oktober 2013 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu oktober 2013 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

oktober 2013

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 Oktober 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

En het is nog steeds prachtig weer....
Zondagmiddag nadat ik het bericht had geplaatst zaten we samen koffie te drinken en al gauw kwam de reaktie van de mevrouw van zatertdagmiddag, ja die mevrouw was Truus vercoulen Truus van Piet. En zo hadden we een heleboel gespreksstof, waar die Truus en Piet woonden en van welke Vercoulenstak ze waren, maar we kwamen er samen niet helemaal uit, maar wel een uur over gepraat. Ja dat doet dus een reaktie, dan komt er zoveel gespreksstof los!!!
Maandag morgen tijdens het ontbijt kwam Robert binnen om koffie te drinken en die wist welke Vercoulenstak het was en waar ze woonden, en zo passeerden alle grashoekse Vercoulens de reveu... Ja superleuk!!!
Na het ontbijt gingen we samen naar de fysio in Baarlo. Peter moest op het bankje gaan zitten en Richard maakte de arm/hand los, ja dat ging heel goed, toen zei Richard dat Peter de handen in de "bidgreep"moest doen, Peter snapte het eerst niet, maar ik deed het voor, en was heel benieuwd.... want die oefening staat ook in zijn boekje, maar diat kon hij nog steeds niet en moet dan de handen in de klapgreep doen. Richard hielp een kelin beetje en ik zag Peter glunderen, he dit is nieuw en het gaat goed!! Doordat de handen in de bidgreep zijn is de symetrie van zijn lichaam veel beter en kan hij een heleboel nieuwe oefeningen doen voor zijn balans. ZO dat ging een potje supergoed.WAUW!! Ik kreeg kippenvel en tranen in mijn ogen en ik ben dan ook iedere week benieuwd wat Richard weer uit zijn hoge hoed tovert om Peter te stimuleren iets nieuws te doen. De loopoefeningen gingen ook al supergoed en ook de oefeningen aan het wandrek. ZO POSITIEF!! De arm/hand werden getapet en Richard adviseerde om een dikke stok of ronde buis in de hand te nemen als Peter bv voor de tv zit. Dan kan de hand niet in een spasme schieten. Helemaal vrolijk gaan we na een uur weer naar huis, en na het middagslaapje zijn we lekker in de tuin bezig. Tijdens het avondeten verteld Peter dat hij heel veel "kriebels" heeft in zijn rechterarm, ja is dit positief of negatief,... Heel positief zegt Peter, steeds meer gevoel!!De tape geeft heel veel reakties en prikkels!!
Dinsdagmorgen komt Steef met Pierke en Sien, Sien gaat al gauw naar boven voor haar slaapje en Peter wil met Pierke naar Binky de kleine shetland pony die hier in de wei staat. Binky brood gevoerd en toen naar de moestuin, Peter gaat naar binnen, Pierke en ik gaan stoepkrijten, we maken allemaal cirkels, zonnetjes, en dan lopen we van zonnetje naar zonnetje, Peter komt weer naar buiten, ja zegt Pierke, kijk Opa zo moet je lopen... en Pierke doet het voor... Zo denk ik bij mezelf, hoe krijg ik dit bedacht, wat een
superoefening voor Peter, grote passen maken, kleine passen maken... en dan gewoon bij ons op het erf met een stuk stoepkrijt getekent.WAUW SUPER!! En Peter doet precies wat Pierke zegt en dat klein manneke moedigt hem met heel veel enthousiasme aan.. Ja dat is KIPPENVEL!!!SUPER!!
Na het eten slapen Peter en Pierke weer samen in het grote bed en na de koffie gaan we weer lekker na buiten, grasmaaien, blaadjes harken en lekker buiten bezig zijn. s Avonds kwamen er mensen om een buffet te bespreken en let op ... Peter verzorgt de koffie en bedient de mensen!!!
Woensdagmorgen was er geen zwemmen en ook ik had min of meer een vrije dag, lekker van alles gedaan en Peter wilde op de hometrainer gaan toen ik Claudi aan de telefoon had, nee ze kwam niet, ze had geen auto en om met Joep en Mees te lopen was te ver, Mees was een beetje zeurderig.. en Joep..tja.. Zal Pap jullie komen halen... Oh dat zou leuk zijn!! Ik vroeg of Peter Claudi, Joep en Mees wilde halen... Tuurlijk, nu meteen. en weg was hij!!Joep kwam binnen met de laarsjes aan, en wilde die uit, ik vroeg of ik moest helpen, Nee, Opa doet dat!!En hij gaat zo op de grond voor Peter zitten en moest Peter hem de laarsjes uit doen!!SUPER!! Claudi wilde ook wel een hapje meeeten en dan moest Peter haar maar na het eten terugbrengen. Ja hoor geen enkel probleem voor Peter!! Ja dat autorijden gaat zo supergoed!KLASSE!!
