ABBA GOLD - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ABBA GOLD - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ABBA GOLD

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Mei 2018 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Dinsdagmorgen werden Pierke en Sien al op tijd gebracht, oppasdag in de meivakantie, maar voor onszelf ook een paar daagjes vakantie ingepland. Peter had nog een bloemenbon van de kleinkinderen te goed en we besloten om naar Hendrix bloemen in Kessel te gaan. Nog wat koolplantjes voor de moestuin en bloementjes voor de bloemenbak en hangers voor Peter.
Gezellig met Pierke en Sien in de auto naar Kessel, het was er al een beetje druk en Peter bleef in de auto. Karretje gepakt en eerst de koolplantjes in de kar. Helemaal achter in de kas stonden de hangers en samen met Pierke en Sien zochten we er 2 uit. He waar was onze kar nu gebleven… Weg !!! Zoeken en opeens zei Sien, kijk oma hier staan onze koolplantjes op de grond. Nou fraai zeg had iemand onze kar gepikt en de plantjes eruit gezet. Maar ja wie er stonden zoveel mensen met karren en karren zijn allemaal hetzelfde. Een medewerker aangesproken en die zei, pak deze grote bloemenkar van ons maar, dn hoeven jullie niet helemaal naar de uitgang te lopen voor een nieuwe kar. Pierke bleef bij de kar en ik ging met Sien de petunias en begonias uitzoeken. Daar kwam Pierke helemaal beteuterd aan, een oudere meneer had hem de kar afgenomen en gezegd dat hij die kar al had… Grrrrr… Woest was ik !! Wat een brutaliteit, en ach ik liet die vent maar en ging met Pierke en Sien helemaal naar de uitgang om een nieuw karretje te halen en toen zette ik Sien erin, terwijl ik met Pierke de plantjes ging pakken, en steeds opletten of ze er niet met Sien en de kar vandoor gingen. Zo liepen we al met al een half uur vertraging op en Peter keek een beetje boos…. Wat waren we lang weg gebleven, maar ja daar konden wij niets aan doen. De bloemen allemaal in de auto en nog even spinazie gehaald en toen naar huis. Samen met Pierke en Sien de bloemetjes gepoot en tussendoor het eten gekookt. Spinaziestamppot met boomstammetjes. Heerlijk vonden ze dat en er werd heel goed gegeten. Na het eten ging Peter rusten en ik met Pierke en Sien naar buiten de plantjes allemaal water geven en werd er flink met de waterslang gekliederd en gespoten. Helemaal nat en lekker afgekoeld gingen we naar binnen om daar nog spelletjes te doen. Heel gezellig en later dronken we samen koffie en werd er nog flink gespeeld. Peter was er wel weer moe van geworden en om 19.00 uur kwam Wim nog om te behandelen. Eerst 20 minuten op de hometrainer en daarna massage en oefeningen en die gingen heel goed.
Woensdagmorgen een poosje buiten gewerkt en met Peter buiten gelopen. Tja hij had al 5 dagen geen ontlasting gehad en dat vond ik toch wel een beetje verontrustend en zo ging ik na de middag maar even naar Panningen om roosvicee laxo te halen. Nee dat middeltje van vorig jaar van dr. Jansen dat wilde hij absoluut niet nemen, dus dan maar met roosvicee proberen. Nog een paar andere boodschappen en om 15.30 uur Peter uit bed gehaald. Ik vertelde dat ik roosvicee had gehaald, oh maar dat was niet nodig geweest, want nu kwam het…. En inderdaad hij ging naar het toilet en de ontlasting kwam… Pfff opgelucht letterlijk en figuurlijk. Om 19.00 uur appte Claudi dat Joep zijn zwemdiploma B had gehaald en of we een kop koffie met wat lekkers kwamen drinken. Tuurlijk, want dan is Peter niet moe, als hij maar naar de kleinkinderen kan. Trots liet Joep ons zijn diploma zien en was het heel gezellig samen met Jan en Tiny.
Donderdagmorgen was het rustig, Hemelvaartsdag en we deden het ook rustig aan voor de middag en om 16.00 uur kwamen Piet en Maria ons halen. We dronken eerst nog een kop koffie en toen gingen we naar Veghel , naar ABBA gold in de oude CHV gebouwen. We waren er ruimschoots op tijd en wandelden door het immens groot gebouw, waar van alles was te doen en een supergrote Jumbo was. Bij de Dis gingen we een hapje eten en zaten we gezellig te kletsen. Piet had de kaartjes geregeld voor de ABBA gold voorstelling, we hadden de rolstoel meegenomen want het was toch allemaal een heel stuk lopen. Oeps Piet had geen aparte rolstoelkaartjes gereserveerd en of dat een probleem was. Nee hoor Peter kan best een stukje lopen. In het theater moesten we nog trappen af, maar ook dat ging goed, de medewerkers vroegen steeds of ze moesten helpen. Nee dat hoefde niet alleen gaat het allemaal heel langzaam en zo zaten we precies op tijd op onze stoelen in rij 6 en kon de voorstelling beginnen. Natuurlijk werd er begonnen met Waterloo het eerste grote succes van ABBA. Peter en ik genoten en Peter moest vertellen dat hij in 1976 op stage ging naar Denemarken en toen maar een cassettebandje bij zich had, de rest was hij vergeten, maar dat een bandje was van ABBA en dat was dus al die 3 maanden de enige muziek die hij hoorde. Het was allemaal prachtig, maar niet zo indrukwekkend als twee jaar geleden in Dusseldorf, daar waren we toen ook met Piet en Maria. Prachtige nummers werden er gespeeld, Fernando, the Winner takes it all. Het waren goede zangeressen. I n de pauze bleef Peter in de zaal zitten en ik ging wat drinken met Piet en Maria. Een medewerkster zorgde dat Peter ook wat te drinken kreeg in de zaal. Na de pauze werd er akoestisch gespeeld en dat was pas echt mooi en toen kreeg ik het toch nog even te kwaad, want oh wat was het mooi om dit weer samen te mogen beleven. Peter klapte en deinde mee, de armen omhoog, schitterend!!! Ja echt genieten!!! Om 23.00 uur was het afgelopen en reden we naar huis en dronken we thuis nog een Malibu, waar ik een mixje van maakte…. Mmmm dat was lekker!!!
Vrijdagmorgen was Peter helemaal KO en bleef hij eerst binnen. Anneke was er en ik ging buiten aan de slag. Toevallig kwam Theo met de tractor met de maaier en die maaide de bermen , hoefde ik dat in ieder geval niet meer te doen en tegen half 12 kwam Peter toch ook naar buiten en wilde hij wel een stukje gras maaien. Ook had hij weer veel last van jeuk en dat maakt hem ook vermoeid, maar op de maaier had hij nergens last van, dat leidt af. Om 18.30 uur stond er nog zwemmen met Wil op het programma, af en toe twijfelde ik of dat wel een goed idee zou zijn. Moe en huisuitslag met jeuk…. Maar toch maar proberen terwijl ik met Annemarie ging lopen. Heerlijk gelopen en na het zwemmen dronken we samen koffie. Het zwemmen had heel goed gegaan, ondanks dat het er druk was. Maar het personeel van de Schatberg is zo behulpzaam. Ze kunnen met de auto tot aan de deur rijden, iemand komt dan naar buiten om de poort open te maken en vervolgens wordt er binnen weer een poortje opengemaakt zodat Peter niet door het draaideurtje hoeft, dan hebben ze een grote omkleedruimte voor invaliden. Ja een dikke pluim voor het personeel van de schatberg want dankzij hun zwemmen we al bijna 10 jaar met heel veel plezier op de Schatberg!! Ja het zwemmen had Peter heel goed gedaan en de huid zag er heel rustig uit, s avonds ook bijna geen jeuk meer en heel goed geslapen.
Zaterdagmorgen zag de huid er ook heel rustig uit. Ik werkte buiten, alles vegen en opruimen en Peter bleef nu toch maar binnen, beetje krant lezen en zo. En om 18.30 uur werden Joep, Mees en Niene gebracht. Die kwamen een nachtje logeren omdat papa en mama weg moesten. Joep en Mees hadden de pyama al aan en Niene kon nog in badje. Terwijl Joep en Mees met de tractors speelden deed ik Niene in badje en toen die ook lekker schoon was, was het chipjes tijd. Heerlijk op de bank genieten en Joep en Mees waren zo lief en rustig! Ja het was echt genieten!! Om 20.00 uur Niene naar bed gebracht, nadat ze eerst nog een poosje bij Peter op schoot had gezeten en om 20.30 uur bracht ik Joep en Mees naar bed. Joep vroeg of een zelfverzonnen verhaaltje deed vertellen van Hompeltje en Pompeltje. Tuurlijk en dat ging over Hompeltje en Pompeltje in de Efteling.
Herlijk geslapen allemaal tot 7.30 uur vanmorgen , rustig opgestaan en Niene tot bijna half 9 geslapen. Om 9.00 uur kwamen Claudi en Johan en tegen 10.00 uur kwamen Steef en Robert met Pierke en Sien. Heerlijk samen ontbeten en gezellig zitten kletsen. Ja dat is ook weer genieten. SUPER !!!!

SOMS IS JE BLIJDSCHAP
DE OORZAAK VAN JE GLIMLACH
MAAR SMS KAN JE GLIMLACH
DE OORZAAK VAN JE BLIJDSCHAP ZIJN

Veel liefs Marlies

• 13 Mei 2018 - 18:25

Christel:

Ná de efteling, nog even nagenieten van de vakantie. Mét de kleinkinderen. Leuk! En die Joep kan nu ook al zwemmen als een vis. Supergoed Joep. Nu weer even een “gewone” week.

• 13 Mei 2018 - 18:31

Hein Oet Wieërt:

Wat een genot om al die belevenissen te lezen die in deze week zijn geweest Heerlijk. Ik mis alleen dat jullie afgelopen woensdag naar Max Masterclass met professor dr Erick Scherder en dat toevallig ging over wat muziek voor je breindoet. Is evt te vinden op uitzending gemist en as woensdag is er ook weer een uitzending van Ik wens jullie weer een fijne week