juni 2012 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu juni 2012 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

juni 2012

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Juni 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja het is alweer juni.... Na een volle zomerweek, druilt de regen nu weer de hele dag. Het is goed voor de gewassen maar eigenlijk ben ik het na een halve dag al helemaal zat... maar we zullen het ermee moeten doen!!
Zondagmiddag kwamen Johan en Claudi Joep brengen en ook dit kleine manneke zit al op de fiets!!! Peter en ik zaten nog lekker buiten, de zon scheen volop en langzaamaan begon ik het zwembad schoon te maken. Ja een hele klus, maar de temperatuur van het bad is pas 19 graden dus kunnen we er nog niet in.
Nadat er nog mensen waren geweest om een bbq op te halen gingen we samen met Joep chinees halen in Beringe. Joep peuzelde ook al gezellig mee van de sliertjes bami en na het eten besloten we om Joep samen in badje te doen. Door de warmte plakte hij van alle kanten en in het aanrechtteiltje deden we hem samen in badje. Lekker schoon en een flesje dachten we dat hij wel lekker zou slapen.... Jammer dan!! Wil en Annemarie kwamen gelopen en samen met Joep buiten gezeten. Joep sliep de nacht goed en smorgens in bed heeft Peter hem de fles gegeven. Claudi kwam Joep alweer op tijd halen en Peter ging grasmaaien. Ja wel lekker zo een extra zondag, dat zijn we dus echt niet gewent!!! s Avonds was Peter wel heel moe, hij wou wel op tijd naar bed, maar toch gingen we nog even buiten zitten, in het schemerdonker en dan komen de verhalen. Ik moest er wel om lachen, hij was zo moe... maar wat hij allemaal vertelde en zo duidelijk, maar dan is er geen afleiding, geen tv aan ... weinig geluid en dan kan hij zich helemaal concentreren op het verhaal. Een tijdje terug oefende ik met hem getallen, het optellen en aftrekken ging toen supergoed, maar het vermenigvuldigen en delen was een stuk minder. Terwijl we zo lekker buiten zaten begon ik hem allerlei sommetjes te stellen, en ook het vermenigvuldigen en delen, en WAUW wat ging dat supergoed!!! Hij moest er zelf om lachen, ja we beginnen bij het begin, maar het kwam allemaal zo duidelijk en snel!!!KLASSE!!
Dinsdag was een beetje een gekke dag, geen therapie, Huub kwam verven, Steef kwam met Pierke, lekker buiten koffie drinken, Pierke in de oude box, die Peter helemaal schoon had gemaakt. De katten zaten er om heen en het was net een dierentuin!! s Avonds ging ik lopen met Willemien, en we besloten om weer van hieruit te lopen en dan naar Beringerzand.. maar dat was toch wel een stukje verder als gepland. Op Beringerzand wilden we koffiedrinken maar er was geen enkele horecagelegenheid open, nadat we een toilet hadden gevonden en wat rondgelopen op de camping gingen we weer terug. Peter was al een beetje ongerust en dacht dat we heel lang koffie hadden gedronken. Nee hoor!!Geen druppel gehad. Peter had veel last van zijn been, het rechterbeen is ook wat dikker als het linker en wat er nu precies gaande is weet ik niet. Hij zegt steeds dat het positief is, maar wel lastig en pijnlijk, maar dat er steeds meer gevoel terug komt!!
Woensdagmorgen zwemmen met John, het was niet druk geweest op de Schatberg, en ondanks de pijn en het dikkere been waren de oefeningen heel goed gegaan. Pierke ging vandaag naar Frans en Annie, dus kon ik effe lekker doorwerken!! Want door de vele bbqs moest ik een extra vleesdag invoeren.
Donderdagmorgen ging Peter alleen naar de Kronenberg en dat had goed gegaan. Er zou ook hier wat nieuws gaan gebeuren, half uur therapie, pauze, half uur therapie, maar wanneer dit zou ingaan wist Peter niet en nu noest ik de volgende keer meegaan om te vragen wat precies de bedoeling is.
S Middags moest ik naar de kapper en na het middagslaapje van Peter zouden we samen naar de Sligro gaan. Ik had een hele waslijst en ik stelde voor dat Peter mee naar binnen ging en dan in de koffieruimte ging zitten, terwijl ik de boodschappen deed. Halverwege ging ik eens kijken, weg Peter.. ja hij zal wel naar de auto zijn gegaan. Na een klein uurtje was ik klaar en inderdaad Peter zat in de auto.. ja ik had veel te lang geshopt!!! Dat kon veel sneller!! Maar toen hij mijn kar vol boodschappen zag... ja dat zou dan wel zoveel tijd kosten...
En s avonds zaten we weer lekker buiten te praten,te filosoferen, toekomstplannen maken. We willen meer in het barbeque gebeuren gaan doen, samen met Steef en Robert. Steef de PR, Ik het vlees en salades, Robert het "zware"werk en Peter bezorgen!!
Vrijdagmorgen was Pierke er al op tijd en samen gingen we Opa wakker maken, en dan hebben ze toch een plezier!! Peter ging zwemmen met John en deze keer ging Wim mee. Wil zit nog zeker 6 weken in de lappenmand met een schouderblessure en nu wil Wim het ook een aantal keren overnemen. Ja want dat is heel belangrijk 2 keer in de week zwemmen!! Het zwemmen had goed gegaan en weer vertelde Peter dat hij weliswaar veel pijn had, maar erg positief gevoel in de benen!!
Bij de afasiegroep hoorde ik dat iemand waterbedtherapie deed en dat had ik aan Wil vertelt. Door alle drukte had ik het zelf nog niet op internet kunnen opzoeken, maar vrijdagmiddag kwam Wil even langs en hij had het allemaal uitgezocht. Ja dat lijkt wel wat, dus dat traject wordt binnenkort ook opgestart.
Robert bleef s avonds nog eten met Pierke en toen hadden we een klein probleempje, Robert had geen autostoeltje of maxi cosi in de jeep, ja en hoe moest ons Pierke nu naar huis.... Nou dat deed Opa wel even hoor... Robert eerst naar huis en 10 minuten later reed Peter aan. Best wel spannend, maar hij was sneller terug als ik gedacht had... en dan kijkt hij mij aan, ja natuurlijk kan ik dat, Robert was er om Pierke uit de auto te halen en toen was ik klaar!!!SUPER!!
Zaterdagmorgen was er geen therapie en ging Peter grasmaaien, alles keurig gemaaid en ik moest een bbq klaarmaken. s Middags kwam nicht Marietje met Piet uit Sevenum... zomaar even op de koffie.. ja even lekker gezellig!! Steef, Robert en Pierke kwamen ook nog even en om 5 uur moest Peter de "bezorgdienst"in.Samen naar de Melderslo om een "bbq-compleet" weg te brengen. Mat de TomTom ging dat supergoed. Op de terugweg nog een toeristisch route gereden en waren we om half 7 weer thuis. Bij de post was het geboortekaartje van neef Stefan en Ilona, een zoontje Boaz...Proficiat!!! Peter vindt het wel een moeilijke naam, ja Boa.. maar dat is niet goed!!! Wel zoiets... We waren net klaar met eten kwamen Johan, Claudi en Joep met de fiets, nog een "bakkie" doen...
En vanmorgen kregen we al op tijd een sms-je, Lonneke en Jaap waren weer veilig terug van vakantie in Mexico. Peter gedoucht en samen met Erik koffie gedronken en Peter maar vertellen en vertellen.....



