60 RODE ROZEN ...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu 60 RODE ROZEN ...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

60 RODE ROZEN ......

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Oktober 2018 | Nederland, Grashoek





Hallo lieve mensen



En dan is het zondag, zondag 7 oktober ….. mijn 60 ste verjaardag !!! Het was SUPER en het was de hele dag SUPER GENIETEN !!!! s Morgens waren Peter en ik alleen en we genoten samen van de muziek op de radio, allemaal mooie nummers bij Minse Winse op de P en M zender. Ja feestjes daar houden we wel van en we hadden het ook over de 40 jarige bruiloft in mei, daar had Peter ook superveel zin in, alleen nog wat meer oefenen om te walsen. We aten op tijd ons soepie zodat Peter toch nog anderhalf uur kon rusten voordat het bezoek kwam.
Lonneke en Jaap met Zoe waren er als eersten en kleine Zoe was zo gegroeid, we hadden aar al 6 weken niet meer gezien en Peter wilde perse naast Zoe zitten, die alles best vond. Al gauw kwamen de andere gasten en was het supergezellig. Pierke, Joep, Sien, Mees en Niene hadden mooie tekeningen en knutselwerkjes gemaakt en ik werd goed verwend met bloemen en cadeaus. Een paar mooie legpuzzels van Disney en Jan van Haasteren. De prachtige rode rozen van Peter pronkten in de nieuwe vaas. Net voor het eten deden de 3 meiden een mooie voordracht en levensloop, heel bijzonder want dit doen ze zelden en ik was dan ook erg ontroerd. Joep van Leanzo kwam om 17.00 uur het eten brengen en het rook erg lekker. Enn het smaakte ook super. Peter wilde ook mee kijken in de speelkamer waar we alles neergezet hadden, ja hij wilde zien wat Joep van Leanzo er van gemaakt had. Al een paar keer hadden de kindjes gezegd dat ze ook iets gingen doen en na het eten werd er een bühne van blauwe veilingkistjes gemaakt in de kamer, Joep had zijn musicbox bij zich met 2 microfoons en samen met Sien ging hij boven op de bühne staan. Nou en spreken dat die Joep kan en af en toe mocht Sien ook wat zeggen, Niene klom natuurlijk ook op de kistjes en Mees rende er af en toe door heen, terwijl Pierke alles van een afstandje bekeek. IK werd goed in het zonnetje gezet , ja het was SUPER !! Oh wat ben ik trots op onze kinderen en kleinkinderen. We hadden allemaal veel plezier en iedereen kletste met iedereen, maar aan alles komt een einde en om 22.00 uur was iedereen naar huis en praatte Peter en ik nog een poosje na, natuurlijk was hij wel een beetje moe, maar wat was het toch gezellig geweest en wat fijn dat al die mensen er waren, zoveel bloemen, kaarten, felicitaties op facebook, en ook nog eens 7 reacties op de site. SUPER BEDANKT ALLEMAAL !!!
Maandagmorgen waren we wel een beetje brak, maar och wat maakte het uit, we hadden een super feest gehad. Om 11.30 uur gingen we samen naar Panningen want er stond een afspraak bij de tandarts voor Peter, en terwijl Peter behandeld werd ging ik de lege flessen inleveren en nog een kleine boodschap doen en na drie kwartier haalde ik Peter weer op en konden we naar huis, Zijn mond was een beetje stijf van de verdoving en hij vond het beter dat ik nu maar reed, thuis een beetje gegeten en daarna ging Peter naar boven voor zijn middagslaapje. Om 15.00 uur ging ik hem weer wakker maken want we moesten nog naar de fysio, maar oh hij voelde zich helemaal niet lekker, zijn hele gezicht deed zeer en het lopen ging ook al heel moeizaam, dus de fysio maar afgezegd want dit had geen enkele zin. Het was prachtig weer en terwijl Peter in zijn stoel lag, ging ik lekker naar buiten het grasmaaien. Willemien appte dat ze toch nog wat tijd over had om naar Peters teen te kijken die al een paar dagen een beetje ontstoken was. De teen was inderdaad wat ontstoken en Willemien behandelde hem en ook een watje onder de nagel, wat niet zon fijne behandeling is, maar goed wat moet dat moet en later op de avond begon Peter een beeje bij te komen van alles. Ik moest nog de voorbereidingen doen voor het gesprek met de advocaat en boekhouder en dat deed ik toen Peter al naar bed was, heerlijk rustig en zo kon ik me heel goed concentreren op alles, en ik deed weer ontstellende ontdekkingen.
Dinsdagmorgen een beetje op tijd op , want om 9.30 uur kwamen de advocaat en de boekhouder voor een voorbereidend gesprek in onze tweede claim tegen de bank. Het eerste half uur zat Peter erbij, maar toen werd het hem allemaal te gek en ging hij in de kamer in zijn stoel zitten. Het gesprek duurde twee uur, ik wil/kan er nu nog niet te veel over zeggen, maar zeer vermoeiend allemaal, zowel voor Peter als voor mij, energievreters !!!
Tijdens het eten was Peter heel moe, ja hij had in de kamer wel alles gevolgd, maar door de vermoeidheid kon hij er nu nog niets over zeggen.
Om 14.30 uur haalde ik Pierke, Sien en Mees uit school en even later bracht Claudi Niene nog, terwijl zij met Joep naar de schrijfles ging. Peter was weer helemaal van de partij en hij genoot van de kinderen. We waren een poosje buiten bij Binky en raapten noten, de paarden brood gegeven en het was heel gezellig. Toen we weer binnen waren stelde ik voor om de knikkerbaan op te zetten, dan kon nu wel met Niene erbij, en oh wat had die kleine Niene een plezier toen de knikkers rolde, ze klapte in haar handjes. Zo schattig !!
Na het avondeten kwam Wim nog om Peter te behandelen, voor het eerst weer sinds 2 maanden !! Heel erg fijn en een fijn gesprek met Wim over de arm, hand, ja we geloven er weer in. Wim kreeg de arm helemaal los en soepel. Ik had in de speelkamer nog eens alle papieren van de bank neergelegd. De opgevraagde papieren van de bank (die ik dus niet heb) had ik netjes naast elkaar gelegd op de witte aanrecht met goed licht erboven en toen Wim weg was liep ik er nog eens langs…. Ja en toen viel mijn oog op iets…. Ik deed een ontstellende ontdekking… durf het hier nog niet op te schrijven… maar het STINKT… het STINKT heel erg !!!! en ik kreeg er spontaan goede zin van !!! Het is echt om te gillen en niet te geloven !!!!
Heerlijk uitgeslapen werden we woensdagmorgen wakker, fris en fit zette ik de ketel op om balkenbrij te gaan maken, alle vlezen erin en zorgen dat het goedje aan de kook komt, toen alles aan de kook was en we ontbeten hadden ging ik de boekhouder bellen om mijn ontdekkingen te vertellen.. UT KANNIE WAAR ZIJN TOCH !!! Maar wordt vervolgd !!!
Inmiddels was het vlees gaar en kon ik alles door de molen draaien en kwam Peter kijken en een beetje helpen, ja dat vindt hij zo super, ik geloof dat hij dat het beste van mij vindt … dat ik op een ouwerwetse manier “karboet” kan maken !!! Uiteindelijk kwam Robert het laatste restje afwerken… roeren met de hele dikke knuppel in de pot met vlees, bloed en boekweitmeel en dat moet dan zo dik worden dat de dikke knuppel en rechtop in blijft staan. En zo hadden we net na de middag 18 kilo “karboet”klaar. De bakken in de koelkast gezet zodat ze goed af kunnen koelen, alles opgeruimd, gepoetst en om 16.00 uur was ik klaar met alles, even tijd voor een dutje op de bank, maar na 10 minuten belde Coen en was het weer een druk gesprek en s avonds ging ik nog lopen met Willemien op de Schatberg, lekker het hoofd leeggemaakt en na het lopen keek Willemien nog even naar de teen van Peter die er al een stuk beter uitzag.
Donderdag morgen was er al weer op tijd een mailtje van de advocaat en dat biedt een goed perspectief !! De taxi kwam om Peter op te halen voor het afasiecentrum en ik ging gauw boodschappen doen, eerst naar Beringe en toen reed ik Claudi met Niene op de fiets voorbij… shit in Beringe waren ze kermis op aan het bouwen en kon ik er eigenlijk niet door, maar ja ik moest naar de groenteboer en er stond bedrijven bereikbaar… ja uiteindelijk lukte dat ook, maar moest toch een stukje over het trottoir… niet heel goed van mij en ik zal het ook niet meer doen !! Claudi en Niene waren ook bij groenteboer en dat was eventjes wel gezellig, daarna ging ik de verdere boodschappen doen en was al met al weer op tijd thuis. De Karboet allemaal in stukken van een pond gesneden en alles ingeseald, want om 15.00 uur zou Joep komen, die had een heleboel pakjes karboet verkocht en die ging hij rondbrengen. Peter was om 14.00 uur terug van het afasiecentrum, Nancy had hem teruggereden tja en nu had hij wel heel veel moeten vertellen en was hij toch echt wel heel moe!! Dus maar gauw naar boven om nog een uurtje te slapen. Joep kwam heel trots met een kistje waar ik alle pakjes karboet in moest leggen en hij kreeg van mij 50 cent per pakje wat hij verkocht had en heel trots deed hij het geld in een beursje, ja zijn eerste verdiende centjes !! Peter vond het geweldig dat Joep dit al kon !! Er kwamen nog wat mensen karboet halen en al met al was ik al weer bijna uitverkocht, dus volgende week weer een nieuwe ketel maken !! En s avonds deden we niet heel veel meer, en kon ik lekker puzzelen.
Vrijdagmorgen kwam John om met Peter te gaan zwemmen en kwam Steef om de boekhouding bij te werken, het derde kwartaal was om dus moest alles weer klaar zijn. Annemarie kwam nog even, en kreeg ik nog een cadeautje…in februari naar de musical van het Valuascollege. Leuk !!
Om 11.45 uur waren Peter en John terug, en John was heel erg tevreden, de arm was weer zoveel soepeler… alleen de balansoefeningen op de trap waren wat minder gegaan, ja en dat heeft voornamelijk met de angst van Peter te maken, hij is zo bang om te vallen en dat stagneert zijn stabiliteit.
En eindelijk had Hein een berichtje geplaatst… ik maakte me al een beetje zorgen, maar Hein is verliefd, ja en dan spelen die vlindertjes een belangrijke rol. Maar gelukkig was hij ons niet vergeten !!!
S Middags moest ik naar de kapper en ging ik even bij Patricia THC olie halen, nog een praatje gemaakt, naar Anke en daar ook weer gepraat over de gezondheidszorg en weer naar huis, nog een poosje buiten wat gedaan en toen Peter opgehaald en hij wilde best wel naar buiten, ja hij wilde ook best wel met de auto wat toeren, kijken naar de stukken grond en even nar Steef… maar Steef is werken op vrijdag, dus dan maar even naar Claudi. Niene was buiten en die zag dat wij het waren, ze stond op het hek te roepen… OPA OPA… ik maakte de poort open en ze snorde mij voorbij om vervolgens bij opa in de auto te kruipen, tja en dan mag ze overal aankomen en er lagen ook nog snoepjes !!! Johan kwam thuis en die moest eigenlijk weer terug naar Panningen om de bus op te halen, oh dan brengen wij Johan wel even naar Panningen en op de terugweg reden we nog eens de toeristische route .. ik vroeg wat Peter s avonds wilde eten… Ja karboet natuurlijk… al 2 dagen klaar en ik heb er nog niks van gehad !! Dus toen we thuis waren moest ik karboet bakken en die was heel erg lekker !!
Zaterdagmorgen stond er niets op het programma, eigenlijk helemaal niets, maar ik moest wel nog het een en ander doen in het huishouden want Anneke kwam niet, dus een beetje met de franse slag er door en na het middagslaapje wilde Peter naar buiten en hij liep zelf helemaal naar de loods, ja en hij wilde ook in de loods kijken, wat hij er precies wilde zien weet ik niet, maar het was wel goed zei hij….. en s avonds gingen we naar Piet en Marian in Sevenum, ook altijd super gezellig en zo bijzonder, tja en toen keek Peter op de klok, oh al kwart voor 12… ik meende 11 uur… ja de tijd vliegt .. maar er was ook weer zoveel te vertellen van beide kanten, ja ook hier raken we niet uitgepraat. En toen waren we pas om 0.30 uur thuis... maar vanmorgen konden we een beetje uitslapen .. Robert kwam binnen voor koffie te drinken en zo stond om 11.00 uur het ontbijt nog op tafel…. En daar kwam Steef nog even op de fiets met Pierke en Sien, en ook weer heel gezellig !!
Ondanks alle tumult met de bank en de gezondheidszorg, schijnt de zon uitbundig en hadden we SAMEN een superweek !!! DANK JE WEL ALLEMAAL !!!



ALS JE SCHADUWEN MOCHT ZIEN……
WEET JE OOK DAT ER ERGENS DE ZON SCHIJNT



Veel liefs Marlies

  • 14 Oktober 2018 - 16:32

    Christel:

    Met een superfeest achter de rug en de “geheimtaal” over de bank, schijnt de zon weer volop. Geniet van alle goede dingen.

  • 15 Oktober 2018 - 07:55

    Marianne Hollaar:

    Marlies,

    Nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. 60 rozen, Peter doet niet minder.

  • 16 Oktober 2018 - 05:15

    Hein Oet Wieërt:

    Wat een mooi verslag weer. Heerlijk om te lezen dat het een zeer geslaagd feestje is geweest maar dat verrast mij niks. De 2 die ik heb mogen meemaken waren ook zeer geslaagd. Nogmaals nog heel veel jaren erbij en neer vergeate eedere daag ein bietje te 4e Proost
    Spannend hou je het wel Marlies ivm je ontdekkingen over de bank. Ik ben naar het konijn wat er uit de hoed of in geval uit de papieren komt gekropen.
    Hier verlopen de dagen ook heel anders dan gepland en de schuld ligt niet alleen bij de LIEFDE maar ook aan het weer. Ik kan nu heerlijk in Heel bij Dorothea in de tuin werken om het onkruid te verwijderen en ga morgen pas naar huis. Ik wens jullie nog een fijne rest van de week

    PS Sorry dat ik niet gereageerd had maar op de mobiel lezen en reageren is ook moeilijker voor mij maar ondertussen heb ik dat ook beter onder de knie en weet ik bv dat ik de verslagen ook kan vergroten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 690586

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: