DER KAISER - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu DER KAISER - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

DER KAISER

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 Augustus 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja hoor de trend van vorige week heeft zich voortgezet!!!
Zondag regende het pijpestelen, zodat we veel binnen zaten, Peter wilde graag de laatste berichten van de site lezen en dat is het makkelijkste als ik ze uitprint. Hij vindt het erg fijn dat er nog steeds zoveel mensen reageren en dat geeft ook weer punten om samen over te praten.
s Middags moesten we naar het zilveren "tuinfeest" bij Theo en Wilma. We hadden eigenlijk allebei niet zoveel zin, een tuinfeest in de stromende regen, maar ja toch gaan!! En het was er ondanks de hevige regen erg gezellig en de barbeque voortreffelijk. We stonden met een leuke groep mensen bij elkaar en er werden veel boeren en dorpsnieuwtjes verteld. Ja daar kan Peter dan weer een paar dagen over vertellen en wekt zijn nieuwsgierigheid op.
Maandagmorgen samen naar de logopedie waar we de uitslag van de laatste test kregen. het was allemaal een beetje vaag en raar. Ik zat er met een rotgevoel. Op 2 fronten was Peter erg vooruitgaan (kleuren en schrijftaal) en de andere 3 minimaal. Ja wat moet en kun je ermee. Joyce vond het beter om voorlopig te stoppen met de logopedie, er was niet voldoende vooruitgang om de revalidatiearts te overtuigen dat de logopedie nog zinvol was!!!! Pongk, net als indertijd op Bliksembosch een klap recht in ons gezicht!! Alleen was ik nu niet zover van het padje af en dacht en zei dit ook tegen Joyce, wellicht zeggen we over 4 maanden, dit was een goede beslissing. Maar toch, niet voldoende volgens de norm vooruit, afserveren!!! Zoek het zelf verder maar uit!!! Een beetje dizzy kwamen we na een uur naar buiten, de tranen rolden bij mij(boos en teleurgesteld).... en bij Peter...die zei: oke dan ga ik nu voor het rijbewijs!!! Zo, dat is nog eens andere taal. Ik moest Wieke Steegs in Beringe bellen en die zou ons wellicht verder kunnen helpen.
s Middags samen logopedie gedaan, want ik had smorgens toch goed opgelet en deed hetzelfde soort oeeningen als in de test. Wauw!! Geen vooruitgang, Jawel hoor heel veel!! En de kleuren gingen perfect!! Rood, geel en groen. Goed oefenen want die heb je nodig bij het autorijden, Peter moest er zelf om lachen.
Dinsdagmorgen vrij, en s middags kwam Pieter (de Heus) en hebben we samen met Steef en Robert op het kantoor koffie gedronken en om 4 uur moest Peter naar de fysio. Daar hadden ze weer veel oefeningen net de arm/hand gedaan. Peter noemt de hand DER KAISER, maar DER KAISER is een beetje krank en doet niet wat ik wil! Zo stond het in het schrift van de fysio. De stok heeft van maandag 12.00 (terug van logopedie) tot dinsdagmiddag 16.00 uur (naar de fysio) in een hoek gestaan. 28 uur zonder stok. YES KLASSE!!
S Avonds heb ik lekker gelopen in de regen met Willemien, en zij vertelde maar dat John het zaterdag zo geweldig had gevonden. Ja hier doe je het voor, de vooruitgang!! John had nog nooit zoveel vooruitgang gezien!!
Woensdagmorgen zwemmen en weer hetzelfde als zaterdag, super!!
Woensdagavond kwam Coen, zomaar langs, en hij was er helemaal van beduusd, zoveel vooruitgang en zoveel fitheid, en zoveel goede spraak. Bijna een gewoon gesprek, hij snapte er eigenlijk geen biet van en al helemaal niet toen Peter zonder stok naar achteren liep om 2 flesjes bier te halen.....en ook nog de opener meebracht... Ja lieve mensen dan groeien we, en dan mag je nog steeds blijven hopen.
Donderdagmorgen kwam Willemien om zijn voeten te pedicuren en alles zag er perfect uit, geen vlekje niets en de nagel ook helemaal in orde. Ondertussen had ik Wieke Steegs gebeld en die heeft ons op weg geholpen voor het aangepaste rijbewijs. In principe is elke aanpassing aan de auto mogelijk, maar moeten nog wel een heel circus doorlopen om de benodigde papieren bij elkaar te hebben,
s Middags eerst op de hometrainer waar we de duur aan het opbouwen zijn en er iedere dag een minuutje bij proberen te doen. Lukt tot nu toe heel goed! Daarna ging Peter grasmaaien, maar niet te lang, want hij was toch wel moe, een beetje.Inderdaad na een half uur kwam hij toch weer naar binnen.
s Avonds een hele poos buiten zitten praten over het rijbewijs, een aangepaste auto, en wat daar allemaal bij komt kijken. Voor een quad heb je ook een geldig rijbewijs nodig, en Peter heeft nu zijn vizier gericht op een aangepaste auto, want dan zit je droog als het regent!! Logica toch!
Vrijdagmorgen naar de fysio, waar DER KAISER weer flink getraint werd en het prima gegaan had. Ondertussen ben ik naar de gemeente geweest en allerlei papieren opgehaald voor het aangepaste rijbewijs, hij moet nu gekeurd worden door een arts, maar we kunnen wel al maar een rijschool(in Venlo) gaan kijken en een proefles volgen. Gaan we volgende week verdere informatie vragen. En dan maar zien waar het schip strandt..
s middags op de hometrainer en er weer een minuutje bij... en na het eten een hele poos buiten grasgemaaid en ik weer in de tuin gewerkt, ja en dat voelt dan zo goed. SAMEN BUITEN AAN HET WERK....

