Wateroverlast.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Wateroverlast.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Wateroverlast....

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 November 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja weer een dagje later als jullie normaal van mij gewend zijn, maar dat heeft een plezierige reden....

Vorige week zondag na het middagslaapje gingen we naar de Ankerplaats om het boek over Grashoek op te halen. We dachten dat er maar enkele mensen zouden zijn, maar toen wij er om 4 uur kwamen was het poepie druk!! Even wat rondgelopen en bij oude fotos gekeken en toen gezellig koffie gedronken en met heel veel mensen gepraat. Tegen 6 uur gingen we weer naar huis, Peter was toch wel moe.... maar thuis wilde hij gelijk in het boek kijken, en jawel hoor bijna 2 uur aan het stuk, fotos kijken, herinneringen ophalen en vooral verbazing om de erg goede kwaliteit van het boek. Poeh, wat een hoop informatie!!

Voor maandag stond er niet veel op het programma en was het een beetje een rustdag.... maar Wil belde, hadden we niet afgesproken dat er gezwommen werd.... Oef, ja vergeten, dus toch maar gauw naar de Schatberg. Peter had niet veel zin, maar ala, af en toe ook zin maken.
Tegen 12 uur waren ze weer terug, en ja hoor het had super gegaan!! Zelfs Peter was een en al enthousiasme!! Super super.
Dinsdagmorgen naar de fysio, hier hadden ze heel veel met de blote voeten gedaan en ook weer Peter die heel positief gestemd was. Klasse!
S middags na het slapen, wilde Peter toch even naar buiten, ik zou dan wat blad harken en Peter met het scootmobiel. Hij reed wat rond over het erf en het miezerde wat, hij zette de scootmobiel weer in de loods en ik dacht dat hij naar binnen ging. Nee hoor!! Meneer kwam weer naar buiten met de grasmaaier. Ondertussen kwam Steef terug van de veearts en vroeg waar Peter was. Grasmaaien!! Grasmaaien??!! Spoort die man nog, dat hadden wij vroeger eens moeten, grasmaaien als het regende!!! Toen Peter ermee klaar was, had hij toch wel een erg goede verklaring..... ja de mais was ingekuild... de autobanden weg... en daar gras... halve meter hoog... en nu is alles netjes en klaar!! Zo daar kunnen wij het dan mee doen...
s Avonds ging ik lopen en om 8 uur zou Chantal de kapster komen. Toen ik terug kwam was Chantal al bezig met knippen en ze was wel heel verbaasd over de vooruitgang in de afgelopen weken, nou ze hadden samen al een heel gesprek gevoerd en zij vertelde waarover ze gepraat hadden. Ja het klopte allemaal, Peter had het erg duidelijk verteld. Yes!!

Woensdagmorgen zwemmen met John en ze hadden zowat het hele bad voor zich alleen gehad en dan wordt Peter niet afgeleid en ging dus alles supergoed. Na het zwemmen kwam Willemien om de voeten te pedicuren en ook dit was een eitje, de voeten zien er perfect uit!1 Geen ontstekingen, geen drukplekken. Prima! Ja het mannetje wordt goed verzorgt!!
s Middag kwamen Wil en Marian nog op de koffie en liepen we nog even naar de groentetuin om nog het een en ander te oogsten. Ja dat tuintje heeft al heel veel opgeleverd!

Donderdag naar de afasiegroep, en ik ging nog even shoppen in Panningen, ja had bij mijn nieuwe kleding ook nog nieuwe schoenen nodig en ook nu slaagde ik heel snel, kan ik er weer een jaar tegen.
Tegen 4 uur kwam Peter terug van de afasiegroep en hadden met een spraakcomputer gewerkt, maar Peter dacht dat het voor hem niet veel zou toevoegen, zijn "boerderij" woorden zaten er niet in. Maar was toch een hele leerzame dag geweest.

Vrijdag was er geen fysio en gingen we samen naar Thei en Nelly in Panningen, ik had nog een Grashoek-boek tekort en daar kon ik er nog eentje ophalen. Nadat ik eerst gebeld had gingen we er saampjes naar toe. Heel gezellig, maar ook erg vermoeiend voor Peter, want dan wordt er in korte tijd erg veel vertelt en met name over Grashoek. Maar heel positief!! s Middags naar de verjaardag van Willemien, en daar viel mij af en toe de mond open van verbazing. Peter nam volledig deel aan het gesprek en wat hij allemaal zei!!!! Ik zat zo'n beetje in trance te luisteren...

Ja en zaterdag gingen we dan weer een weekendje weg, ik had me er al de hele week enorm op verheugd, maar zaterdagmorgen was het wel erg slecht weer.... Het hele erf stond hier vol water, en zelfs de groentetuin stond blank. het leek wel een rijstveld!!! En Peter was een beetje verkouden en snotterig. Jammer!! Maar toch gaan.
Tegen half 1 waren we in Duivenbij Arnhem) waar we een van der Valk hotel hadden. eerst geluncht en toen Peter naar bed en ik weer lekker in bad. Zalig!!
Om 4 uur hadden we afgesproken met nicht Jose en Wil. Wil kwam ons ophalen en zo gingen we naar Zevenaar. Hier hadden we een erg gezellige middag/avond met heel lekker eten en vooral heel veel herinneringen van vroeger. (Familie van Mill)
Zondag gingen we weer samen wat ondernemen, maar het was nog steeds erg slecht weer en we besloten om naar intratuin te gaan, daar stonden al de kerstspullen. Nou wat we daar zagen..... alle huisjes en spullen van Lemax, waar ik ook altijd mijn wintertafereel mee maak. Maar zoveel bijelkaar, nee dat hadden we nog nooit ergens gezien. Na 2 uurtjes(ik had er nog veel langer kunnen rondkijken en kopen!!) werd Peter toch wel moe, en wilde hij rusten in het hotel. Peter naar bed en ik lekker zitten kletsen met Jose en Wil in foyer van het hotel. Heerlijk!! We waren aan het dubben of we uit eten zouden gaan, of de restjes van zaterdag op eten. Ja we kozen unaniem voor het laatste. dus toen Peter opkwam gingen we weer naar Zevenaar en het bleef erg gezellig. Maar aan alles komt een eind en tegen 10 uur namen we toch afscheid en bracht Wil ons terug naar het hotel.

Ja en vanmorgen na het ontbijt reden we terug naar Limburg. Ik een beetje eigenwijs, want wilde niet over Arnhem rijden, maar over Duitsland terug... ja het was een prachtige route... duurde alleen 3 kwartier langer als de heenweg...
En zo sluiten we weer een week af, en zien we dat we weer vooruitgang hebben geboekt, steeds een beetje beter...

IK KAN ALLES WAT IK WIL....
ER STAAT GEEN STRAF OP BETER PRESTEREN
DAN VAN MIJ WORDT VERWACHT

Veel liefs marlies

• 15 November 2010 - 15:22

Thea-Jan:

Heel veel groetjes van ons , even druk je weet het wel .
    Je hoort nog van ons.

Groetjes Thea

• 15 November 2010 - 19:55

Hein Oet Wiëert:

Geweldig zo'n positivisme. Ik heb er van genoten.
    Still going strong in de Graashook metj of zoonder waaaaaaaaaaaaaater

• 16 November 2010 - 15:25

Christel:

Na zo'n verhaal schijnt de zon weer volop.