positief positief positief - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu positief positief positief - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

positief positief positief

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Mei 2008 | Nederland, Grashoek

Ja lieve mensen het is allemaal positief wat er gebeurt.
Vannacht ben ik er blijven slapen omdat we vanmorgen een gesprek hadden mat maatschappelijk werk en vanmiddag een psychologe.
Peter heeft de hele nacht goed geslapen en ik ook. Om 8 uur moest hij naar de wc en dat hebben we samen gedaan. Hij kan zelf in de rolstoel vanuit het bed en op de wc kan hij ook bijna alleen. Toen samen ontbijt en hij kan zijn brood niet smeren, raar? Nee hoor want ik kon het ook niet, de boter was bevroren.....
Na het ontbijt kwam de verpleegkundige om hemm te douchen en om half 10 de maatschappelijk werkster. Dit gesprek was vaak emotioneel aan de hand van foto s wist peter zich goed duidelijk te maken. Na dit gesprek kwam de logopodie en daarna de fysiotherapeut. Hij moest eerst gaan staan en toen voetje voor voetje lopen. Wouter(fysio) hielp hem aan de slechte kant en met zijn linkerhand hield hij de stoelleuning vast. Ik moest telkens de stoel verzetten en zo liep hij de kamer door. Het ging zo goed dat Wouter voorstelde om het alleen te doen, Peter liep langs de stoelen alleen. Dit hadden ze eigenlijk pas over een dag of 10 verwacht. Dus heel erg positief. Vanaf maandag gaat hij met een loopstok(rek) lopen. Na de lunch hadden we het gesprek met de psychologe en dit was best wel confronterend. Maar hoort er allemaal bij. Toen kwam Joost nog en die is een poosje met Peter gaan wandelen.

Maar iedereen is erg tevreden over het herstel en de inzet van Peter.

Zo dat was effe een kortje want ik ga nu asperges steken, morgenavond ga ik weer naar hem toe en blijf er slapen, want zondag zijn we 29 jaar getrouwd.( en hopelijk nog 29 jaar erbij)

Groetjes marlies

• 16 Mei 2008 - 17:19

Sandra Van Den Beuke:

Hoi Marlies, Peter en kinderen.

Erg goed deze site, zo kunnen we de vorderingen van Peter goed bijhouden. Fijn dat iedereen zo positief is en dat Peter sneller gaat dan verwacht!
    Ook goed om te lezen dat er toch nog wat humor in het verhaal zit, ondanks de zeer serieuze kant. Hou dat vast en dan komt alles goed!

groetjes Sandra van den Beuken

• 16 Mei 2008 - 17:20

Marie-louise:

hallo allemaal
    super, super, super die vooruit gang.
    een echte vechter is hij, maar ja wat wil je met zo'n harem achter zich

groetjes marie-louise, wim, jeroen

• 16 Mei 2008 - 21:10

Gijs& Leny:

Alvast onze Hartelijke Felicitaties voor
    zondag! En ook voor AL DE KOMENDE JAREN!
    Wij gunnen jullie het allerbeste!
    Fijn dat het het allemaal al zo goed gaat. Volhouden!!

• 17 Mei 2008 - 14:26

Wiel En Ria:

Proficiat Marlies Peter en kinderen
    Een mooie dag en nog vele gelukkige jaren . een goede instelling nog 29 jaren
    Moet toch kunnen!
    Was fijn om te zien dat Peter Langzaam maar zeker weer vooruit gaat je merkt wel dat het hem toch wel inspanning kost en dat hij zelf probeert om t gesprek gaande te houden een doorzetter toch Samen met allemensen die mee leven gaat t jullie best wel lukken

Tot ziens

• 17 Mei 2008 - 15:53

Christian & Hetty:

Marlies en Peter,

van harte gefeliciteerd met jullie 29e trouwdag en dat er nog vele mogen volgen samen in goede gezondheid.

Goed te lezen inzake Peter zijn vooruitgang. Hou vol

Groetjes Christian Hetty en de kids

• 17 Mei 2008 - 15:54

P. En M. Scheepers:

Toi,toi,toi
    Wij wensen jullie alle succes met de revalidatie. Wens Peter alle goeds van ons.

• 17 Mei 2008 - 15:58

Ans & Don:

Hallo Marlies, Peter en kids,

Van harte gefeliciteerd met jullie 29-jarig huwelijksfeest. Ik weet zeker dat jullie volgend jaar op jullie 30-jarig huwelijksfeest samen al walsend op "In d'n Hiemel" het feest openen. Peter is zo'n doorzetter en jullie geven hem zoveel steun en hulp, dat moet lukken.
    Fijne dag allemaal.

• 17 Mei 2008 - 16:13

Louis En Bertha:

Ha Marlies en meiden en jongens natuurlijk ! Wat weer een goed nieuws heb je weer te melden GEWELDIG Alvast Proficiat voor zondag dan zijn jullie 29 jaar getrouwd !!Hopelijk nog heel veel gelukkige jaren erbij,wens Peter ook Proficiat en Heel veel succes in Einhoven!!!! Groetjes

• 17 Mei 2008 - 16:26

Fam.van De Winkel:

Hoi Marlies, Peter en de rest van de familie.

Wij hoorden vandaag van jullie site en hebben er meteen op gekeken.
    Geweldig zo'n site zodat iedereen kan bijhouden hoe alles verloopt.
    Wij wensen jullie heel veel sterkte met alles en heel veel succes en vooruitgang met de revalidatie. Ook willen we jullie feliciteren met jullie 29 jarig huwelijk.

Groetjes Wim, Jeanne, Kim en Nancy

• 18 Mei 2008 - 07:39

Fam. Rijs:

Beste Peter & Marlies, en de kids, gisteren hoorden we al van Claudi dat het beetje bij beetje beter gaat met Peter. Elke vooruitgang is nu winst. Proficiat met de 29ste trouwdag! Veel beterschap toegewenst vanuit de Ontginningsweg! Groetjes André, Erna, Joeri, Sjoerd en Janna.

• 18 Mei 2008 - 09:01

Claud:

Hoi Allemaal,
    Het is me eindelijk gelukt om de foto's op de site te krijgen. Nu hebben jullie nog een beter beeld hoe het bij Pap eruit ziet en hoe hij eruit ziet. Zo meteen gaan we er nog naar toe, en dan zal ik foto's knippen van de trouwdag van pap en mam. Jullie zien het wel verschijnen!!

Dikke knuffel Claud

• 18 Mei 2008 - 18:05

Tooske:

hallo Lieze,
    Eneen fijne dag gehad
    Endie rode rozen, was zeker emotioneel voordie peter?
    Je heb natuurlijk een dansje met hem in de rolstoel gedaan op het liedje van de rode rozen!!!
    Ja nog even en dan een dansje met de driepoot, en dan naar een paar dagen of weken het echte dansen met marlies in zijn armen.
    Wat is het toch geweldig dat hij zo vooruit gaat, wat een doorzetter he, maar vergeet die marlies niet, dat is zijn grote steun en toeverlaat, marlies bij deze, je bent een toffe meid.
    Een dikke knuffel van mij.

• 18 Mei 2008 - 19:00

Peter En Christel:

Marlies, je bent een kanjer. Daar mag en zal Peter zeker trots op zijn. Natuurlijk zijn ook jullie lieve dochters een grote steun. Hartstikke goed om nog steeds zoveel positiefs te kunnen lezen. Peter en Marlies, natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met jullie 29 jaar samen-zijn. Nog heel veel gelukkige jaren wensen we jullie toe. Claudi, bedankt voor de foto's. We blijven op de hoogte. Heel veel groetjes van ons allemaal.

• 18 Mei 2008 - 20:57

Jan En Marga:

Vanavond bij Peter geweest. Toen we aankwamen zat hij lekker een stuk vlaai te eten. Er was natuurlijk ook een goeie reden voor, want ze waren vandaag 29 jaar getrouwd. Van Harte Gefeliciteerd. Peter had van Marlies mooie rozen gekregen. En Peter had er ook aan Marlies gegeven,maar daar begrepen wij niks van.
    Hij had vanavond veel te vertellen,maar voor ons niet allemaal duidelijk.
    Peter wilde volgens ons wel een nieuwe bril. Hij wist ook nog precies te zeggen wat deze hem gekost had.
    Al met al was hij er vanavond goed aan.
    Heel veel succes verder samen.

vele groetjes van Jan en Marga.

• 19 Mei 2008 - 09:54

Renée En Familie:

Hallo allemaal,

Marlies en Peter, gefeliciteerd met jullie 29-jarige trouwdag! Wij zien aan de berichten dat het de goede kant op gaat met Peter... goed om te lezen! We hopen dat Peter het naar de zin heeft in Eindhoven, maar dat hij toch weer zo snel mogelijk terug is hier in Grashoek!
    Groetjes en heel veel beterschap!!

Renée en familie Daniels