Donkere dagen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Donkere dagen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Donkere dagen

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Mei 2009 | Nederland, Grashoek

Dag lieve mensen

Het is heel moeilijk om nu de juiste woorden te schrijven, maar de man van Peters zus is maandag op zeer tragische wijze om het leven gekomen. Tijdens het sloot maaien is de tractor gekanteld en boven op hem gekomen. Hij is 62 jaar geworden.
Door, Yvonne en Frank, Stefan en Martine, wij wensen jullie alle kracht toe om dit verlies te verwerken.

Ja het is allemaal heel dubbel wat ik nu te vertellen heb, we zitten midden in een rouwproces, maar ook de vreugde in het herstel van Peter is erg groot.

Vorige week dinsdag was het LAATSTE gesprek op Blixembosch en Peter en ik hebben het er allebei helemaal mee gehad. Met name Peter is hier heel duidelijk in en wil er niets meer mee te maken hebben. We hadden dus het afsluitende gesprek met Drs Zwinkels en we lieten het beiden naast ons heen gaan. 20 minuten duurde het en ze was wel verbaasd dat we ook naar een andere revalidatiearts gingen. Ze moest nog een machtiging geven voor de logopedie en dat deed ze ook niet naar onze wensen. Oftewel 26 weken, half uur per week, we vroegen om 2x per week een uur, Nee hoor, half uur per week. Net of we voor onze lol naar een logopediste gaan, en idem dito voor de fysiotherapie, wilde ze ook niet meer uren voorschrijven. Jammer dan.... gaan we het via een andere weg proberen te regelen, hopelijk ziet de nieuwe revalidatiearts in Venlo wel de noodzaak hiervan in en schrijft meer therapie voor.

Maandagmorgen ging ik met Peter mee naar Baarlo, waar hij fysio kreeg van Karin, de vrouw van Joost, zij is van Duitse komaf en dat was wel erg grappig, maar met heel veel bewondering heb ik de fysio weer gevolgd en het voelt zo goed wat ze hier doen, steeds met zijn arm/hand bezig zijn en eruit halen wat erin zit. Zij prees Peter bij iedere goede beweging en dan zie je Peter groeien, oh lieve mensen, we geloven er weer in.
Ja en toen kwam maandag middag/avond het vreselijke bericht van Giel, ja en dan ben je even helemaal van het padje af, en realiseer je je dat wij een tweede kans kregen, wij mogen er nog voor gaan!!! En we gaan ervoor!!

VERLEEN MIJ O HEER
GERICHT OP MIJ

veel liefs Marlies

• 27 Mei 2009 - 15:27

Marie-louise:

Ja zo zie je weer verdriet en geluk ligt dicht bij elkaar.
    We wensen de familie heel veel sterkte en kracht om dit verlies te verwerken.
    En voor Peter kan ik niet meer zeggen als doorgaan, je zit op de goede weg
    groetjes wim en marie-louise

• 27 Mei 2009 - 16:36

Stefan:

Dankjewel Marlies,

jullie kracht en moed helpt ook ons.

Veel liefs,

Stefan

• 27 Mei 2009 - 18:06

Lucia:

Peter, Marlies en kids,
    blijf deze weg volgen, maar hij is nog lang!

Groetjes

• 27 Mei 2009 - 20:23

Willy En Marina:

heel veel sterkte in deze moeilijke dagen
    en vooral vooruit kijken je ziet dat het helpt groetjes uit zeeland

• 30 Mei 2009 - 21:51

Thea-Jan:

Wij wensen jullie heel veel sterktte toe.
    En wij gaan door samen .
    Samen sterk .door gaan .
    Heel veel groetjes Thea-Jan.

• 02 Juni 2009 - 10:40

Christel:

Peter en Marlies,
    het leven is soms hard. Voor sommige mensen heel hard. Maar zoals jezelf al zegt. Jullie kregen een tweede kans. Geniet van ieder goed moment. Sterkte allemaal.

• 29 Juni 2009 - 06:35

Tjeu Stemkens:

Ik lees net vandaag (29 juni) dat Giel door een tragisch ongeluk is overleden. Peter en Marlies veel sterkte met het verlies van deze dierbare. Ook voor Door en kinderen heel veel sterkte met dit grote verlies. Dat jullie veel kracht zullen verkrijgen om dit alles te kunnen verwerken.