UT KAN NIE WAAR ZIJN - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu UT KAN NIE WAAR ZIJN - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

UT KAN NIE WAAR ZIJN

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 November 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagmiddag gingen we toch bij Claudi en Johan frietjes eten, ondanks dat we zaterdag ook al samen gegeten hadden . Joep wilde graag dat wij kwamen eten en dan doen we dat met heel veel liefde!! Gezellig samen gegeten en nog even wat gespeeld en toen weer naar huis.
Maandagmorgen stond er niets op het programma, dus rustig alle tijd voor de oefeningen en allerlei kleine klusjes, maar toen belde Peter D van de renteswap, de advocaat was bezig met het pleidooi te schrijven voor de rechtszitting en hij had opdracht gekregen om dat verweer al ruim voor de zitting schriftelijk in te leveren , wij zouden een mailtje krijgen met het verweer van de bank en vervolgens moesten wij daar op reageren naar e advocaat. Met enige verbazing las ik het verweer van de bank, zij hadden de maatschap Nouwen alles keurig netjes uitgelegd over de swap en wij hadden te kennen gegeven in november/december 2007 dat wij het snapten, ook was er een meneer C hier geweest om een en ander duidelijk te maken middels een powerpoint presentatie en dat was volgens de bank meer dan voldoende uitleg en zorgplicht. Ik nam contact op met de advocaat en gaf hier mijn visie over, inderdaad had ik die powerpoint presentatie ook, maar die meneer C die er met foto bij stond , nee die kon ik mij echt niet herinneren, het een en ander verteld aan de advocaat en hij zou er een pleidooi van maken. Na de middag ging ik die powerpoint presentatie nog eens doornemen, wellicht met al die kennis die ik in die 8 jaar heb vergaard dat ik het nu wel zou snappen…. Helaas, aan de hand van deze stukken snap ik er nog steeds niets van en de wel hele kleine lettertjes op de laatste bladzijde….. niet te begrijpen voor mensen zoals ik, wel begreep ik eruit dat we er in 2008, of vrijsnel na het afsluiten er nog vanaf hadden gekund, dat wilden Peter en ik toen ook en hebben dat meerdere malen naar de bank aangegeven, maar volgens meneer V kon dat niet, nee afgesloten was afgesloten en we hadden een supergoed product in handen…. Nou dat is wel gebleken, maar hier is de bank dus ook in gebreke gebleven, ik had het nog even met de advocaat over die 4 handtekeningen die de bank zo nodig van ons moet hebben en hij vond dit ook maar gek en de laatste bladzijde die was geheel in het Engels.. nou is mijn engels al niet al te best, maar van deze bladzijde kon ik alleen de lidwoorden lezen en begrijpen en al die andere woorden……
Om 4 uur hadden we een afspraak bij de fysio in Baarlo en eerst was het mijn beurt. Wauw zei Richard, Marlies je straalt helemaal, wat is er deze week allemaal gebeurt, want vorige week dinsdag ging het allemaal niet zo best en onder het behandelen vertelde ik, ik vertelde over de revalidatiearts, dat we eindelijk na 8 jaar een MENS tegen waren gekomen, iemand die Peter aansprak, die geen computer had staan, die belangstelling had en ons prees en verder wilde helpen. Oh zei Richard wat fijn en dan snap ik waarom jij straalt, eindelijk een compliment van de deskundigen voor jullie!! Maar vind je het niet jammer dat je er nu pas bij uitkomt…. Nee we zijn heel erg blij met alles wat nu nog op ons pad komt, en grijpen nog steeds iedere kans op een verdere vooruitgang, Na een half uur was ik klaar en was het de beurt van Peter, die had een tijdschrift gelezen en hij wilde Richard en mij wat laten zien…. 2 tomahawks op de bbq!!! Richard snapte het niet en toen vertelde Peter dat wij die van de zomer ook op de bbq hadden gehad en dat de tip uit Hoofddorp kwam van Lonneke en Jaap , en dat het heel lekker was, grote stukken rundvlees, een soort steelkotelet , een lang bot van wel 35 cm lang met daar een stuk vlees van meer als een kilo aan. Mmmhhh dat leek Richard ook wel lekker en ondertussen werd de hand van Peter getapet en na het tapen naar de grote zaal, en werd de loopkruk erbij gepakt. Eerste paar pasjes gingen moeizaam en moest Richard instructies geven.. maar toen WAUW!! Op en neer en op en neer en toen zei Richard dat Peter wel effe mocht rusten… Nee hoor Peter liep maar door en door, SUPER!! Maar na een kwartier was hij toch wel moe en was ook de tijd om, Maar oh dit biedt weer perspectief!! We moesten nog even naar Piet en Maria kaas en zuivel halen en natuurlijk ook even koffie drinken en een klein beetje bijpraten, altijd gezellig!! Ja en de rest van de avond was het kaarsje helemaal op.
Dinsdagmorgen ging ik de krant uit de brievenbus halen, gewoon tante Bet en sinds een poosje ook het financieel dagblad.. en wat lees ik daar op de voorpagina ???!!! UT KANNIE WAAR ZIJN ABNAMRO heeft gesjoemeld met handtekeningen. Ik ben perplex!! 9 medewerkers zijn op non-actief gesteld en er wordt nader onderzoek gedaan naar de aard van het vervalsen van handtekeningen. Even later krijg ik al een appje van Lonneke die momenteel vakantie vieren in Argentinie of ik het al gelezen heb!! Ik neem contact op met de advocaat en met Peter D, want wie zegt dat ze bij ons ook niet het een en ander willen verdoezelen, want wie o wie kan mij nu de precieze reden geven waarom je met 4 personen moet tekenen voor het op papier zetten van een email adres wat ze al 10 jaar hebben… daar zit toch een luchtje aan. Peter vindt het allemaal bijzonder interessant en discuteert er vrolijk over mee. Maar voor de conditie gaat hij toch ook even op de hometrainer en om 12 uur is het tijd om Pierke, Joep en Sien uit school te halen. Lekker vrolijk gekwetter onder het eten en Joep verteld dat hij nog maar een paar cm hoeft te groeien en dan in de Joris en de Draak bij de Efteling mag… oh maar dat vindt Sien weer niet zo leuk, want zij moet nog meer cm groeien, maar opa die mag er wel in en die gaat niet, tja want waar moet de stok dan blijven.. Na het eten brengen we Pierke en Joep weer naar school en samen met Sien rijden we naar Deurne, daar moeten we spullen ophalen voor weer een ketel Balkenbrij te maken, want die van vorige week is al op!!
Om kwart over 3 hoefden we alleen Pierke uit school te halen en is het tijd voor spelletjes… de knikkerbaan willen ze graag mee spelen en oh oma heeft nog een hele bak met knikkers die er in kunnen.. en oh wat hebben ze een plezier, en ook Peter schatert het uit, oh wat is dit toch genieten!!
Woensdagmorgen horen we tijdens het ontbijt dat Trump de verkiezingen in Amerika heeft gewonnen…tja… wat moet je ermee en we praten er samen over. Ondertussen heb ik de ketel aangezet voor de balkenbrij en als alles aan de kook is gaan Peter en ik samen even naar Panningen, naar de Boerenbond voor Boekweitmeel en naar de Groene kruis winkel voor een kruk, eerst was het 60 euro, maar wel voor 2 krukken, toen 39 euro… maar we hadden alleen de linker kruk nodig en uiteindelijk moest ik 17 euro betalen en gingen we met een kruk naar huis. Maar er moet wel eerst geoefend worden en Peter moet nog het juiste ritme te pakken zien te krijgen, maar wel al een hele verbetering!! Na het eten maken we weer 21 kilo Balkenbrij en 10 kilo zult en om 4 uur staat alles in bakken en bakjes in de koelkast en om half 7 kwamen Wil en Annemarie voor te zwemmen en te lopen. Het regende toch ietsje harder als we gedacht hadden en lopen we een kleine ronde en rest van de tijd drinken we koffie en is het vooral praten en vertellen. Om 8 uur zijn Wil en Peter klaar met zwemmen en het had weer super gegaan en met aanwijzingen van Wil loopt Peter met de kruk.
Donderdagmorgen weer op tijd op en ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum, ik ruim het een en ander op en om !1 uur kwamen Loes en Marius vlees ophalen, Peter vond het jammer dat hij hier niet bij kon zijn, maar ja dat ging nu niet anders, samen met hun geluncht, effe heel gezellig en toen moesten ze alweer gaan en kon ik de balkenbrij gaan verpakken en da frambozen die Wil nog had gebracht in de diepvries doen, nog zuur vlees gemaakt en om 4 uur was Peter weer terug, oh wat jammer zijn Loes en Mari al weer weg… dat is jammer!! Tijdens het eten moest Peter vertellen van het afasiecentrum en hij liet mij het blaadje zien met de opdracht, Ik zei hier snap ik niet van… ik ook niet zei Peter en we moesten er allebei om lachen.
Vrijdagmorgen gingen we even naar Reijnen in Panningen alvast wat Sint inkopen doen, en Peter ging mee naar binnen met zijn kruk, en ja dat ging dus een stuk sneller, hij liep de winkel door en samen kozen we de kadootjes uit. Ja dat is weer een mooie opsteker!! S Middags genoot ik van de Evergreen top 1000 en op tv hadden we de L1 aanstaan met de 11 van de 11!! Heerlijk!! Om half 7 kwam Wim om met peter te gaan zwemmen en ik genoot van de laatste mooie nummers op Radio 5. Het zwemmen had weer super gegaan en ook het lopen met kruk!!
En zaterdagmorgen was het koud, brrr het had flink gevroren en nu waren al mijn bloemen weg in de bakken, dus maar gelijk alles opgeruimd en terwijl Anneke binnen aan het werk was maakte ik buiten een paar hele mooie bakken van allerlei takken uit de tuin, oh dat zag er mooi uit!! En om 11 uur kwamen de ZWARTE Pieten voor een bijdrage, effe lachen en inmiddels hadden we de keuken in Sinterklaassfeer omgetoverd, heel gezellig, ik vroeg aan Peter wat hij s avonds wilde, ja niet alleen thuis blijven zitten, zullen we naar Wim en Els gaan of zij hier… ja dat is heel leuk. Appje naar Els gestuurd en ja hoor zij kwamen wel gezellig naar ons, en zo hadden we een hele gezellige avond, maar of we ooit bijgepraat komen….. er gebeurt ook steeds zoveel!! Het was weer een prachtige week!!!

HET LEVEN IS ALTIJD
AL EEN KWESTIE GEWEEST
VAN WACHTEN OP HET JUISTE MOMENT
OM IN ACTIE TE KOMEN

Veel liefs Marlies

• 13 November 2016 - 21:34

Hein Oet Wieërt:

Wat weer een heerlijk verslag en ja die Evergreen Top 1000 op Nporadio5 was echt geweldig afgelopen week. Heerlijk om mee te blèren want zingen kan ik niet zo goed en het is maar goed dat mijn onder- en bovenburen overdag weg zijn Hahahahahaha
    Ik wens jullie weer een fijne week

• 14 November 2016 - 12:05

Hallo Marlies en Peter.
    Wat en gezellige week en een leuk verslag waarin Marius en ik ook nog voorkwamen,donderdagmorgen
    fijn bijgekletst en idd jammer dat Peter en niet was .
    ik hoop dat dit weer zo`n mooie week wordt maar met Sinterklaas in het land en de kleintjes in de buurt zal dat zeker lukken. Heel veel groetjes aan allemaal

• 16 November 2016 - 22:03

Brigitta:

Haha, ik vermoed dat het blaadje van de donderdag van mij afkomstig was.
    Was pittig inderdaad en we hebben er hier ook om moeten lachen. 'Zij zwom in haar geld en hij in haar zwembad.' en 'Hier zet men koffie en af.'
    Letterlijke en figuurlijke betekenissen, het Nederlands is gewoon een lastige taal.
    Maar alle gekheid op een stokje: jullie gunnen ons elke week weer opnieuw een kijkje in jullie belevenissen. En dat zijn er vele. Wat een dynamiek in huize Nouwen.
    Groeten van Brigitta