PASEN 2018 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu PASEN 2018 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

PASEN 2018

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 April 2018 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen was een beetje een vrije morgen, Steef kwam om de boekhouding te doen en samen dronken we gezellig koffie. S Middags moesten we naar de fysio in Baarlo en samen met Peter liep ik naar binnen, aan de koffietafel zat een vrouwtje en die complimenteerde Peter voor zijn lopen, ze vond dat hij erg veel vooruit was gegaan, en natuurlijk denken veel oude bekenden van ons, nou dat lopen stelt nog niet zo heel veel voor, het gaat tergend langzaam, maar als je bedenkt hoe het een jaar geleden was en deze mevrouw kennen we nog niet zo lang…. Ja dan is hij al weer heel veel vooruit gegaan. We raakten aan de praat met het vrouwtje en zij vertelde dat ze een hersenbloeding had gehad en daar een incomplete dwarsleasie aan over had gehouden, en dat haat zoontje van nu 12 jaar het er erg moeilijk mee had. Ze kon wel lopen met twee krukken en ook goed praten, maar dat het zoveel impact had op de kinderen. De fysio ging weer heel erg goed bij Richard, weer de oefeningen aan het wandrek gedaan en die gaan steeds beter.
Dinsdagmorgen waren we druk met van alles en nog wat en om 12 uur haalden we Pierke, Joep, Sien en Mees uit school. Meesje was duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt en was overal op tegen, maar uiteindelijk vonden ze alle vier de verse boerenkoolstamppot heel lekker en aten alles op. Samen brachten we de kinderen weer naar school en reden we door naar Deurne het vlees ophalen en waren we ook weer op tijd terug en was Anneke er ook op tijd omdat de tentamenweek had. En zodoende waren we al voor 5 uur klaar met alles en konden de mensen hun vlees ophalen.
Na het eten kwam Wim nog om Peter te behandelen en dat ging ook weer supergoed, hier sta ik dan vaak zo ontroerd naar te kijken, hoe Peter dan zijn arm kan bewegen en knijpen, ja SUPER!!! Nog alles opgeruimd en alle papieren bij elkaar gezocht om naar Maastricht te gaan voor de uitgebreide MRI PT scan. We hoefden woensdagmorgen niet extra vroeg op, Peter mocht tot 9.30 uur gewoon eten en daarna moest hij 4 uur nuchter blijven en 1,5 uur voor de scan moest hij beginnen met een liter water te drinken. Ik had nog wat contact met Ron want die zou ons rijden en wellicht door alle files was het misschien verstandig om een beetje eerder te vertrekken. Dat vond Ron ook een goed idee en hij zou voor 12.00 bij ons zijn. Maar om 10.30 uur belde Ron weer … hij had een probleem… file… nee hij stond met een lekke band en moest nog 90 km naar ons en kon op de zaak niemand bereiken en had geen reserveband… Oef wat nu!! Zelf rijden naar Maastricht… dan moesten we toch maar om 11.30 uur aanrijden… Tja en dan zou Peter heen rijden en ik terug. Nog een paar keer de taxi gebeld maar daar was niemand aanwezig ivm een crematie…. Maar gelukkig om 11.20 uur werden we gebeld en was er een andere chauffeur geregeld om ons naar Maastricht te brengen. Net voor 12.00 uur kwam Fred ons ophalen en was het toch een hele plezierige reis naar Maastricht.
In het ziekenhuis moesten we weer op een andere afdeling zijn voor de MRI scan, ik weet niet hoeveel van deze ruimtes er zijn in het ziekenhuis, maar deze was dus weer anders en ook in een andere gang, maar gelukkig vonden we het snel en waren we precies op tijd. We hoefden maar een paar minuten te wachten en toen werd Peter al opgehaald. Hij moest eerst op een bed gaan liggen en dan werd er via een infuus heel langzaam contrastvloeistof ingespoten Hij moest ook stil blijven liggen en na een uur brachten ze hem naar de scan ruimte. Ik ging naar het restaurant om te lunchen en Fred kwam hier ook naar toe en om 15.00 uur ging ik terug naar de afdeling van Peter. Wachten…. na een half uur kwamen ze zeggen dat het wat uitgelopen was en dat het nog een 10 minuten zou duren. En inderdaad na 10 minuten brachten ze Peter terug en het eerste wat hij zei was dat zijn bloedsuiker helemaal oke was, dat hadden ze moeten meten en dat was 5, heel goed hadden ze gezegd. We moesten nog 20 minuten wachten om te kijken of alles goed gelukt was, of Peter niet bewogen had tijden het maken van de scan… Gelukkig alles was technisch prima verlopen en nu is het afwachten op de uitslag komende woensdag. De terugreis ging ook voorspoedig en ik appte met Willemien en Annemarie, wel lopen niet lopen, ja toch wel gaan lopen, effe een frisse neus halen.
Er was post van het ziekenhuis…. Weer een brief over de afspraak van 4 april…. Dat is de vierde wijziging …. En wat stond er in de brief…… de afspraak van 4 april is bij de Jansen om 11.20 uur!! Ja dat was hetzelfde als de eerste brief die we eind februari kregen…. Ach ja zo houden we wel werk!!
Na het eten ging ik nog lekker lopen met Willemien en Annemarie, even een frisse neus halen, want oh wat word ik moe van dat ziekenhuisgebeuren, en nu maar hopen dat dr. Jansen woensdag voor ons een positieve uitslag heeft en dat we voorlopig klaar zijn in Maastricht. Maar door de domper van 7 februari ben ik er nu niet meer echt gerust op. Die uitslag heeft ons toen echt verrast, maar van de andere kant het gaat allemaal zo supergoed…. En wat ik kan voelen of met het blote oog kan zien , lijkt het allemaal goed te zijn… duimen maar !!!
Lekker een beetje door de regen gelopen, maar heerlijk het hoofd leeg gemaakt!!
Donderdagmorgen ging Peter toch naar het afasiecentrum, eerst wilde hij niet gaan, hij vond dat hij wel een beetje moe was van de woensdag, maar de vorige keer was hij ook al niet gegaan , dus nu wel met de taxi naar Blerick, ze belden dat ze wat later zouden komen dus deed Peter rustig aan met zijn oefeningen, tja en toen waren ze er nog eerder als de afgesproken tijd… dus snel de jas aan en vertrekken. Ik ging naar Panningen boodschappen doen en toen ik terugkwam was Robert er nog en hij wilde samen met mij lunchen, dus dat deden we dan ook en hebben we veel over het bedrijf gepraat. Om 14.00 uur was Peter terug van het afasiecentrum en ging hij gelijk naar bed om te ruste.
Ik ging Joep en Mees uit school halen en toen gingen we met de Noppers spelen, die had ik weer van de zolder gehaald en die wilde Claudi graag voor op Het Nest hebben. Joep en Mees vonden het prachtig om er mee te spelen , we maakten er allerlei landbouwvoertuigen van, een ploeg, een cul;tivator, een tractor, ja dat vond Peter ook wel heel erg leuk. Joep en Mees namen ze de hele bak mee naar huis en konden ze er dar verder mee spelen. Johan was erg laat om de kinderen op te halen en zo waren wij ook laat met eten, maar s avonds hoefden we gelukkig helemaal niets meer.
Vrijdagmorgen deden we ook al niet heel veel, maar wel op ons gemak alle oefeningen, heerlijk rustig en om 18.00 uur werden we opgehaald door Wil en Annemarie en John en Willemien om te gaan eten bij het nieuwe restaurant op de Schatberg. Uit voorzorg namen we de rolstoel mee, want het is een supergroot gebouw met daarin 11 restaurants. Wij werden getrakteerd door de anderen en eerst moest er entree betaald worden en dan kon je 2 uur eten bij de verschillende restaurants. We werden naar een vaste tafel begeleid en van daar uit konden we overal eten halen. Het was allemaal even lekker en het zag het supergoed uit. Ja een echte aanrader, het was er druk maar nergens hoefde je te wachten, soms werd er iets vers bereid en anders lag het er in buffetvorm, maar je kon het zo gek niet bedenken of het was er. Heerlijk!! Lekker genoten en na afloop namen we bij ons nog een borreltje en waren we toch nog op tijd in bed>
Zaterdag was het heerlijk weer en kwam Wil al op tijd om met Peter te gaan zwemmen, ik deed van alles in huis en maakte nog een gehaktbrood voor bij de brunch van zondag. Peter en Wil bleven best wel lang weg , ja het was heel druk geweest bij het zwembad en de poort was dicht geweest en nu hadden ze een flink stuk moeten lopen. Maar het zwemmen had ondanks de drukte toch heel goed gegaan. S Middags deed ik nog wat in de tuin , en toen was het weekend, lekker niks meer !!
En vanmorgen ook weer op ons gemakkie alles gedaan en net voor 11.00 reden we naar Toos en Ad in Eindhoven, we kwamen gelijk met Lonneke, Jaap en Zoe aan, Claudi, Johan, Joep, Mees en Niene waren er al, en ook Charlotte, Alex, Georgie en Pip waren er. Even later kwamen Steef, Robert, Pierke en Sien en Manu met Liene kwamen wat later. Heel gezellig we hadden allemaal wat mee gebracht om te eten en ondanks de regen was de paashaas toch geweest en had eitjes in de tuin verstopt. Kleine Zoe was heel content, ja dat kindje lacht altijd, Ja het was echt genieten met allemaal. Net voor 15.00 uur reden we weer terug . Peter reed ook de terugweg, ja zei hij, dit is toch wel bijzonder, allemaal die kindjes bij elkaar, ja SUPER leuk!! Mooi traditie erbij !!! En dat we deze traditie nog heel lang samen mogen vieren !!!

LIEFDE GENEEST MENSEN,
ZOWEL DEGENEN DIE HAAR SCHENKEN
ALS DEGENEN DIE HAAR ONTVANGEN

Veel liefs Marlies

• 01 April 2018 - 18:48

Truus En Herman:

Hoi Marlies en peter voor woensdag heel veel sterkte en maar hopen op een goede uitslag lieve groet van ons

• 01 April 2018 - 21:58

Babette:

Fijn dat het zo leuk was geweest.

xxx

• 02 April 2018 - 10:40

Hein Oet Wieërt:

Heerlijk weer om te lezen Niet echt iets heel bijzonders maar ook niet bijzonders kan zeer bijzonders zijn.
    Heel veel sterkte voor voor woensdag. Ik ga duimen en straks even een kaarsje opsteken
    Fijne week

• 02 April 2018 - 18:21

Christel:

Wat een rustige week! Ook wel eens lekker. En wat een grote familie wordt het zo hè. Maar de meesten zijn de Nouwetjes. Haha. Wat gezellig allemaal. Het is al bijna woensdag. WE DUIMEN!