bloesem - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu bloesem - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

bloesem

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Maart 2010 | Nederland, Grashoek

Dag lieve mensen,

Alweer een week voorbij....Er gebeurde weer van alles.
Zaterdagmiddag belde Marius dat loes de heup heeft gebroken en in het ziekenhuis ligt. Loes heel veel sterkte en beterschap.
s Avonds gingen we naar Huub en Hannie op visite, nadat ik eerst alleen naar het volleyen was gaan kijken. Jammer dat de meiden verloren hebben....Peter bleef alleen thuis en dat gaat goed. Geeft toch meer vrijheid voor mij.
Zondagmorgen ging Peter zwemmen met Wil, en dat had weer goed gegaan. Daarna nog samen erwtensoep van Wim gegeten en na het middagslaapje kwamen Wil en Marian en zijn we gaan toeren. Eerst even langs Claudi gereden en daarna naar het Leudal en heerlijk koffie gedronken en nog een lekker wijntje. Peter wilde wel zeker om 8 uur thuis zijn want er is een serie op televisie over Rusland en daar is hij nog steeds erg in geinteresseert. Een hele leuke zondag hebben we gehad.

Maandagmorgen naar de logopedie en Joyce belde nog op dat het zo goed ging. Ik had het een en ander in het schrift geschreven en dat Peter de dvd had gekregen van de serie Toen was geluk heel gewoon. Hij had er veel over verteld en Joyce was verbaast over de namen die hij nu allemaal kan benoemen.
s Middags moesten we naar het ziekenhuis, eerst voor de MRSA en daarna naar de schoenmaker.
Nou zoals jullie allemaal weten, baal ik verschrikkelijk van dat hele MRSA gedoe en het lijkt ook echt net een soap serie. Want volgens de assistente van de cardioloog moest Peter toch echt weer getest worden en het was allemaal erg gevaarlijk en overdraagbaar en bla bla bla. We wisten niet precies waar we moesten zijn voor de test en maar even na gevraagd, ja in Kamertje 7. nou wij er naar toe. Wat we kwamen doen? Nou MRSA test. Dat hoeft toch niet meer, was het antwoord. Jawel nog een keer hebben ze ons gezegd. Nou deze juffrouw vond het maar grote onzin. Het protocol was toch gewijzigd en Meneer was in september toch negatief? We moesten maar even wachten en ze ging het nog eens navragen, want ze snapte er eigenlijk niks meer van. Na 10 minuten kwam ze terug. Ja omdat we er nu waren deden ze toch nog maar een keer testen ...... Hoe zo duidelijkheid in de gezondheidszorg...
Hierna hadden we nog even tijd voor een kop koffie en toen naar de revalidatiearts en schoenmaker. Wil Koch was inmiddels ook gearriveerd en ging met ons mee. Er worden nu hoge schoenen gemaakt met een geintregeerde spalk. De achterliggende gedachte is dat Peter hier het beste mee kan lopen en dat dan gauw genoeg de stok weg kan. Zijn stabiliteit wordt groter en het lopen zekerder. Zijn benieuwd. Over 2 weken moeten we terug voor het opmeten van de schoenen en dan worden er eerst proefschoenen gemaakt. We werden erg goed geholpen door de revalidatiearts en schoenmaker. Dit zijn MENSEN die met ons meedenken!!!!
s Avonds had ik nog een buurtvergadering en bleef Peter alleen thuis. En dit had ook weer prima gegaan. Robert was nog even geweest en dat kon Peter mij haarfijn vertellen.
Dinsdagmorgen naar de fysio en s middags kwam Frans Janssen met de rijstvlaai zonder slagroom ivm de calorieen(haha) Peter neemt dan een heel klein stukje, want hij wil nog meer afvallen.
Woensdag had ik vlees en s middags ging Peter zwemmen met Wil, en volgens Wil en ook Peter had het nog nooit zo goed gegaan, alles ging perfect. Alle oefeningen gedaan en vooral de arm/hand waren heel los en soepel. Wil gaat nu met Joost(fysio) overleggen voor nieuwe oefeningen voor de arm/hand om er toch nog meer beweging in te krijgen.

Donderdagmorgen voor het eerst weer naar het afasiecentrum in Blerick. Ik bracht Peter er naar toe omdat hij hier allang niet meer was geweest en ik ook wel even met de medelotgenoten wilde praten. Ja daar krijg je een brok van in je keel. Hoe warm en liefdevol deze mensen zijn!! ieder vertelt op zijn beurt, men helpt elkaar en er is vooral veel herkenning en begrip. Ja dat voelt als thuiskomen!!! Na een half uur ben ik naar huis gegaan en Peter kwam zelf met de taxi naar huis. De volgende keer blijft hij ook lunchen en gaat hij naar de middaggroep(communicatie en taalgroep).
Heel enthousiast vertelt hij dan als hij thuis is. Wat de andere kunnen en hoe lang het bij iedereen geleden is.Klasse.
s Middags was er de officiele mededeling dat Dhr Nouwen nu definitief MRSA negatief is en dat hij NIET meer getest hoeft te worden.Nou ik heb de brief wel 3x door gelezen en had heel veel dubbele gevoelens, blijdschap omdat hij nu weer als een "gewoon"mens in de gezondheidszorg behandeld kan worden. Boosheid om de onzin van het iedere keer weer testen en de hele negativiteit rondom de varkenshouderij. Lacherig omdat ze protocollen opzetten en veranderen en dan niet weten hoe te handelen. Maar goed voor ons kan dit boek dicht en zijn we er klaar mee.

Ja en vanmorgen nog naar de fysiotherapie, dit was wel heel erg vermoeiend geweest, ja hij had hard moeten werken. Ik was ondertussen van alles aan het opruimen en opbergen en toen kwam ik bij de papieren uit die ik de eerste dagen in het ziekenhuis heb geschreven. Ja dan gaat er echt van alles door je heen en beleef je die eerste dagen weer helemaal opnieuw en dan hebben we nu toch al heeeel veeeel bereikt.....

WIE LANGZAAM EN GESTAAG VOORTGAAT
WINT ALTIJD
NEEM JE EIGEN TEMPO
JE KUNT NIET ALLES TEGELIJK

Veel liefs Marlies

• 12 Maart 2010 - 14:24

Marie-louise:

Ik kwam deze gedachte tegen en vond hem best wel toepasselijk.

Er zijn drie soorten vertrouwen: vertrouwen in de ander, vertrouwen in jezelf en vertrouwen in de diepere krachten in het leven.

Gewoon doorgaan, zolang er vooruitgang is, is alles mogelijk
    Groetjes

• 12 Maart 2010 - 15:36

Hein Oet Wiëert:

Ja, dat is het echt hier in dit land. De zorg is goed als je gezond bent en het is niet voor niks gezondheid(s)zorg maar als je ziek bent klopt dit ook want dan is het ziekenzorg dus zorgen over ziek.
    Zo denk ik er ook vaak over en als je iets zegt dan past het bij mensen met hersenbeschadiging want die zijn altijd negatief. Genoeg geklaagd!!!!!!!
    Maak er een te gekke week van dan doe ik dat ook. Ps Laat de lente maar een beetje beginnen.

• 12 Maart 2010 - 22:13

Thea-jan:

Hallo allemaal
    Laat de lente maar komen dat is voor ons allemaal goed.
    Wat fijn voor jullie dat de test goed is, weer wat afgerondt,weer een stap verder,en zo gaat het weer door .
    EN ZO GAAN WIJ WEER SAMEN DOOR.EN SAMEN STERK.
    Groetjes thea.

• 13 Maart 2010 - 11:01

Christel:

Hoi Nouwetjes,
    ook wij hebben afgelopen week eens teruggekeken. En ook bij ons zit er nu gelukkig vooruitgang in. Dat zijn DE strohalmen waar je je aan vast klampt. Soms zijn het er weinig en soms is het een hele bos. Persoonlijk heb ik liever een hele bos. Maar er worden helaas nog steeds geen lieverkoekjes gebakken. We moeten het nemen zoals het komt. Maar het komt, en daar draait het om. Yes, yes, er is nog steeds vooruitgang.

• 15 Maart 2010 - 09:57

Lucia:

Ha allemaal,

Al het harde werken wordt wel beloond!!
    Ga zo door
    Groetjes