KERMIS 2013 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu KERMIS 2013 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

KERMIS 2013

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Augustus 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja ja een beetje later als normaal, maar het was en is nogal druk hier!!!
Vorige week maandag ging Peter alleen naar de fysio in Baarlo. Op zijn oude schoenen, de nieuwe schoenen kregen we niet aan, de voet was in de kramp en als het dan 2x mislukt is, gaan ze niet aan. Dan maar op de oude schoenen naar Baarlo, maar je ziet dan meteen dat het lopen een stuk minder gaat. Frappant is dat in Frankrijk in de ontspannen sfeer de schoenen steeds goed aangingen en nu zat er een beetje druk achter en dan mislukt het, tja zit tussen de oren!! Bij de fysio hadden ze veel aan de arm gewerkt dus toch nog heel goed.
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien, en die gingen om 1 uur weer naar huis, Peter ging rusten en om half 4 haalden we Pierke op om naar Joeps verjaardag te gaan. Steef kwam wat later met Sien, Ja ja het kleine manneke is 2 jaar geworden. Het was heel erg gezellig op Joeps verjaardagsfeestje en het leek net een grote speeltuin. Een grote glijbaan, schommels de wipkip, een springkussen en grote zandbak... Wat een feest!! De barbecue ging aan en het werd steeds gezelliger, de familie met de kleintjes ging naar huis en dan geeft Peter normaal aan dat hij ook wel naar huis wil... maar nee hoor hij wilde best nog wel een poosje blijven.... en zo gingen wij als laatste naar huis!!!
Woensdag had ik vlees en moest mandjes maken en een bbq verzorgen, beetje druk... Peter moest gaan zwemmen, en hij ging Wil ophalen want het was te fris om hier te zwemmen en de auto van Wil was een beetje brak, geen enkel probleem. Het ging allemaal supergoed en zelfs de schoenen gingen makkelijk aan na het zwemmen.
s Avonds ging ik nog lopen met Willemien en Annemarie, ja dat was ook al een hele poos geleden, maar lekker gelopen en vooral lekker bijgepraat!!
Donderdagmorgen op tijd op want Ruud kwam om aan het halletje te werken en er de verwarmingsbuizen moesten worden ingeslepen, Peter en ik gingen boodschappen doen en toen we terugkwamen waren Ruus en Robert zover klaar.. Ik had het erg druk met bbq en ook moest alles nog gepoetst worden, want overal lag stof en in de tuin moest ook nog vanalles gebeuren.
Na het middagslaapje ging ik buiten werken en Peter ging grasmaaien. Eerst kwam Robert vragen of ik effe kon helpen, hij had de lichten aan laten staan van de jeep en nu moest ik met onze auto erbij gaan staan en dan met de accuklemmen starten... na een kwartietje lukte het. Oke verder met schoffelen... hoorde ik Peter roepen... Komme Komme. Ja wacht maar effe, ik ben bezig. KOMMMEEE!! Oef er zal wel wat zijn, toch maar naar Peter toe gaan...Stond hij met de grasmaaier scheef, tussen de bomen en rommel, tegen de schrikdraad van de wei aan en hij kon niet meer van de maaier af!!! Ik werd me toch een potje boos!!! Want wat moet hij daar tussen die bomen er staat amper een spriet gras, er liggen keien, het is er superongelijk, resten van boomstronken!!! KWAAD KWAAD KWAAD!! Ja ik moest hem helpen van de grasmaaier af te komen, maar dat ging toch echt niet gemakkelijk, de grasmaaier ging niet voor of achteruit, en stond helemaal scheef op een bult. Maar uiteindelijk lukte het en was Peter van de maaier af, tja en toen moest hij over het ongelijke lopen, hij jammerde en piepte, maar nu had ik toch echt geen medelijden met hem, eigen schuld, hij had hier niets te zoeken. Maar toch maar verder geholpen totdat hij op het verharde erf was en met de stok naar binnen gelopen, hij had niets meer te missen die dag!! Tja en toen moest de maaier nog op het harde komen, alleen lukte mij dat ook niet, maar gelukkig kwam er een vrachtwagen voer met een nederlands spekende chauffeur en die heeft geholpen om de maaier weer op het verhade te krijgen. He he!!
Vrijdagmorgen kwam Steef Sien brengen, dan kon zij boodschappen gaan doen, Pierke wilde ook graag bij Opa en Oma blijven, ja gezellig en toen kwam Claudi met Joep en Mees, nog spullen terugbrengen, Pierke rende naar buiten en pakte Joep aan het handje en zo liepen ze samen naar de loods, Peter ook mee naar buiten, Piepers uitdoen, bloemkool snijden, boontjes plukken. Ja het werd een supergezellige morgen!!!
s Middag nog een bbq uitgeleverd en s avonds kwamen Huub en Hannie nog even op de koffie.
Zaterdagmorgen ging Peter zwemmen met Wil en moest Peter Wil weer ophalen en ook terugbrengen. Het zwemmen had goed gegaan, alleen ging nu de rechterschoen niet aan en kwam hij op zijn sok naar huis. Hij stond te toeteren voor de keukenraam en ik moest hem in de auto de rechterschoen aandoen, ja gelukkig dat ging en kon hij weer lopen.
Lonneke kwam uit Haarlem om hier kermis te vieren en was het zatertdags al een hele drukte. Peter en ik gingen op tijd naar bed, want de rest van de dagen zouden de kleintjes om beurten blijven slapen....
Zondagmorgen alles klaarmaken, een bbq wegbrengen wat Peter met Lonneke deed en ontertussen maakte ik de lunch klaar, Robert kwam even binnen, maar die had al heel goed kermis gevierd... Peter vindt het heerlijk om de verhalen te horen... en lacht als hij de kleine oogjes ziet...
Buiten alles klaargemaakt om de familie te ontvangen en om half 4 kwamen Charlotte en Alex met Georgie, Toos en Ad, Fien en Theo, Joost en Manu met Liene, Claudi met Joep en Mees, en Steef en Robert met Pierke en Sien, gelukkig konden we de koffie met vlaai buiten eten, even een kleine regenbui en naar binnen gevlucht, maar tegen 6 uur was het prachtig weer en konden we de barbeque aanmaken. Het was echt supergezellig, lekker buiten in de tuin rondom het zwembad. Peter was supergoed in zijn spraak en alles was heerlijk. We genoten met volle teugen!!KLASSE!! Om 8 uur gingen er een aantal naar de kermis en om 9 uur was verder iedereen naar huis, de mannen hadden buiten bijna alles opgeruimd en de afwasmachine draaide, dus hoefde ik niet heel veel meer te doen. Sien lag al lekker te slapen, en Pierke ja die wilde nog niet naar bed.... Nog eventjes teletubbies kijken met Opa en nog wat verhaaltjes... en om 10 uur was het helemaal rustig.. Wij ook op tijd naar bed, maar ik kon niet slapen, het was zo gezellig geweest.. eigenlijk lag ik te genieten, Lonneke was naar de kermis maar ja die zou wel heel laat thuiskomen... kwart over twee begon Pierke te huilen... even kijken... ja hij wilde bij Ope en Oma in bed, maar hij was klaar wakker.. en was maar steeds aan het vertellen en dan hoorde hij de regen, hoor je dat oma... wat is dat... Lonneke kwam thuis en Pierke sliep nog niet... tot wel bijna 5 uur..... en om half 8 was Sien wakker en wilde zij een fles, dus stond oma weer op.....de rest sliep nu als een roos.... Ik ging naar beneden met Sientje en had een heel gezellig uurtje.. het kleine meisje deed niets als lachen en was heel tevreden... Tegen 9 uur was de rest ook uit bed, allemaal een beetje brak, alleen Pierke had het hoogste woord..... Steef en Robert kwamen Pierke en Sien halen, en Peter en ik brachten de laatste bbq weg, buurvrouw kwam de spullen terugbrengen, opruimen pfffffff en toen was er effe rust..... Claudi smste of we zin hadden om mee te gaan naar de Kermis...pfffff... Och zegt Lonneke, effe douchen...omkleden er hop weer gaan, deden jullie vroeger ook... Ja dat zullen we dan maar doen.. en zo stonden we om 5 uur op de kermis, heel erg gezellig, her werd al snel druk, maar we hadden met Claudi en Johan afgesproken dat wij bij hun zouden babysitten.. maar ook dat was heel gezellig, Mees de fles geven, spelen met Joep, chippies eten.... en om half 11 waren Johan en Claudi al weer thuis, met een gebakken kermisvis!! Lekker smullen en toen naar huis en slapen, slapen, slapen!! Ja het was weer SUPER!!!

HET WARE ONTDEKKEN
IS NIET HET VINDEN VAN NIEUW LAND
MAAR HET OUDE LAND
BEKIJKEN MET NIEUWE OGEN

Veel liefs Marlies

• 13 Augustus 2013 - 21:42

Babette:

OOOhhh wat gezellig allemaal, wat jammer dat ik er niet bij was. Ik moet alles misssennnnn.

Groetjes

• 14 Augustus 2013 - 10:08

Christel:

Hoe hou je het vol?? Wat een week. Kleine downs en grote ups!
    Die eigenwijze Peter kan dus echt nog niet alleen naar Rusland. Nee jongetje, je hebt Marlies nog heel hard nodig. En zij is er ook altijd voor jou en voor de kinderen en kleinkinderen. De spil van de familie Nouwen. Dat geeft natuurlijk ook weer heel veel energie. Maar af en toe ook eens aan jezelf denken, mag best.
    Blijf genieten van de zomer.

• 14 Augustus 2013 - 11:48

Ans Lehane:

Nou, nou, het was weer een enorme drukke week in de Grashoek. Wel een hele gezellige week natuurlijk.
    Marlies, ik ben het helemaal met de bovenstaande reactie eens, denk ook aan jezelf.
    Ik reageer niet al te vaak, maar kijk elke week uit naar je verslag en ben zo blij dat Peter nog steeds vooruitgang maakt. Klasse. Peter was wel een beetje stout geweest met de maaier, maar ik denk dat hij een les geleerd heeft!
    Ik geniet ook van de verhalen over de kleintjes, ze geven jullie zoveel plezier. Blijf genieten.
    Groetjes

• 14 Augustus 2013 - 13:56

Hein Oet Wieërt:

Pfffffffffffffff is wat ik na het lezen denk. Hoe hou je dat vol, Marlies. Speciaal voor Peter de volgende opmerkingen: Geduld is een schone zaak !! en je hoeft niet alle gras voor je voeten weg te maaien !!
    Maak er een fijne week van.

PS Hier is het vandaag 14 aug 6 jaar geleden dat ik in het ziekenhuis kwam. Er zijn hier dus sinds 5 aug veel herinneringen door mijn hoofd gegaan en ja dat leidt ook nog steeds tot frustraties hoewel er ook positieve gevolgen zijn van dat herseninfarct.

• 14 Augustus 2013 - 22:19

Charlotte:

Wat was het gezellig he.
    Grappig dat pierke niet kon slapen want Georgie was ook niet in slaap te krijgen!
    Net iets teveel smarties gegeten denk ik :)
    Maar we hebben genoten, dankjewel!