DROOG EN HEET...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu DROOG EN HEET...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

DROOG EN HEET......

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Augustus 2018 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,


Maandagavond deden we niet zo heel veel meer, maar warempel al 3 reacties op mijn bericht.... en eentje moest ik toch kort even op reageren en inderdaad Niek toen we door Sas van Gent reden moest ik ook de hele tijd aan Fieke denken toen ze bij ons in de klas kwam in 3 Atheneum en wat me altijd bi is gebleven dat ze al zo goed frans sprak, en oh wat hadden we toen een zorgeloze tijd, beetje studeren en de rest genieten en in de zomer het nummer van Ivan Heijle, hey scoon wijveke…. Heerlijk jeugdsentiment !!! Sas van Gent leek me dus ook heel romantisch... maar toen we er door reden was het een behoorlijke dooie boel, geen terrasje open op zondagmorgen, niks te beleven !! Maar verder hadden we een super weekend in Zeeuws Vlaanderen daar kunnen we dus nog echt een poosje op teren.
Dinsdagmorgen werden Pierke en Sien al op tijd gebracht want het was oppasdag. Peter wilde graag nog wat rustig aan doen en zo ging ik alleen met Pierke en Sien naar de moestuin, WAUW wat een grote courgettes, Sien kon hem bijna niet dragen met 2 handjes. We gingen hem opa Peter laten kijken en natuurlijk op de weegschaal leggen... 2,6 kilo woog hij. We gingen weer terug naar de tuin om boontjes te plukken en koorraap te snijden en welgeteld weer 3 aardbeitjes. Samen het eten klaargemaakt en een beetje lang getafeld samen met Robert
Ik was nog niet klaar met opruimen toen Peters zusje al kwam samen met Anne om te zwemmen. Ze gingen al maar vast bij het zwembad zitten, ik ruimde snel alles op, Peter naar bed en toen ook lekker bij het zwembad gezeten. Pierke, Sien en Anne zaten de hele middag in het water, zelf het ijsje werd op de trap van het zwembad opgegeten. Om 15.30 uur haalde ik Peter uit bed en die kwam er ook nog gezellig bij zitten. Maar pff wat was het warm en s avonds kwam Wim nog om Peter te behandelen en dat ging supergoed, de arm en pols waren een stuk soepeler en nog maar heel af en toe was er pijn de pols, misschien toch een ontsteking of zoiets geweest. Nu ik dit schrijf realiseer ik me dat Peter ook de rest van de week geen enkele keer heeft gezegd dat de pols pijn deed en de oefeningen iedere morgen op bed gaan ook probleemloos. POSITIEF !!!
Woensdagmorgen waren we weer een beetje op tijd op want ik ging er van uit dat John kwam om met Peter te gaan zwemmen, mar die kwam dus niet … effe gebeld, Oh John dacht dat Wil iets met ons had afgesproken.... nee... dus Wil even gebeld en die dacht dat we vrijdag zouden zwemmen maar dan waren wij er niet, dus... kwam Wil meteen om met Peter te gaan zwemmen op de Schatberg. Ik maakte snel soep klaar en ruimde nog he een en ander op en vooral buiten sproeien.. Net voor 12.00 uur waren Peter en Wil terug en ondanks dat het er erg druk was geweest waren de oefeningen heel goed gegaan en met name de knieoefeningen. Na de middag deed ik nog snel een paar boodschappen en s avonds ging ik lopen met Willemien op de Schatberg, ja het was bloedheet en daarom deden we een korter rondje en ietsje langer koffie drinken. oen ik terugkwam wilde Peter graag buiten zitten en daar koffie drinken, ook prima en hij vermaakt zich uitstekend met de doos Trekkerboekjes die we van Willy hadden gekregen. Ja ja daar kan hij nog een poosje mee vooruit !! Terwijl Peter buiten zat ging het koffer weer inpakken want we gingen nog een nachtje naar Hoofddorp.
Donderdagmorgen waren we op tijd wakker en goed uitgerust , alles weer in de auto en net na 9.15uur vertrokken we richting Hoofddorp, het was helemaal niet druk op de weg en bij Eindhoven geen files... Precies om 10.00 uur reden we afslag Vught voorbij... dus op het einde van het jaar hebben we nog maar 50 minuten reistijd nodig om Zoe te zien!!! Bij Vinkeveen gaan altijd van de autobaan af en rijden we binnendoor, wat op viel was dat het hier nog behoorlijk groen was en de gewassen er ook nog redelijk goed bij stonden. Om 11.15 reden we de straat van Lonneke in... de eerste keer meteen goed... ja nu het bijna de laatste keer is weten we de weg.
