Hoenderlo - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Hoenderlo - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Hoenderlo

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 September 2011 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Dinsdag stond er geen therapie op het programma, en het weer was ook niet zo denderend, dus werd er op de home trainer geoefend, proberen de conditie op te bouwen en dat gaat ook steeds beter. s Avonds ging ik lopen met Annemarie en was het heerlijk uitwaaien en bijpraten. Nieuwe energie opdoen!!
Woensdag was het mijn vleesdag en oppasdag voor Pierke. Gelukkig kan Peter hierin veel betekenen, door met Pierke te spelen en hem een poosje bezig houden zodat ik kan doorwerken en dat ging woensdag heel goed.s Middags kwam Wil om met Peter te zwemmen. We hebben hier de verwarming en de pomp van het zwembad uitgezet. Ja, vrij vroeg, maar het weer is zo onvoorspelbaar dat we nu hebben besloten om voortaan weer naar de Schatberg te gaan. Op de Schatberg was het woensdagmiddag vrij druk geweest, maar ondanks dat heel goed gegaan!!
Donderdagmorgen naar de fysio in de Kronenberg, Peter reed er naar toe en vervolgens ging ik even boodschappen doen in Sevenum. Toen ik terugkwam waren ze nog net bezig en Jos moest gelijk vertellen dat Peter weer zo vooruit was gegaan. Ja super!! s Middags wilden we nog even naar Claudi want we hadden Joep al de hele week niet gezien, ja daar wilde Peter ook naar toe, en nu was kleine Joep heel goed wakker en keek hij ons bewust aan met hele mooie oogjes. Peter was er diep van onder de indruk. Ja zo mooi!!!Hierna gingen we nog even naar Willemien wat afgeven en een kop koffie drinken. Ja en toen reden we naar huis en bedacht ik dat we zomaar van het ene naar het andere adres waren gereden en dat dit supergoed ging!! (Was een jaar geleden ondenkbaar)
s Avonds het koffer inpakken want vrijdag gingen we naar Hoenderlo.
Vrijdagmorgen op tijd op en eerst douchen, de auto inruimen en naar Ijselsteijn naar Ria en Wiel. Daar een kop koffie gedronken en toen op pad naar Arnhem, naar het openlucht museum. Donderdagavond maakte Peter zich zorgen hoe het moest in het openlucht museum. Ja de rolstoel mee, ja en dan zien we wel hoe het gaat, hoe lang houd hij het vol....
Tegen half 12 waren we er, en er stonden ook speciale rolstoelen met dikke luchtbanden, we besloten om zo n rolstoel mee te nemen en niet onze eigen. Het was er nogal eens ongelijk en met deze rolstoel ging het een stuk makkelijker. Tenminste dat denk ik, want ik heb niet hoeven duwen, dat deed Wiel. Het was een lang gekoesterde wens van mij om eens naar het openlucht museum te gaan, maar het was er nog steeds niet van gekomen. Ik heb dus genoten, heerlijk terug in de tijd, en Peter vond het ook prachtig. Statige boerderijen, prachtige huisjes en plaggenhutten, maar ook winkeltjes, met ouderwets snoepgoed en poffertjes. Het weer werkte heel goed mee, niet te koud niet te warm en geen regen!! Tegen 4 uur merkten we dat Peter toch wel wat moe begon te worden en besloten we om naar het hotal in Hoenderlo te gaan. Ria had dit allemaal geregeld, en we wisten allemaal niet waar we terecht zouden komen. Maar het was schitterend!! Het was een soort park met overal verspreid hotelkamers, we hadden 2 kamers naast elkaar op de begane grond. Supergrote kamer met een hele grote badkamer. Peter ging even een uurtje slapen en ik lekker in bad. We hadden afgesproken om 18.30 uur te gaan eten in het restaurant van het park. In een prachtige serre zaten we heerlijk te eten en te genieten...Zo dat hadden we echt niet kunnen bedenken voor dat geld!!!Super!!Wiel en ik gingen even naar buiten voor een sigaretje en Ria en Peter hadden een heel gesprek over Rusland. Na het eten nog even in de Pub, maar toen ging het lampje toch uit bij Peter. Hij naar bed en ik nog gezellig bij Ria en Wiel op de kamer zitten kletsen en kijken wat we zaterdag nog gingen doen...
Na een heerlijke nachtrust volgde er een zalig ontbijtbuffet, ja dat is het ultieme vakantie gevoel!! Na het uitchecken gingen we richting Apeldoorn, daar het een en ander bekeken en toen besloten we om via Vianen terug te rijden. En zo zaten we onverwacht bij het Theehuis van Gert en Nonnie koffie te drinken. Ja super leuk!! Na een goed uur reden we weer verder en waren we om 16.00 uur in Ijselsteijn, daar nog een kop koffie gedronken en toen met de eigen auto naar huis. Ria en Wiel het was heel bijzonder en super gezellig!!!Dank je wel!!
Ja dit zijn de dingen waar we onze energie uit moeten halen, even een dag en een nacht weg, even gewoon gewoon zijn!!!
Want tussen de bedrijven door valt het echt niet altijd mee, en moet ik vaak een traantje wegpinken van verdriet en machteloosheid!!! En nu was er beetje de angst van thuiskomen, of er niet weer was ingebroken.... Nee er was geen ongewenst bezoek geweest, alles was nog keurig in orde!!
Peter had de hele dag niet geslapen en ik dacht dat hij dan wel na het avondeten in slaap zou vallen, nee hoor!! Ja hij was wel moe, maar niet meer als op dagen waar hij wel s middags geslapen heeft...
en hadden we nog een hele lange(vermoeiende) discussie over Rusland!!
En vanmorgen werd ik begroet met een grote glimlach en twee armen om heen van Peter!!!

