WINTER - Reisverslag uit Ruurlo, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu WINTER - Reisverslag uit Ruurlo, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

WINTER

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Februari 2018 | Nederland, Ruurlo




Hallo lieve mensen,



Maandagmorgen was het eerst douchen, alle oefeningen doen en toen was het tijd voor Peter om naar de kapper te gaan. Het was een beetje twijfelachtig of hij alleen kon gaan, want doordat het zo koud was, kon hij niet goed lopen en hij had ook wat last van hoesten, maar hij vond dat hij het echt wel alleen kon en kon ik snel mijn werk doen. Het was goed gegaan en er was een beautiful persoon geweest, ja een vrouw van ongeveer 45 jaar, maar wie het was weet ik nog steeds niet!!
S Middags moesten we naar de fysio in Baarlo en er waren 2 afspraken gepland. Eerst werd er getapet en vervolgens werden er oefeningen aan het wandrek gedaan die supergoed gingen. Ook het lopen ging weer beter, De tape werkt heel goed alleen jammer dat er weer irritatieplekjes ontstaan. Dat is echt heel erg jammer anders zouden we er zoveel meer mee kunnen bereiken.
Na de fysio gingen we nog even in Beringe groente en fruit halen en toen waren we tegen 6 uur thuis en hoefden we s avonds niets meer.
Dinsdagmorgen deden we een beetje rustig aan en keken we het schaatsen van de olympische spelen en aten we al op tijd zodat we ook al vroeg naar Deurne konden om het vlees op te halen. Helaas was het nog niet klaar en moesten we even wachten. Maar al met al waren we toch voor 2 uur weer thuis en kon ik gelijk beginnen. Ja het was weer veel deze keer, iedereen wil vlees en ook stijgen de varkensprijzen weer, na een diepe dip deze herfst lijken de prijzen nu weer ergens op!!
Gelukkig kwam Anneke nog helpen en om 19.00 uur kwam Wim om Peter te behandelen. Op de hometrainer ging het niet zo goed , de voet ging er niet goed in en daardoor kreeg Peter de pedalen niet goed rond. Zal ook wel met de kou te maken hebben. De rest van de behandeling ging supergoed en op het einde kon Peter flink knijpen met zijn rechterhand. Peter was er zeer trots op!!
Woensdagmorgen riep Peter mij tijdens zijn handoefeningen, kom eens kijken wat ik kan !! Hij had zijn rechterhand heel losjes op tafel liggen en hij bewoog zijn vingers. WAUW en wat was Peter trots op zichzelf!!! Na de oefeningen was het een beetje uitrusten en om 12.30 uur kwam Ron met de taxi om ons naar Maastricht te brengen. In Maastricht aangekomen kwam ik er achter dat ik de bloedprikpapieren vergeten was…. Bale… Dus eerst naar de secretaresse waar Anouk was en die maakte er geen probleem van… Gewoon even nieuwe uitschrijven en terug naar het bloedprikken. Weer wachten in de ontmoetingsruimte en daar vielen we allebei bijna in slaap…. Om 15.30 uur werden we geroepen om naar kamer 2 te gaan en daar was het vrij rustig. Het infuus werd aangesloten en Peter viel vrijwel meteen in slaap en ik ging even naar Ron om te vertellen hoe laat we ongeveer terug konden. Nog even fijn gepraat met een verpleegkundige en over de bijwerkingen van de kuur. Peter heeft de laatste tijd veel last van jeuk op de rug. Ja dat zou best wel een bijwerking kunnen zijn van de kuur en het koude weer.
Net na 17.30 uur waren we klaar en konden we weer naar waar we net voor 19.00 uur aankwamen. Nog wat eten gemaakt en toen kwam Luuk namens de Stuntelaers een grote bos bloemen brengen. Peter was wel moe maar wilde beslist even met Luuk een kop koffie drinken en effe vertellen nog over de carnaval en dat het toch heel bijzonder is dat de grote groep hier iedere jaar carnavalszondag bij elkaar mag komen en dan samen eten. Ja erin houden deze traditie!!
Donderdagmorgen was een beetje gek, normaal ga ik dan boodschappen doen, maar dat haalde ik niet voor de middag, want we moesten om 13.00 uur in het ziekenhuis zijn bij de oogarts voor mijn controle en aangezien ik weer gedruppeld zou worden moest Peter mee om te rijden. Tja maar om nu al voor 12 uur gegeten te hebben, nee dat was ook niks… Dus wat deden we, we gingen al voor 12 uur naar het ziekenhuis en gingen daar samen lunchen. Heel erg fijn was dat en heel relaxed, want tegen 13.00 uur liep ik naar de oogafdeling terwijl Peter lekker in het restaurant bleef zitten. Inderdaad werden mijn ogen gedruppeld en moest ik weer 20 minuten wachten. Ik zei tegen de oogarts dat ik even naar mijn man zou gaan en hem verslag uitbrengen. De oogarts vroeg waarom en ik vertelde in het kort wat er aan de hand was. Dat Peter niet zo heel kon maar wel autorijden en dat vond hij heel knap. Toen ik na 20 minuten weer binnen werd geroepen was het eerste wat de oogarts vroeg of ik mijn man ook goed had verwend. Ja ik had hem koffie gebracht en hij zat lekker te wachten. Het onderzoek duurde niet lang want alles was prima in orde, ja en af toe een vlekje zien… ja dat had ook met het ouder worden te maken…
Op de terugweg hoorden we in de auto dat Nederland het eerste goud bij het short tracken had gewonnen. WAUW dat is super!!! Thuis gekomen ging Peter gelijk naar boven om te slapen en ik kon niet zo heel veel doen, want door het druppelen zag ik een poosje heel wazig.
En s avonds ging ik nog lekker lopen met Willemien en Annemarie. Heerlijk fris en lekker het hoofd leeg gemaakt!!
Vrijdagmorgen moest ik eerst de boodschappen gaan doen, maar soms kan dat ook heel snel, als ik op donderdag ga kom ik altijd veel bekenden tegen en moet ik nogal eens een praatje maken, maar nu kwam ik niemand tegen en had ik zo alles bij elkaar. S Middags maakte ik een grote ketel goulash alvast voor Peters verjaardag en om 16.00 uur kwam John om te gaan zwemmen met Peter. Helaas was dat ook niet zo goed gegaan. De spieren waren verkrampt geweest door de kou!! Nou gelukkig dat we niet in Siberie wonen, want dan was het nog veel erger geweest!!! En dat snapt Peter nu toch ook heel erg goed. S Avonds appte Robert of ik even kon babysitten bij hun. Bram zou op het bedrijf komen om de warmtepomp proberen te maken. IN mei had Johan het al eens geprobeerd, maar toen was het niet gelukt. De warmtepomp deed het wel, maar gaf te weinig warmte af en met de carnaval had Robert met Bram gepraat en die dacht dat hij het wel kon maken. De warmtepomp zorgt ervoor dat de restwarmte uit de mest wordt omgezet in warmte voor de vloerverwarming in de keuken en bij de varkens en in zomerdag verwarmen we het zwembad ermee. Ik ging dus bij Robert oppassen en toen Steef terugkwam van het werk kon ik weer naar huis en dat was tegen 22.00 uur. Peter zat in de kamer met koffie, ja zei hij ze doen niets als koffie drinken en Johan is er ook . Nou dat ging ik maar eens even in de stal kijken… Ja de koffie was heerlijk maar wat veel belangrijker was de warmtepomp deed het weer goed!! Binnen 2 uur was het euvel opgelost, en je kon het gelijk merken in de keuken. Een heerlijk warme vloer!! De mannen wilden nog wel een flesje bier drinken p kantoor en Peter ging er nog even bij zitten, ja dat was interessant want die Bram , die Bram kan alles maken!!!
Zaterdagmorgen kwam Anneke om mee te poetsen en ik maakte nog gehaktballetjes en om 11.00 gingen Peter en ik samen de rozen halen in Meijel. Ik zei dat Peter niet perse mee hoefde, maar ja hoor mee naar de bloemenwinkel vind hij altijd leuk. Anneke en ik maakten boven nog alles in orde en tussendoor keek ik ook nog schaatsen.
Om 16.30 uur werden Pierke en Sien gebracht en ik moest toch echt wel even de poncho van Sien helemaal afmaken, ja er moesten nog gehaakte roosjes op, en Sien was er zo blij mee. Maar we moesten ook nog even de box op babayhoogte maken, ja daar wilden Pierke en Sien wel bij helpen. Blaren op de vingers van de schroeven aandraaien, maar we hadden de klus toch bijna geklaard toen Lonneke en Jaap met Zoe kwamen. Zoe zou gezellig bij ons blijven en Lonneke en Jaap gingen uit eten. Peter genoot van ZOe in de hoge box. Hij kon er zo mooi mee spelen nou. En Pierke en Sien vonden het helemaal het einde. Lekker een paar uurtjes alleen met Zoe!! We genoten er allemaal van, maar Zoe werd moe en viel in de wagen in slaap. Ja dan moest er gepuzzeld worden en Pierke mocht op de iPad. Tot onze verbazing waren Lonneke en Jaap al voor 21.00 uur terug. Helaas Lonneke was ziek geworden, nou dat was jammer!! Pierke en Sien sliepen samen op de matrassen op de grond op de babykamer en Lonneke, Jaap en Zoe op de andere kamer. Maar goed dat we zoveel plek hebben, want dit is toch gezellig!! Allemaal redelijk goed geslapen en vanmorgen om 7.00 uur waren Pierke en Sien al present. Maar gelukkig hebben we daar nu de telefoon voor en amuseerden zich nog een poosje met een spelletje. Om 8.30 uur waren we allemaal beneden en hadden Lonneke en Jaap de tafel al gedekt. We bakten de broodjes en croissantjes af en konden beginnen met het ontbijt. Steef en Robert kwamen ook nog ontbijten en was het super gezellig. Zoe in de box tussen Peter en Sien in en toen we zo’n beetje klaar waren, kwamen Claudi, Johan, Joep Mees en Niene ook nog!! Nou dat was super gezellig, het hele huis op de kop , maar wat hadden ze allemaal een plezier. Ik zag Peter af en toe kijken en dacht die is dadelijk helemaal KO. Maar slim als ik was stelde ik voor dat we amen alles zouden opruimen voordat ze naar huis gingen en dat gebeurde ook. Ik maakte snel de soep warm en zaten Peter en ik samen te lunchen….. Wat zijn we rijk he zei Peter, wat heerlijk toch als ze er allemaal zijn. Ik vroeg ben je dan niet moe?? Jawel zei hij maar dat maakt toch niks, die kleine Zoe deed zo lief lachen, en die Niene die stapt al de hele kamer door, en Sientje is zo blij met haar poncho, en kijk eens wat Pierke, Joep en Mees speelden met het keukentje, Het keukentje waar onze meisjes ook altijd mee speelden…. Ja onze kinderen en de kleintjes dat is toch het allerbelangrijkste in mijn leven… WAT HEBBEN WE HET TOCH GOED ZO SAMEN!!! WAUW !!!




EEN MOOI LEVEN
WORDT MET DE DAG EENVOUDIGER



Veel liefs Marlies


  • 25 Februari 2018 - 21:24

    Hein Oet Wieërt:

    Wat weer een heerlijk verslag en inderdaad ook zonder gouden, zilveren of bronzen medaille kan een mens heel, heel rijk zijn. Toch was die medailleoogst in Zuid Korea ook erg mooi maar die rijkdom die jullie hebben is nog veel mooier en dat bracht hier tijdens het lezen ook ontroering en tranen te weeg Fijne week weer en haal de schaatsen maar uit het (varkens)vet !!

  • 26 Februari 2018 - 16:35

    Monique Craenen:

    Heej Marlies..mam leest elke week de verslagen van jullie en las dat Peter afgelopen maandag bij de kapper was geweest..ik was gelijk met Peter bij de kapper..haha..zo beautiful ben ik niet met de verf in mijn haren als je het mij vraagt!..Ik dacht dat hij mij wel herkende want de keer ervoor was ik ook al gelijk met hem..doe hem maar de groetjes van mij en de volgende keer zal ik zeggen wie ik ben..

  • 04 Maart 2018 - 17:37

    Christel:

    Sorry. Kwam er net achter, dat ik je verslag vorige week niet had gelezen. Jullie zijn inderdaad RIJK

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ruurlo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 690413

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: