van een bruiloft komt een bruiloft - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu van een bruiloft komt een bruiloft - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

van een bruiloft komt een bruiloft

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 April 2009 | Nederland, Grashoek

Dag lieve mensen

Ja hoor jullie begrijpen het goed We hebben nog een bruiloft in het verschiet.Vorige week zondag heeft Johan ons Claudi ten huwelijk gevraagd, nadat hij eerst onze toestemming had gevraagd. Was wel heel grappig!!!En natuurlijk hebben wij onze toestemming gegeven.In 2010 willen ze gaan trouwen.

Maandag kreeg ik reacties terug op mijn mail naar Blixembosch en daar ben ik verder mee aan de slag gegaan. Na Pasen hebben we verschillende intake gesprekken en dan zal de therapie vanuit hier gaan starten.Ik hoop dat dit ons weer een heleboel positiviteit zal opleveren.
We hebben aangegeven dat Peter graag in de tuin wil werken en dat als thuis ergo zal gaan opstarten.

Woensdag had hij een hele goeie dag, s morgens was hij met Joze naar de podotherapeut op controle geweest en daarna bij Herm koffie gaan drinken, ja dat was nog eens gezellig geweest,hij was heel blij dat hij steeds deze namen kan noemen, want namen noemen is nog steeds een probleem. het zwemmmen s avonds was ook heel goed gegaan en daarna vroeg ik aan Peter of hij namen kon opschrijven,(smiddags was Maria van oyen hier geweest en die kan niet praten, maar wel schrijven)Ja Peter dacht dat hij dat ook wel kon, dus pen en papier en ik vroeg hem, Waar wonen Lei en Agnes, ja...ja.... Ik zag dat hij de beginletter aan het zoeken was, en toen zei hij, Ja Helden Dorp , hoe schrijf je dat? Nou zeg, als je het kunt zeggen hoef je het niet te schrijven, en toen waar woont Joost van Mill, ja....ja... Heel verbaast...Eindhoven. Nou breekt me de klomp!!! Hij weet nu ineens zoveel dingen te benoemen.

Vrijdagmorgen is hij met neef Wil weer een stukje wezen toeren en waren ze naar de grote Peel geweest, daar heerlijk op een terrasje gezeten en ook Wil was erg verbaasd over de verbeterde spraak.
s Middags buiten in de tuin gewerkt, tenminste ik, en Peter zat er wat verveeld bij, tjoef en dan is het voor mij toch heel moeilijk, en jankend stond ik te schoffelen, maar goed binnenkort krijgt hij aangepast tuinmateriaal, hier had hij al een voorbeeldje van mee gekregen, een soort handvat met beugel waar dan een schoffel of hark aanmoest, Dat met Johan eens besproken vrijdagavond, en Johan zou zoiets proberen te maken. Johan nog naar Reijnen en wat denken jullie.... ja hoor Zaterdagmorgen kwam Johan al met de aangepaste schoffel. Zo werkt dat hier dus en zaterdagmiddag samen in de tuin geschoffelt en dat ging heel goed en ik kan niet uitleggen hoe het precies voor hem voelt, maar ik zie zijn eigenwaarde stijgen, zo dat kan ik tenminste en dan doe ik eindelijk iets nuttigs....En nu willen we ook weer een klein moestuintje gaan maken, zodat we onze eigen groenten gaan kweken, en dat misschien met hulp van vrijwilligers die dit samen met Peter gaan oppakken, dus bij deze Wie wil dit met Peter gaan doen?
We hebben straks misschien ook nog een paar mensen nodig die Peter naar de therapie wilen brengen, omdat we geen taxi vergoeding krijgen als de therapie minder als 25km van huis is en waarschijnlijk wordt de fysio/fitness in Baarlo gedaan.
Tussen de bedrijven door heb ik nog van alles uitgezocht en knopen doorgehakt en ik moet zeggen dat me dat goed is gelukt.
Als nu de instanties ook eens meewerken en de man van de badkamer zich aan de afspraak houdt en de gemeente en de bank doen wat ze beloven......

GELUK MOETEN WE ONDERWEG ZOEKEN
EN NIET AAN HET EIND VAN DE WEG
WANT DAN IS DE REIS AFGELOPEN

Veel liefs Marlies

• 05 April 2009 - 16:48

Agnes :

Hoi Peter en Marlies,

Als je nog een vrijwilliger nodig hebt staan wij daar natuurlijk voor open, wat leuk van Claudi en Johan.

groetjes Lei en Agnes

• 05 April 2009 - 18:13

Marie-louise:

Wat is het toch handig zo'n schoonzonen in de buurt, die zorgen dat alles werkt en gemaakt kan worden
    Nu de zon meer schijnt wordt alles ook weer en beetje vrolijker,
    en het buiten werken is voor Peter dan ook zeker fijn.
    Geweldig dat claudi en johan ook trouwplannen hebben, weer iets om naar uit te kijken
    groetjes

• 06 April 2009 - 10:12

Thea-Jan :

Wat weer fijn voor jullie ,de reis gaat door en wij gaan met jullie mee .
    Ook voor Claudi en Johan dat ze trouwplannen hebben .WAt fijn voor jullie allemaal Door met die REIS .
    Groetjes Thea -Jan

• 08 April 2009 - 10:51

Christel:

ja, wat kunnen we hierop zeggen? Indien jullie ooit vastzitten met vervoer op maandag, dinsdag of woensdag is dit voor mij i.h.a. geen probleem. Op donderdag en vrijdag kan ik zeker niet. Groente kweken is echt teveel gevraagd. Ik heb nooit groene vingers gehad en zal die waarschijnlijk ook nooit krijgen. Maar ieder zijn kwaliteit, nietwaar? Leuk weer een bruiloft. Zat er aan te komen hè! Als iedereen eens deed wat hij moest doen hadden we niks te zaniken, toch? Zou vaak trouwens wel fijn zijn. Helaas werkt dat bij de meesten niet zo.
    De zon gaat heus weer schijnen!

• 10 April 2009 - 11:42

Babette:

Nou, je krijgt er weer een superschoonzoon bij zie ik!!!

NOgmaals gefeliciteerd Claudi en Johan.

Grt

• 10 April 2009 - 18:55

Lucia:

Ha allemaal,

Wij feleciteren Claudi en Johan!! Nu hebben jullie in 2010 weer iets om naar uit te kijken.

Geniet van het zonnetje en fijne Paasdagen