NAT NAT NAT - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu NAT NAT NAT - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

NAT NAT NAT

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Juli 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Dachten we de vorige week dat de zomer eindelijk een beetje begonnen was, is het weer helemaal mis!! Regen regen en ook wel koud!!!
Zondagmiddag wilden we er toch even uit en stelde Peter zelf voor om een stukje te gaan rijden, ja misschien moesten we de pilletjes maar mee nemen en misschien ergens een terrasje en een hapje eten... Wauw, wat een voorstel!! Zomaar uit zichzelf!! Een tijdje rondgetoert richting Neerkant en Meijel, maar toen kwamen er grote plensbuien, en viel het terrasje in het water, en om ergens in een restaurant te gaan zitten nou daar hadden we beiden niet zo'n zin in, dus frietjes gehaald in Koningslust en lekker thuis opgegeten.
Maandagmorgen was er geen fysio en kwam Lonneke een paar daagjes naar het Limburgse land!! s Middags kwam Steef Pierke brengen want die bleef ook een nachtje slapen. Lonneke ging de auto wassen en dat vond Pierke helemaal geweldig, ik was in de groentetuin bezig, nog wat boontjes poten en aardappelen uitdoen en Peter stond te kijken, aanwijzingen geven en met Pierke te dollen, wat een heerlijk tafereeltje!! Peter had de grootste lol, want Pierke zag er werkelijk als een klein varkentje uit, water en zwarte zand!! Na het eten Pierke toch maar even in badje gedaan en toen naar bed. s Morgens waren we redelijk op tijd wakker, want ja Pierke is ook altijd vroeg... maar deze keer sliep het manneke tot 8 uur!! Samen ontbeten en toen moesten Peter en ik naar Venray, naar de fysio. Heel spannend, want we gingen het op een gewone fiets proberen, het gevoel was niet goed, Peter was een beetje bang. Mieke haalde een damesfiets met lage instap waar verder geen voorzieningen aan waren... Peter ging erop zitten, maar hij vond het maar niks... zijn voet schoot steeds van de trapper, daar zou een aanpassing voor gemaakt kunnen worden, maar ook schoot hij in een kramp. Jammer, nog even niet. Afgesproken werd er dat we nu toch voor de driewieler gaan en daar eerst het "fietsgevoel" op gaan leren. Het veilig deelnemen aan het verkeer en dan kunnen we over een jaar het opnieuw op een tweewieler gaan proberen. Was voor dit moment toch een brug te ver!!
s Middags samen met Lonneke de "keet" opgeruimd, samen buiten koffiegedronken en toen kwamen ze het vlees al brengen, dat ook nog aan de kant gewerkt en na het eten lopen met Willemien an Annemarie, terwijl Lonneke naar Claudi ging en Peter van de rust genoot!!
Woensdagmorgen stond er zwemmen met Wim op het programma, en ja het weer was nu wel heel slecht geworden, dus naar de Schatberg. Wim merkte weer veel vooruitgang en had nog een paar nuttige tips. Want het exceem(uitslag, bultjes) blijft steeds terugkomen, iedere dag smeer ik er zalfjes op, en probeer het heel goed droog te houden, maar telkens komt het weer terug. Wim had ook nieuwe ontspanningsoefeningen gedaan, en dat vond Peter wel heel fijn.
Na de middag ging Lonneke weer terug naar Haarlem en kwamen ze de nieuwe diepvries brengen, die in een keurig opgeruimde keet kon staan. s Avonds wilden we naar Hannies verjaardag, maar Peter (en ik ook) was wel erg moe... maar toch... ik wilde wat in de kelder pakken, was de hele kelder ondergelopen.. ja en toen knapte er iets.. Moest ik al dat water uit de kelder sjouwen en alles schoonmaken...Maar ja wat heb ik eraan om boos te worden, het zal toch opgeruimd moeten worden, maar was er wel verdrietig van. De verjaardag ging niet door...en toen begon Peter ook nog eens te zeuren, nou toen had ik het wel helemaal gehad!!!
Toen we naar bed gingen voelde ik me zo verschrikkelijk alleen, en ik huilde en huilde, kwaad, woede,frustratie, verdriet alles kwam eruit, Peter voelde zich machteloos, en toch.... kwamen we er samen weer uit, we begonnen te praten, elkaar te strelen, wat ik geleerd heb bij de haptonomie met Peter samen toe te passen en na een uur was het hele "shit"gevoel weer weg en konden we samen de wereld weer aan!!
Donderdagmorgen moest ik naar de kapper en daar was het reuze gezellig. Peter moest om 5 uur naar de kapper en hij ging alleen, tuurlijk kon hij dat. Duurde wel lang eer hij terug was.. ja smorgens was het er ook al druk.. dus. Na een uur kwam Peter thuis, ja hij was Steef met Pierke en Bikkel tegengekomen en had even staat te praten. Tja wie Bikkel is of wat dat betekende....
Vrijdagmorgen moest Peter al om half 10 in Venlo zijn, John ging met hem mee en werd er geoefend op de driewieler, het op en af stappen, kijken of er nog aanpassingen aan het stuur nodig zijn, of we trapondersteuning willen en dan de komende week nog 2 keer en dan gaat de aanvraag lopen bij Ligtvoet voor een eigen fiets.
s Middags moest ik naar Roermond naar de kaakchirurg de laatste controle, na een kort slaapje van Peter gingen we op pad, tja dan rijden we richting zuiden, en lijkt het net alsof we op vakantie gaan... och in je dromen en fantasie kun je van alles...
Bij de kaakchirurg was alles in orde en we besloten om nog een kop koffie met een stukje vlaai te eten in het ziekenhuis.. vakantiegevoel!! Toen we terug reden besloten we bij Heythuysen binnendoor te gaan, de toeristische route, ik wilde de tomtom aanzetten, maar dat vond Peter maar onzin, hij wist hier toch overal de weg.... en jawel hoor, hij wist het ook, en kon mij weer heel veel vertellen!!! s Avonds nog een heel fijn gesprek met Hannie gehad en zo vind je toch iedere keer weer steun op je pad!!! Maar dat haal ik ook steeds weer uit de berichtjes van jullie, daar kan geen maatschappelijk werkster of psycholoog tegenop!!!
Zaterdagmorgen was Erik er, want Robert had een dagje vrij, voor zijn verjaardag, eerst douchen, ontbijten, koffiedrinken met Erik, nog een barbeque klaarmaken, nou alles gelukt, tegen 4 uur waren Lonneke en Jaap er, en gingen we naar Roberts verjaardag. Pierke kwam gelijk naar buiten, en pakte meteen Opas stok af, die heb JIJ toch niet nodig!!!Het was heel gezellig, Roberts oma die dinsdag 90 jaar was geworden was er ook, lekker hapjes gegeten en om 9 uur wilde Peter toch echt wel naar huis, nou heel veel zin had ik nog niet, maar ja... John en Roy kwamen binnen, nog even aan de deur gekletst en toen viel het kwartje van donderdagmiddag bij mij, ja want John had Peter donderdagmiddag gezien, ja hij was hond Bikkel aan het uitlaten!!! Ik moest toch wel erg lachen, dan weet Peter mij dus wel de naam van de hond te vertellen, maar niet de naam van het baasje....
Vanmorgen om 10.00 uur samen ontbeten met Lonneke, Jaap, Steef en Pierke, (Robert was te laat) en na het ontbijt pakte Peter de grasmaaier, hij wilde zo graag dat Pierke bij hem erop kwam staan, en ja hoor, zo trots als een pauw reed hij met Pierke over het erf, Jaap ging in de groentetuin en vond het prachtig, en haalde voor het eerst piepers uit de grond!! Peter zette de grasmaaier in de loods en kwam even later met het scootmobiel naar buiten, ja dat had ons Pierke nog nooit gezien, en hij dacht echt dat hij Opa moest duwen.. nou een heel koddig gezicht!!!


LOOP OVER HET PAD VAN EEN REGENBOOG
LOOP OVER HET PAD VAN EEN LIED
EN ALLES AAN JE ZAL SCHOONHEID ZIJN
OVER HET PAD VAN EEN REGENBOOG
LOOPT EEN WEG UIT ELKE DUISTERE MIST


Veel liefs Marlies

  • 15 Juli 2012 - 17:22

    Jaan:

    Ja,Peter en Marlies we hebben allemaal wel het gevoel waar blijft die zomer,maar je weet na regen komt toch steeds weer zonneschijn.Ik hou het paadje nu in de gaten,wanneer zie ik Peter met de fiets???
    Sucses en groetjes Jaan

  • 16 Juli 2012 - 10:01

    Christel:

    Wat kan een mens toch soms in korte tijd tegenslag voor zijn kiezen krijgen. Maar ook hiervoor geldt; na regen komt zonneschijn. En die kwam bij jullie gelukkig al weer heel snel. Ik wil later ook een driewieler. Lijkt me wel leuk. En dan zo'n mandje voorop. En ik wil ook trapondersteuning. Lekker makkelijk. Weer of geen weer, toch fietsen. Gaan we dan samen toeren, Peter? Weet je wat, we nemen Marlies en mijn Peter ook mee.

  • 16 Juli 2012 - 11:21

    Thea & Jan:

    Fijn dat jullie samen alweer zoveel activiteiten kunnen doen en hiervan genieten. Ook valt op te merken uit bovenstaand verhaal dat de kleinkinderen een positieve uitwerking hebben op het herstel van Peter en dat dit jullie allebei goed doet.
    Hopelijk krijgen we nog een beetje vakantieweer dit jaar, zodat je weer een andere kijk op het leven krijgt.
    Maar als er te genieten valt doe het danook. Carpe diem, oftewel pluk de dag.
    Gr. Thea & Jan

  • 16 Juli 2012 - 11:46

    Hein Oet Wieërt:

    Dit is weer zo`n verslag met een traan en een lach. Bewust verkeerd hoor omdat ik het laatste beeld wel voor ogen kan halen. Daar krijg je namelijk een enorme boost van, van dat beeld. En over de zomer nod dit. Het is toch echt droog tussen de buien en dan maar genieten van die momenten en ze zijn veel langer dan je denkt.
    Maak er weer een fijne week van

  • 16 Juli 2012 - 15:13

    Hanny:

    goh bij ons is het ook erg nat, ben blij dat we nog geen vakantie hebben,ga zo door mensen elke week weer een kiein stukje verder,tot woensdag

    groetjes hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 690661

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: