WATEROVERLAST....... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu WATEROVERLAST....... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

WATEROVERLAST.......

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Juni 2018 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagmiddag appte Claudi of we kwamen bbq-en, nou is Peter niet zo van de bbq dus zei ik dat Claudi had geappt of we kwamen eten. Eerst mopperde hij wat, ze moesten maar hier komen, maar ik vind het wel lekker om eens ergens anders aan te schuiven en hier bbq-en…. nee. Dus geen Peter toch maar mee en zaten we heerlijk buiten en was het heel gezellig en wat zei hij toen we naar huis gingen, ja dat was toch wel lekker he en dan zo lekker buiten eten !!
Maandagmorgen kwam Steef om de boekhouding te doen en ik had nog wat overleg met de accountant en de advocaat en s middags kon ik al mijn bevindingen en schrijfsels naar de advocaat doormailen. We liepen nog een poosje buiten en ging Peter ook lekker buiten zitten. De nieuwe stoelen zijn ook meer gebruikt als de picknicktafel de afgelopen 3 jaar. Wat een aanwinst !!
S Middags moesten we naar de fysio en dat ging weer heel goed, Richard vertelde dat hij nog weer contact had gehad met het bedrijf dat de kniebrace maakt en hier wordt verder over nagedacht. Ja het is wel nodig dat er een ondersteuning bij het rechterbeen komt. En s avonds werkte ik nog een poosje in de moestuin. De boontjes verplant, want ik had de verkeerde gepoot, het waren stokbonen en die moeten bij de bonenpalen staan…..
Dinsdagmorgen was ik druk in de weer met het eten klaarmaken, verse andijvie uit de tuin en tomatensoep uit de diepvries. Om 12.00 uur gingen we Pierke, Joep, Sien en Mees uit school halen en wat hadden ze al direct een plezier, ja opa was erbij en wat had oma gemaakt… een soort spinaziestamppot maar dan anders !!! We maakten een andere tafelindeling en daar waren ze het allemaal mee eens, ieder een kommetje tomatensoep en voordat ik aan tafel zat hadden Pierke en Sien de soep al op, oh wat is die lekker mogen we nog een kommetje. Tuurlijk. Hierna zette ik de andijviestamppot en gehaktballen op tafel, ah dat zag er ook lekker uit, en allemaal smulden ze, dat vonden ze alle vier erg lekker !! Nou mooi gescoord dus !! Maar het was ook nog eens supergezellig en er werd veel gelachen. Ik bracht de kinderen weer naar school en Peter ging naar boven voor zijn middagslaapje. Om 15.15 uur ging ik ze weer halen en het was de vraag of Mees ook mee naar ons ging, hij twijfelde steeds, hij wilde eigenlijk met Kyara afspreken, maar dat lukte niet en uiteindelijk ging hij toch met Claudi naar huis en nam ik Pierke, Joep en Sien mee naar ons. Peter zat ons al buiten op te wachten en gingen wij ook buiten zitten en speelden we een spelletje de betoverde doolhof, ja dat vonden ze alle drie heel erg leuk en toen we klaar waren gingen we eens kijken of de kersen rijp waren. Ja ze konden er met het kleine trapje bij en weer heel veel plezier. Claudi kwam Joep ophalen en Pierke en Sien bleven nog hier en speelden nog met de tractors buiten totdat Steef kwam en we samen aten. Ook weer heel erg gezellig en toen was het zomaar 19.00 uur en kwam Wim om Peter te behandelen, en dat ging ook al heel goed. Pierke en Sien wilden nog even kijken hoe Peter op de hometrainer ging, ja dat was interessant!! En s avonds deden we eigenlijk niets meer. De schotel van de televisie deed het niet erg goed en hadden we alleen maar Nederland 1 en wat duitse zenders. Toch maar weer voor bellen want dit werkt niet echt goed. Overdag hebben we dan redelijk wat zenders maar s avonds is het drie keer niks.
Woensdag was het erg warm en was ik s morgens druk bezig, want na de middag zouden ze allemaal komen zwemmen. Ik was eventjes in de moestuin toen de telefoon ging, meneer Bank aan de lijn, oh en dan gaan mijn haren al rechtop staan. Beetje raar gesprek, ja en als we de jaarrekening klaar hadden wilde hij die graag met ons bespreken. Ik zei dat hij die al minstens 2 weken had… oh dan keek hij dat even na… oh ja inderdaad nou dan wilde hij een afspraak maken… ik zei dat ik voorlopig geen tijd had en dat hij in september nog maar eens moest bellen. Oh wat ben ik dan om te schieten, het was zon raar gesprek !! Even ben ik dan helemaal van het padje, maar gelukkig kwam Claudi al om 13.30 uur en legde Niene bij ons in bed om te slapen en samen met Joep en Mees maakten we het zwembad open, prachtig lag het erbij en terwijl Joep en Mees in het water waren kletste ik gezellig met Claudi. Ja we moesten er eigenlijk nog een paar bootjes bij hebben, nou die bestelde Claudi even op internet en zouden donderdag bezorgd worden. Steef kwam met Pierke en Sien en bracht Dian met Vince mee. Wat zaten we prachtig op het gras en inmiddels waren Peter en Niene ook weer present en genoten we van dit alles. Om 17.30 uur was iedereen weer naar huis, alles opgeruimd een boterham gesmeerd en om 18.45 uur kwam Annemarie mij ophalen en gingen we lekker lopen op de Schatberg. Heerlijk mijn hart gelucht over meneer Bank en nog even AloeVera zalf opgehaald bij Annemarie en toen we thuis kwamen zat Peter niet buiten. Nee hij was net naar binnen gegaan, maar hij had wel een uur gekletst met iemand…. Met wie dan en ik noemde allerlei namen… nee was een man, een man van voer, dus ik noemde weer van alles op, nee nee van de Bela. De man kwam voermonsters halen en die had Peter hem gegeven, ja hij wist waar ze stonden en hij had een praatje gemaakt. SUPER !! Maar de televisie deed niet heel veel meer, moest ik toch echt wel voor bellen….
Dus donderdagmorgen eerst maar Winkelmolen gebeld dat ze de schotel moesten komen verplaatsen, zodat we weer beeld zouden hebben, ja ze wisten niet of het donderdag zou lukken maar dan in ieder geval wel vrijdag. De taxi kwam Peter halen voor het afasiecentrum en ik ging de boodschappen doen. Anneke was er om te helpen en die begon boven met stofzuigen. Tussen de middag moest ik Joep en Mees halen en was ik alleen met hun. Ik had voor poffertjes gezorgd en dat ging erin als zoete koek en om 13.00 bracht ik ze weer naar school. Snel nog even de betalingen gedaan en net voor 14.00 kwam Peter thuis, Ron was de chauffeur en ik dacht dat Peter wel heel moe zou zijn….. Nee zei Peter voor het eerst sinds maanden niet zo moe en Ron vertelde dat Peter zo alert was geweest inde taxi en dat ze samen heel goed hadden gepraat. Oh SUPER!!!
Maar hij ging toch wel even naar boven voor een klein middagslaapje en ging naar de moestuin om nu de goede boontjes te poten op de goede plek. Ik was bijna klaar toen Lonneke belde, effe gepraat maar Zoe wilde haar flesje en zou Lonneke even later weer terugbellen. De bestelde bootjes werden afgeleverd en ik werkte het laatste af in de moestuin en ging naar binnen . Ik was net binnen toen Lonneke belde en nog geen minuut later schrok ik en keek naar buiten, nou het leek wel of er een luik werd opengetrokken… regen regen regen !! Het hele erf stond in no time blank, het leek een groot meer, je kon er zo met de nieuwe bootjes over heen varen. Maar het was beangstigend, ik hoorde overal water kletteren en na drie kwartier was het voorbij en zat er 20 mm in de regenmeter. Gelukkig geen alarm en het leek allemaal toch goed te zijn gegaan. Peter uit bed gehaald en we wilden televisie kijken…helaas nu geen enkele zender meer !! En de verwarming tikte ook al zo raar, dus nog maar eens naar achteren gelopen en alles geïnspecteerd. De verwarming stond gewoon laag en ik kon niets vinden. Dan maar wat lezen en vertellen. En s avonds hadden we een duitse zender die het deed. Maar geen nederlands nieuws en geen nieuwsuur of actualiteiten programma. Nou dan maar douchen en op tijd naar bed. Na een paar minuten zei Peter dat het water wel heel koud stond… oeps maar helaas er was geen warm water en stond de verwarmingsketel met boiler op storing. Gelukkig dat het binnen best nog wel warm was en werd er verder koud gedoucht.
Vrijdagmorgen keek Robert eerst naar de ketel, maar die kreeg het probleem niet opgelost en werd de monteur gebeld. Ja ze zouden in de loop van de dag komen, de televisieman belde… ze zouden in de loop van de middag komen. Maar om 9.30 uur kwam de verzekeringsman om alle verzekeringen nog eens na te kijken. Het was een nieuwe contactpersoon en moest er ook van alles verteld worden. Robert was erbij en samen bekeken we de polissen. Alles was prima verzekerd en op orde en Robert ging weer aan het werk. Peter en ik zaten nog even met de verzekeringsman na te praten en vertelde ik hoe slecht Peter er een jaar geleden aan toe was. Dat ik toen aan het denken was over welke muziek er in de kerk moest komen en hoe het allemaal verder moest gaan. Peter was zo ziek…. Hij at en dronk niet meer en dat op 25 maart Lonneke en Jaap kwamen met een groot boeket bloemen.. ja maar er viel toch niets te vieren… jawel we zouden weer opa en oma worden… bij Lonneke en Jaap kwam een babietje, en Peter zo ziek als hij was rechtop ging zitten en heel zachtjes zei…. Maar dit babietje wil ik ook nog zien…. En terwijl ik dit nu vertelde begon Peter te snikken en te snikken, heel emotioneel en bij mij rolden de tranen ook… ja snikte Peter en dit babietje is nu al 7 maanden en die lacht en lacht. Ze is zo lief !!! En toen werd het even heel stil…. Maar we zijn er nog steeds en we vechten door en gelukkig gaat het heel goed nu !!! terwijl de verzekeringsman er nog was kwam Claudi eventjes met Niene en Peter was weer helemaal opgefleurd, ja want Niene is ook al zijn oogappeltje, hij heeft eigenlijk 6 oogappeltjes!!! Net voor 12.00 uur kwam de verwarmingsmonteur en die was zo klaar, ja waterschade in de verwarmingsketel, het dak had gelekt en nu was er water in de ketel gelopen, tja kon ik opgeven aan de verzekering!!! Dus nu wel wat kapot van de wateroverlast, Hein !!! Maar hier kon ik niets aan doen !!! Nieuwe computer erin en een kwartier later hadden we weer warm water !! Na de middag kwamen ze van Winkelmolen om de schotel de verplaatsen en voila om 15.30 uur toen Peter weer beneden was hadden we weer alle zenders 100%. Ik vroeg of Peter mee ging asperges en plantjes halen, nee hij was toch een beetje moe en wilde graag even RTL Z nieuws kijken, hij liep een paar dagen achter. Dus ging ik even alleen en nog even bij Claudi wat ophalen en toen ik terugkwam zat Peter lekker buiten te wachten. Ik zei dat ik eerst even de plantjes ging poten en ja hoor 5 minuten later kwam hij uit zichzelf naar de moestuin gelopen en maar vertellen wat er allemaal stond en wat we de volgende al allemaal kunnen eten. SUPER !! En s avonds keken we weergewoon televisie, dat wil zeggen Peter kijkt televisie en ik zit te puzzelen en te luisteren en was er een mooi programma op over vroeger, over de mijnen en de arbeid vroeger.
Zaterdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien om kersen te plukken, want Pierke ging kersen verkopen, Robert hielp met de lange ladder en al gauw hadden ze een emmer vol. Samen maakten we er zakjes van 250 gram van, ja dat vonden ze leuk, op de weegschaal en dan precies 250 gram, Peter kwam er bij zitten in de keuken en genoot, ja en dan voor 50 cent per zakje verkopen. Wil kwam om met Peter te gaan zwemmen en die kocht meteen 2 zakjes kersen. Peter moest er hartelijk om lachen. Ik ging nog gauw even aan het werk en zorgde dat de soep warm was toen ze terugkwamen. Dat was later als gewoonlijk maar ze waren ook een uur later vertrokken en nu was het wel veel druk geweest, maar toch hadden ze alle oefeningen goed kunnen doen.
Na het middagslaapje zaten we lekker buiten en praatten we weer over vakantie en een paar daagjes weg. Ik besloot om gelijk Marina te bellen en te kijken of het uitkwam een weekend in juli, heel gezellig effe geklets en ja hoor de 2 opties die ik had konden allebei. Nou dan Conad bellen en kijken of we dan ook een middag/avond bij hun terecht konden en ja hoor dat kon ook . Conrad zou navaag doen bij de bed en breakfast bij hun in het dorp en dan van vrijdag tot zondag. Ook weer even gezellig gepraat en toen ik opgehangen had zei Peter waarom blijven we niet 3 nachtjes, gewoon de hele zondag ook nog en dan maandagmorgen terug…… oh heerlijk dat zon voorstel van Peter komt, ja en dan gaan we daar samen ook nog wat rondtoeren…. Ja wij mogen toch ook op vakantie… En dat zegt Peter…. HEERLIJK SUPER !! Dus nu maar even kijken wat we gaan boeken, maar we gaan en we hebben er heel veel zin in !! SAMEN weer op pad , wie had dat gedacht !!!! ALLES KOMT GOED !!!

VERTROUWEN
IS DE VOGEL DIE ZINGT
ALS DE DAGERAAD NOG DONKER IS

Veel liefs Marlies

• 10 Juni 2018 - 20:35

Christel:

Wat een heerlijk begin van de week. Alles loopt naar wens. In elk geval nu weer. Het is heerlijk weer. De nieuwe stoelen maken je blij. De kleinkinderen eten, spelen en zwemmen heerlijk bij opa en oma. En díé genieten hier met volle teugen van. De tv doet het weer. Er zit vakantie in de lucht. Al met al heel goed om je zegeningen te tellen! Ga zo door.

• 11 Juni 2018 - 09:46

Hein Oet Wieërt:

Ik hield mijn hart alweer vast toen ik die titel zag en helaas was er deze keer ook wat schade. Dat is minder. Ik ben steeds verbaasd als ik lees dat er hoosbuien zijn geweest maar ja die zijn vaak ook zeer plaatselijk. Hier zijn we er tot nog toe goed vanaf gekomen. Nog geen echte plens- of hoosbui gezien.
    Het zwembad, de kinderen, kleinkinderen, de tuin,andere zaken en eindelijk ook weer televisie Meer dan genoeg om weer een heerlijk verslag over te schrijven en voor mij om te lezen
    Ik wens jullie weer een fijne week