ALS JE DE TOP BEREIKT HEBT
BEGINT DE KLIM PAS ECHT
EEN OPRECHTE GLIMLACH
KAN DIEPE WONDEN HELEN

Veel liefs Marlies

• 11 September 2011 - 17:52

Annemarie:

Gewoon even weer eens op de site kijken; nou ja gewoon?

Ja, gewoon, gewoon !

Geen reis te ver, gewoon doen.
    Geen berg te hoog, gewoon doen.

We gaan gewoon verder, het komt gewoon goed.

En dat Rusland verhaal zal er ooit moeten komen. Hoe??
    Och gewoon!!

Annemarie

• 11 September 2011 - 19:32

Thea En Jan:

SUPER ,Goed gedaan ga zo naar DOOOOOOOOOR.
    groetjes thea

• 12 September 2011 - 10:01

Loes:

Wat fijn dat jullie zo`n leuk weekend hadden,zo leuk om te lezen, ieder week en dat Rusland,och ja het is ook een bewijs van beter worden bij Peter.
    heel veel groetjes en blijf genieten want je weet wat de chinezen zeggen,je hoeft niet bang te zijn om langzaam te gaan,maar wel om stil te staan.

• 12 September 2011 - 10:09

Christel:

Marlies, het is gewoon beangstigend om te lezen hoe goed het gaat met jullie. Het is jullie van harte gegund hoor. De top is nog niet in zicht, dat is wel duidelijk. Maar de klim naar boven verloopt voorspoedig. Houden zo. Geniet van de "mooie plekken" die je onderweg tegenkomt.

• 12 September 2011 - 10:37

Hein Oet Wieërt:

Heerlijk om weer te lezen. Dat was dus weer genieten met hoofdletters. Dat heb ik en alle andere aanwezigen zaterdag ook gedaan bij het Stilteconcert van Rowwen Hèze. Heel, heel apart en ja er was nog een verrassing toen wij bij de auto kwamen. Er was een schitterend vuurwerk te zien. Geweldig dit onweer en ja heel indrukwekkend om te zien. Dan besef je dat wij mensen toch maar klein zijn.
    Fijne week