OVERSTROMING !!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu OVERSTROMING !!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

OVERSTROMING !!!

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Juni 2018 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Zondagmiddag kwam eerst Steef met Pierke en Sien en even later kwamen Claudi, Johan, Joep, Mees en Niene om even lekker te zwemmen. Ik ging ook in het water samen met Niene en die vond dat heerlijk. We dronken koffie bij het zwembad, maar al gauw waren er donkere wolken en begon het even hard te regenen en maakten we het zwembad weer dicht en gingen we naar binnen. Steef ging met de kinderen naar huis en de rest bleef hier en haalden we chinees. Toen het even droog was gingen ook Claudi en Johan met de kinderen op de fiets naar huis. Coen belde, ja ze wilden even langskomen maar Peter was toch wel heel erg moe en het leek me niet zon goed idee. Ik belde nog wel een uur met Coen en ondertussen had ik de waterslang in het zwembad gelegd om bij te vullen. Af en toe liep ik naar binnen om te kijken wat Peter aan het doen was, ja die doezelde in zijn stoel en op een gegeven moment bleef ik toch maar binnen en maakte de koffie klaar. S Avonds nog gedoucht en een beetje op tijd naar bed.
Pliep Pliep…. 6.45 uur wie zal er al op de vroege morgen een appje sturen… effe kijken. Appje van Robert…. Ik denk dat het zwembad wel vol is !!!! Nou ik was zo uit bed en naar buiten…. Alles stond blank bij het zwembad !!! Vergeten de kraan dicht te zetten!! Nou dat is me nog nooit gebeurt, want meestal hang ik de slang zo in het zwembad dat ik hem hoor lopen, maar doordat ik aan het bellen was kon ik er geen knoop in maken en hoorde ik dus niet het water lopen…. Nou het gras en de planten hadden voldoende water gehad en samen met Robert pompte ik wat water uit het zwembad zodat het net onder de rand kwam te staan en gelukkig niets kapot !! Peter moest er toch wel om lachen , jaja als je ouder wordt vergeet je wel eens wat !! Peter verder verzorgt en ontbijten, oefeningen doen en ik belde naar de apotheek of het toch wel mogelijk was om weer de medicijnen van de oude merknaam te krijgen. Ik legde nogmaals de situatie uit en inderdaad ik mocht de oude weer komen halen en dan een pilletje half door doen. Ik vroeg of ik foute medicijnen die nog in de verzegelde verpakking zaten kon inleveren. Ja dat kon maar werden allemaal vernietigd !!! Hoezo de gezondheidszorg duurder !! Peter maakte zijn oefeningen af en ik moest naar de kapper en toen ik klaar was belde de boekhouder, ik hield het kort en zou hem terug bellen. Thuis gekomen gelijk de boekhouder gebeld en die had de berekening zo ongeveer klaar welke schade we hadden geleden op de renteopslagen. Alleen moesten ze er nog een verliespercentage opzetten en dat werd in overleg besproken welk rente op rente percentage we gingen gebruiken. Na de middag besloot ik om eerst het pleidooi af te schrijven, want dat was zo goed als klaar er moest alleen nog een slotstuk geschreven worden en daar was ik dus met een kwartier mee klaar. 11 A- 4 tjes vol geschreven en dan nog 22 producties erbij… maar nu moest alles nog in de computer verwerkt worden… tja en schrijven kan ik goed maar om er dan nog pdf bestanden of iets dergelijks van te maken. Nee dat is aan mij niet besteed. Maar ik had nog een paar dagen de tijd, want eerst moest nog het exacte schadebedrag van de accountant komen.
Het was heel warm en om 15.15 uur kwam Johan met Joep, Mees en Niene en zou ik met de kinderen zwemmen en Johan de nieuwe kraan in de keuken maken. Robert kwam met Pierke en Sien en inmiddels was Peter ook opgestaan en dronken we koffie bij het zwembad. Heel gezellig en wat hadden ze allemaal een plezier. Niene constant de vlindertjes om , en als ze uit het water was zat ze lekker bij Peter op schoot. De kinderen vroegen waarom het zwembad zo vol was….. tja oma was een beetje dom geweest en ze moesten er erg om lachen. Johan maakte ook nog 2 thermostaat kranen op de verwarming en om 18.00 was de klus geklaard en ook weer alles bij het zwembad opgeruimd. Joep had thuis gelijk tegen Claudi moeten vertellen dat oma een beetje dom was geweest… En s avonds zaten we best nog wel lang buiten op de stoep. Ja een heerlijk zitje maar er moesten wel nog nieuwe stoelen komen, want steeds met de stoelen op en neer vanuit het zwembad lopen…. Tja dan moeten we maar een keer naar Craenenbroek in Budel, maar ja dat is ook een heel eind…
Dinsdagmorgen was het ook al prachtig weer en Peter ging lekker buiten zitten, krantje erbij, ja ja wanneer gaan we stoelen halen…. Tijdens het eten pakte ik de iPad erbij, een beetje googelen , nee dat was niks, nee en dat ook niet, maar daar had ik het gevonden bij Wehkamp, vandaag besteld morgen in huis. Ja dat doen we hoeven we er niet voor weg, gratis thuisbezorgd en niet te duur. Geregeld, ik vond het best wel knap van mezelf dat het gelukt was. Na het eten gingen we samen naar Deurne het vlees halen en Anneke kwam helpen. He Anneke is heel goed met de computer en heeft eindexamen gedaan en nu wat tijd over, dus ik vroeg haar of zij voor mij alles van het pleidooi op de computer kon zetten en dat ik dat dan via de mail naar de advocaat kon sturen. Oh ja dat kon ze wel, dat was niet zo moeilijk, maar wel veel werk om dat alles ingescand moest worden en we spraken af dat ze dat donderdagmorgen zou komen doen.
S Avonds kwam Wim nog om Peter te behandelen en weer vond Wim dat de kracht in de hand was verbeterd. We blijven erin geloven!!!
Woensdagmorgen zat ik er een beetje doorheen. We moesten naar de fysio, de stoelen zouden bezorgd worden en de televisieman zou komen omdat de schotel het niet goed deed. Het beeld viel steeds weg. Er weer zag ik twee nieuwe blaren bij Peter op de linkerarm, eentje op dezelfde plaats en een nieuwe , verdorie waar had hij die weer opgelopen en hoe kan dit toch… Om 10.15 uur moesten we bij de fysio zijn en dat ging deze keer heel goed, Richard was heel positief en hij had de informatie over de kniebrace en dat proces in gang gezet. Weer een nieuwe oefening erbij. Het selectief bewegen van de romp en dat moet ik dan nu thuis gaan oefenen met Peter, wat heel aardig lukt. Robert appte dat de televisieman er al was en toen wij thuis kwamen had deze man al een nieuwe kop op de schotel gezet en het probleem opgelost. Ik ging nog snel effe alleen naar de apotheek om de medicijnen op te halen, maar daar was het heel druk en duurde het dus lang voor dat ik terug was. Gauw wat te eten gemaakt en nog wat opgeruimd en tussen 11.00 en 15.00 uur zouden ze de stoelen brengen. Ja hoor 14.30 uur werden er 4 bouwpakketten afgeleverd… Uh ik had toch stoelen besteld. Ja zeker mevrouw, die kunt U daar van maken. GRRRRR. Ik baalde !! Maar goed er maar aan gaan beginnen en warempel een kleine drie kwartier later had ik de eerste stoel in elkaar gezet. Peter wakker gemaakt en hij kwam buien zitten om koffie te drinken op de nieuwe stoel. Tja als we het nu eens samen gingen doen… hij vasthouden en ik de schroeven erin draaien… en oh wat waren we om 17.00 uur trots op elkaar. Dat hadden we toch maar mooi samen gedaan. En wat vonden we ze mooi. Pasten precies bij het nieuwe boerenbont tafellaken en s avonds zaten we weerheerlijk buiten. Het mooie is dat Peter nu ook zelf nar buiten loopt en er gaat zitten. Eerder stond er de picknicktafel, maar die zat niet lekker en naar het zwembad te lopen vind Peter te ver om er even te gaan zitten en nu kan hij zo vlak bij de deur gaan zitten en het hele erf overzien. SUPER!!!
Donderdagmorgen kwam Anneke om alles in te scannen en ik ging de boodschappen doen, het weer was helemaal bagger, regen regen regen… maar gelukkig geen hoosbui hier en geen schade. Om 13.00 had Anneke alles ingescand en kon ik alvast een proefmail verzenden naar Annemarie. Yep dat lukte. Later op de middag klaarde het weer op en ging ik met Annemarie lopen op de Schatberg. Heerlijk gelopen en lekker buiten koffie gedronken en toen we terugkwamen zat Peter ook lekker buiten, ja hij had wel een uur buiten gezeten.
Vrijdagmorgen kwam Wil om met Peter te gaan zwemmen en ik ging aan de poets met Anneke, ook weer van alles weggegooid en uitgesorteerd. Tjonge jonge wat kun je toch veel verzamelen en bewaren… Ik maakte de soep warm en tegen half twaalf waren eter en Wil terug, het eerste half uur hadden ze lekker geoefend maar toen waren er 3 bussen schoolkinderen gekomen en was het dus heel erg druk geweest in het zwembad. Het was ook drukkend warm weer en je werd er gewoon moe van, Peter klaagde ook dat hij zo moe was, maar volgens mij was dat iedereen en we besloten om dan ook niet heel veel meer te doen. Ik zei tegen Peter dat ik ook op vakantie wilde…. Ja dat wilde hij ook wel… ja naar Zeeuws Vlaanderen en dan naar Willy en Marina en naar Coenraad en Marga… ja en dan waren er nog meer Zeeuwen…. Maar die kende ik niet. Ja ik moest maar gauw gaan bellen en een datum afspraken en dan een paar dagen in een hotel….. Zo leuk dat Peter dan ook initiatief toont !!! Ik moest nog een partij bbq vlees klaar maken en moest dat zaterdag uitleveren op de Grashoek Lonneke belde nog een poosje en s avonds deden we ook al niet heel veel meer. Wel was er nog een mailtje van de accountant met het exacte schadebedrag… en oeps dat was nog hoger als ik gedacht had!!!
Zaterdagmorgen kwam Steef eventjes met Pierke en Sien en moest ik toch nog van alles doen want s middags kwam neef Gustav met Siegrun op visite en zouden Piet en Maria ook komen. In 2014 zijn we samen met Piet en Maria bij neef Gustav in Zuid Duitsland geweest en hebben daar hele fijne dagen gehad met een bezoek aan de Fendt fabrieken. Ja heel veel lol hebben we daar gehad. Neef Gustav is ieder jaar een week in de buurt van Venlo en komt dan altijd ook bij ons op bezoek, ik denk al wel 25 jaar , maar vorig jaar was Petr nog heel ziek en toen zijn ze maar even geweest, maar nu had ik gezegd dat ik voor het avondeten zou zorgen en had een grote ketel aspergessoep gemaakt. Gustav en Siegrun waren er al om half 3 en dronken we lekker kaffee mit Kuchen en later wilde Peter naar buiten naar de loods met Gustav. Neef Gustav wordt volgend jaar al 80 maar is een hele kwieke man en hij interesseert zich erg voor de revalidatie van Peter. Zo nam hij Peter ook in de arm en ging er mee lopen. Ja SUPER. Ik ging naar binnen om de tafel de dekken en de soep warm te maken, inmiddels waren Piet en Maria ook gearriveerd en die hadden de toetjes bij zich. Siegrun en Gustav genoten hiervan Lekker gegeten, ook broodjes beenham en na het eten was Peter effe heel moe en ging in zijn stoel liggen en wij gingen een poosje buiten zitten. Gustav en Siegrun namen afscheid en als we zin hadden moesten we toch maar weer naar Marktoberdorf komen,. Daar waren ze ook een mooi nieuw hotel aan het bouwen…. Inmiddels waren we weer naar binnen gegaan en kwam Peter er weer bij zitten in de keuken en hadden we nog een superfijne avond, wel met heel veel informatie, weer gespreksstof voor een hele week!!! En vanmorgen was het lekker rustig, lekker rustig genieten en samen nog veel nagepraat, want dat praten dat zit wel snor bij Peter, dat gaat steeds beter. SUPER!!!!

DOE ALLES WAT BINNEN JE MACHT LIGT
EN NEEM DE REST ZOALS HET GEBEURT

Veel liefs Marlies

• 04 Juni 2018 - 11:18

Loes:

Gezellige week daar in Grashoek en wat een geluk is dat zwembad nu met dat veranderde weer hier in Holland.Enne de slang vergeten,welkom bij de club ha ha .
    Knap dat stoelenverhaal en dan samen zo`n klus klaren ,helemaal geweldig.Hopelijk wordt het weer een positief en gezellige week in de" Graashook"Doe iedereen veel groetjes ook van Marius.

• 04 Juni 2018 - 12:38

Hein Oet Wieërt:

Ik schrok toen ik de titel zag en gelukkig ging het niet over een hoosbui of nog erger hoosbuien die schade hadden toegebracht. Het ging gelukkig over een dame die wat vergeten was maar wat wel een overstroming had gegeven maar dat kan iedereen overkomen. Je wordt stiekem ouder, Marlies. Ik heb ook soms last van die vergeetachtigheid maar ik heb in tegenstelling tot jou een goed moesje namelijk mijn beroerte Hahaha Hahahaha Ik kan er ook wel de humor van inzien als ik iets vergeet. Pfff het was het verslag wel en wat was het weer fijn om al die belevenissen van de afgelopen week te lezen. Ook ik heb echt veel last van vermoeidheid en dat schrijf ik toch grotendeels toe aan het warme weer dus dat regenachtig dagje vrijdag was erg welkom en ook voor de akkers en de rest van de natuur. Ik wens jullie weer een fijne week

• 05 Juni 2018 - 18:54

Christel:

Wat hebben jullie het toch goed. Warm weer, een eigen zwembad, allerhande helpende mensen, genietende kinderen en kleinkinderen. En dán ook nog nieuwe stoelen van Wehkamp thuisbezorgd. Een mens hoeft toch niet te klagen. Kan ik je rustig nog eens inmaken met ons spelletje. Zonder wroeging. Hahaha