Een ster die Straalt.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Een ster die Straalt.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Een ster die Straalt....

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Augustus 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Vorige week zondag gingen we s morgens even naar Johan en Claudi kijken naar de nieuw overkapping en Jan s nieuwe grasmaaier stond daar. Ja daar had Peter wel interesse voor, ja... daar zaten allerlei knopjes en handeltjes op die met een hand te bedienen waren... ja volgend jaar ook zo n nieuwe grasmaaier.....
Na het middagslaapje gingen we met Wil en Marian wat rondtoeren en terrrasje pikken, ja terrasje in de regen onder de paraplu, maar gezellig was het zeker!!
Maandagmorgen ging Peter met Robert mee naar de Peel varkens wegbrengen, en warempel hij kon helemaal alleen in de Jeep komen. Op de terugweg hadden ze de "toeristische" route genomen en dan weet Peter weer veel te vertellen. Ja dit is toch veel leuker als naar de logopedie!!! sMiddags deden we gewoon samen lopgopedie, want Joyce had als opmerking gemaakt dat Peter erg weinig werkwoorden gebruikte, dus samen oefenen... en dat ging heel erg goed. Wauw wat veel werkwoorden wist hij!! Ik kan het niet uitleggen en precies verklaren waarom dat het zo super gaat, maar hij heeft een nieuw doel en daar wil hij alles op alles voor zetten. En dat doel is AUTORIJDEN. Ja en dan moet je op zijn minst toch de kleuren kennen en het verschil tussen links en rechts. Dus dinsdagmorgen de rijschool gebeld en nog eens alles nagevraagd en uitleg over de situatie gegeven en..... 6 september de eerste rijles. Nou mensen dat is een opsteker van jewelste, dit voelt zo enorm goed, en we realiseren ons allebei dat het ook kan tegenvallen en dat het misschien echt niet gaat, maar de voorpret is zo groot, dat hebben we alvast en ook de vooruitgang die hier mee gepaard gaat is zo groot. Heerlijk!!
Dinsdagmiddag moest Peter naar de fysio en wat Helene(fysiotherapeute) allemaal in het schrift schrijft. Helemaal super. Dat Peter zo alert reageert op links en rechts en zomaar spontaan haar naam noemt!!KLASSE!
Woensdagmorgen zwemmen met John, Peter had weer zelf alles klaargezet, en zat al helemaal klaar, John was wat later en Peter wilde alvast alleen in het water, ja toe maar, dan kijk ik wel vanaf de kant. Wat een zelfvertrouwen zeg!!!Helemaal alleen in het zwembad en vast beginnen met de oefeningen. Wie had dat een paar maanden terug gedacht.!!!

Donderdag was er de jaarlijkse picknick van de afasiegroep in Baarlo. We gingen er samen naar toe. Jammer dat het zo regende, want het was een prachtige lokatie, er waren veel mensen die in juni ook hier waren geweest,maar voor mij is het toch nog steeds heel confronterend en moeilijk, terwijl het hardstikke goed is dat het kan, en het allemaal hele lieve mensen zijn. Ook heel fijn dat je met partners en lotgenoten kunt praten en bij heel veel dingen merkt dat je echt niet alleen staat en dat iedereen moet knokken bij artsen en therapeuten om iets gedaan te krijgen.

Vrijdagmorgen weer fysio van Helene en weer heel veel positiviteit, de hand is zo soepel en er worden erg veel oefeningen meegedaan, ja eens dan komt het!!!
s Avonds kwamen Ria en Wiel op de koffie en hebben we af en toe vreselijk moeten lachen met en om Peter, wat een spraak!!! Hij begon zelf te vertellen over de fysio en hij had gezongen met Helene. Ja welk liedje dan en Peter begon luid te zingen... Tanze mit mir in den Morgen, Tanze mit mir in dass Gluck. Nou wij kwamen niet meer bij van lachen, Ja en hij had ook gedanst, Ja de Tango beweging is heel goed voor het evenwicht. Ja en Peter zorgde weer voor het bier, ja zonder stok gaat dat een stuk makkelijker. Want die stok blijft gewoon de hele dag in de keuken staan....
Ik prees hem om zijn alertheid en het zelf zien van dingen die gedaan moeten worden, zoals de tafel dekken en bloemen water geven. Ja hij snapt het zelf ook niet helemaal, maar is toch wel een beetje normaal dat hij ook helpt.....

Zaterdagmiddag moesten we naar de verjaardag van Toos in Eindhoven, ja dat parkeren in de straat is altijd een hele klus(voor vrouwen zoals ik..) Peter werd een beetje boos op mij, ik moest zus en zo, en draaien en vooruit en achteruit... Ik zeg tegen hem: Doe maar.. hij pakte het stuur en ik gaf gas.... en binnen 1 minuut stond de auto keurig geparkeerd... Bij Toos was het heel erg gezellig, de hele familie bij elkaar, Babette en Ramon met Izan en Noa uit Spanje waren er ook, Ja super leuk, en er komt weer familieuitbreiding, nu bij Charlotte en Alex.

HET EINDE VAN HET ENE
IS ALTIJD HET BEGIN VAN IETS NIEUWS
WIE GEDULD HEEFT....
KRIJGT VAAK HET BESTE HAPJE

Veel liefs Marlies

• 29 Augustus 2010 - 13:39

Marie-louise:

Het is gewoon fantastisch om te zien hoe jullie er samen voor knokken om alles gerealiseerd te krijgen.
    Ga samen zo door en met de steun van iedereen moet dat best lukken
    groetjes wim en marie-louise

• 29 Augustus 2010 - 14:09

Hein Oet Wiëert:

Ondanks de vele neerslag is de lucht weer een stuk opgeklaard na het lezen van dit verslag. Ook is uitbreiding altijd leuk. Maak er wat van dan doe ik dat ook met,ondanks, dankzij of zonder regen( Ps doorhalen wat niet van toepassing is)

• 29 Augustus 2010 - 14:11

Hein Oet Wiëert:

Wow wat een mijlpaal weer. Al meer dan 200.000 vieuws op deze site. Enorm en daar blijkt de interesse in het wel en wee van jullie. Ja, jullie en niet alleen Peter. Ik hoop dat er nog vele vieuws gaan volgen.

• 30 Augustus 2010 - 07:40

TINEKE:

Na regen komt altijd zonneschijn,en wat er weer allemaal gaat gebeuren is ook spannend.
    Ga zo door.
    gr Jan en Tineke

• 30 Augustus 2010 - 10:48

Ans Lehane:

Ha die Marlies & Peter.
    Nou dat liedje ken ik ook nog. Doet me aan het programma "Die Hitparade" denken, waar wij vroeger trouw elke zaterdagavond om 19.30u naar keken!!
    En van dat parkeren weet ik ook van wanten Marlies, haha.
    Ben zo benieuwd naar je bericht elke week en blij dat je steeds goede vooruitgang te melden hebt. Doorgaan zo en Peter, veel sukses met de eerste rijles.
    Liefs voor allemaal.

Zorgen houden je menselijk,
    Mislukking houden je nederig,
    Succes doet je groeien,
    MAAR....alleen VRIENDEN...,
    DIE HOUDEN JE OP DE BEEN.

Ga zo door Peter en Marlies.

En kijk weer uit naar morgen.

Groetjes thea.

• 02 September 2010 - 10:57

Lucia:

Ha allemaal,

Inderdaad "Geduld is een schone zaak"
    Volg jullie gevoel, het blijkt dat dat goed is!!
    Groetjes