ALS DE ROZEN IN BLOEI STAAN..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ALS DE ROZEN IN BLOEI STAAN..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ALS DE ROZEN IN BLOEI STAAN.....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Mei 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen weer op tijd op voor de fysio in Baarlo, het is maar vies en regenachtig weer. Steef kwam voor de boekhouding en effe bij kletsen, de telefoon ging nog….. Peter D van de rensteswapclaim. Oei dat is niet in 5 minuten afgehandeld en ik vraag of ik later terug kan bellen. Ja dat kan. Onderweg naar de fysio stelt Peter voor om nu al te bellen, hij is nieuwsgierig of er iets nieuws te melden is, maar ik vind het beter om wat later terug te bellen. Bij de fysio is het eerst mijn beurt, ja dat doet weer goed. Na een half uur is het Peters beurt , Richard begint met de arm/hand oefeningen en die gaan heel goed. Het selectief bewegen van de duim gaat super en even later vraagt Richard of Peter selectief de pols kan bewegen en…. Jippie dat lukt ook!! Drie keer achter elkaar!! UPER!! Maar Peter wordt er wel heel moe van, dit kost enorm veel concentratievermogen en energie, maar het gaat lukken!!Het lopen gaat even later ook al supergoed en weer spreken mij verschillende mensen aan, wauw wat gaat het goed en als we bijna klaar zijn weer een mevrouw, die we ook al een jaar of zeven kennen en al een hele poos niet meer hadden gezien. Oh zegt ze wat gaat hij toch vooruit!! Ik vertel haar dat Peter sinds 3 weken de duim kan bewegen. Oh super ze kreeg er kippenvel van. Prachtig is dit dat de mensen hier zo meeleven!! Op weg naar huis regent het nog steeds en de hele middag regent het pijpenstelen. Ik neem contact op met Peter D , de bank heeft haar conclusie van dupliek ingediend, meer als 130 pagina’s (van 7 gedupeerden) en onze advocaat is er mee bezig om alles door te nemen. Het ziet er nog steeds erg gunstig uit voor ons en waarschijnlijk komt er nu binnenkort een hoorzitting , waar onze advocaat een pleidooi zal houden. Hier mogen wij dan bij zijn en eventuele vragen beantwoorden en dan zal de rechter na een week of 8 een uitspraak doen., maar zoals gezegd het ziet er nog steeds gunstig uit voor ons, want de bank moet bewijzen dat ze ons indertijd goed hebben voorgelicht over alle mogelijkheden, maar dat hebben ze dus niet en er zijn ook geen schriftelijke bewijsstukken, want die zijn er namelijk nooit gemaakt!! De bank wil ons nu zo af en toe zomaar wat laten ondertekenen met een of ander smoesje, maar uhh…daar trappen we dus niet meer in!!! Om 5 uur besluiten we toch om nog even naar Beringe te rijden voor groenteplantjes, de lege flessen naar de glasbak en naar de mais te gaan kijken. Als we terug zijn regent het nog steeds en ik besluit om dan toch maar in de regen de plantjes te gaan poten, en gelukkig werd het toen droog.
Dinsdagmorgen stond er niets op het programma en doen we het een beetje rustig aan, samen wat buiten lopen en om kwart voor 12 gaan we Sien ophalen bij de peuterspeelzaal. Sien heeft een nieuw jasje aan…. Oh wat een schatje ….. rose met witte stippen. Wat ben ik een trotse oma!!! Al gauw komen ook Pierke en Joep en rijden we samen naar huis, de tafel is al gedekt en de soep warm. Weer heel gezellig kletsen, vertellen, lachen. Nadat we Pierke en Joep weer naar school hebben gebracht, reden we met Sien door naar Deurne voor het vlees, hele verhalen onderweg en Opa moet even stoppen bij de molen. Sien bleef weer in de auto bij Peter en ik haal het vlees, en je ziet Peter en Sien gewoon samen genieten, want Sien kruipt dan bij Peter op schoot en allebei stralen ze. Thuis snel het vlees in de koeling, Peter naar bed gebracht,heel even met Sien gespeeld en toen was het alweer tijd om Pierke en Joep te gaan halen. Ze wilden allemaal van alles, verven, knutselen, plakken, heel druk. Maar gelukkig kwam Anneke mij helpen met het vlees en toen ze allemaal naar huis waren ruimde Peter alles op.
Woensdagmorgen moest ik nog wat vlees marineren en vacumeren, toen Steef even met Sien op de fiets kwam. Effe samen koffie gedronken en toen ging Peter toch ook maar even grasmaaien, de voorspelling was dat er heel veel regen zou vallen, maar het was droog dus… en zie daar mijn klimroos bloeide prachtig!! Oh dat ziet er mooi uit!!! En s middags werkte ik ook nog wat buiten en kwamen Jan en Thea een bankstel brengen, tja….. maar eerst eens in de loods gezet en later kijken of het in de kamer past. Om half 7 kwam Wil om met Peter te gaan zwemmen en ging ik lopen met Willemien en Annemarie. Heerlijk gelopen en na afloop dronken we samen weer koffie op de Schatberg. Peter had in het begin veel last gehad van verkrampingen, later was het veel beter gegaan. We keken nog naar het programma van de hersenstichting , tja en dan zie je dingen….. en dan zeggen we tegen elkaar, wat goed dat wij nog zoveel kunnen, wat fijn dat we samen goed kunnen communiceren en dat we mobiel zijn, genieten van alle kleine dingen!!!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest wat kleine boodschappen doen in Panningen. Robert was er ook niet en zo was ik echt helemaal alleen!! En het gekke was ook geen telefoontjes en geen onverwachte mensen op bezoek… en oh wat kreeg ik veel gedaan, het schoot allemaal zo goed op!! Langs de groentetuin ligt een stuk gras en dat was zo hoog…..en ik wist zeker dat Peter de komende 2 dagen niet veel tijd had om te maaien. Dus…. De grasmaaier gestart en ik na 6 jaar weer aan het grasmaaien…… En toen Peter om 4 uur thuis kwam was ik helemaal klaar. Peter had veel te vertellen over het afasiecentrum, weer nieuwe mensen erbij en ook Sylvia was er nu iedere week, ja die zag er goed uit!! En nog steeds verbaas ik me erover hoe goed zijn oefen blaadjes nu zijn, welke woorden hij schrijft en hoe gemakkelijk hij die nu leest!!WAUW!!
Vrijdagmorgen zijn we weer op tijd op, want de auto van Robert moest naar de garage en iemand moest hem daar ophalen. Oh dat zou Peter wel even doen, en nadat hij Robert in Beringe had opgehaald waren ze nog even nar Maessen geweest, iets met de boormachine… Thuis aangekomen de oefeningen gedaan en toen gingen we samen naar de gemeente het nieuwe rijbewijs ophalen, poef poef, ook weer gelukt en geregeld voor de komende 5 jaar!!!
Geluncht en Peter naar boven voor een kort middagslaapje want neef Gustav uit Marktoberdorf kwam op visite. Even na 2 uur waren ze er al. Ik praatte eerst even met hun alleen en toen maakte ik Peter wakker, koffie gedronken en toen kwamen Steef en Claudi, met de kleintjes op de fiets. Vorig jaar zijn we met Piet en Maria bij neef Gustav geweest en hij heeft vroeger op de Fendtfabriek gewerkt, Joep en Mees gingen hier boven de Fendt tractor pakken en het was heel gezellig, allemaal naar buiten en de grotere tractors uit de loods, de skelter erbij en wat hadden ze allemaal een plezier. Ik ging naar binnen om voor het eten te zorgen en om half 6 waren de kindjes naar huis en aten wij Gustav en Siegrun lekkere aspergesoep. We hadden veel te vertellen over de familie, over neven en nichten, tja die worden allemaal een beetje ouder, want ik ben de jongste van het hele stel!!! Om 8 uur gingen Gustav en Siegrun naar hun pension en ruimde ik op… Peter was helemaal op… Supergezellig allemaal, maar kostte wel veel energie!!
Zaterdagmorgen kwam John om met Peter te gaan zwemmen, maar eerst belde Joep op, Oma ben je thuis, ja en opa?? Ja opa ook tot kwart over 10, Oh dan komen wij nu wat laten kijken. En even later kwam Johan met Joep en Mees op de rode tractor. Eindelijk had Johan hem aan de praat gekregen, Peter ging gelijk kijken en hij glunderde van oor tot oor, Zijn Cormick tractor, ik weet niet hoe oud, maar uit fotos blijkt dat we hem in 1982 al hadden…. En nu liep hij weer!! Johan ging weer naar huis en Peter ging zwemmen met John. Toen ze terugkwamen vertelde Peter dat hij een beetje door de rechterenkel was gezakt, ja klein beetje en nu ging het lopen ietsje moeilijker…
OM half 2 bracht Claudi Joep en Mees, Meesje wilde bij Opa in het grote bed slapen, en dan marcheert hij naar boven, opa zoeken en Peter speelt dan de grote leeuw, dan is opa niet moe!!!Maar Mees toch maar in het kleine bedje gelegd en ik ging spelen met Joep en om half 4 maakten we Mees en Opa weer wakker, weer effe samen in het grote bed en toen naar buiten, grasmaaien!! Joep en Mees kunnen dan niet wachten en ieder om de beurt zitten ze dan bij Peter op de maaier en de ander is dan bij mij, met een klein maaiertje of de tractor, sjouwen en sjouwen moeten ze dan. Enom half 6 gingen we naar binnen, want oma zou pannenkoeken bakken. Nou ik kan alles maken behalve pannenkoeken, verdorie nu had ik ook geen mix meer… dan maar op de manier hoe mijn moeder ze vroeger maakte, bloem, ei, zout suiker en melk… en….. voor het eerst in 37 jaar lukte mijn pannenkoeken, mooi goudbruin en ze smaakte heerlijk!!! Na het eten Joep en Mees nog in badje gedaan en om 8 uur naar huis gebracht en toen …. Hadden we allebei de knollen helemaal gaar en gingen we op tijd naar bed.
Vanmorgen nog een bbq afgemaakt en weggebracht ,en Pierke appte of we koffie kwamen drinken en naar zijn nieuwe lego politiebureau kwamen kijken, dus nog even gezellig op de koffie bij Steef, Pierke en Sien… Ja het was weer genieten deze week, genieten van de tuin, van de rozen die in bloei staan, genieten van de kleinkinderen, genieten van onze RIJKDOM!!!

DE WARE ONTDEKKINGSREIS
IS GEEN SPEURTOCHT NAAR NIEUWE LANDSCHAPPEN
MAAR HET WAARNEMEN MET ANDERE OGEN

Veel liefs Marlies

• 30 Mei 2016 - 13:42

Marlies:

Hallo Peter en Marlies,
    Ha,Ha, ik dacht dat ik de enigste was die geen pannenkoeken kan bakken.
    Maar jij hebt daar dus ook moeite mee. Zou het dan aan de mix liggen?
    Ik heb het opgegeven, dat laat ik Bert nu doen. Die bakt heerlijke pannenkoeken.
    Zorg ik voor lekkere soep dat gaat mij beter af.
    En vandaag alweer een natte maandag heeft ook zijn voordelen,
    hoeft Peter geen gras te maaien. Maak d'r een mooie week van.
    Groetjes, Marlies

• 30 Mei 2016 - 16:27

Christel:

Zo zeg, waar is Hein? Misschien heeft hij niks meer te vertellen. Hahaha.......
    Nog steeds vooruitgang. Dat is toch eigenlijk ongelooflijk. Maar waar!!!
    Vandaag weer zo'n natte maandag. Wat ging het vanmorgen tekeer. Ik geloof dat het nu droog is. Och, regen hoort erbij. Goed voor de tuin. Scheelt weer sjouwen met de gieter.
    Op naar juni....de zomer is in zicht. Wat zal die brengen? Hopelijk een lekker temperatuurtje en wat zonneschijn. Daar genieten we allemaal van.

• 30 Mei 2016 - 20:24

Hein Oet Wieërt:

Hier is Hein, Christel!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Het was een zwaar weekend met afgelopen vrijdag Rowwen Hèze in Neer en gisteren de Fanclubdag bij Hertog Jan in Arcen en dus waren de knollen van Hein ook een beetje gaar. Ja de knollen en niet de ballen want dat zou wel heel pijnlijk en vervelend zijn en dan kwam er zeker geen reactie nu Haha Hahahahahahahaha hopelijk kan dit maar Hard lachen is zeker gezond. Ik was het verslag trouwens aan het lezen en er stond alleen de reactie van Marlies nog want ik kijk altijd eerst of er al gereageerd is voordat ik begin met te lezen maar ik zag tot mijn verrassing de reactie van jou, Christel er staan. Dus je hebt mij verslagen deze keer

Nu ben ik de draad helemaal kwijt en weet ik niet meer wat ik in mijn hoofd had om hier neer te zetten maar het was mij het weekje wel weer maar het was ook weer prachtig om te lezen. Er zit weer veel positiviteit in het verslag en het plezier staat niet alleen in maar ook tussen de regels en dat is zo fijn want het zijn niet alleen de grote maar ook de kleine dingen die het doen.
    Fijne week ondanks al hetgeen wat van boven komt

• 01 Juni 2016 - 07:33

Hanny:

hoi peter en marlies

heerlijk ,hoe het bij jullie gaat ,en dat jullie zo genieten,maar dat komt omdat jullie zo positief zijn .blijf genieten.

grtjes hanny