Sinterklaas - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 December 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja 5 december... Sinterklaas...Sinterklaas in kerstsfeer...

Vorige week zondag was het ijzig koud en kwam Steef al wat kerstsfeer brengen. Buiten wat versierd en even naar het tuincentrum, nieuwe verlichting halen, natuurlijk ging er weer heel wat meer in het karretje, maar s avonds zag het er allemaal al erg leuk uit, buiten. Ja binnen nog niet, want daar moest eerst nog Sinterklaas gevierd worden. Ondanks de kou ging Peter toch naar buiten om te kijken hoe Steef het allemaal had gemaakt. En het kreeg helemaal zijn goedkeuring. Claudi en Johan kwamen ook nog en Johan sloot de verlichting in de pergola aan. Ja dat zag ook leuk uit.

Maandag was het nog kouder en Peter hoefde niet naar buiten, hij deed binnen wel op de hometrainer. Ja dat ging ook weer prima. Hoe makkelijk hij er nu op komt, ten opzichte van een jaar geleden... Wauw.
s Middags belden ze van de bank en dat was voor mij een shit gesprek. Potverdorie ik snap er toch ook geen biet meer van. Peter lag in bed en ik kon en wilde er op dat moment met niemand over praten.... ja met peter, maar om hem wakker te maken... en dan nog, wist ik niet of hij dat allemaal begrijpen zou, en het vervolgens mij uitleggen.... Zou ik hem gewoon niets zeggen... Nee, ik heb hem altijd alles verteld en uitgelegd, dus nu ook maar proberen en dan zien waar het schip strandt.
Ik maakte hem om 3 uur wakker, en we keken eerst samen naar buiten. Alles was wit. Het was net een sprookje, zo mooi!! We dronken koffie en ik begon te vertellen.... ja ik zeg het wel vaker, maar nu ook weer... wat een vooruitgang in het praten. Hij kon het me allemaal precies uitleggen en ook wat we moesten doen, en hoe het door de economische crisis nu bij de banken is. Gewoon even geduld hebben!! Ik was weer helemaal opgelucht en vrolijk. En als we naar buiten keken was zo verschrikkelijk mooi!! Ja hij kon wel niet naar buiten, maar dan maar een extra keertje op de hometrainer!!
Dinsdagmorgen naar de fysio, en in het schrift stond dat ze heel erg super goed hadden gewerkt. Zo, die is ook weer lekker!! Peter was zelf ook heel tevreden.Super,Super!!
Woensdag moesten we de voorbereidingen doen voor de Pietenmiddag hier en ik had ook nog vlees, en liep het allemaal een beetje door elkaar, maar toch kwam alles weer goed. s Middags kwam Ge vlees halen en ik riep Peter dat hij er was. Oh ja, dan stond hij gelijk op,want dan komt er weer informatie over varkens en bedrijven binnen. Ja wel vermoeiend, maar erg leerzaam. En s avonds moest hij nog gaan zwemmen met John,die weer terug was van vakantie. Peter had niet zoveel zin, het was een beetje koud en hij had al zoveel moeten vertellen deze dag. Maar toch gaan!!! En toen ze terug kwamen een en al enthousiasme!! Het had me toch een potje goed gegaan, John snapte het af en toe niet meer. Oefeningen die 3 weken geleden nog moeizaam gingen, gingen nu zo soepel. Het steunen op het rechterbeen, de trap op lopen, John moest af en toe kijken welke kant nu de mindere was, bijna geen verschil!!

Donderdag naar de afasiegroep, en ik was druk in de weer voor de Pietenmiddag van vrijdag. anders deden we dit in de loods maar daar was het veel te koud en nu besloten we om het dan maar in de keuken te doen. Moest ik hier alles een beetje versieren en wat tafels naar binnen want er moesten tenslotte 13 kinderen en 2 zwarte Pieten kunnen zitten. Toen Peter terug kwam van de afasiegroep, vond hij het allemaal erg leuk versierd. Ja eindelijk Sintsfeer in huis!!

Vrijdagmorgen Peter naar de fysio en ik de laatste voorbereidingen voor de middag. Helemaal KO kwam Peter terug. Ja hij had fysio van Joost gehad en dat is altijd een paar tandjes extra. Hij had wel 40 meter op blote voeten zonder stok gelopen. Ja had super gegaan, maar je wordt er wel moe van....
s Middags kwamen eerst Teun en Martine, om zich hier op te maken voor de rol van Zwarte Piet, en Carla en Jeannette om te helpen. Ja hoe het met Peter zou gaan na de zware therapie van s morgens, we zouden wel zien!! Maar het werd echt knotsgezellig. Om half 5 kwamen de kinderen en de zwarte Pieten kwamen met de Loader tot aan het keukenraam. En Peter zat te genieten, dat we dit toch weer allemaal bedacht hadden en dat het ook nog zo werd uitgevoerd!!De kinderen liepen met de Zwarte Piet een speurtocht door de sneeuw en moesten onderweg allerlei opdrachten uitvoeren. En het is zoals Carla het al in haar reactie liet weten, zo bijzonder, zo mooi!!
S Avonds had ik de pijp wel helemaal leeg, maar ondanks dat genoten!!

Zaterdagmorgen ging Peter weer zwemmen met John, en daarna een lekker bordje erwtensoep. Claudi kwam de surprise brengen, die zij samen met Peter had bedacht voor het Sinterklaasfeest in Eindhoven en de schoentjes voor bij kachel. We zijn wel even in beraad geweest of we wel konden gaan met de slechte weersvoorspellingen... Peter vond dat we gewoon moesten gaan. En zo reden Peter en ik om 4 uur richting Eindhoven en dat ging goed. Lonneke en Jaap kwamen vanuit Haarlem en Steef en Robert waren wat later.(Claudi en johan moesten naar een ander feest, en waren er hier niet bij) we hadden wel besloten dat we samen zouden terugrijden, zodat als er wat gebeurde we elkaar konden helpen.
De heenreis ging helemaal prima, al vond Peter dat ik af en toe best wel wat harder kon rijden. maar ik vond het prima zo.
Het werd een superleuke avond met heel veel gedichten en leuke kadootjes. Ja erg leuk dat we deze traditie weer in ere hebben hersteld, met de hele familie van Mill.
De terugweg duurde iets langer ....we hadden besloten om bij elkaar te blijven en Lonneke en Jaap (die mee naar Grashoek gingen om te overnachten)voorop, dan peter en ik, en Steef en Robert als laatste. Tegen half 1 waren we pas thuis... doodmoe... maar toch nog even een glaasje alcohol voor het slapen gaan. we dachten dat Peter wel total loss zou zijn, niks hoor!! En maar praten en vertellen... Ja en toen stonden de schoentjes allemaal voor de kachel, zou Zwarte Piet ook aan deze lieve kindertjes hebben gedacht....
Ja hoor vanmorgen zat er overal wat in..... en kwamen Steef en Robert, en Claudi en Johan ontbijten. Met zijn achten aan de keukentafel Ja lieve mensen en dan realiseer je je. Wat zijn we rijk. Hier kan geen bank tegenop!!

TEL JE ZEGENINGEN

MET WAT ER IS

Veel liefs Marlies

• 05 December 2010 - 15:34

Marie-louise:

Weer een week met ups en downs,
    maar gewoon doorgaan
    Ik vond nog een toepasselijke spreuk
    De beste belegging is investeren in jezelf
    fijne sinterklaas allemaal

• 06 December 2010 - 09:31

Thea-Jan:

Investeren in je zelf is het beste .je heb zelf ook naar een leven,en geniet van je leven.
    Ga zo naar door .
    heel veel Groetjes Thea.

• 06 December 2010 - 10:09

Ria En Wiel:

Helemaal mee eens en wat en nieuws toch weer .En bijna nooit de moed in de schoenen. Alleen met sinterklaas maar dat is leuke!Wat een goede berichten fijn om dit weer te horen,En zo zie je maar van Sint naar Kerst en Oud en nieuw en al weer een jaar voorbij. en kijk je terug op zoveel positieve dingen Ga zo door. Groetjes

• 06 December 2010 - 12:00

Christel:

Hee, dat klinkt weer lekker. Al lezende besefte ik me, dat ik je toch ook het volgende moet vertellen: de goede dingen onthoud je toch het beste. Als je terug kijkt op de afgelopen jaren, voeren de positieve dingen toch echt de boventoon. Er zijn natuurlijk af en toe dipjes. Die hebben we allemaal. Maar over de hele lijn bekeken, komen de goede dingen iedere keer weer ter sprake. Leuk hè?
    Dit houden we erin.