s Avonds ging Peter met John zwemmen en Willemien en ik lopen op de Schatberg, en na afloop dronken we samen koffie op de Schatberg, het zwemmen had goed gegaan en er waren niet veel mensen in het zwembad geweest.
Donderdag met de taxi naar het afasiecentrum en ik ging naar Panningen voor de boodwschappen, lekker van alles gedaan en om kwart over 4 was Peter terug, natuur+lijk had hij weer heel veel te vertellen en oh wat gaat zijn spraak vooruit, hoeveel meer woorden hij zegt, hoe snel alles gaat!!Het is zo fijn dat het praten steeds makkelijker en beter gaat!!!
Vrijdagmorgen brachten Steef en Robert, Pierke en Sien, het is oppasdag, en Robert gaat een weekendje weg. Peter is bijna klaar in de douche en wordt er ontbeten. Sientje krijgt haar fruithapje, Pierke zit in de kinderstoel en Peter doet zijn arm-handoefeningen, ja lekker gezellig. We brengen Sien naar bed en dan gaan we eerst caketjes bakken en als die in de oven zitten, lekker naar buiten, Pierke is verbaast want waar zijn al onze zonnetjes gebleven..??? Ik leg Pierke uit dat het geregent heeft en dat daarom al onze zonnetjes zijn verdwenen, maar dat we met stoepkrijt weer nieuwe kunnen maken. Ja dat gaan we doen. We maken cirkels, grote, kleine, ver uitelkaar, dicht bij elkaar... Pierke gaat erin springen, ja dat moet Opa Peter ook doen, en Pierke doet het voor, maar helaas dat is nog een stapje te ver voor Peter, springen lukt niet, oh zegt Pierke, Opa dan mag jij ook wel lopen en dan doe ik springen!! Ja en dan schiet ik vol!!ZO MOOI!!!SCHITTEREND!! Om 11 uur gaan we naar binnen, de caketje kunnen versiert worden en Pierke en Opa doen dit samen, ieder een kwastje om te glazuur aan te brengen en vervolgens de andere bloemetjes en versierselen. Inmiddels is Sientje ook weer present en gaan Pierke en Opa puzzelen terwijl ik Sien de fles geef . Om half 1 komt ook Erik naar binnen en eten we samen, na het eten gaat eerst Sien naar bed en vervolgens Peter en Pierke kruipt weer lekker bij Opa en bed. Om half 3 is Sien weer present en krijgt na een half uurtje spelen een lekker groentehapje. Dan maak ik Pierke en Peter wakker, want Sientje moet haar flesje en dan heb ik liever dat de mannen beneden zijn. We willen net aan de koffie beginenen en Sientje aan haar flesje, komt er iemand die even iets met mij moet besprekn, poeh hoe gaan we dit nu aanpakken, Sientje in het wipstoeltje en dan kan Peter haar de fles geven..... Sientje lacht.. en het gaat supergoed!! Peter glundert, zie je wel hij is een goede oppas!! Nou.. zeg ik .... nu de luiers nog... en hij begint te lachen.. die zijn voor Oma!!!
Om 5 uur komen Annie en Frans Pierke en Sien halen en zit onze oppasdag erop. Maar wat een feest is dit. Ja een echte feestdag!!!
Zaterdagmorgen komt Wil om met Peter te zwemmen, ik vertel over de bidoefening en Wil besluit om deze oefening ook in het water te doen en dat ging supergoed!!!Het hele zwemmen had heel goed gegaan, kop erwtensoep en toen meosten Peter en ik nog even weg, alvast de rozen halen voor mijn verjaardag, samen naar Cox Lenders, onderweg zei Peter dat ik toch maar even alleen naar binnen moest gaan.. maar toen we er waren ging hij toch mee naar binnen, hij vond het geweldig, de eerste keer in een bloemnenwinkel, ik zag nog een paar mooie mandjes met hortensias erin.. okh koop maar zegt Peter, hij wilde wel alles kopen.... normaal is hij niet zo scheutig met kopen, maar vandaag... alles kon en mocht!! SUPER!! Na het middagslaapje kwamen Steef, Pierke en Sien en Claudi met Joep en Mees en deden we samen lasagna eten, ja en dat was me toch een potje gezellig, met zijn zessen aan tafel, Pierke en Joep tegenover elkaar, Joep is de snelle eter, en Pierke moet altijd kijken, ik zei tegen Pierke dat we snel aan tafel moesten anders had Joep alle lasagna op.... Oh nee zegt Pierke, Pierke wil ook eten... en ze aten toch...SUPER!! WAT EEN RIJKDOM, WAT EEN GELUK!!!

BLOEMEN ZIJN LANGS IEDERE WEG TE VINDEN
MAARNIET IEDEREEN WEET ER EEN KRANS VAN TE VLECHTEN

Veel liefs Marlies

• 06 Oktober 2013 - 18:46

Tooske:

hallo Luitjes.
    Het is iedere week weer een leuk verhaal, ik vergelijk het een beetje met Anne Wil, die ook iedere week in de libelle haar week beschrijft. Wat een rijkdom al die kleine koters bijna dagelijks om julie heen.En dan de dochters natuurlijk niet te vergeten.Ja, die Peter gaat goed vooruit, ik zie het morgen wel.Het kan ook niet anders, iemand die zoveel goede respons van ieder krijgt, zou gek zijn als dat geen goede uitwerking op alles heeft.

Peter ga zo door, ennne tot morgen. Groetjes van ons Ad en Tooske.

• 06 Oktober 2013 - 21:02

Wiel En Ria:

Hallo Marlies en Peter.

Wat een belevenis hebben jullie elke week, en dan weer elke week een verhaaltje van je ,wat een inspiratie.
    Eerst willen we je feliciteren met je verjaardag morgen .
    Knap wat jullie elke week weer samen doen .
    En ook nog steeds vooruitgang.
    Maar bij jullie zal de regel rust roest ook wel gelden en doorgaan.

Morgen een mooie dag en veel gezondheid en geluk !Maak er een mooie dag van. samen met peter en al die je lief zijn. groetjes

• 07 Oktober 2013 - 10:22

Hein Oet Wieërt:

Ook via dit medium: Van harte Marlies en geniet van deze weer bijzondere dag.

Wat ben ik weer geroerd door het lezen van dit verslag. De tranen sprongen al direct in mijn ogen en liepen even later over mijn wangen toen ik bij de opmerking over dat autorijden kwam. Ik dacht direct aan de vorige week en hoeveel inspiratie Peter mij heeft gegeven doordat hij ging autorijden. Waarschijnlijk had ik het nooit gedaan als Peter er niet was geweest. Nu mag ik ook autorijden en zo heb ik mijn steentje kunnen bijdragen bij het verhuizen door oa met een MB Sprinter te rijden naar Breda. Nu konden wij dat allemaal zelf doen. Heb mijn ex op mijn verjaardag afgelopen zaterdag gewezen op jullie site en haar weer opnieuw verteld hoeveel inspiratie ik haal uit de reisverslagen.
    Maak er een fijne week van.
    Dikke knuff extra vandaag

• 07 Oktober 2013 - 20:29

Tjeu:

Marlies, ik wens je van harte proficiat met je verjaardag vandaag.
    Maak er nog een leuke avond van!

Groetjes,
    Tjeu

• 08 Oktober 2013 - 09:43

Jaan:

Marlies,alsnog proficiat met je verjaardag en Peter ook met zijn steun en grote stimulator.Fijn om te zien dat het nog steeds vooruit gaat.Groetjes van een van de Vercoulens.Jaan

• 08 Oktober 2013 - 11:18

Christel:

Zo, ik ben weer bijgelezen. Ik had gisteren alle verhalen natuurlijk al gehoord. Maar het blijft leuk om alle perikelen in huize Nouwen te lezen.
    Inderdaad is Peters spraak heel erg vooruit gegaan. Mijn Peter en ik vonden, dat hij gisterenavond veel aan het woord is geweest. Zó hadden wij het nog niet meegemaakt. Super!

• 11 Oktober 2013 - 14:40

Truus:

Marlies nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maar ook Peter met zijn grote steun en toeverlaat.
    Wat een gesprekstof hebben jullie toch gehad over ons !!!
    Wij vinden het trouwens geweldig knap dat Peter zo goed auto rijdt, overal naar toe.
    En daardoor ook weer anderen heeft gemotiveerd om dit weer te gaan doen.
    Groetjes Piet en Truus Vercoulen.