KIJK HOE VER JE AL BENT GEKOMEN
NIET HOE VER JE NOG HEBT TE GAAN
WIE LANGZAAM EN GESTAAG VOORTGAAT
WINT ALTIJD


Veel liefs Marlies

  • 03 Juni 2012 - 14:43

    Stefan:

    Voor Peter: Wij maken van Boaz al heel vaak gewoon Bo... of Bo'tje! Zijn tweede voornaam, (Timur) had ook zijn eerste kunnen zijn (maar het leek volgens Ilona teveel op Timme, van Yvonne). En Timur is een Russische/Oosterse naam (voorganger van Djengis Khan meen ik zelfs, ook wel Tamerlane genoemd - maar alleen populair in Oezbekistan ofzo...), dus dat pikt Pjotr zo op, toch? Knipoog,
    stefano

  • 04 Juni 2012 - 09:40

    Hein Oet Wieërt:

    Wat een drukte daar afgelopen week maar heerlijk om te lezen. Hoe ging dit in die jaren met asperges denk ik dan. Toen was het nog drukker lijkt mij. Voor jullie zal het nu misschien wel rustig zijn maar voor mij is het druk. Maak er een fijne week van en ja die regen is ook goed voor het onkruid. Zo blijven wij bezig. De boeren konden die neerslag wel gebruiken en mijn haren ook Hahahaha

  • 04 Juni 2012 - 09:52

    Christel:

    Heerlijk he, de kinderen en kleinkinderen zo dicht in de buurt. Komen ze even lekker een bakkie doen. Dat brengt leven en gezelligheid in de brouwerij. LEUK.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 690693

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: