verjaardag,slopen en verbouwen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu verjaardag,slopen en verbouwen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

verjaardag,slopen en verbouwen

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Maart 2009 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja afgelopen donderdag 26 februari vierden we Peters 53 ste verjaardag en ook dat was weer heel bijzonder.Bijna net als altijd, wel iets minder uitbundig en iets minder alcohol, met name de wodka bleef in de kelder.
s Morgens was Peter gewoon naar Eindhoven gegaan voor de therapie en na het eten en middagslaapje kwam er visite, van 18.00uur tot 20.00 uur hadden we een rustpauze ingelast en dat ging dus prima.Peter heeft ondanks zijn beperkingen heel erg genoten van zijn verjaardag.

Vrijdag werd er begonnen met de sloop van de badkamer en toilet beneden en dat viel toch wel een beetje tegen. Veel stof en herrie, maar zaterdagavond had Johan toch het meeste gesloopt.Omdat we nu 3 weken beneden geen toilet hebben moet Peter ook een paar keer per dag naar boven om te plassen. We waren al een paar dagen aan het oefenen om boven te lopen zonder stok zodat hij alleen naar boven en beneden kan. En jawel hoor hij kan het!!! Nu komt hij ook s morgens alleen naar beneden, weer een stukje meer zelfstandigheid.Al die tijd liep ik dus achter hem aan naar boven of voor hem naar beneden om de stok te brengen. Hoeft nu niet meer want de stok blijft beneden en boven loopt hij gewoon.

Sinds hij de nieuwe schoenen heeft gaat het heel goed vooruit met hem. De teen lijkt ook minder ontstoken(in ieder geval veel minder pijn), woensdag waren we nog bij de huisarts en die zou er eventueel een kleine ingreep aan kunnen doen en een stukje nagel weghalen, maar het gaat nu zo goed dat we besloten hebben om het nog 2 weken aan te zien. Ik hoop dat dit niet nodig zal zijn want het gaat nu zo hard vooruit met alles, geweldig.

Claudi heeft nog heel veel logopodie met hem gedaan en het is verbazingwekkend hoe snel het nu gaat op de computer en de woordkennis. Hij zegt dat hij na 10 minuten al heel moe wordt, maar heeft niet in de gaten dat hij telkens ruim een half uur bezig is. Ook loopt hij moeiteloos op en neer naar de nieuwe stal, gaat makkelijk de stal in, en controleert dan of alles volgens plan verloopt.

Vandaag was Fiona(voor degene die het niet weten, dit is de logopodiste van Blixembosch en een van de weinige namen die Peter moeiteloos noemt) jarig en Peter had bedacht dat hij voor haar 27 rode rozen mee wilde nemen.Het probleem was alleen hoe krijgen we die heel in Eindhoven, en naar ik net begrepen heb is dat goed gelukt. Het was een echte verrassing geweest voor Fiona en dan herken ik de oude Peter weer, maar dat is al steeds vaker zo.Er zijn zoveel momenten waarvan ik geniet en denk Ja dat is Peter!! maar ook vaak het verdriet, de machteloosheid, en shit waarom kun je dat nog niet, en de beperkingen, rekening houden met....
Maar toch, we hebben al zoveel gewonnen en het gaat nog steeds vooruit....

GROTE DINGEN ONTSAAN NIET DOOR KRACHT
MAAR DOOR VOLHARDING

Veel liefs Marlies

• 02 Maart 2009 - 12:50

TINEKE:

Via deze weg ook nog van HARTE GEFELICITEERD,fijn dat het zo goed vooruit gaat.JULLIE zijn ECHTE DOORZETTERS.groetjes TINEKE

• 02 Maart 2009 - 15:34

Thea -Jan :

Wat weer fijn om te lezen dat het vooruit .
    Maar doorzetters zijn jullie wel.
    Wij gaan weer samen DOOR.

Groetjes Thea.

• 02 Maart 2009 - 15:37

Thea -JAN :

Wat fijn om te lezen dat het voouit gaat .
    Groetjes Thea .
    DOOR GAAN DOOR GAAN.

• 02 Maart 2009 - 20:35

Lucia:

Ha allemaal,
    Het is voor iedereen van toepassing! Positief blijven en DOORGAAN!!

Groetjes

• 08 Maart 2009 - 11:21

Christel:

Peter en Marlies,
    sorry dat het zo lang duurde voor ik weer wat van me liet horen. Paul heeft een eigen stekje gekocht in Buggenum. En ja, als rechtgeaarde ouder hoor je daar dus je handjes uit de mouwen te steken. Maar hij zit. En is heel happy. Net als bij jullie, loopt het huis zo langzamerhand een beetje leeg. Maar dat hoort erbij. Goed van Peter, dat hij toch nog steeds vooruit gaat. Goed van Marlies, dat ze nog steeds moed kan putten uit de kleine positieve veranderingen. Zal wel een puinhoop zijn, nu de badkamer uitgebroken is. Allemaal voor het "goede doel". Hou je haaks en tot de volgende keer.

• 08 Maart 2009 - 12:09

Marlies:

en dan breekt dankzij een klein berichtje de zon letterlijk en figuurlijk door DANK JE WEL