SPANNENDE DAGEN..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu SPANNENDE DAGEN..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

SPANNENDE DAGEN.....

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Juli 2018 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen kwam Steef om de boekhouding te doen en ik deed allerlei klusjes, Peter wilde wel een keer extra op de hometrainer en dat ging goed. Ik belde nog een poosje met Peter D van de renteswap. Ze hebben heel veel extra werk om alles exact uit te zoeken en de rechters verlangen ook allemaal exacte feiten van alle 7 de gedupeerden van onze claim. De advocaat had het er erg druk mee. Maar verwachting was dat het nu over 2 weken naar het hof zou kunnen. Ach ja hier trekken we maar 7 jaar voor uit.
S Middags hadden we een dubbele afspraak gepland bij de fysio. Het is tegenwoordig nog maar 25 minuten per consult en daar kun je bar weinig in doen en zeker als de arm/hand erg vast zit en Richard die eerst los moet maken, dan zijn er al 20 minuten om. Nu hadden we er dus eentje op mijn naam gepland en die moeten we dan wel zelf betalen, geeft een beetje dubbel gevoel in dit alles, want van de revalidatiearts mag Peter 2x per week fysio, maar Fysio Baarlo wil/kan/mag die niet meer aaneensluitend doen, wel 2 x per week op verschillende dagen, maar daar schieten we niet zoveel mee op, dus doen we het maar zo, maar eigenlijk mag dat ook weer niet. Nou we betalen het toch zelf… maar Baarlo is een plus praktijk en dan mag zelfs dat ook niet. Maar in 50 minuten kun je zoveel meer doen en dan is er ook nog een paar minuten tijd om iets te bepraten. Maar Richard vertelde dat er nog meer veranderingen op komst waren en dat fysio Baarlo waarschijnlijk vanaf januari helemaal geen clienten meer mag behandelen ten gevolge van een CVA, dus zullen we naar een andere fysiopraktijk moeten gaan kijken. Pffff…. Het is zo krom allemaal!!!! Maar gelukkig ging deze fysio wel heel goed en gingen we toch met een goed gevoel naar huis.WE besloten om anders terug te rijden en eens langs de Odahoeve in Kessel te rijden. Daar is een zorgboerderij en camping, wauw dat zag er allemaal erg netjes uit, en gaan we snel bij Toos en Ad op de koffie.
Thuis was er nog veel werk aan de winkel, alle planten water geven want het is gortdroog!!! En s avonds lekker voetbal gekeken, ja ja Peter is het aan het volgen!!
Dinsdagmorgen weer van alles uitgezocht en om 11.00 uur had Peter een afspraak bij de kapper, ja natuurlijk kon hij hier alleen naar toe, prima toch!! Ik zorgde dat ik op tijd het eten klaar had en gelijk na het eten reden we samen naar Deurne het vlees ophalen. Pffff daar had ik lang werk en Peter was moe geworden van het wachten, maar goed dat Anneke kwam helpen en zo waren we toch nog redelijk op tijd klaar. Ron de taxi chauffeur belde en vroeg of wij toch woensdag naar Maastricht moesten en of ik wel de taxi had geregeld. Jazekers, dat had ik gedaan. Nou we stonden niet op de nieuwe lijst, het taxibedrijf in Helenaveen is overgenomen door taxi Hebben, inclusief alle chauffeurs en alle ritten. Nou dan maar weer bellen, nee hoor Peter stond er niet in, nou dan moest er een noodrit gemaakt worden, enne voor volgende week woensdag … nee die stond er ook niet in…. Och hier word je toch zo doodmoe van, overal achteraan rennen en bellen en gelukkig dat Ron oplettend was, anders hadden we hier woensdagmorgen mooi gestaan. Tussen de bedrijven door kwamen de mensen hun vlees ophalen en om 19.00 uur kwam Wim om Peter te behandelen en dat ging supergoed en had Wim de arm /hand weer helemaal los. Ja die Wim heeft superhandjes!!!
Na een zeer onrustige nacht waar we allebei niet veel sliepen waren we woensdagmorgen op tijd op. We stikten allebei van de zenuwen alhoewel eter dat ten stelligste ontkende, maar hij moest zo vaak naar de wc en drentelde maar op en neer. Vanaf 9.30 uur mocht hij niets meer eten en moest vanaf 11.30 uur een liter water drinken. Net voor 12.00 uur was Ron er en konden we naar Maastricht voor de PetCT scan. We waren ruim op tijd in Maastricht en bij de ingang kwamen we al gelijk Wilma van kamer 1 tegen. Effe mee staan te kletsen en wellicht dat we volgende week even op nivo 4 komen om de uitslag te vertellen. Naar de liften en naar beeldvorming A voor de scan. We moesten even wachten en toen kwam een aardige dame Peter ophalen, natuurlijk mocht ik even mee en een beetje helpen. Peter moest eerst 45 minuten heel stil blijven liggen zodat de contrastvloeistof erin kon lopen en daarna duur het nog een klein uurtje voor het maken van de scan. Ik ging met Ron koffie drinken en een poosje buiten wandelen en zo tegen 15.15 uur moest ik me weer melden . Ik ging nog even een broodje halen voor Peter en toen kwam ik Mieke de vrijwilligster tegen van de ontmoetingsruimte. Natuurlijk ook weer even een praatje gemaakt en het een en ander verteld en dat we elkaar wellicht de volgende week weer zien.
Om 15.30 uur was Peter klaar en moesten we nog wachten totdat ze doorgaven dat alle scans gelukt waren en in de computer zaten. En zo konden we tegen 16.00 uur weer naar huis gaan. Tjnoge wat was dat allemaal vermoeiend… ik viel bijna in slaap in de taxi. Steef was nog net bij ons, die had met Pierke, Sien en Dorrie gezwommen en stonden op het punt om naar huis te gaan. Wel was het water een beetje toebel geweest, wellicht te weinig chloor. Even nog gepraat en toen moest ik aan het eten beginnen en om 19.00 uur ging ik lopen met Wilemien en Annemarie, even lekker op de frisse lucht. Peter had eigenlijk nergens last va en hij kon ook goed alleen blijven, dus ging ik ook met een gerust hart. En het was ook allemaal goed gegaan. En toen moest ik de planten nog allemaal water geven en chloor n het zwembad doen.
Donderdagmorgen deed ik de boodschappen, terwijl Peter thuis bleef, hij moest nog wat kranten lezen. Ik moest nog naar de boerenbond Chloor halen, want ja als er iedere dag gezwommen wordt hebben we ook meer chloor nodig. Nog een paar winkels en de supermarkt… boodschappen opruimen eten klaarmaken en s middags kwam Steef zwemmen met Pierke Sien en Suze en even later kwam Janine met Jurrejan en Willem. We pompten de nieuwe bootjes op en oh wat hadden ze een plezier en ook nog een hele grote witte zwaan die Sien gewonnen had. Heerlijk was en het water was perfect, als er maar genoeg chloor in zit . Ik zat nog met de kinderen in het zwembad, Steef en Janine waren aan het opruimen toen heel onverwachts Wim en Els op bezoek kwamen. Ook heel emotioneel en samen hebben we wel 2 uur bij het zwembad gezeten. We wilden er al zo vaak naar toe, maar steeds uitgesteld, en nu kwamen zij dus naar ons en dat vonden Peter en ik heel erg fijn. En zo mooi hoe Peter en Wim samen communiceerden. Prachtig om te zien !!!
Vrijdagmorgen stond er zwemmen met Wil op het programma, en kwam Wil Peter om 10.00 uur halen. Ik maaide snel een stukje gras, maar veel kwam er niet vanaf, nee het gras groeit amper met die droogte, maar nu zag het er toch weer netjes uit bij het zwembad. Claudi bracht Niene, en om 11.45 uur waren Peter en Wil weer terug. Niene wilde ook wel aspergesoep en wilde die wel zelf eten en uiteindelijk had ze toch zelf haar kommetje leeg gegeten. Wil ging naar huis en wij aten met Niene samen de rest. En oh wat hebben we gelachen en na het eten kroop Niene bij Peter op schoot om samen nog boekjes te lezen. Dribbel is de favoriet. Ik bracht Peter en Niene naar bed en ruimde alles op en zette vervolgens alles klaar bij het zwembad want om 15.30 uur kwam Claudi zwemmen met Joep en vriendinnetje Lobke. Nou die twee hadden nog geen tijd om wat te drinken of te snoepen. Constant in het water. Peter zit dan bij het zwembad te genieten van dit alles. Ik ging met Niene in het water en die kraaide van plezier. Ja NIene is de grootste waterrat tot nu toe, nog effe afwachten wat Zoe van dit alles vind, want die is nog niet in het grote zwembad geweest.
Zaterdagmorgen deden we een beetje van alles wat en smiddags kwam Peters zusje Roos met kleinkind Anne om te zwemmen en Claudi kwam met Joep en Mees op de fiets en later kwam Johan met Niene. Weer heerlijk gezwommen en Joep, Mees en Niene bleven hier eten en slapen. Ik had verteld dat er ook lampjes in het zwembad waren en die zou ik na het eten aan maken, maar helaas de lampjes deden het niet, tja en de lampjes op het terras deden het ook al een paar weken niet, nou daar moest Papa Johan dan maar even naar kijken. Tegen 19.30 uur waren we weer binnen en toen zei Joep, oma mogen wij zo naar bed, ja ze tolden alledrie van de slaap en bracht ik ze naar boven. Nog geen 10 minuten later was ik weer beneden, Peter snapte er niets van. Had ik ze echt all drie al in bed liggen…. En sliepen ze al. Hoefde ik maar een verhaaltje van Hompeltje en Pompeltje te vertellen… ja echt ze sliepen al !!
Maar….. vanmorgen om 6.00 uur was de eerste al wakker….oma ik heb de slaap uit….. oei toch maar even naar bed nog, nee bij opa en oma in bed, even later nummer 2 en nog voor 7.00 uur riep Niene … Oma OOOOOmmmaaaaa, is klaar …. uit !!! Dus zaten we vanmorgen al om 8.00 uur aan het ontbijt met 3 uitgeslapen kleinkinderen en om 9.00 uur al buiten met de tractortjes, stepjes en grasmaaiertjes. Al op tijd waren Claudi en Johan er, en natuurlijk keek papa Johan even naar de stroom en binnen een minuut was het euvel geklaard, nieuwe zekering erin en alle lampjes deden het weer !!!
Ja en dan komen er nu nog een paar spannende dagen…. Maandag een uitslag van de bank…. Maar daar stel ik me nog niet zoveel van voor en dan woensdag om 11.30 uur afspraak bij dr Jansen in Maastricht… ja dat is het spannendste van alles. Wat is er de afgelopen drie maanden gebeurd in het lijf van Peter… de buitenkant ziet er supergoed uit, hij voelt zich heel goed, het gaat goed. Laten we er maar van ui t gaan ALLES KOMT GOED !!!

AAN HET EINDE VAN TUNNEL
IS HET ALTIJD LICHT

Veel liefs Marlies

• 01 Juli 2018 - 17:36

Christel:

Wat weer een druk, uitgelaten, waterplezierig week verslag. Het is weer even een spannende week inderdaad. We denken aan jullie! Geniet nog maar van het zomerweer. Hopelijk wordt het voor de kids ook een geweldige zomervakantie. Maar eerst nog een paar dagen puffen in de klas.

• 02 Juli 2018 - 10:29

Hein Oet Wieërt:

Splash, splash, splash Spetter, spetter de spet. Bommetje, bommetje, water, water, water wat een pret daar fijn dat gespetter maar helaas zit er ook een mindere kant aan. Het is echt kurk en kurkdroog. Dat is minder en de vooruitzichten zijn wat betreft regen ook niet direct goed. Begint erg op 1976 te lijken toen was het ook zo droog. Ik wens jullie een heel fijne week en heel veel sterkte met de zenuwen