WEES NIET BANG VOOR TEGENSTAND
JE ZULT VERSTELD STAAN
VAN WAT JE KUNT BEREIKEN...

Veel liefs Marlies

• 21 Augustus 2010 - 13:45

Babette:

Dat is allemaal erg positief. Zo zie je maar, is al dat harde werken toch goed geweest.
    Ga zo door

• 22 Augustus 2010 - 14:44

Nelly:

Hoi Marlies & Peter,

geweldige kanjers zijn jullie. ..Geen hindernis die jullie niet kunnen nemen, geen uitdaging te zwaar, geen angst die je niet kunt overwinnen, hoe onmogelijk het ook soms lijkt. Ga ervoor..... Groetjes Jan & Nelly

• 22 Augustus 2010 - 14:59

Christel:

heej kanjers,
    lezen die therapeuten geen weblog van Peter Nouwen? Natuurlijk gaat het nog steeds vooruit. En zij zien toch maar steeds de momentopnamen. Moet je nu toch eens zien, wat hij al die tijd bijgeleerd heeft. En nu weer de motivatie om voor het rijbewijs te gaan. Klasse!!! Jammer dat je eerst die hele molen door moet, maar dat moet dan maar. Is voor het goeie doel. Kan Marlies ook nog eens een glaasje drinken op een feestje. Want dan neemt ze haar privé chauffeur toch gewoon mee. Hahahaha......f
    Fijn, dat het zo goed gaat met de voeten en dus ook met de schoenen. Ga maar lekker door. Het ga jullie goed.

• 22 Augustus 2010 - 19:50

Jan-Thea :

WAT WEER SUPER,SUPER,SUPER,
    Zie maar weer,jullie zijn kanjers.
    Geweldige,ga zo DOOOOOR.
    Een dikke PLUIM.

Groetjes uit Reuver

• 23 Augustus 2010 - 09:34

Hein Oet Wiëert:

geweldig om weer te lezen maar ook een waarschuwing. Ik heb enorme bewondering voor Peter's motivatie voor het rijbewijs maar dat wordt echt geen peuleschilletje. Ik heb het zelf uit mijn hoofd gezet omdat ik- na 3 jaar zelfs- emotioneel niet klaar voor ben. Laat staan of ik het nog zou kunnen. Mijn reactie en ook het presteren onder druk zijn gewoon niet goed genoeg. Gelukkig woon ik niet te ver van het station en heb ik veel tijd want openbaar vervoer vraagt meer tijd. Toch heel veel succes bij het proberen en nieuwe plannen en uitdagingen maken het nog steeds waard om het leven te leven.
    Zoals Rowwen Hèze zingt:
    't is 'r allemoal vur os
    elke daag wir opnij
    dus still going strong