eindelijk een beetje regen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu eindelijk een beetje regen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

eindelijk een beetje regen

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Juni 2011 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja gelukkig eindelijk een beetje regen, want het is kurkdroog!!!!
Maandagmorgen gingen we weer samen naar de fysio in Kronenberg. Ja steeds toch een opgave en extra belasting voor mij, soms heel confronterent, maar er altijd heel positief vandaan komen. Praten met lotgenoten... mensen die al verder in het proces zijn, maar ook nog altijd vooruitgaan en hier de kracht vandaan halen. Huub was thuis aan het schilderen gegaan, ja de deuren en sommige ramen waren wel heel erg aan een nieuw verfje toe, dacht dat ik hier zelf wel een keertje tijd voor zou hebben...... maar jammer dan!!
Dinsdagmorgen kwamen Steef en Robert met Pierke, ja ... dat is leuk!! Ik mocht er eventjes oppassen terwijl Steef en robert op het kantoor waren. Peter ging met Wim naar de rijles en dat had supergoed gegaan. Hopelijk de laatste les..... want.... as donderdag de rijvaardigehidstoets!! Misschien kunnen we dan nu de vlag uithangen. We zijn er minder mee bezig als in april de eerste keer, toen vonden we het echt superspannend en telden we de dagen af, ja en dan is er nu weer zoveel gebeurt wat zoveel impact heeft, dat we gewoon geen tijd hebben om er erg veel aan te denken. Maar toch voor Peter (en ook voor mij)is het heel erg belangrijk!!!
Dinsdagmiddag moesten we naar Deurne naar de keuring voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering.. ja dat hoort er schijnbaar ook bij. De verzekering denkt toch dat Peter misschien wel een heel klein beetje arbeidsgeschikt is en dat de uitkering omlaag kan...... ja en dat is dan de tweestrijd, wij vinden dat Peter enorm veel vooruit is gegaan, en dat is ook zo, maar bij alles heeft hij nog net een klein beetje hulp nodig. Denk aan het grasmaaien... als de tank leeg is moet ik hem bijvullen, want dat gaat niet met een hand, maar als de tank dan gevuld is, kan hij weer een poosje vooruit. Maar goed deze arts zag dat goed en vond ook dat Peter enorme sprongen vooruit was gegaan, maar arbeidsgeschikt..... nee 100 % arbeidsongeschikt.
Woensdag stond er geen therapie of verplichte bezoeken op het programma, maar was het voor mij wel enorm druk, asperges sorteren(van 2 dagen) en er kwamen steeds mensen, het leek wel of er honing op de pot zat!!! s Avonds nog steken, maar gelukkig op tijd klaar.
Donderdagmorgen besloten we om maar eens naar Claudi en Johan te gaan, kijken hoever de verbouwing was gevorderd. Ze waren al flink opgeschoten en de vloer aan het tegelen. Je kon nu zien hoe het gaat worden... heel mooi!!!
s middags sorteren en s avonds kwam Coen, voor Peter en mij heel prettig, er wordt dan veel over het bedrijf gepraat en hij is voor mij een beetje vertrouwenspersoon in de varkenshouderij. Veel zaken die ik samen met Peter bepraat en waar ik (en Robert en Steef)te weinig kennis van hebben, en ik niet heel zeker weet of Peter van alles exact op de hoogte is, kunnen we met Coen bepraten en dat geeft dan een heel fijn gevoel. Werd wel een latertje, want oh wat deed Peter goed mee in het gesprek!!! Klasse!!
Vrijdagmorgen boodschappen doen... en het leek wel of iedereen alles op had. Jesus wat een drukte in de supermarkt. s Avonds steken en werd het een beetje laat, langer steken maar ook wat langer buiten zitten te kletsen.
Zaterdagmorgen zwemmen met Wil, maar door de Hemelvaart was het erg druk op de Schatberg, daarna moesten ze naar de Kronenberg om te tapen, ze bleven wel heel erg lang weg.... en we moesten nog eten en ik moest sorteren.... eindelijk 13.30 waren ze terug. Nu weer gewone kleur tape erop, en weer met het "stroomapparaatje" behandeld. Peter was heel erg moe. Poeffff, na het middagslaapje (tot helf 5) kwam hij naar de loods en daar zat hij weer te slapen.... Zo verschrikkelijk moe.... Hij wilde alleen maar slapen, maar om 7 uur had ik met kleine Pierke afgesproken en mocht ik hem het flesje geven, ja dan ging Peter toch maar mee, ja de stok kon in de auto blijven, die had ik de vorige keer vergeten en nu hoefde het ook niet. Tegen 9 uur kwam er wat leven in de brouwerij. Thuis nog een poosje buiten gezeten en het was me toch een goed gesprek!!!
En vanmorgen weer, wauw, we gingen het rondje om de loods lopen, nu alles zonder stok, en mooi en goed, en weer verder als de vorige keer. Klasse!!!



ALLES WAT NU WERKELIJKHEID IS
WAS EERST EEN ONMOGELIJKE DROOM


Veel Liefs Marlies


PS ik wil iedereen bedanken voor de vele felicitatiekaartjes voor ons als Opa en Oma. Wist niet dat er zoveel kaartjes waren en dat er zoveel mensen aan ons denken.

  • 05 Juni 2011 - 15:46

    Thea-Jan:

    Wat weer een week .
    Maar ja het moet maar weer , we moeten verder met alles .
    Nu na donderdag,een we ga weer samen door ,dooor,
    gr thea.

  • 05 Juni 2011 - 15:48

    Lonn:

    Leuk bericht weer! Jaja het gaat goed komen met t rijbewijs! Hier lijkt t ook eindelijk te gaan regenen... Al is dat voor ons natuurlijk niet zo van belang met onze mini-tuin...

    Tot snel!

    Liefs Lonn

  • 06 Juni 2011 - 05:27

    Hein Oet Wiëert:

    Ja, het is druk, druk, druk. Pffff ik wordt al moe bij het lezen. Heel veel succes donderdag met de rijvaardigheidstoets en ik ga weer duimen. Hopelijk mag die vlag uit maar eigenlijk mag hij alle dagen uit voor alle kanjers in Huize Nouwen. een goede week en rieedj um donderdig, Peter

  • 06 Juni 2011 - 07:57

    Joost:

    Wel verdient toch die kaartjes, is een hele verantwoordelijkheid, maar wel een leuke al die spelletjes bedenken met de kleine.

  • 06 Juni 2011 - 19:50

    Nelly:

    Hallooo Marlies & Peter,
    wat een doorzettingsvermogen wauw ik/wij zetten ons petje af voor jullie. We wensen Peter heel... veel.... SUCCES aanstaande donderdag. Hopelijk gaat het lukken, toitoitoi..... Wat een lieve foto's van Pierke daar mogen jullie als opa &oma trots op zijn. Mooi kereltje, geniet er maar lekker van tussen al die vol geplande dagen... geeft weer wat rust & energie!!!!

    Liefs en groetjes Jan & Nelly.

  • 08 Juni 2011 - 21:42

    Lucia:

    Peter morgen veel succes. Je kunt het!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 690688

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: