WINTERWONDERLAND - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu WINTERWONDERLAND - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

WINTERWONDERLAND

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 December 2017 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Zondagmiddag nadat ik mijn bericht had geschreven kwamen eerst Johan met Joep en Mees en een uurtje later Claudi met Niene. Ik had al veel spullen voor het winterwonderland nar binnen gehaald en de kistjes en plank lagen er al en toen kon het opbouwen beginnen. Alle huisjes en attributen stonden op de tafels en Johan begon met de kabeltjes te leggen. Joep kroop dan onder de plank en gaf de goeie kabeltjes aan. Handig hoefde ik er niet steeds onder te kruipen. Peter amuseerde zich kostelijk met Niene die haar oogjes uit keek naar de carrousel . Om 18.00 uur stopten we ermee en aten we samen chinees.
Maandagmorgen eerst alle oefeningen doen en toen kon ik een poosje werken aan het winterwonderland. Helaas was er een lampje stuk en kon ik de reservelampjes niet vinden, maar goed dan zouden we s middags wel even naar Tummers gaan in Panningen.
Na het middagslaapje gingen we naar de fysio in Baarlo, het lopen ging ineens een stuk minder terwijl het s morgens zo goed was gegaan, tja jammer kan altijd een keer gebeuren. Na de fysio gingen we naar Panningen een lampje scoren, maar helaas nadat we 4 winkels hadden gehad gaven we het op. Dan maar via internet, helaas overal uitverkocht, dan nog Winkelmolen in Meijel, ja die hadden er nog eentje van 12 volt 3 watt, dus daar dinsdagmorgen naar toe.
Dinsdagmorgen gingen we samen naar Meijel, tja ze zouden nog een lampje hebben… helaas…. Een iets dunnere fitting… maar ze konden ze wel bestellen en dan zouden ze er woensdag zijn. Weer naar huis en toen kwam Steef even op de koffie en even later kwam Nelly met de uitnodiging voor peter van de Zonnebloem voor een etentje op 13 december samen met 6 andere zonnebloemgasten. Ja dat vond hij wel heel leuk. Ik moest hem dan brengen en na het eten werd hij thuisgebracht. Maar al met al schoot het met mijn winterwonderland niet op. Na het eten terwijl Peter lag te slapen schoot het ineens wel op en om 15.30 was ik een heel eind verder. Samen gingen we naar de Houwenberg waar Sinterklaas was geweest, Claudi, Johan, Joep, Mees en Niene waren nog net bezig met cadeautjes uitpakken en wij gingen er gezellig bij zitten. Het laatste was een briefje van Zwarte Piet dat er buiten ook nog een cadeautje stond onder de kerstboom… Ze haalden het naar binnen en pakken het uit. Wauw ouderwetse kerstbeelden en een mooie stal. Yeh… riep Mees daar kunnen de Bruder tractors mooi in!!! Nou wij kwamen niet meer bij van het lachen…. Ben benieuwd of het kindje jesus erin ligt met de kerst of dat de tractors erin staan!!! Om 17.30 uur gingen we naar het volgende adres, kijken op de Berkenhof wat Sinterklaas daar gebracht had, WAUW ook al heel veel cadeautjes. Gezellig alles bekeken en toen werden de pizzas bezorgd waar we lekker van smulden .
Woensdagmorgen kwam er helemaal niemand en kon ik hard doorwerken aan mijn winterwonderland. Claudi appte of Niene hier s middags kon slapen terwijl zij met Joep naar de zwemles ging. Tuurlijk maar eerst moest ik effe naar Meijel mijn lampjes ophalen. Oh dat was geen probleem. Maar….helaas weer niet de goeie lampjes en samen met marcel gekeken welke het dan wel moesten zijn. Lampjes E11 12 volt 3 watt en die waren op een speciale site te bestellen, maar dat moest ik thuis zelf doen. Gelukkig kwam Claudi en die bestelde ze voor mij en betaalde met Ideal. Tja want dat weet ik niet hoe dat moet. Ik kan tenslotte niet alles!!! Terwijl Niene en Peter sliepen werkte ik nog aan het winterwonderland en warempel om 4 uur had ik het bijna klaar. Claudi kwam terug van de zwemles en ik stelde voor om even bij Jos de buurman een kerstboom te gaan halen voor ons en voor Claudi. Ja dat wilden de jongens ook wel en daar ging het in optocht voor naar de weg. Joep en Mees in de kruiwagen en Niene in de kinderwagen. Jos was net bezig bomen uit te doen en Claudi en Ik zochten een mooie boom uit. Op de terugweg de boom in de kruiwagen en Johan zou de andere met het busje ophalen. Prima geregeld!!
En s avonds kwam Wil om met Peter te gaan zwemmen en ik ging lopen met Willemien en Annemarie. Het zwemmen had supergoed gegaan en na afloop dronken we samen koffie op de Schatberg. Dat was lang geleden dat we dit samen hadden gedaan!!!
Donderdagmorgen ging Peter naar het afasiecentrum en ik deed snel de boodschappen in Panningen, alles opgeruimd en toen het Winterwonderland afmaken, de lampjes waren er nog niet, maar dan maar zonder dat lampje en het er later tussen frotten. En toen Peter om half 2 thuis kwam was het op een paar kleine details na af. WAUW al zeg ik het zelf zo mooi is hij nog nooit geweest, en Peter glunderde, ja super MOOI !!! Ron de taxi chauffeur moest ook even kijken, ja Prachtig.
Vrijdagmorgen ging ik de andere kerst spullen van de zolder halen, zodat ik ook de boom in de kamer kon gaan zetten…. Via de vliezotrap ging ik naar de zolder, vroeger stond hier alles erop, maar sinds ik de spullen alleen van de zolder moet halen heb ik het meeste in de keet staan, maar het stalletje, de beelden en de ballen staan dus nog op zolder en wat zie ik daar tot mijn stomme verbazing staan… een doos met van alles ennnnn… 3 lampjes E11 12 volt 3 watt!!! Nou nou nou alles had ik al afgezocht en nu stonden ze hier…. Het huisje waar ze in moesten er tussen uit gehaald, lampje erin, maar hij deed het nog niet dus onder de planken gekropen en het schakelaartje gezocht, weer eruit gekropen maar deed nog niets. Ik vroeg Peter om te helpen. Nou dat kon hij niet. Jawel hoor je hoeft alleen maar te kijken of het lampje aan gaat.. dus ik er weer onder gekropen en effe later riep Peter ja hij doet het… Gelukkig!! En alles weer keurig op de plaats gezet. Ja nu was hij helemaal af!!!
S Middags kwam buurman Jos een pakketje brengen wat ze daar hadden afgegeven, jawel hoor 8 lampjes E11 12 volt 3 watt!!! Nu kan ik jaren en jaren vooruit!!! Na het middagslaapje gingen we even naar Wil en Annemarie, alvast voor de verjaardag en kijken hoe het vlotte met de verbouwing. We moesten een klein stukje lopen en ineens begon het te hagelen… helemaal wit waren we ondanks dat Wil een paraplu bracht…. De verbouwing bekeken, heel mooi en toen in de keuken gezellig koffie en een glaasje wijn gedronken en net voor 6 uur weer naar huis. We moesten krabben, het vroor een klein beetje. Maar goed thuis aangekomen en toen belde Willemien zij wou onze voeten nog komen doen. Ja zei Peter dat is goed, maar is wel het laatste van vandaag!!! Inmiddels was het wel gaan sneeuwen en later op de avond lag er een flink pak sneeuw.
Zaterdagmorgen kwam John om met Peter te gaan zwemmen en ik ging gauw buiten nog wat mos en takken scoren , de sneeuw was grotendeels weg en zo kon ik mijn spulletjes bij elkaar zoeken. Robert hielp met de kerstboom in de pot te zetten en toen Peter en John terugkwamen stond er een kale boom met lichtjes in de kamer. Na de middag kwam Claudi nog even met Niene en die hielp nog een klein beetje mee en om 16.00 uur stond de boom opgetuigd met stal en kribbe in de kamer. Ik haalde Peter uit bed en hij zei… Oh Beautyfull !!! Hij vond het prachtig. Ik had de pijp inmiddels helemaal leeg en terwijl Peter in zijn stoel zat deed ik een klein slaapje onder de kerstboom. S Avonds was ik even achter geweest en toen ik terug kwam zat Peter op de bank onder de kerstboom. WAUW wat een mooi gezicht, wat was dat lang geleden… hij zit nooit meer op de bank, altijd in zijn stoel, maar hij wou lekker dicht bij de boom zitten. SCHITTEREND!!!
En vanmorgen veranderde alles buiten, wat een sneeuw, wat een prachtig Winterwonderland buiten!! Tja een witte kerst misschien… maar wij blijven vandaag wel lekker binnen!! Lekker genieten van de kerstboom en al het moois… waar we een jaar geleden in grote onzekerheid verkeerden en het er allemaal een beetje somber uitzag… genieten we er nu toch weer SAMEN van. SUPER!!!!

ALLES HEEFT EEN BEGIN EN EEN EINDE
HEB HIER VREDE MEE
EN ALLES KOMT GOED !!!!

Veel liefs Marlies

• 11 December 2017 - 15:06

Hein Oet Wieërt:

Zo te lezen is huize Nouwen helemaal klaar voor kerst. Oh nee, toch nog niet want het lekkerste mis ik nog eigenlijk wel. Misschien dat jullie nu al weten wat ik bedoel maar ik laat jullie nog even raden. Dat ga ik woensdag pas sturen as ich dêt neet goan vergeate Ich wins uch weer ein fein weak

• 13 December 2017 - 15:04

Christel:

Oeps, door alle bezigheden rond kerst, bijna vergeten te lezen. Maar mijn lichtje ging toch nog op tijd branden. Het is wat hè; als je spullen opruimt, lijkt het zó logisch, dat je het juist dáár neerlegt. Maar een jaar later is het nergens meer te vinden. Oh ja, toch wel. Hahaha.
    Zo'n 2000 jaar geleden, wist men nog niet wat een tractor was. Maar in huize Theelen kan die er best bij in de kerststal. Terugkijkend, leek 2017 een moeizaam jaar te worden. Maar ook daar brandt inmiddels weer het licht. Op naar de gezellige kerst en 2018. Wie weet wat ons nog staat te wachten?

• 14 December 2017 - 08:47

Hein Oet Wieërt:

Wat is miste was nog wat er wordt gegeten Succes met al de voorbereidingen