HOOFDDORP - Reisverslag uit Wachtendonk, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HOOFDDORP - Reisverslag uit Wachtendonk, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HOOFDDORP

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Juli 2017 | Duitsland, Wachtendonk

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen weer op tijd op om te douchen, alle oefeningen en naar Baarlo voor de fysio. We waren een beetje vroeg en moesten even wachten, maar ik trof Petra en er volgde een hartelijk gesprek. Heel erg leuk en daarna was het eerst mijn beurt. Richard masseerde mijn nek en schouders en ook weer een boeiend gesprek. Daarna was het Peters beurt en hadden al besloten dat we niet zouden tapen, vorige week had Peter een beetje uitslag op de vingers wat waarschijnlijk van de warmte kwam , dus gingen we gelijk naar de grote zaal. Richard maakte eerste de hand en arm goed los en toen werd er gelopen. WAUW dat ging supergoed. Peter zegt wel steeds dat zijn lopen minder is geworden, maar nu maakt hij toch weer een sprongetje vooruit. Een hele grote ronde gelopen en de passen waren supergoed. Natuurlijk was hij na een half uur wel moe, maar toch wilde hij weer naar huis rijden. Nog even langs het tuincentrum om paprika plantjes te halen voor Lonneke en Jaap en toen naar huis.
Terwijl Peter zijn middagdutje deed ging ik naar de kapper en om 15.00 uur was ik weer thuis. Robert kwam even met Pierke en Sien, en ja Pierke wilde ook wel een paprikaplantje, hij luste wel geen paprikas maar wel paprikasoep, ja dat was leuk als hij die zelf kon plukken.
Nog een berichtje op de site van Marie Louise, ja leuk en dan denk je nu volgen er meer…..maar helaas, het zijn mijn trouwe schrijvers Hein en Christel en deze week nog Loes, maar toch dank je wel!!!
Theo kwam nog langs en samen zetten we de mollenvallen, want oh oh wat lagen er veel mollenhopen in de tuin en nu maar hopen dat we ze ook vangen!!
Dinsdagmorgen kwam Wil om Peter te behandelen en ook dat ging supergoed, Annemarie kwam ook nog even een kop koffie doen en na het eten ging Peter voor het eerst sinds lange tijd weer mee naar Deurne om het vlees te halen. Heerlijk is dat want in de auto hebben we altijd veel te vertellen. Peter moest wel een poosje wachten want ik had een pittig gesprek met Kees.
Thuis gekomen snel het vlees in de koeling en Peter ging naar boven voor zijn slaapje , Anneke kwam om te helpen en om 18.00 uur hadden we alles klaar.
Woensdagmorgen moesten we weer op tijd op want om 8.45 uur kwam Ron ons ophalen om naar Maastricht te gaan. De reis ging weer voorspoedig en bij het bloedprikken waren we snel aan de beurt. We hadden geen afspraak bij dr. Jansen en het was de vraag of het verder allemaal goed zou gaan en of de bloeduitslagen op tijd door werden gegeven naar Nivo 4. Maar al om 11.45 uur werden we geroepen om naar nivo 4 te gaan, de bloeduitslagen waren weer allemaal perfect en kon het infuus gegeven worden. Ook het prikken door Thijs ging supergoed , in een keer erin!! Terwijl Peter aan het infuus lag lunchten we en deed Peter een kort middagslaapje en ging ik even naar Ron om te vertellen hoe laat we ongeveer klaar waren. Het miezerde een beetje in Maastricht, maar ik kreeg een appje van Christel dat het bij ons pijpenstelen regende. Om 13.30 uur was Peter klaar en konden we weer naar huis.
Thuis keek ik in de regenmeter, 25 mm …. Oh dat is veel, ik twijfelde, misschien had Robert wel water in de meter geschud… maar nee hoor in de grashoek had het echt zoveel geregend… nou heel erg welkom, alles zag er ook gelijk een stuk frisser en groener uit.
Peter was wel moe maar niet misselijk of duizelig of zo. Eigenlijk best wel goed eraan.
Donderdagmorgen moest ik boodschappen doen en ook nog schoenen kopen voor bij mijn nieuwe kleren, dus even naar meijel en binnen een kwartier had ik 3 paar schoenen gescoord. Zo nu kan ik echt weer een heel jaar tegen. Nog een paar winkels in en na anderhalf uur was ik weer thuis. Nou vond Peter dat heb je snel gedaan en hij vond de schoenen ook nog allemaal heel leuk!! Maar wel een paar open schoenen erbij en nu moest ik toch ook de nagels lakken…..
Om kwart over drie moest ik Joep en Mees uit school halen en die wilden met de tractors binnen spelen. Ja ook met het kleine haspeltje en of er toch alsjeblieft water in mocht zodat ze de plantjes in de kamer met het haspeltje water konden geven…. Ach ja waarom ook niet en oh wat hadden ze een plezier samen met Peter, en ik kon gewoon mijn strijkwas doen. Johan haalde Joep en Mees om 17.00 uur op en ik keek even op Facebook. Op de NAH partner lotgenoten pagina. Dit is voor mij zo’n mooie pagina, zoveel her en erkenning. Nu stelde er iemand voor de grap voor om met alle NAH partners een weekend naar Texel te gaan.. en wat dat een plezier opleverde, heerlijk , want ja waar laten we onze partners en wat je allemaal moet regelen, maar ook hoeveel plezier we samen zouden beleven, alleen de voorpret al was goud waard!!
S Avonds kwam John nog om Peter te behandelen en ik ging lopen met Willemien, heerlijk uitgewaaid en lekker gepraat.
Vrijdagmorgen deden we een beetje kalm aan, maar ik moest toch wel even grasmaaien, want door de regen was ook het gras gegroeid en nu was het tenminste droog en ging ik het grasmaaien. Peter spaart zijn energie nog even voor leuke dingen en och een klein uurtje maaien en ik was klaar. Om 12.00 uur had ik het eten klaar en stond er spitskool uit eigen tuin op het menu. He , zei Peter , dit is toch echt het lekkerste moment van de dag, heerlijk eten uit eigen tuin , ja ik ben blij dat het me allemaal zo lekker smaakt. Nou en ik genoot van het compliment en dat hij dit ook allemaal echt heel lekker vindt!! Na het eten ging Peter naar boven en ik ging even met stofzuiger door de kamer en nog wat plantjes buiten poten en om half 4 maakte ik Peter wakker… En waar is nummer 2??? Wie bedoel je met nummer 2 ?? Ja babietje Niene, is babietje Niene niet gekomen vandaag. Nee Niene was niet gekomen, die was mee naar de zwemles van Joep. Och dat vond Peter toch echt heel jammer, want hij had babietje Niene al de hele week niet gezien!!
We dronken koffie en toen naar Meijel om de rozen voor Lonneke op te halen en op de terugweg welde hij toch wel even langs de Houwenberg om Niene even te zien. Joep en Mees waren buiten bezig met de tractors en de waterton en ja opa en oma moesten even naar Joep zijn mais komen kijken want die was heel hard gegroeid. Even gekeken en toen hadden we geluk want Niene huilde en werd even uit bedje gehaald zodat we haar even konden knuffelen!!!
Na het avondeten moest ik de koffer inpakken en ging ik mijn nagels lakken… het eerste flesje wat ik open maakte was helemaal ingedroogd, nee dat ging hem niet worden, maar het tweede felsje was nog goed en ik lakte mijn nagels, nou een hele klus voor mij want dat doe ik dus bijna nooit!! Maar het lukte toch en Peter vond het heel mooi. Alles ingepakt en klaargezet wat we mee moesten nemen naar Hoofddorp. Ons eerste weekendje weg sinds de infusen vanaf februari… heel spannend!!
Zaterdagmorgen een beetje op tijd op, alles in de auto en Peter wilde rijden. We spraken af dat als het niet zou gaan ik het over zou nemen. Maar hij voelde zich heel goed dus rijden maar. Wel zat hij er over in dat hij de weg niet helemaal wist, maar dat weet ik ook niet. Onderweg had hij het er steeds maar over, maar we hebben TomTom dus dat ging lukken. Tot voorbij Utrecht ging alles goed, en als we naar Haarlem reden was het steeds rechtdoor en nu naar Hoofddorp moesten we op een gegeven moment de A4 richting den Haag op. Helaas was het daar verandert en TomTom stuurde ons verkeerd, maar na een kilometer konden we er al weer vanaf en de andere kant op. In Hoofddorp zelf reden we ook nog een keertje verkeerd en toen we er bijna waren zei Peter, ja zie daar is de Opel garage nu weet ik het weer zelf !!!! Hij kan dan niet zo goed bevatten dat ik het ook niet allemaal precies weet en dat iedereen zich wel eens verrijdt, maar hij vond het toch wel heel goed van zichzelf dat hij het hele stuk gereden had al was hij na 2 uur wel moe. Maar oh wat ben ik trots op hem, wie had dat afgelopen maart gedacht, dat Peter weer naar Hoofddorp zou rijden, dat we samen weer een weekendje weg zouden gaan. SUPER!!!
Bij Lonneke en Jaap waren Claudi, Johan, Joep, Mees en Niene ook al gearriveerd en Jaap had de grote bbq aan staan om Pizzas te bakken. Terwijl we even buiten waren zag Mees mijn handen.... Oh Oma waarom heb je nagellak... Ik vroeg vind je het mooi ... Jaaaa,,, zei Mees, dat wil ik ook . !!!! Heerlijke pizzas gegeten en toen naar het hotel. We hadden voor het eerst een Hotel in Hoofddorp geboekt en waren benieuwd hoe ons dat zou bevallen. De ontvangst was prima en nu naar de kamer, oei die was heel klein en de badkamer was wel heel erg mini, zelfs voor een gezond mens nog te klein, dat was dus niet voor herhaling vatbaar. Maar de bedden lagen heerlijk en binnen een minuut sliep Peter als een roosje en ik deed ook een heerlijk slaapje. Tegen 17.00 uur waren we weer bij Lonneke en Jaap en was het heel gezellig met de mensen die er waren. We maakten kennis met de nieuwe buren en zaten ondanks het mindere weer toch buiten. Lonneke verbrandde zich nog aan de bbq, omdat er een steekvlam uitkwam toen ze hem openmaakte, maar uiteindelijk viel het allemaal erg mee. Om 21.30 uur was Peter toch wel heel erg moe en gingen we terug naar het hotel, het was maar 5 minuten rijden, dus dat was wel een pluspunt. Peter wilde niet in de rolstoel en de lange gang zelf lopen, nou prima hebben we gelijk de loopoefeningen gedaan. Heerlijk geslapen en vanmorgen weer naar de ontbijtzaal gelopen en nog even navraag gedaan of ze ook aangepaste kamers hadden. Nee helaas!! Maar de juffrouw van de ontbijtzaal raadde ons het beurshotel aan die hadden wel aangepaste kamers dus voor de volgende keer… Heerlijk ontbeten en toen het koffer inpakken en naar Lonneke, eventjes op de koffie en feliciteren want vandaag is ze echt jarig. Effe gezellig zitten kletsen en haar mooie buikje nog bewonderd, ja Peter vond het ook echt een mooi buikje, waar een lief klein meisje inzit, ja en dan hebben in oktober al onze meisjes een klein meisje, ja en dat is toch wel heel erg bijzonder en super gaaf, dat noemen we pas RIJKDOM!!!!!!

KOESTER DE KLEINE DINGEN VAN HET LEVEN
LATER ZIJN HET JE MOOISTE HERINNERINGEN

Veel liefs Marlies

• 02 Juli 2017 - 19:34

Tineke:

Hoi Peter en Marlies
    Wat weer een fijne week en een mooi verslag. Heel bijzonder dat jullie dochters ook alle drie een dochter hebben /krijgen.
    Ga zo door. Gr Tineke

• 02 Juli 2017 - 23:11

Ans Lehane:

Hallo Peter en Marlies,
    Alweer een opwekkend bericht en zo fijn dat Peter weer zo goed vooruit gaat. Lekker spitskool eten uit eigen tuin, daar had ik ook nog wel zin in! Heb wel niet zo'n grote tuin als jullie!
    Gefeliciteerd met de verjaardag van Lonneke, zo leuk dat ze over een paar maanden moeder is van een dochter. Vóórdat jullie het weten is het volgende kleinkind er, de tijd gaat zo snel.
    Ik wens jullie een fijne week.
    Groetjes
    Ans

• 03 Juli 2017 - 09:01

Christel:

Het was weer een heerlijk weekje. Al vond ik al die regen niet zo heerlijk. Wel broodnodig voor de natuur, maar toch. Gelukkig zijn de vooruitzichten weer wat beter. Dáár genieten we dan ook maar weer van. Per slot van rekening zit de helft van 2017 er alweer op. Oh wat een fantastisch jaar. Voor jullie dit jaar 2 kleindochters en voor ons 3 kleinkinderen. Genieten, genieten, genieten.

• 03 Juli 2017 - 13:54

Hein Oet Wieërt:

Hoe is het met de mollen? Al wat gevangen of nog steeds alleen maar hopen ? Schrijf maar in het volgende verslag. Het is inderdaad wel bijzonder dat jullie meiden straks ook allemaal minsten 1 meid hebben. Dat wordt straks genieten. Ook nog een felicitatie met en voor Lonneke. Maak er weer een pracht week van en voor Christel nog even dit: Het kan niet altijd zomer zijn en zonder water groeit er ook niks Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan maar dat laat ik maar. Ik wens jullie weer een moei weak !!

• 04 Juli 2017 - 22:58

Loes:

hallo Marlies en Peter
    mooie week weer.Super dat Peter dat hele eind kan rijden en geweldig dat het ziekenhuisbezoek weer positief.
    Wat een prima jaar weer ,vooral met de komst van het kleintje bij Lonneke en Jaap. Super en de zomer moet nog beginnen,heerlijk .Geniet ervan en groetjes aan allemaal