VADERDAG 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu VADERDAG 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

VADERDAG 2016

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Juni 2016 | Nederland, Grashoek



Hallo lieve mensen.


Zondagmiddag kwamen Piet en M aria nog even onverwacht langs, gezellig zitten kletsen, maar Peter was toch wel heel moe, ja Joep en Mees hadden bij ons geslapen en dat was toch wel vermoeiend geweest, we hadden het er even over om samen te eten, maar Peter zei nee, oh…. En later op de avond zei Peter waarom we niet samen met Piet en Maria hadden gegeten, ja jij was toch moe….. ja niet uit eten, maar hier eten…… Oh misverstandje dus, ja dat zijn dan soms van die kleine dingen, waar Peter niet helemaal duidelijk in is.
Maandagmorgen kwam Steef om de boekhouding te doen, effe alles bijgewerkt , en tussen de buien door een beetje buiten gedaan, Peter wilde niet naar buiten, maar later op de middag besloten we om toch samen even naar Meijel te gaan, beetje rondrijden maar van de gewassen op het land werd je niet echt vrolijk, overal stond er water en veel mais stond te verpieteren en te verzuipen!! In Meijel een nieuwe Wifi versterker gehaald want het internet in de kamer deed het niet meer. Uitleg gekregen hoe ik die nieuwe stekker in werking moest zetten, maar ja mijn technisch inzicht is tamelijk laag en van modums en versterkers heeft Peter ook niet veel kaas gegeten, maar….. na een klein uurtje was het me toch gelukt en hadden we binnen weer internet. Och zo leer je nog eens wat op je oude dag!!!
Dinsdagmorgen moesten we naar de fysio in Venray en langs de Middenpeelweg stond ook al overal water, tjonge jonge wat een nattigheid!! Bij de fysio was het helemaal niet druk, bijna geen andere clienten en alle oefeningen gingen supergoed. De grondoefeningen en Richard probeerde selectief Peters vingers te laten bewegen, en…. WAUW daar gingen de vingers, ja ja geduld moet je hebben. Het is nog niet veel, maar toch, ook hier is het begin gemaakt!!!Nu vooral iedere dag daar op oefenen!! Maar ook de buikspieroefeningen gingen heel goed deze keer, een half uur zeer intensief bezig geweest , echt heel goed!! Naar huis, eten klaargemaakt en om 12 uur moesten we Joep uit school halen, met Joep alleen in de auto gaat het meestal over tractors en stukken grond, welke gewassen erop staan en van wie de mais is. Na het eten brachten we Joep weer naar school en reden we door naar Deurne het vlees ophalen, thuis gekomen kon ik gelijk aan het vlees beginnen en Peter deed nog een slaapje. We hoefden Joep niet uit school te halen en zodoende was ik om 7 uur met alles klaar en konden we samen nog het vlees naar Hout Blerick brengen. Peter had al bedacht dat we wel bij Ge een kop koffie zouden drinken. Maar Ge woon nogal op een heuvel en moest Peter veel gekke trappen lopen, of achterom de berg oplopen, oh dat deed hij wel eventjes, en ja hoor daar zaten we bij Ge en Henny in de keuken. Gezellig koffie gedronken en weer naar huis, waar we in een stortbui belanden. Dus nog meer nattigheid!!
Woensdagmorgen moest ik nog het een en ander van het vlees afwerken en veel in de marinade zetten voor de bbq,s . Peter ging weer eens op de hometrainer, ja want buiten lopen dat ging echt niet met al die buien, en zijn voet/enkel was vrijwel helemaal hersteld, dus dan maar op de hometrainer. Er kwamen mensen vlees ophalen en gezellig koffie gedronken en s avonds ging Peter zwemmen met John en ik lopen met Willemien en Annemarie. En voor het eerst in al die jaren dat we lopen moesten we onderweg schuilen, nou een hoosbui kwam over ons heen, tjonge jonge wat een regen, hagel en water!! Maar na een kwartiertje werd het weer droog en konden we naar de koffie. Peter en John waren ook klaar en zaten we gezellig bij elkaar. We besloten om de andere uitgang te nemen, dan hoefde Peter niet zo ver door de regen te lopen, maar wel moest hij nu trappen af of een stukje omlopen, maar nee hoor Peter nam de trappen, voorwaarts naar beneden zonder stok, Willemien Annemarie en ik omringden hem, maar hij kon het helemaal alleen, SUPER!! Ja ja weer vooruitgang!!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest boodschappen doen, ik stond op het punt om te gaan toen de telefoon ging, het was mijn broer Paul, die belt bijna nooit, we hebben niet zoveel contact maar als we contact hebben is het altijd heel bijzonder en fijn, dus was het geen gesprek van 5 minuten , en het bijzondere was dat hij een appartement heeft gekocht in Culemborg, terwijl hij nog altijd in een veredelde studentenkamer in Utrecht woonde. Al met al was ik een uur later weg en moest ik rap de boodschappen doen, gelukkig had ik veel al besteld en klaar laten zetten zodat ik het maar op hoefde te halen en om 13,00 uur liep ik weer op schema. Om 16.00 uur kwam Peter thuis en belde de boekhouder nog, de jaarrekening van 2015 was in concept klaar en het zag er allemaal al een stuk vriendelijker uit als 2014. Peter moest veel vertellen over het afasiecentrum en hij had een gesprek alleen gehad met de “baas” van het afasiecentrum, ja hij had veel zelf kunnen vertellen, maar wel 3 kwartier moeten praten en dat was heel vermoeiend geweest, en tijdens het eten kon hij er inhoudelijk veel over vertellen. Leuk!!
Vrijdagmorgen had ik het druk met salades voorbereiden voor de bbq van zaterdag voor 140 personen, Peter moest zichzelf een beetje vermaken en dat deed hij door het Financieel dagblad helemaal te lezen en het Heldens Bledje uit te pluizen, en dan wijst hij mij op stukken die er in staan en dan denk ik WAUW Peter wat ben je vooruitgegaan in het lezen!! SUPER!! Hij ging weer op de hometrainer en later op de middag tussen de buien door gas gemaaid. S Middags kwam Anneke nog helpen en om half 7 stond alles zover klaar. John en Willemien kwamen alvast de bbqs ophalen en de borden en bestek en s avonds keken we voetbal en keek ik wat de beursprijzen deden bij de varkens en hopsekiedee weer 6 centen omhoog en het lijkt erop dat dat er nog meer worden de komende tijd, zullen we dan eindelijk na 8 jaar eens in de plus gaan draaien!!!
Zaterdagmorgen op tijd op, Robert had een weekendje vrij en er zou weer een nieuwe bedrijfsverzorger komen, ene Coen deze keer. Peter was wel heel nieuwsgierig en even kwam alles bij elkaar, oud papier, Anneke, Coen koffie, maar Peter loste alles op, want ik was even boven en hij liet de papierophalers binnen, want door de regen had ik het papier nog niet buiten gezet, hij gaf Coen koffie en maakte met hem een praatje. Heel goed kon hij alles uitleggen. Wil kwam om met Peter te gaan zwemmen en Anneke en ik waren druk met de salades afmaken, stokbroden afbakken , sauzen maken en in potjes doen….. Om 12 uur waren Peter en Wil terug, lekker aan de aspergesoep en even bijpraten, na een zwak begin had het zwemmen supergoed gegaan, hij was niet moe te krijgen… Na het eten moest ik nog een klein beetje afwerken en had ik nog wat tijd over om voetballen te kijken en om 6 uur bracht ik de helft van de bbq naar John en Willemien, nog een fikse hoosbui, maar bij John en Willemien zag het er toch allemaal heel gezellig uit… effe gekletst met Renee en Juul , heel leuk en nu maar hopen dat het droog blijft…. Terug naar huis, weer effe voetbal gekeken en toen de rest in de auto geladen en op naar het feest van John en Willemien, een flauw zonnetje scheen en er waren al best veel mensen. Ward speelde prachtig op de piano en zong er schitterend bij, allemaal muziek uit de jaren 60 en 70 van de beatles en zo Heel mooi. Er werd goed gegeten van de bbq en al gauw moest ik van alles bijvullen. We zaten gezellig aan een tafeltje met Loelie en Paula en even later kwamen daar Wim en An en Wil en Annemarie bij zitten, heel gezellig, de meidengroep van Renee trad ook op en dat was ook al helemaal super, en het voornaamste het bleef droog… Ja een geweldig feest was het en dan ben ik er trots op dat ik hier de bbq mocht verzorgen en dat de mensen het allemaal heel erg lekker vonden.
En vanmorgen weer op tijd op, want Coen kwam weer binnen koffie drinken en Bert kwam nog een kleine bbq ophalen en om 11.30 uur kwamen Steef, Robert, Pierke en Sien en even later Claudi, Johan, Joep en Mees, en weer was het heel bijzonder, met leuke verrassingscadeautjes, oh echt helemaal GAAF!! Ja ja het was weer emotioneel en SUPER GENIETEN!!!


GEEN BETERE MANIER OM DE TOEKOMST TE CREEREN
DAN TE DROMEN…….
VANDAAG EEN IDEAAL,
MORGEN WERKELIJKHEID……..

Veel liefs Marlies


  • 20 Juni 2016 - 12:49

    Christel:

    We zullen er maar van uitgaan, dat na regen de zonneschijn komt. De zomer moet nog beginnen. Dus ik heb nog hoop. Voor de schoolkinderen hoeft het ook nog niet volop zomer te zijn. Zij moeten nog 4 (?) weken.
    Hoewel......deze nattigheid ben ik wel een beetje zat.
    Gelukkig heeft de mens daar echter niks over te zeggen. Het komt zoals het komt. Och, momenteel is het droog. Joehoe.

  • 20 Juni 2016 - 16:35

    Hein Oet Wieërt:

    Ik zal ook maar eens reageren het regent nu toch Hahahahaha maar eerlijk gezegd was het er nog niet van gekomen om het verslag te lezen. Door bezoek, fysio en ook omdat ik teveel last had van hoofdpijn en dus niet echt tot goed lezen in staat was maar nu ging het dus. Och die hoofdpijn dat is zo herkenbaar en die gaat ook wel over. Ik wens jullie weer een mooie week en hopelijk wat minder nattigheid maar ik zie de bui al hangen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 690592

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: