Ja, ik ben al moe van het lezen maar dat zal wel aan zaterdag Slotconcert Rowwn Hèze en in De zondag in het zuiden liggen. Voor de geïnteresseerden en wie wil weten wie Hein oet Wieërt is dan kijk eens naar de site van www.slotconcertamerica.nl en dan naar het vierde filmpje van slotconcerttv. Ik ben degene die vraagt wat het slechtste concert is.
    Verder geen nieuws behalve dat ik de tong op de schoen heb. Maak er een fijne week van

• 07 November 2012 - 11:20

Christel:

wat weer een verhaal.
    Nog ff en Peter gaat alleen nog 's nachts naar bed. Af en toe bijtanken in zijn eigen luie stoel, kan dan nog net. Het gaat supergoed. En iedereen is blij. Houden zo.

• 07 November 2012 - 15:47

Charlotte:

he wat fijn dat het zo goed gaat! Nu nog even oefenen om 3 paar trappen op te lopen en dan kunnen jullie ook een keer bij ons op de koffie :)