Lonneke stond al klaar met Zoe op de arm en was het natuurlijk lekker knuffelen, koffie gedronken met Zoe gespeeld, geluncht en de fotos van het nieuwe huis bekeken. Ziet er allemaal prachtig uit. Na de lunch gingen we naar het Bastion Hotel en daar werden we weer hartelijk welkom geheten, helaas was de kamer nog niet helemaal klaar en werd ons een kop koffie aangeboden, en om 14.30 uur konden we op een heerlijk koele kamer, Peter sliep direct als een roosje en ik deed ook effe een heerlijk tukje... Om 16.30 uur gingen we weer naar Lonneke en daar had Zoe ook haar middagslaapje uit en was het een en al vrolijkheid, met de blokken gespeeld en torens gebouwd, liedjes gezongen en Peter genoot. Ja hij speelde met Zoe en Lonneke en ik maakte de salades voor het eten. Toen Jaap thuis kwam werd Zoe gauw genoeg naar bed gebracht en werd de bbq aangemaakt, het vlees erop en gingen Lonneke en ik effe frietjes halen voor erbij. Heerlijk gegeten en vooral heel erg gezellig zitten de kletsen over Jaaps nieuwe baan en de as verhuizing naar Brabant . Super gezellig maar om 21.30 was bij Peter het kaarsje helemaal op en gingen we naar het hotel, Peter gelijk naar bed en ik ging nog even een sigaretje roken op het terras.... tja en dan hee even dat verdrietige... want overal zaten stelletjes... en ik ik was alleen !! Maar gelukkig duurt dat verdrietige maar heel even, en kan ik het volgende moment intens gelukkig zijn om wat we nog allemaal SAMEN mogen beleven, want dat had ook al heel anders kunnen zijn !!!
Heerlijk geslapen in de koele kamer en goed uitgerust werden we vrijdagmorgen wakker. Het ontbijt was tot 10.00 uur en dat was in het verleden mar tot 9.00 uur en dan was het altijd toch een beetje haasten, maar nu liepen we op ons gemakkie naar de ontbijtzaal en genoten we van een heerlijk ontbijt. Maar eerlijk is eerlijk bij de B en B vorige week was het beter !!! Maar ook hier hadden we weer aanspraak met iemand van de bediening, het was een pools meisje en zij was er nog niet zo lang, het vrouwtje wat er anders was had nu vakantie. Na het ontbijt de koffer weer inpakken en klaar voor de terugreis. We gingen niet meer naar Lonneke want die was werken en terwijl we naar huis reden besloten we om de afslag Vianen te nemen en kijken of Gert en Nonnie thuis waren. Ja hoor die waren thuis en zaten lekker in de schaduw naar de Lek te kijken. Een uurtje bijgepraat, lekker koffie gedronken en toen de reis weer verder. Robert appte hoe laat we ongeveer thuis waren, want hij moest nog wat in de stal doen en Pierke en Sien wilden graag zwemmen. Nu hadden we bij Eindhoven wel wat files maar om 14.30 uur waren we toch weer thuis. Broodje gegeten, Peter naar bed en ik zwemmen met Pierke en Sien, tja het is tenslotte vakantie. Heerlijk afgekoeld, wat ten klaargemaakt en s avonds nog alles water gegeven buiten.... want het is gortdroog !!! En later op de avond zaten we nog lekker buiten waar een verfrissend windje waaide.
Zaterdagmorgen moest ik nog even fruit halen en bij de boerenbond uierzalf, maar verder ook niet zo heel veel. Na de middag kwamen Steef en Robert met Pierke en Sien en werd er weer gezwommen. De grote parasol op het gras en was het best wel lekker zitten en genieten. Pierke en Sien duiken geleerd en Sien nu alleen met een zwemvestje aan. Sien begint na de vakantie met de zwemlessen maar als je ziet hoe vrij ze nu al in het water is en hoe ze het zwembad over zwemt. Prachtig om te zien. Om 17.00 uur was alles weer naar huis en ruimde ik het laatste op. De sproeiers weer aan en s avonds deden we niets meer, ja even buiten gezeten maar het waaide u wel erg hard en zo gingen we op tijd naar bed en was het boven lekker koel. Ja zelfs deze warmte went en slapen wij er goed bij, nog heel fijn samen in bed gepraat en dat het nu heel goed gaat met alles, dat we SAMEN van zoveel dingen nog genieten, dat Peter in een week een kleine 1000 km heeft gereden en daar toch wel een beetje moe van was.... maar 1000 km... dat reden we ook naar Orange in Frankrijk en dan waren we ook moe.... Oh ja zegt Peter dan dat was ook heel ver.... ja en toen waren we ook moe... Maar ik voelde me intens gelukkig, dat we SAMEN van deze mooie week zo genoten hebben en dat we daar nog lekker lang over kunnen praten en stiekempjes maken we weer nieuwe plannen... in september misschien naar de Achterhoek en richting Drenthe… Groningen... .. SAMEN !!!



