aktief is positief - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu aktief is positief - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

aktief is positief

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Maart 2009 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Zo dat heeft effe lang geduurt, maar het was een beetje druk hier....Zoals ik in het vorige bericht schreef zijn we begonnen met de verbouwing van de badkamer en dat geeft een hoop extra drukte.Maar het wordt heel functioneel en ook nog mooi dus nog een weekje in de rommel en dan is het klaar!!
Vorige week woensdag was het voor Peter erg druk en hier kregen we s avonds woorden over. We begrepen elkaar helemaal niet meer en aan het eind huilden we allebei van emotie , verdriet en onmacht. Dat ging donderdag nog een beetje door en hij was ook niet echt tevreden over de therapie in Blixembosch en erg moe.Ja dan ben je blij als de dag om is en je weer kunt gaan slapen, dan lijkt alles normaal!! Vrijdagmorgen was het nog hetzelfde en ik zag het niet meer zitten, maar...... vrijdagmiddag na het middagslaapje stond er een heel andere Peter in de keuken. Hij had goeie zin en wilde alles wel doen. Lopen naar de stal met Robert en erg tevreden kwam hij weer binnen. Ze waren goed opgeschoten, hij maakte zich vooral zorgen of de stal op tijd klaar komt en dat ziet er nu toch ook naar uit. De nieuwe stal had hij nog helemaal uitgezocht en is hier bijna 2 jaar mee bezig geweest, en hij vindt het heel erg dat hij hier nu niet in kan helpen, maar ziet dat Robert het heel goed van hem over heeft genomen en dat maakt hem dan toch weer blij.
Vrijdagavond was het heel gezellig met de kinderen allemaal thuis en hebben we erg gelachen om alles wat Peter zei en dat was heel veel.
Zaterdagmorgen ging hij zwemmen met John en ook dat was heel goed gegaan. Ja de eerste keer alleen zonder steun of hulp van anderen de trap opgelopen in het zwembad!!Pluimpje!!
Zaterdagmiddag weer naar de stal met mij en alles weer uitgelegd aan mij. Ja ik heb hier niet zoveel verstand van, maar hij wist het met aanwijzen en woorden allemaal duidelijk te maken. daarna wilde hij de stal met varkens in, kijken of ze de speeltjes voor de varkens goed hadden opgehangen en ja hoor dat hadden ze keurig gedaan.
S avonds naar de verjaardag van Jan en toen was hij om 23.00 uur toch wel moe.
Zondagmorgen weer zwemmen, weer prima gegaan en na het middagdutje kregen we bezoek, Steef en Robert kwamen ook nog een kop koffie drinken en samen gingen ze weer naar de stal, Peter heel trots dat Steef ook mee ging kijken, wel bijna een uur bleven ze in de nieuwe stal.Weer binnen zei ik tegen Peter laat Steef eens zien wat je met de arm kunt, ik bedoelde van langs het lijf op de schoot leggen,maar.....wat deed hij.....hij legde de rechterarm op tafel....vol bewondering met de tranen over de wangen keken we toe. Hij was er zelf van onder de indruk, dat het gelukt was. Vergeten zijn dan de moeilijke momenten, en dan denk je ALLES KOMT GOED.
s Avonds ook nog visite, en ook toen praatte hij veel.
Nou dan zal maandag het kaarsje wel op zijn, maaar nee hoor ging ook nog heel goed en we moesten ook nog naar de schoenmaker in Eindhoven, en ik heb een paar therapieen meegelopen, wat ook heel goed ging.
Ja en toen was hij dinsdag toch wel heel moe en ging het allemaal wat minder, maar toch nog gesprek met de bank gehad en naar de stal gelopen.
En vanmorgen ging het voor een woensdag ook heel goed, en strakjes komt Steef om met hem naar de zeugenstal te gaan, voor de eerste keer na bijna 11 maanden gaat hij daar eens kijken, hij verheugt zich er enorm op, hij zei net wel dat hij niet ging lopen(600 meter) maar hij ging met de trein....

KIJK HOEVER JE AL BENT GEKOMEN
NIET HOEVER JE NOG TE GAAN HEBT

Veel liefs Marlies

• 11 Maart 2009 - 13:37

Marie-louise:

Ik zie Peter elke dag en toch merk ik telkens dat er vooruit gang inzit
    Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd.
    Dus neem hiervoor ook de tijd.
    Dus met jullie positieve inzet komen jullie er wel.
    groetjes wim en marie-louise

• 11 Maart 2009 - 21:16

Lucia:

Ha allemaal,

Zoals eerder al gezegd, goed werk heeft tijd nodig!
    En daarop aansluitend, geduld is een schone zaak.
    Dat dit alles niet erg makkelijk is beseffen ook wij heel goed.
    Ga zo verder, en blijf positief.
    En Marlies, denk ook goed aan jezelf!

Groetjes

• 12 Maart 2009 - 08:07

Lonn:

Soms is het moeilijk, maar je geniet het meest van de momenten dat het goed gaat!

Liefsx Lonn

• 12 Maart 2009 - 11:11

Thea-Jan:

Hoi
    Wat weer mooi om te lezen .
    Soms is het leven ook MOEILIJK.
    Maar ga zo door en blijf vooral POSITIEF.
    Petje AF VOOR Jullie.
    Maar MARLIES denk ook goed voor jezelf,je heb ook maar een leven.
    Heel veel strekt samen .
    Groetjes Thea-Jan.

• 12 Maart 2009 - 18:52

Babette:

Wat heerlijk om te horen dat het nu weer zo goed gaat. Ups & downs dat hoort erbij.

Grt

• 15 Maart 2009 - 17:38

Christel:

Gedeelde smart is halve smart. Dat is zeker waar. Op deze pagina kun je je verdriet kwijt. Je deelt het met de mensen, die meeleven. En dat geeft steun. Hoe klein het ook lijkt wat je voor elkaar doet, alle goede dingen zijn een steun. Maar net zo waar is het dat gedeelde vreugde, dubbele vreugde geeft. Kijk maar eens hoe blij je kunt zijn als Peter weer iets kan, wat hij voorheen met geen mogelijkheid klaar kreeg. SAMEN ben je dan heel blij. En als de een blij of vrolijk is, heeft dat zijn uitwerking op de ander. Ga door Nouwetjes. Het lukt, ook al duurt het lang. Je kijkt er nu als een berg tegenop, maar als je al heel ver gevorderd bent en je kijkt terug, lijkt die berg veel minder hoog dan gedacht. Ik wens jullie in elk geval nog steeds HEEL VEEL STERKTE EN DOORZETTINGSVERMOGEN.