varkens stinken!!!??? - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu varkens stinken!!!??? - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

varkens stinken!!!???

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 November 2008 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja wat is dit nu weer voor een titel zullen jullie denken, maar ik zal uitleg geven.
Donderdagavond was Peter dus eerst heel moe en viel als een blok in zijn stoel in slaap.Tegen half 9 maakte ik hem wakker omdat hij anders s nachts niet kan slapen, hij stond op en begon meteen goed te kpoen, vreemd? Hij wilde best wel een stuk lopen want hij voelde zich fit, ik stelde voor om buiten in het donker te lopen met de zaklamp, maar nee, dat was toch niet het goede idee. Dan doen we net als vroeger toen de kinderen klein waren en als het vies weer was zetten we alle deuren naar achteren open en hadden ze een hele lange gang waar ze met de tractortjes en fietsen heerlijk vooruit konden. Ja dat was een super idee. Toen we achterin de stal waren wou Peter de varkens zien, in dubio stond ik. Hem weigeren om naar binnen te gaan iwm de MRSA???? Eeen boer die zijn eigen dieren niet mag zien!!! Hopsekee die deur open en naar binnen en daar stond hij met tranen in de ogen na ruim een half jaar in de stal. Nou mensen dan is het slikken, hoor!!
Maar hij vond de varkens er goed uitzien en op de weg terug bekeek hij alles nog eens goed. Het is fascinerend wat hij in de stal allemaal weet en ziet.
Eenmaal terug in de kamer rook hij eens aan zijn trui en trok een vies gezicht en zei toen duidelijk.
Bah bah dat stinkt.
Nou door mijn tranen heen schoot ik me toch in de lach.
Vrijdag ging hij weer met neef Wil op pad en nu waren ze in het gemeenschapshuis van Helden Dorp geweest en daarna nog naar Kessel en BAarlo. Na zijn middagslaapje hebben we een puzzel gemaakt en een auto/bootje van de lego in elkaar gezet. Ja ook dit vond Peter leuk, vooral de lego omdat hij vanuit een bouwtekening iets in elkaar ging zetten en dat lukte ook nog goed.
s avonds nog visite, wat voor ons beiden een heel positief gevoel gaf.
Zaterdag was ook een hele positieve dag met allerlei indrukken en s avonds ook weer visite wat heel goed ging.
Ja en toen was zondagmorgen het kaarsje effe op... toch teveel gedaan ...effe minder.... Dus direct na het middageten maar slapen. Nou het leek of hij in coma was, zo n diepe slaap. Ja een stapje terug maar we waren er toch een helenoel vooruit gegaan??? Om half 4 heb ik hem toch maar wakker gemaakt omdat hij nog met Wil en John ging zwemmen. Hij stond energiek op en had er wel zin in, hij wilde ook wel buiten lopen, naar de nieuwe stal. Ik zeg geef mij die stok maar en loop eens zonder, En ja hoor zonder stok op en neer naar de nieuwe stal en dat ging hartstikke goed. Genoeg verdiend voor de zondag toch.
Het zwemmen met de mannen was ook nog eens heel erg goed gegaan. En dan heb ik dus eigenlijk niets te klagen. Want eerlijk is eerlijk er zijn momenten dat ik het er zo moeilijk mee heb en ongeduldig wordt en me afvraag of het wel allemaal goed komt en put dan heel veel kracht uit jullie lieve berichtjes Maar het is ook bijzonder boeiend en interessant om te zien welke dingen Peter wel onthoud en kan. Als het maar met BOER STAL VARKEN te maken heeft dan weet hij de meeste dingen feilloos
Maandag en dinsdag weer therapie in Blixembosch en vandaag thuis en dat ging heel goed.

ALS JE DE TOP BEREIKT HEBT
BEGINT DE KLIM PAS ECHT

Veel liefs Marlies

PS. Frans en Annie, Robert en Steef,Anke en Roy, Dorrie en Roel morgen heel veel sterkte

• 05 November 2008 - 19:43

TINEKE:

Hoi Marlies en Peter,
    Fijn toch dat het zo goed gaat,Jullie putten kracht uit de kleine dingen(lees vooruitgang)Je mag ook huilen,daarna is het weer lachen,die twee horen bij elkaar Groetjes Jan en Tineke

• 05 November 2008 - 22:53

Marie-louise:

hallo
    Ik zie dagelijks de vooruitgang die Peter boekt,
    Al vind hij het soms zwaar en vermoeiend, hij gaat toch door
    Maar dat kan hij met de steun die jullie hem bieden
    Maar ja, samen sta je sterk
    groetjes wim en marie-louise

• 06 November 2008 - 16:41

Truus Stemkens:

Hoi Peter en Marlies,
    Wisten jullie dat er in Blerick een nieuw Afasie centrum is in de Boulevard Hazenkamp.
    Het fijne hiervan is dat er heel veel georganiseerd wordt voor mensen met een afasie.
    tel.0478-587185 of 077-3976433
    Kijk naar www.afasie-noord-limburg.nl
    Het afasiecentrum biedt 2 vormen van begeleiding:
    individuele thuisbegeleiding(o.a. computerbegeleiding)
    en groepsbegeleiding in het afasiecentrum.
    Hier werken afsietherapheute en vrijwilligers, die zijn geschoold in het werken met mensen met een afasie.
    Voorbeelden van aktiviteiten zijn:Individuele thuisbegeleiding,persoonlijk gespreksboek,taal en begrijpend lezen,communicatie groep,verwerkingsgroep,levensverhaal,schilderen,partnergroep, rekenen en omgaan met geld, ontmoetingsmiddagen en koken,afasie koor en computerbegeleiding.
    Zelf ben ik vrijwilligster bij het afasie koor. Ik begeleid het koor met djembe's
    We hebben veel plezier, met het samen zingen en muziek maken met instrumenten.Ik sta er iedere keer weer versteld van wat de mensen vooruit gaan.
    Ook zijn er mogelijkheden voor thuis muziektherapie.Zie: www.something-els.com.
    Zelfs muziektherapie in het zwembad thuis, is mogelijk.
    Ik ben een schoonzus van Tjeu Stemkens en woon in Maasbree.
    Het zijn maar tips!!!Je kunt mij ook altijd bellen.
    Heel veel lieve groeten en sterkte voor jullie allen en in het bijzonder voor Peter.
    Gr. Truus en Thei Stemkens uit Maasbree.

• 06 November 2008 - 20:06

Tjeu:

Varkens ruiken.
    Rotte eieren stinken. 't is maar wat je er tegen zegt als je iets ruikt.

• 06 November 2008 - 23:03

Thea-jan :

Hoi Allemaal
    Wat weer fijn om te lezen.
    Zo steunen wij jullie allemaal om kracht te geven en samen sterk te zijn.
    Met ze allen gaat dat lukken.
    Groetjes Thea-Jan.

• 08 November 2008 - 19:44

Babette:

Hallo lieve schatten,
    ik vind het zo vervelend voor jullie dat jullie het zo moeilijk hebben af en toe.
    Hoe gaat het eigenlijk met jou zelf Lies??

Ik heb erg veel zin om jullie allemaal te zien en met eigen ogen te zien hoe het met Peter gaat.

Hou je taai.

Kus

• 10 November 2008 - 12:42

Annemiek:

Hallo luitjes

Ik heb vandaag voor de eerste keer de website bezocht en bekeken nou ik vind het allemaal geweldig.
    Dat jullie ons zo mee kan laten genieten met de vooruitgangen van Peter.
    Ik weet nu zeker dat ik vaker een berichtje zal sturen,ik ga nu de fotoos bekijken groetjes van Michel,Annemiek,Loes,Fleur en Joep

• 12 November 2008 - 07:18

Mattie:

Wat zijn jullie een geweldig team met elkaar! Fijn dat Peter mede daardoor nog steeds vooruit gaat.