GEDULD HEEFT DE KRACHT
OM JOUW LEVEN
IN DE ZOETSTE VREUGDE TE VERANDEREN



Veel liefs Marlies

  • 05 Augustus 2018 - 16:55

    Hein Oet Wieërt:

    Heerlijk de belevenissen en het pufgehalte valt mij reuze mee Alleen dat laatste stuk zorgde hier voor een bui Nee, geen regenbui maar een flinke huilbui maar daar zit ook veel emotie bij omdat het vandaag 11 jaar geleden is dat ik mijn herseninfarct heb gehad. Blijft waarschijnlijk toch nog een tijdje doorwerken omdat ik uiteindelijk pas op 14 aug in het ziekenhuis ben gekomen.
    Ik wens jullie een pracht week en hopelijk ook wat malse regenbuien toe en hopelijk zijn het dan geen hoos- en/of plensbuien

  • 05 Augustus 2018 - 18:18

    Christel:

    Super dat er nu weer plannen zijn om samen op stap te gaan. En dat zwembad van jullie, is deze zomer wel echt goud waard! Wat een plezier in en om het water. Hou je hoofd koel en blijf genieten. Wie doet je wat?

  • 05 Augustus 2018 - 23:16

    Ans Lehane:

    Dat was weer een gezellige week. Leuk even een dag naar Lonneke, dat kan allemaal nu jullie vakantie hebben en jullie houden een leuke band met kleine Zoe. Wat geniet iedereen veel van het zwembad dit jaar, prachtig.
    Fijne week, ik geloof dat de temperatuur wat aangenamer gaat worden, die hitte is zo vermoeiend. De zomer van 2018 vergeten we nooit meer!!!

  • 07 Augustus 2018 - 16:37

    Brigitta:

    Wat heerlijk die uitstapjes. En geweldig toch dat jullie op de terugweg spontane bezoekjes brengen. Lang leve alle mogelijkheden van de mobiele telefoontjes. Al worden die smartphones ook wel eens vervloekt.
    Ik las dat sommige mensen wat problemen hadden om op dit blog te komen. Ook ik had deze link ondergebracht bij de Bladwijzers (op de ipad). Andere mensen misschien als Favoriet op de computer.
    Je krijgt dan een melding over mogelijk onveilig.
    Ik heb deze oude 'link' verwijderd.
    Heb bij Safari (ipad) maar kan ook bij Google in de balk getypt: 'peter nouwen waar ben jij nu' en kwam toen op dit blog.
    Vervolgens heb ik 'm opnieuw als Bladwijzer (ipad) opgeslagen. Ik denk dat opslaan bij Favorieten ook weer lukt.
    Misschien een oplossing voor andere mensen?
    Ik blijf ook in de vakantie toch een beetje ‘begeleider van de tabletgroep ;)
    Hein, ik realiseer mij door het lezen van jouw reactie maar ook door verhalen van andere mensen met NAH hoe belangrijk en emotioneel de dag waarop je het infarct kreeg is en blijft. De dag die je leven op de kop zette. Ik heb o.a. door mijn werk op het afasiecentrum groot respect gekregen voor alle mensen met NAH maar ook voor alle naasten. Dat wilde ik toch ook een keer zeggen.
    Familie Nouwen, geniet verder met volle teugen, maar hou ook een beetje de Zuid-Europese manier van leven in gedachten. Ik voel me daar wel bij.
    Hartelijke groeten.


  • 10 Augustus 2018 - 17:19

    Truus:

    Hallo Marlies en Peter.
    Iedere week kijk ik wat er in huize Nouwen is gebeurt.
    Net een boek waar je met spanning weer het volgende hoofdstuk wilt lezen.
    Wat blijven jullie toch steeds positief ook als het minder goed gaat.
    Marlies petje af hoe je het allemaal doet.
    En goed van Peter dat hij overal naar toe kan rijden.
    Groetjes Truus Vercoulen.

  • 12 Augustus 2018 - 18:34

    Niek Van Hoof:

    Hoi,
    Ik ben net terug van een weekje Drenthe en wat is het daar mooi. Heerlijk gekampeerd onder hele hoge dennenbomen en genoten van een afwisselend plattelandslandschap. Een aanrader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 833
Totaal aantal bezoekers 690395

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: