huize Nouwen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu huize Nouwen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

huize Nouwen

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Juni 2009 | Nederland, Grashoek

Dag lieve mensen

Ik heb weer een hele boel te vertellen
over het wel en wee in huize Nouwen. Veel mensen lezen onze berichten en dat merk je aan heel veel reacties. Veel reacties zijn er om ons verder te helpen en informatie te geven over nieuwe en alternatieve therapien. En ook om ons te steunen in dagen dat we het effe niet meer zien zitten. Dus Dank je wel.

Donderdag moesten we naar de neuroloog in Venray en dit was erg positief. De neuroloog was blij verbaast dat Peter hem de rechterhand kon geven, iedere keer als we er waren probeerde hij het, en nu eindelijk lukte het. Doorgaan, doorgaan was zijn advies. Deze man is heel rustig en neemt vooral de tijd om alle vragen te beantwoorden. Ik had van een paar mensen informatie gekregen over neuro feedback, een vrij nieuwe therapie in Nederland, en nog niet wetenschappelijk bewezen, maar er zijn wel goede resultaten mee behaald. Ik vroeg de neuroloog hoe hij hierover dacht en hij zei, wat let je om het niet te proberen, ik verleen alle medewerking hieraan. Dus ben ik weer verder gaan zoeken op internet en met de informatie van de arbeidsdeskundige kwam ik toch weer in Eindhoven (Nee niet in Blixembosch) terecht en nu moeten we 23 juni er naar toe voor een intake gesprek. De telefoniste heeft me wel al wat informatie gegeven, en het werkt met sensors op het hoofd en kijken naar een scherm en dan worden hersencellen opnieuw geactiveerd, ik ben heel erg benieuwd en hoopvol gestemd!!!

Vrijdag was de uitvaart van Giel, ja hier zijn geen woorden voor, woorden van troost....ik ken ze niet.....onbegrijpelijk....ja....Dapper van Stefan dat hij een toespraak hield in de kerk, ik hoop dat ze allen de kracht vinden om door te gaan.

Zondag was er voor het eerst een vrije dag, geen therapie, geen zwemmen, we waren met de fam van Mill bij elkaar bij Claudi en Johan en de urn van ons moeder, was een gekke gewaarwording, maar dat kon er ook nog wel bij, na een bizarre week.
Maar dit werd toch op een bijzondere wijze afgesloten waar iedereen vrede mee had.

Maandagavond visite en lekker buiten gezeten, ook naar de nieuwe stal met het scootmobiel en dan is hij oh zo trots, Jammer dat hij iets te snel naar binnen wilde en zijn rechtervoet niet goed op het scootmobiel stond en deze een beetje klem kwam te zitten...Maar zoals ik het nu kan inschatten is er niets gebeurt.Zijn spraak was weer erg goed. Veel nieuwe woorden die hij spontaan zegt. Wat dacht je van, wij wonen landbouwontwikkelinsgebied (LOG gebied) Mijn mond viel open van verbazing.....

Dinsdag weer fysio in baarlo, weer heel positief. Hij is zo blij als hij daar naar toe kan, Kei kapot zegt hij dan, maar sehr glucklich, wunderbar.

Woensdag was Steefs middagje met Peter en Peter had bedacht dat ze samen naar Princepeel gingen om een mand asperges te brengen als dank je wel voor de fijne ontvangst op 16 mei.Had ook weer erg goed gegaan.
Hij begint ook steeds meer zinnen te maken en vragen te stellen dus... de weg zal nog lang zijn maar aan het einde schijnt de zon....



KIJK HOEVER JE AL GEKOMEN BENT
NIET HOEVER JE NOG HEBT TE GAAN

Veel liefs Marlies

  • 04 Juni 2009 - 21:32

    Marie-louise:

    hallo allemaal
    die uitdrukking die klopt als een bus, kijk niet te ver vooruit, maar stapje voor stapje voorwaards
    En vooral doorgaan met alle therapieen.
    Jullie zitten op de goede weg
    groetjes

  • 05 Juni 2009 - 11:09

    Christel:

    geweldig weer, die positiviteit. Ik ben heel benieuwd hoe die neuro feedback gaat verlopen. Iedere verbetering is meegenomen nietwaar.
    Ik zie jullie eerdaags wel eens verschijnen.

  • 05 Juni 2009 - 11:14

    Steef:

    Hallo allemaal!

    Ben inderdaad afgelopen woensdag met pap naar de Princepeel geweest. Het was een erg lange rit (45 minuten heen en 45 minuten terug...) maar zeker de moeite waard! Ik weet weer precies wie waar woont op de Middenpeelweg en hoeveel koeien en varkens ze allemaal hebben, haha!! Dat wist hij me allemaal precies te "vertellen". Ook bij Mario Smits was het erg gezellig. Pap had z'n eigen album ook meegenomen en onder het genot van een kopje koffie liet ons pap vol trots z'n eigen bedrijf en gezin aan hem zien.
    Was weer een bijzondere dag.

    Groetjes Steef

  • 05 Juni 2009 - 11:26

    Lucia:

    Ha allemaal,

    Heerlijk zo'n verhaal. Het geeft jullie goede moed! En niet alleen jullie, maar iedereen die dit verhaal leest moet er een goed gevoel van krijgen.

    Groetjes

  • 11 Juni 2009 - 22:11

    Thea-Jan:

    HALLO Allemaal
    Ga door jullie zitten op de goed de weg .Bleef Posistivteit .Sorry dat ik wat laat ben maar ook even niet goed . Maar weg gaan samen door en door .Heel veel groetjes Thea .

  • 16 Mei 2016 - 14:25

    Thea-Jan:

    Hoi Allemaal
    Wij gaan door en blijven Posistivteit .
    Heel veel groetjes uit Reuver

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 690722

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: