1958... 58 rode rozen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu 1958... 58 rode rozen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

1958... 58 rode rozen

Door: ,

Blijf op de hoogte en volg Peter

09 Oktober 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Maandagmorgen was ik toch zover hersteld van mijn been dat we weer gewoon konden douchen, we hadden de hele tijd op bed gewassen en gedoucht bij het zwemmen, maar nu kon het weer gewoon in de eigen douche. Maar met mijn oog was het niet zo best en zo gingen we direct na de middag even naar Panningen voor een extra lenzen controle, was er een kleine beschadiging in het oog en mocht ik 3 tot 4 dagen geen lenzen in. Maar goed dat Peter mee was gegaan en zo had de blinde een chauffeur. Om half 5 hadden we een fysio afspraak en was er voor mij ook een gepland, met mijn been ging het redelijk, alles prima behalve de snelheid van lopen, wat oefeningen erbij en verder lekker de nek en schouders gemasseerd. Peter wilde de hand weer getapet en later gingen de oefeningen aan het wandrek heel erg goed en ook het lopen.
Dinsdagmorgen was het lekker rustig en ging het ook steeds beter met mijn oog en om 12 uur gingen we Joep uit school halen, ik had lekkere soep gemaakt en heel gezellig zaten we te eten en te kletsen en opeens zei Joep… opa en oma weten jullie…. Dat mijn papa een zaadje in de buik heeft gedaan bij mijn mama… Peter en ik keken elkaar aan.. Nu gaat het komen!!! Weet je, zei Joep en hij lepelde rustig aan zijn soep, weet je dat kan wel alleen een grote mens. Ja zeiden wij dat klopt en hij nam weer een paar happen soep en was na aan het denken… Maar hoe komt nou dat zaadje precies in de buik??? Tja…. Och zei Joep heel serieus, daar hebben ze denk ik bij Maessen (tractor en landbouwmachinezaak) wel een speciaal machientje voor!!! Nou Peter en ik kwamen niet meer bij van het lachen en dan die snoet van Joep erbij!! Heerlijk wat was dat genieten!! Maar na het eten brachten we Joep weernaar school en haalden het vlees op in Deurne, en deed Peter een heel kort slaapje in zijn stoel want om kwart over 3 moesten we Joep alweer uit school halen en zonder lenzen kon ik niet autorijden, maar dat vond Peter geen enkel probleem. Joep wilde graag met opa gaan grasmaaien en natuurlijk deed Peter dat, want nu kon Joep lekker de hele tijd bij opa op de grasmaaier en hoefde hij niet om de beurt met Mees en ik kon lekker vooruit met mijn vlees. Er kwamen nog wat mensen vlees ophalen en sommige komen al heel lang en hebben ook een vaste traditie, zo is er een mevrouw van al over de 80 jaar en die brengt altijd een zakje vers gebakken koekjes voor ons mee, zo lief!!
Woensdagmorgen moest ik toch nog het een en ander doen met het vlees maar Peter kwam helpen en tegen 10 uur kwam Steef met Sien en Mees, en aten we samen fruit, heel gezellig en toen hun wegwaren ging Peter op de hometrainer en maakte ik de gehaktballetjes in tomatensaus. Tijdens het eten hadden we weer veel te vertellen over de mensen die vlees kwamen halen en dat het bij sommige toch wel heel bijzonder en grappig is hoe ze hier terecht komen. En om half 7 kwam John om met peter te gaan zwemmen, ik ging nog niet lopen , want om nou een uur in mijn tempo te lopen, nou dat schiet niet zo op.. dus nog maar een weekje overslaan. Het zwemmen had heel goed gegaan, ja alles heel goed.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en mijn oog was zover hersteld dat ik weer de lenzen in kon en met de auto naar Panningen, waar ik weer een afspraak voor de lenzen had. En bij de controle bleek dat ik wel heel erg droge ogen heb en nog vaker moet druppelen, nou daar doen we het dan maar weer mee en over 4 weken kan er ook een bril worden aangemeten, want helaas heb ik dus al meer als 10 jaar geen reservebril meer!! Nog even naar de supermarkt en toen had ik nog een beetje tijd over, yes even naar Tifany, de kledingwinkel, daar wilde ik alleen paar weken naar toe, maar ja met mijn been ging dat niet , kon alleen liggend kleren aan doen, maar nu kon ik passen. Och vanuit de parkeerplaats van de supermarkt is het maar een klein stukje lopen, dus lopen… maar oei oei wat viel dat tegen, het tempo was wel heel laag en vermoeiend.. lijkt net alsof er elastiek om de benen zit en ik geen grotere snellere passen kan maken, maar ja we doen het er maar mee. Maar het goede nieuws is dat ik wel een hele leuke broek met trui heb gescoord, mooi voor als we volgende week een paar dagen weg gaan!!!
Thuis alle boodschappen in een rustig tempo opgeruimd, af en toe toch maar de rust genomen en op de bank gaan liggen en om 4 uur was Peter terug van het afasiecentrum en nadat we een kop koffie hadden gedronken gingen we even samen naar Meijel de rozen ophalen en bij Steef de monchou taart die ze samen hadden gemaakt voor mijn verjaardag. En s avonds was ik toch nog een poosje bezig met alle voorbereidingen voor mijn verjaardag
Hiep hiep hoera het is 7 oktober mijn verjaardag, oh zegt Peter proficiat… 48 jaar.. Ja was dat maar waar.. nee hoor 58!! Dat is dus nog een beetje het afasieprobleem van Peter, hij weet het goed maar kan dan niet direct 58 zeggen en begint dan een stuk eerder te tellen, soms gaat dat dan van 54, 55, 56, 57, 58 ja 58 , of 38, 48, 58, ja 58 . Maar gelukkig komen we uiteindelijk altijd bij het goede uit!!
Om 9 uur bracht Claudi Mees, want zij moest met Joep naar de oogarts en om half 10 kwam Sien ook nog spelen, maar Sien en Mees kunnen heel goed samen spelen en we hadden heel veel plezier, Mees is dan van de streken en de wilde spelletjes bedenken, zo had hij de stoel van Peter aangezet en helemaal in de ligstand gezet en dan er over heen rennen, maar dat hebben we toch maar anders afgesproken, wel samen erin zitten maar niet in de stoel turnen en rennen.
Ik moest toch ook nog het een en ander klaarzetten en om half 1 belde Annemarie dat zij de visschotel klaar had en of we die even konden ophalen, oh dat deed Peter wel effe en dan kon ik verder alles opruimen, ja dan wel erg handig zon privéchauffeur!! Zo alles in de koelkast en Peter ging naar boven voor zijn middagslaapje. Ik tutte me een beetje op en om 3 uur was ik klaar voor het bezoek, toch nog eerder dan gedacht… en was er even tijd om te rusten en even te wordfeuten hihi!! En vanaf 4 uur kwamen de gasten, Pierke en Joep waren nog eerst naar de zwemles geweest, maar ze hadden allemaal nog heel veel energie, maar gelukkig had ik ook Anneke ingeschakeld en dat was wel prettig , Lonneke kwam uit Hoofddorp en bracht ook nog eten mee, en Claudi had een tiramisutaart gemaakt. Het was heel gezellig en lekker druk en om 6 uur was het eten warm en konden we eten, Peter liep ook mee naar achteren en Anneke hielp hem met opscheppen en ik kon lekker met de gasten kwebbelen. Later zaten we allemaal in de keuken en dat was ook nog heel gezellig en om 12 uur was iedereen weg en ruimden Lonneke en ik het laatste beetje op en kletsten we met zijn drieen nog wat na. Peter vooral over Jaap dat die in Boekarest was en daar Eisbein had gegeten en Lonneke liet fotos zien die Jaap gestuurd had. Ja een supergezellige verjaardag heb ik gehad en ook nog heel veel lieve kaarten van mensen waar je het niet van verwachte, dank je wel SUPER!!
Zaterdagmorgen sliepen we een klein beetje uit, maar Lonneke wilde ook weer op tijd terug naar Hoofddorp en ik moest nog een bbq maken. De laatste voor dit seizoen. Samen met Lonneke ontbeten en Robert kwam ook nog effe koffiedrinken, en zaten we gezellig te kletsen, Lonneke ging naar huis en om half 11 kwam Wil om met Peter te gaan zwemmen en moest ik aan het werk en toen Peter en Wil terugkwamen was de soep warm, de bbq klaar en lag alles op schema, we praten even, maar ik was vergeten te vragen hoe het zwemmen was gegaan en na het middagslaapje vroeg ik het pas aan Peter, oh SUPERGOED zei Peter, wauw dan heeft het heel goed gegaan, want als Peter dat zelf zegt… Ja ik kon wel 40 slagen zwemmen, heel erg goed!! SUPER!!
Claudi appte of Peter misschien effe tijd had om wat gehakt te brengen, maar uuhhh daar was hij toch wel te moe voor, en ik kon niet weg want ze kwamen de bbq ophalen, dus kwam Claudi eventjes met Mees , en dan is het hele huis vol leven en vrolijkheid.. mandarijntjes schillen wie kan het het snelste Mees of opa… en dan hebben ze toch een lol om niks…. Heerlijk GENIETEN!! WAT EEN RIJKDOM!!!

SAMEN GENIETEN
SAMEN GENIETEN VAN
ALLE MOOIE MOMENTEN IN HET LEVEN

Veel liefs Marlies

• 09 Oktober 2016 - 21:12

Hein Oet Wieërt:

Wat een rijkdom weer dit verslag. Het is echt genieten als je dit leest. Nogmaals proficiat en ik stuur in gedachten 48 kusjes of toch maar gewoon 58 Hopelijk is Peter niet jaloers en anders is het misschien een goede training voor hem om die kusjes te vangen voordat ze bij jou zijn, Marlies
    Heel fijne week weer

• 10 Oktober 2016 - 12:29

Christel:

Het was weer gezellig in huize Nouwen. Gelukkig ben je weer op de been. Ja,ja, de "ouderdom" komt met gebreken. Daar hoef je eigenlijk niet voor te vallen. Het begint met kleine dingetjes en sluipt er stiekum in. Zelf ben ik al behoorlijk kippig. Van dichtbij kan ik bijna niks meer lezen zonder bril. En op grotere afstand is alles nog prima. Gelukkig.....zucht.
    Dus ja Marlies, je bent echt 58! 10 jaar geleden gingen bepaalde dingen echt soepeler. Dus gelukkig had je deze gebreken toen nog niet.
    Goeie reclame voor Maessen, een zaadplant machine. Ik schoot weer in de lach. Leuke anekdote voor later, als Joep doorheeft, dat hij zelf zo'n machientje heeft. Hahaha.

• 11 Oktober 2016 - 22:38

Marlies:

Hallo Marlies en Peter
    Alsnog proficiat gewenst met jouw 58e verjaardag Marlies.
    Goed om te lezen dat je weer een beetje beter uit de voeten kunt.
    Ja, de jaartjes gaan wel een beetje tellen hè? Maar daar geven wij niet aan toe.
    Ik wens jullie een fijne "korte" vakantie geniet ervan.
    Groetjes uit Tegelen.